2017-10-08, 12:48
Medlem
apropå det här med kläderna

har inte läst allt i tråden och i media och det finns säkert någon bra förklaring men var det inte lite konstigt att hon hade kjol på sig när hon skulle ut och åka ubåt?

var det något som inte var planerat från början det här med åkturen?
Citera
2017-10-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
10-åringar har mördat. Men skulle de klarat av att hålla tyst om detta så de inte blev plockade av polisen? Vi vet ju om att 10-åringar mördat just för att de åkt dit.

Nej de åkte inte dit för att de pratat om det utan för att de fanns med på en övervakningskamera, som det drösar av i england.
Citera
2017-10-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen

har inte läst allt i tråden och i media och det finns säkert någon bra förklaring men var det inte lite konstigt att hon hade kjol på sig när hon skulle ut och åka ubåt?

Fast hon hade ju strumpbyxor på sig under kjolen. Nu är ju jag inte den typen av man som brukar smygtitta under kvinnors klänningar.. men i min värld dödar strumpbyxorna bort mycket av " spänningen".
Citera
2017-10-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen

Inte alls konstigt eftersom det var sommar och de skulle bara ta en liten tur och därefter skulle hon återförenas med sina vänner och de hade kanske planer på att gå ut och äta eller något annat och då är inte kjol något märkligt plagg.
Citera
2017-10-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det drar allt iväg i huvudet på dig.

Återigen, du kan inte ha dig själv som mall. Det finns ingenting som styrker att Wall gett sig in i detta på några andra grunder är professionella.

Det finns ännu mindre som tyder på att hon skulle ha haft något som helst frivilligt sex i ubåten.

Hennes kläder - i den mån de ens är hela - kan ha tagits av när BO var avliden eller medvetslös. Eller under hot.

Jag håller med. Det är befängt att tro att Kim Wall hade annat intresse än det jobbet hon kom för att utföra. Att Madsen skulle vara attraktiv är verkligen en subjektiv slutsats, som inte många kvinnor håller med om.

Vill tillägga att Madsens är stark efter att ha arbetat med grovjobb från ung ålder. Det är tunga jobb att bygga farkoster, hålla på med järn och svetsa. För honom är en kvinna som Kim Wall inget motstånd om han använder våld.
Citera
2017-10-08, 13:00
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är många som har beskrivit honom som charmig.
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Många? Kan du ge oss minst tre konkreta exempel? Jag har en känsla av att du överdriver.

En bör det väl i alla fall vara: Hans fru.
Citera
2017-10-08, 13:06
Medlem
Z.O.Gs avatar
Jag kan inget om dansk rätt. Men om den är som svensk så bör det, för uppsåtligt dödande (dråp/mord), komma fram en dödsorsak. Gör det inte det så handlar det om betydligt mildare rubriceringar. Även fast man nu hittat huvudet och ben och därmed kan slå hål på PMs utsaga om luckan som föll i huvudet så är saken inte glasklar för det.

Det ska dock sägas att en domstol, varken i Sverige eller Danmark, behöver svälja vad skit som helst. Någonstans så läggs den åtalades alla utsagor som inte fungerar ihop och läggs den åtalade till last.

PM har ju varit lite av en hjälte, eller i vart fall beundrad, i Danmark. Superlativen, som vi nu ser hagla över en nu mördad naiv tjej som skrivit artiklar på gymnasienivå, haglade tidigare över just PM. Epitet som "uppfinnare", "vetenskapsman", "forskare", "geni" och "äventyrare" har satts på PM. Även då med rätt lite täckning precis som när svensk media nu hyllar KW. Troligen är det just PMs status som gjort det här fallet så uppmärksammat - och naturligtvis att det utspelats på en ubåt.

En annan sak som slår mig är just den här typen av mäns intresse för våldsporr/våld mot kvinnor. Alla män som gillar sådant är säkert inte potentiella kvinnomisshandlare/kvinnomördare men så gott som alla sexualmördare har ett intresse för våldsporr och filmer som skildrar våld mot kvinnor. Att PM innehar sådan porr är naturligtvis ingen bevisning men det är definitivt ett tungt indicium.
Citera
2017-10-08, 13:07
Medlem
AndersM79s avatar
Som jag tidigare sagt:
KW ville göra ett reportage, ingenting mer. Madsen var ju känd som 'galning', och sådant vill folk läsa om.
PM trodde hon ville ligga. Varför skulle annars en kvinna frivilligt umgås med honom, och dessutom ensam åka med i hans ubåt? Ute till havs gjorde han handgripliga närmanden.
KW skrek och hotade med anmälningar och offentliggöranden.
PM kände sin karriär hotad, och slog ihjäl KW, styckade kroppen och dumpade den i havet. Han gillade tydligen sådant enligt polisens fynd i hans dator, så det var nog inga större problem. Han skurade rent ubåten så gott det gick, och när han såg sig själv nära 'räddning' sänkte han båten för att göra av med de sista bevisen.
Senast redigerad av AndersM79 2017-10-08 kl. 13:12.
Citera
2017-10-08, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
En bör det väl i alla fall vara: Hans fru.
15 knivhugg i bålen 14 knivhugg i magen och ett hugg i hjärtat.
Herrejösses...
Alla dessa knivhugg medans hon levde och sedan ett sista dödande hugg i hjärtat..
Han måste ha varit helt tokig..vilken jävla skräckupplevelse instängd i en stålcylinder 15 meter under vattenytan..
När görs filmen.?
Citera
2017-10-08, 13:11
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Hur tror du då att kläderna åkte av, intakta (? Vi vet inte HUR intakta kläderna var!)???

Det är anledningen till att jag tror att han drogade/sövde henne först, temporärt, för att sedan låta henne komma tillbaka till vaket tillstånd, och genomföra sin sadistdröm.

Asså hur jevla svåra är saker för er?

- av MED DOM NU! NUNUNU! SLUTA BÖLA! AV MED DOM FÖR SATA N! KOLLA INTE PÅ MIG! JAG SKÄR UT DINA ÖGON! AV MED DINA KLÆ-DER NUUUU!!!

Lägg till lite put och fysisk stökighet + max volum, vilda ögon och rödilska, så ska du se att dina klæder åker av intakta.
Citera
2017-10-08, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Och Merwinna naturligtvis.

Alla inser vilken "låg" debatt detta är, men "transan" som heter Dei....någonting, och ville gifta sig med honom, blir den tredje framkrystade. Nej, lägg ner fler spekulationer om charm och PM, det är fel fokus!
Citera
2017-10-08, 13:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
15 knivhugg i bålen 14 knivhugg i magen och ett hugg i hjärtat.
Herrejösses...
Alla dessa knivhugg medans hon levde och sedan ett sista dödande hugg i hjärtat..
Han måste ha varit helt tokig..vilken jävla skräckupplevelse instängd i en stålcylinder 15 meter under vattenytan..
När görs filmen.?
Gjordes inte huggen efter döden? Dvs för att släppa ut gaser från ruttnande kroppsdelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in