2017-10-08, 12:08
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag ser det som, att K har klätt av sig själv, ja. Antingen för att hon ville det (till en början) eller för att han stod och hotade henne med kniven.

Ja, hot är en möjlighet som föresvävat mig. Men jag kom till slutsatsen att KW inte skulle ha böjt sig för ett dylikt hot. Det hade nog, tror jag, i så fall snarare blivit en våldsam situation av det, på ett eller annat vis. Men visst, det är en tänkbar möjlighet.
Citera
2017-10-08, 12:10
Medlem
Citat:
Enligt feministerna här i tråden är det helt uteslutet, men jag håller inte med... M var charmig, som sagt, när han satte den sidan till.
Och på det kontrar jag med att KW verkade i alla delar vara professionell - och det skulle vara oprofessionellt att hoppa i säng med den hon tänker intervjua, samtidigt som en ubåt känns rätt schabbigt för uppgiften.

Är det inte mest hormonstinna ungdomar och snuskgubbar som köper sig ett ligg med otrevligt unga flickor som kör snabbisar i schabbiga miljöer för att de inte har ett bättre alternativ?
Citera
2017-10-08, 12:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En god utredare skall alltid vara öppen för alla möjligheter, misstaget du gör är att du blandar in din subjektiva åsikt och avslöjar därmed din fallenhet för PM. Här får man intrycket att du mycket väl skulle kunna tänka dig att klä av dig naken inför PM i hans ubåt, då du finner honom charmig.

Hoppas inte du tar detta som ett angrepp på dig, det är inte menat så. Mest bara som en liten hint om hur det du skriver kan uppfattas, och varför du får en hel del av de angrepp som du får.

Det är många som har beskrivit honom som charmig.
Citera
2017-10-08, 12:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Och på det kontrar jag med att KW verkade i alla delar vara professionell - och det skulle vara oprofessionellt att hoppa i säng med den hon tänker intervjua, samtidigt som en ubåt känns rätt schabbigt för uppgiften.

Är det inte mest hormonstinna ungdomar och snuskgubbar som köper sig ett ligg med otrevligt unga flickor som kör snabbisar i schabbiga miljöer för att de inte har ett bättre alternativ?

På ett sätt sjabbigt, på ett annat sätt ovanligt, exotiskt, spännande, lite lagom farligt - nästan unikt. Något att skryta om för väninnorna också, på nästa tjejmiddag! Eller spara till sin rafflande självbiografi.
Citera
2017-10-08, 12:18
Medlem
katws avatar
Citat:
På ett sätt sjabbigt, på ett annat sätt ovanligt, exotiskt, spännande, lite lagom farligt - nästan unikt. Något att skryta om för väninnorna också, på nästa tjejmiddag! Eller spara till sin rafflande självbiografi.

Att DU uppenbarligen verkar lockad av denna typ av tankar innebär inte med automatik att det är korrekt att klistra på någon annan (som heller inte är i livet).

Men ditt mönster känns igen, från en annan tråd.
Citera
2017-10-08, 12:24
Moderator
OYs avatar
Citat:

Många?

Kan du ge oss minst tre konkreta exempel?

Jag har en känsla av att du överdriver.
Citera
2017-10-08, 12:30
Medlem
Citat:
De flesta stöter på ett antal charmiga människor varje vecka dock är det inte så att man vill ha sex med för det.
Citera
2017-10-08, 12:32
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Vet inte varför det antas att vapen, droger eller liknande nödvändigtvis skulle behövas för att initialt få absolut kontroll över situationen. Betänk följande scenario:

PM dyker ner med ubåten, lägger den på havsbottnen och förklarar därefter plötsligt att den kommer att stanna där så länge specifika krav inte uppfylls. Nekar du så blir du kvar i djupet och attackerar du PM så blir resultatet detsamma. Du kan heller inte signalera optiskt, akustiskt eller elektroniskt för att påkalla eventuell hjälp.

Precis. Detta har jag också tidigare skrivit om. När han väl dyker så har han full kontroll. Då är det kört om man inte oskadliggör honom och därefter vet hur man ska få upp ubåten igen.
Citera
2017-10-08, 12:36
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Fast jag tror inte på att statistiken stämmer heller i det här fallet, GW har fuckat upp totalt. Om en man är försvunnen efter att ha varit ensam med en annan man, så är det troligt att det har varit ett slagsmål som gått så långt att den ene dog, ja. Och att den andre skaffade undan kroppen. Såvida det inte är känt att åtminstone den misstänkte gärningsmannen är homosexuell. Men en man och en kvinna, som inte redan är i en etablerad relation (då det skulle kunna vara hustrumisshandel, eller relationsvåld som det heter på PK-språket). Vad FAN skulle det vara om inte sexuellt? Män klipper inte till främmande kvinnor för att de ställer oförskämda frågor.
Du verkar inte förstå GW:s roll i det hela. Han utreder inte mord utan skriver kröniker. Även om han ser ett sexuellt motiv lika sannolikt som ett plötsligt uppflammande bråk tar han det säkra före det osäkra och föreslår det mildare alternativet. Det är mycket bättre för GW att det visar sig vara värre än han skrivit än tvärt om. Har han föreslagit värre än det är kommer direkt anklagelser om sensationsmakeri vilket inte alls är bra för honom.
Citera
2017-10-08, 12:37
Medlem
Citat:
Gör ingen sanning av att du och dina vänners är intresserade av att ha sex med den som upplevs som charmig på lite farliga och sjabbiga ställen till en sanning. Överför heller inte dina märkliga idéer till dina eventuella barn så att de blir rädda för att umgås med motsatta könet
Citera
2017-10-08, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja, hot är en möjlighet som föresvävat mig. Men jag kom till slutsatsen att KW inte skulle ha böjt sig för ett dylikt hot. Det hade nog, tror jag, i så fall snarare blivit en våldsam situation av det, på ett eller annat vis. Men visst, det är en tänkbar möjlighet.

Hur tror du då att kläderna åkte av, intakta (? Vi vet inte HUR intakta kläderna var!)???

Det är anledningen till att jag tror att han drogade/sövde henne först, temporärt, för att sedan låta henne komma tillbaka till vaket tillstånd, och genomföra sin sadistdröm.
Citera
2017-10-08, 12:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det drar allt iväg i huvudet på dig.

Återigen, du kan inte ha dig själv som mall. Det finns ingenting som styrker att Wall gett sig in i detta på några andra grunder är professionella.

Det finns ännu mindre som tyder på att hon skulle ha haft något som helst frivilligt sex i ubåten.

Hennes kläder - i den mån de ens är hela - kan ha tagits av när BO var avliden eller medvetslös. Eller under hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in