Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Fast delarna efter japanskan återfanns väl i relativ närhet till Refshalöen om jag inte missminner mig? Hans intresse då skulle kunna ha en ganska naturlig förklaring om hon hittas nära där han brukar hålla till, vilka 15 åringar tycker inte att mordgåtor relativt nära är lite spännande?
Jag gör den kvalificerade bedömningen att du inte har haft något med 15 åriga pojkar att göra!
Min erfarenhet av tonårspojkar är att de struntar i den slags nyheter som rör styckade kvinnor. De har fullt upp med skolan, kompisar, och olika aktiviteter. 1984 hade vi inte dataspel och datorer. Pojkar var mest ute och rörde sig med kompisarna. Ingen pojke var intresserad av krim eller nyheter, som vi vuxna är. Det fanns knappt någon TV på den tiden, bara nyheter i måttlig mängd.
Att en pojke visade det intresse som Madsen gjorde, och följde en polisutredning, och att polisen dessutom tar upp det, i detta sammanhang efter dryga 30 år, är sensationellt.
Att Madsen var i närheten och följde fallet med japanskan till den grad att det uppmärksammades vid tiden 1984, och att informationen noterades, är anmärkningsvärt, också i belysning av mordet en massa år senare på Kim Wall har hemska likheter.