2017-10-08, 01:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan vara tvärtom. Madsen är så van att klara sig. Folk trodde på honom och stöttade hans olika projekt.

Han planerade, men inte så noga för han tänkte att det fixar sig. Han förlitade sig på sin tekniska kunnighet och att han kan lösa alla problem, om det blir problem. Han hade ju en bra förklaring när han kom i land.

Jag tror att han mördat förr, och då tänker jag på den japanska flickan som Madsens första offer. Med tanke på hur få olösta mord de har i Danmark, så är hennes mördare någon, typ Madsen som tills nu kommit undan. Det var slarv i kombination med intresset för U-båten och Kim Wall som gjorde att polisen agerade omedelbart när han kom i land.

Att Madsen råkade visa så stort intresse för fallet med den japanska flickan är osunt Jag kan inte tänka mig någon annan 15 åring som visar intresse för en sådan sak. Det är intressant efter så lång tid att just Madsens intresse för saken noterades.

Fast delarna efter japanskan återfanns väl i relativ närhet till Refshalöen om jag inte missminner mig? Hans intresse då skulle kunna ha en ganska naturlig förklaring om hon hittas nära där han brukar hålla till, vilka 15 åringar tycker inte att mordgåtor relativt nära är lite spännande?
Citera
2017-10-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nu blev jag jättenyfiken här. För jag har aldrig läst om detta. Har du funnit ngt. utanför FB i ämnet?

Däremot har jag ofta framfört att jag trott att han nog var väldigt intresserad av detta styckmord i hans närhet.

Det har skrivits en hel del om den unge Madsens intresse för utredningen kring den japanska flickans torso som flöt iland i närheten av där Madsen råkade vara. Jag tror vi har att göra med en seriemördare med en ovanligt tidig debut.

Du kan googla: kazuko toyonaga peter madsen

Det finns också en dansk tråd likt denna:

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1127372-ubåtmysteriet/
Citera
2017-10-08, 01:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
En annan besvärande sak (för mig besvärande) är att man inte lyckats finna någon dödsorsak. Inget av knivsticken, inget tydligt på huvudet. Det får mig, högst ovilligt, att än mer än innan tänka den hemska tanken att hon avled under själva styckningen. Vilken följde på knivsticken.
Först ett i bröstet, för att få henne medgörlig. Det kom plötsligt och oväntat för KW. Sedan övermannade han henne. Förberedde. Tillfogade de andra knivsticken, för att därefter, ja, du vet... och då var hon, hemska tanke, fortfarande inte död.

Vi får se om polisen hittar (matchande) stickhål i Kim Walls kläder. Då vet vi att hon hade kläder på sig när han började sticka i henne:

Citat:
Kläderna kan bli viktiga i utredningen och spela en nyckelroll som bevismaterial.

– Det är ett mycket intressant fynd när det kommer till utredningen. Vi har tidigare fått veta att Kim Wall blivit stucken 15 gånger på kroppen. Det blir intressant att se om man kan hitta likheter med eventuella stickhål i kläderna, säger Kurt Kragh.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/just-nu-polisen-berattar-om-nya-fyndet-i-ubatsfallet/

Saknas det stickhål kan hon ha varit naken när han började sticka i henne. Då måste han ha övermannat henne på annat sätt.
Citera
2017-10-08, 01:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hu! Du har inte överansträngt dig nu och glömt äta,sova. Ja, du vet hur det är när man är inne i något. Jag inser att det behövs tänkas om från ruta 1. Tänker inte dra upp transportstyckning för det har aldrig varit aktuellt. Men det blev bekymmer här med just styckningen för min del.

1/ Innan trodde jag att han styckat för att förstöra bevis samt försvåra sökandet osv.
När det kom fram att han var sexualsadist och även hade styckningsfilmer (taget ur tidningsartikel)
2/ så trodde jag att han njöt av själva styckningen.
Men enligt polisens hypotes iallafall så styckades hon väldigt sent, från halv fem ca Fredags morgon.
Så nu är jag tillbaka på 1/. Styckningsfilmerna var kanske mer utbildningssyfte än njutning?

Jag har alltid tänkt att hon var död ca 21.30 -22.00 senast. Sedan när PM hade fått ur sig tvångsmässigt-ångest-frustration-begär-lust vad det var, så satte han sig att messa sin besättning.
Vill minnas att det var 22.30 torsdagskväll att Bornholm nästa dag var inställt.
Har alltid tänkt att han för trovärdighetens skull berättar delar av händelseförloppet.
Så kanske han faktiskt insåg att "han hade skitit i det blå skåpet". Det fanns ingen återvändo.

Så efter att legat och vilat på sängen gav han sig kanske av mot Östersjön för att faktiskt sänka sig själv och Nautilus. Men eftersom han inte ville bli funnen död med ett mordoffer insåg han att han måste göra sig av med det på något sätt. Tror du att det kan ligga något i det här?
Inte har han styckat henne levande kl halv fem på morgonen. Det får jag inte ihop med de få ledtrådar vi har. Ät något snälla (ska jag säga, kom just på att jag glömt det själv idag. )

Ja, det framkom nu vid senaste presskonferensen att polisens hypotes är att hon styckades under det andra dyket. Varför polisen har den teorin vet vi inte, om de har något mer konkret, eller om det är en mer lös hypotes, som att ubåten var nere där lång tid.

Min hypotes är som din. Hon mördades och styckades redan under första dyket. Under de fyra timmarna som andra dyket varade, så sov PM. Det är hans enda chans att få lite sömn under hela denna tid.

Möjligheten finns också att han aldrig hade tänkt dumpa henne till havs. Utan ta med sig delarna tillbaka. Och fick bråttom att göra det när han på morgonen upptäckte att han var eftersökt.
Minns att han svarade på radion när han blev uppkallad att "Alla ombord" är ok. Då kanske han ännu inte dumpat KW, det skulle förklara hans "felsägning". "Alla" befann sig fortfarande ombord, och i det skick han hade planerat.
Citera
2017-10-08, 01:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, det är intressant. Både hans närvaro platsen och det intresset för saken han visat. Han har uppenbarligen haft möjlighet att följa den, åtminstone på nära håll.

Som jag fattat det är båda styckade på samma sätt, vilket inte är den gängse tekniken, att stycka under knät, som jag fattat det.

Det är klart att det väcker polisens intresse. Samma person+samma närvaro+samma styckningsteknik.

I detta fallet har han lärt sig att förhindra att gaserna lyfter kroppen, att fördela kroppsdelar i mindre påsar med tyngder. försäkra sig om att inget skulle flyta upp.

Jag tror han var så fokuserad på att inte upprepa just det misstaget, vilket han misslyckades med igen, att han glömde bort och slarvade med en massa annat. Som inte var aktuellt alls vid det ev styckmordet.

Hur som, verkar han alltid hålla sig inom sin comfort zone.

Eller så har han styckat KW efter den "mall" han läst om avseende Kazuko Toynaga? Om han nu blev närmast besatt av det?
Citera
2017-10-08, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det har skrivits en hel del om den unge Madsens intresse för utredningen kring den japanska flickans torso som flöt iland i närheten av där Madsen råkade vara. Jag tror vi har att göra med en seriemördare med en ovanligt tidig debut.

Du kan googla: kazuko toyonaga peter madsen

Det finns också en dansk tråd likt denna:

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1127372-ubåtmysteriet/

TUSEN TACK! Detta är det enda mord som stämmer!
Citera
2017-10-08, 01:34
Medlem
Citat:
Minns att han svarade på radion när han blev uppkallad att "Alla ombord" är ok. Då kanske han ännu inte dumpat KW, det skulle förklara hans "felsägning". "Alla" befann sig fortfarande ombord, och i det skick han hade planerat.

Skarp iakttagelse!

Förresten:
Alla ombord mår bra.
Kim Wall hade i det läget tidigare mått sämre.
Citera
2017-10-08, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast delarna efter japanskan återfanns väl i relativ närhet till Refshalöen om jag inte missminner mig? Hans intresse då skulle kunna ha en ganska naturlig förklaring om hon hittas nära där han brukar hålla till, vilka 15 åringar tycker inte att mordgåtor relativt nära är lite spännande?

Jag gör den kvalificerade bedömningen att du inte har haft något med 15 åriga pojkar att göra!

Min erfarenhet av tonårspojkar är att de struntar i den slags nyheter som rör styckade kvinnor. De har fullt upp med skolan, kompisar, och olika aktiviteter. 1984 hade vi inte dataspel och datorer. Pojkar var mest ute och rörde sig med kompisarna. Ingen pojke var intresserad av krim eller nyheter, som vi vuxna är. Det fanns knappt någon TV på den tiden, bara nyheter i måttlig mängd.

Att en pojke visade det intresse som Madsen gjorde, och följde en polisutredning, och att polisen dessutom tar upp det, i detta sammanhang efter dryga 30 år, är sensationellt.

Att Madsen var i närheten och följde fallet med japanskan till den grad att det uppmärksammades vid tiden 1984, och att informationen noterades, är anmärkningsvärt, också i belysning av mordet en massa år senare på Kim Wall har hemska likheter.
Citera
2017-10-08, 01:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Sanningen hade till slut kommit ikapp honom, sms eller den telefonkontakt mellan KW hade legat till grund att något höll på att hända, radarplottret hade visat att han inte släppt av henne och en liknande utredning hade satts igång. Det är vad jag är övertygad vad som hänt om han kommit med den lögnen att han släppt av henne.
Men där är tanken jag har att han då greps av ett slags panik. Nu är de efter honom och han har ögon på sig. Inte bekvämt.
Citera
2017-10-08, 01:44
Medlem
Citat:
Ja, det framkom nu vid senaste presskonferensen att polisens hypotes är att hon styckades under det andra dyket. Varför polisen har den teorin vet vi inte, om de har något mer konkret, eller om det är en mer lös hypotes, som att ubåten var nere där lång tid.

Min hypotes är som din. Hon mördades och styckades redan under första dyket. Under de fyra timmarna som andra dyket varade, så sov PM. Det är hans enda chans att få lite sömn under hela denna tid.

Möjligheten finns också att han aldrig hade tänkt dumpa henne till havs. Utan ta med sig delarna tillbaka. Och fick bråttom att göra det när han på morgonen upptäckte att han var eftersökt.

Japp! Freudiansk felsägning. Har själv tänkt på det där "Alla"för länge sedan.
Men då funderade jag på mgm. Typ Deidre King.
Madsen kan ju också haft en låtsaskompis sedan sin ensamma barndom.
Det var nog han som ingick i konspirationen med gummibåt.

Du läste fel.
Jag har alltid trott att hon mördades i samband med första dyket.
Och att hon styckades under det längre dyket som jag trodde var från ca 01.30
(obs! först nu vet vi när andra dyket var. Först från 04.30 på fredagsmorgonen.)
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 01:52.
Citera
2017-10-08, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen

Nja. Hur många normala 15 åringar tillbringar hela sitt liv i en verkstad byggandes raketer? Och börjat odla det intresset vid 7-års ålder? Och fortfarande bor i en verkstad eller på havets botten i en ubåt? Iklädd samma kostym, en camo färgad militär overall..........

PM är inte navlad Normal alls. Därmed är ditt resonemang helt fel från början. Enligt mig.
Citera
2017-10-08, 01:49
Medlem
Titta närmare på hans kläder - blodfläckar överallt

Citat:
Ursprungligen postat av Reparador
Det ser ut som att det sitter tre små benbitar vid PM's vänstra öga.
https://timedotcom.files.wordpress.com/2017/08/peter-madsen.jpg?quality=85
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in