2017-10-08, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fanns det inte ett duschutrymme? Tycker mig minnas att jag sett det i någon av hans ubåtsfilmer.
Jo, finns duschutrymme - detta var ett av de ställen där polisen hittade blod på golvet.
Citera
2017-10-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Frågan är om det är riktig "dusch" dusch, på ställen där man mekar och håller på med petroleumprodukter som kan tänkas kunna stänka brukar man väl vilja ha möjlighet att kunna spola av exempelvis ansikte och/eller ögon.
Riktig dusch - inte bara en ögondusch i anslutning till en förstaförbandstavla.
Citera
2017-10-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Knappast troligt, 2 snorungar som begår ett sådant brott kan inte hålla tyst om det.
Det kommer fram för eller senare, det skryts och pratas osv.
Tror din fantasi är något livlig här.

Du gör fel antagande, i england har 10 åringar mördat, att anta att ålder är ett motargument är fel.

Att utgå från att alla pratar är fel, man kan inte avfärda pga att du tror det.
Citera
2017-10-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Här kommer en förklaring, jag har lite svårt att följa med.

Jag köper hela makt-iden rakt av, det enda som jag undra över, hur länge vill SS känna makt? För, enligt mitt sätt och se det, borde processen kunna bli både utdragen mer kontrollerbar, om makthavaren kunde tillfoga offret en tillfällig paus. Det kan vara 10 sekunder, eller annan tid, genom att droga efter behov.

Men, andra vet bättre, om att plåga någon maximalt, förstår jag....
Tror nog det finns olika sexualsadister. En del kanske vill dra ut på det och han kanske tog av henne kläderna och ville titta på henne ett tag först.
Citera
2017-10-08, 11:00
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
1984 hade vi inte dataspel och datorer. Pojkar var mest ute och rörde sig med kompisarna.

Jo. Det hade vi visst. Marknaden var helt översvämmad av hemdatorer och dataspel år 1984. Exempelvis var detta Commodore 64:ans storhetstid:

Citat:
Commodore 64 är en hemdator som tillverkades av Commodore mellan 1982 och 1994. Datorn var mycket populär under 1980-talet och i början av 1990-talet. Med omkring 17 miljoner sålda enheter är Commodore 64 den bäst sålda datorn genom tiderna, och 1983-1984 stod Commodore 64 för 40% av hemdatormarknaden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Commodore_64

Det fanns även en mängd andra hemdatorer vid denna tid. Folk spelade dataspel vid denna tid. Inklusive våldsspel.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast vilka är det som skriver om hans intresse? Spekulationer av skribenter som likt vresrosen tror sig veta att inte datorer fanns i mitten av 80-talet...
pfffft....
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom fanns naturligtvis. På arbetsplatsen.

Nu hade PM aldrig ens närmat sig en dylik. Han avvek sällan från sin verkstad. Någonsin.

Nej. De fanns i hemmen. I stora mängder.

I teknikintresserade kretsar så hade var och varannan en dator hemma eller var nära vän med någon som hade en hemdator. Detta gäller troligen även Peter Madsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ingen pojke var intresserad av krim eller nyheter, som vi vuxna är. Det fanns knappt någon TV på den tiden, bara nyheter i måttlig mängd.

Det fanns ingen internet då och bara två TV-kanaler, men det fanns tidningar. Och det fanns videofilmer.

Just våldsfilmer var populärt att titta på bland unga. Motorsågsmassakern mm.

Förmodligen så tittade även Peter Madsen på en och annan våldsfilm och läste om makabra mordfall i den tidens media. T.ex i kvällstidningar och herrtidningar.
Citera
2017-10-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Förlåt mig. Jag ska nog gå och lägga mig nu för jag glömmer mig helt.
Här sitter jag och pratar med dig din stackare, samtidigt som jag lyssnar på folk som förvanskar fakta.
Och helt omedvetet lägger jag in en rad till dem SOM DU DIN STACKARE INTE HAR NÅGOT ATT GÖRA MED.
Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Ja, han var ju inte särskilt ren när han kom i land.
Men det måste nog varit mycket hår i badrummet tror jag, eftersom det inte försvunnit ut genom ventilerna.
Bärgade de Nautilus efter 1,5 dygn?
Försvunnit ut genom vilka ventiler? Ubåten är ett slutet system. Använder man dusch eller toalett 10 meter under vattnet kan man inte magiskt få vattnet att rinna ut i havet eftersom det är 1 bar högre tryck på utsidan ubåten. Om man ändå skulle vilja prova så skulle man snabbt få känna resultatet av en rätt oskön bidé-spolning när det blir havsvattnet som kommer insprutande i stället.
Citera
2017-10-08, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Skulle någon kvinnlig turist hittas styckad i närheten av där jag bodde när jag gick i 8:an/9:an så tror jag att vi skulle lagt en hel del tid på rasterna att fundera och spekulera. Jag tror nog en eller annan person skulle tagit på sig "Sherlock Holmes-mössa" och börjat spana runt i förhoppningen att kunna vara den som kommer på mördaren. Styckmord är en rätt stor grej, och med färre TV-kanaler mm så tror jag det får en rätt stor genomslagskraft.

Styckmord är inget någon pojke i 15 årsåldern jag känner till skulle engagera sig i, och få lov att gå runt i ett hamnområde och på varv att för att leka Sherlock Holmes!

När saker som detta händer, tänker jag på alla konstiga människor jag mött och på människor jag undvikit! Jag tänker på förmaningar jag fick som ung att inte lifta och inleda kontakter med främlingar.

När jag läser tråden, blir jag också rädd för vad som kan röra sig i folks huvuden!

När en mördare som Madsen, åker fast, finns det alltid vidrigt material om sexualsadism och mord, som hittas i hemmet eller på datorer. Det påminner oss alla att det finns folk därute som har intresse för sånt, och att dessa mördare ser helt vanliga ut. Madsen var till och med beundrad och uppmärksammad för sin originalitet! Det är det som är så skrämmande i kombinationen med slumpen som väljer brottsoffret när ett monster som Madsen vill leva ut sina fantasier, eller de intryck han fått från filmer om groteskt våld mot kvinnor.

Efter nattens sjuka diskussion i tråden om vad som är normalt, låste jag min gallergrind innifrån!
Citera
2017-10-08, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Men tänk nu lite.
VARFÖR mördar en sexualsadist?
Själva syftet med gärningen går ju förlorad om offret "försvinner" in i dimman av t.ex eter under dådet.
Det är ju som en katt och råtta-lek för honom, där han inte kan förlora.
På ubåten kan ingen höra hennes skrik.
På ubåten kan hon inte fly.
Är verkligen hans "comfort zone".
Hennes öde beseglades så fort de två gick på ubåten.
Han är maximalt fokuserad från första början på vad som skall ske, inget kommer att kunna hindra honom. Absolut inte en fysiskt svagare kvinna. Hennes försök till motstånd triggar honom ännu mer.
Det gör honom starkare, brutalare och mer upphetsad.
Det han planerat är vilka hjälpmedel han behöver för att få kontroll över henne och för att plåga livet ur henne. Allt detta skall givetvis ske under offrets VAKNA tillstånd.
Obegripligt svår smärta, obegripligt svår panik och dödsångest.
HANS kontroll över allt detta.
Scenariot har han fantiserat om många gånger.
Han har bilden klar om vad som skall ske i skallen.
Detta gör honom otroligt triggad, upphetsad och fokuserad.
Vad han skall göra efteråt med kroppen har han också tänkt på, men inte lika noggrant.
Oftast är denna fas lite mera "slarvig" eftersom mördaren innan varit till 100% fokuserad på gärningen och att själv uppnå maximal sexualsadistisk njutning.
Han kanske låter henne försvinna lite så att han kan ta av henne kläderna och studera henne sen när hon vaknar så knivhugger han henne. Och sexualsadist behöver inte ha ett helt vaket offer. När han hugger henne i underlivet kanske hon är död.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-10-08 kl. 11:48.
Citera
2017-10-08, 11:03
Medlem
FedupFlorences avatar
Att tala om planerat mord eller inte, genom att med en del av facit i hand försöka värdera Madsens handlande tror jag inte fungerar.

Vi förstår att han har en stark sexuell drift oavsett om han själv kan prestera. Vi vet att han har plågat en annan person. Han har gjort misstag eftersom 'polisen står på bryggan och fångar trossen'.

När något sånt här händer föregås det förstås av fantasier. Men det stannar oftast vid fantasier. Den som fantiserar kan dock i praktiken samtidigt samla redskap, möblera och dona och fortfarande vara kvar i, men hålla sig till och förstärka sin fantasi.

Men för Madsen öppnas en glipa och lusten tar över det sunda förnuftet. Oavsett verktyg, plast, tänkt utsaga, eller oavsett om han själv anser det vara genomförbart att "gå lös" så hamnar han där - på grund av sin drift.

Han vet att han inte på knä med klorin och svinto kan sanera en ubåt. Han hoppas efteråt att det inte bör vara aktuellt.
Citera
2017-10-08, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Att tala om planerat mord eller inte, genom att med en del av facit i hand försöka värdera Madsens handlande tror jag inte fungerar.

Vi förstår att han har en stark sexuell drift oavsett om han själv kan prestera. Vi vet att han har plågat en annan person. Han har gjort misstag eftersom 'polisen står på bryggan och fångar trossen'.

När något sånt här händer föregås det förstås av fantasier. Men det stannar oftast vid fantasier. Den som fantiserar kan dock i praktiken samtidigt samla redskap, möblera och dona och fortfarande vara kvar i, men hålla sig till och förstärka sin fantasi.

Men för Madsen öppnas en glipa och lusten tar över det sunda förnuftet. Oavsett verktyg, plast, tänkt utsaga, eller oavsett om han själv anser det vara genomförbart att "gå lös" så hamnar han där - på grund av sin drift.

Han vet att han inte på knä med klorin och svinto kan sanera en ubåt. Han hoppas efteråt att det inte bör vara aktuellt.

Han pratade om att ubåten var en anarkistiskt plats när man lättat ankar och gör vad man vill.

I efterhand när man sätter det i sammanhanget med mordet så förstår man att madsen var helt säker på att komma undan ett mord, vilket han kan ha gjort tidigare och använde samma metod igen.
Citera
2017-10-08, 11:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jo. Det hade vi visst. Marknaden var helt översvämmad av hemdatorer och dataspel år 1984. Exempelvis var detta Commodore 64:ans storhetstid:

Det fanns även en mängd andra hemdatorer vid denna tid. Folk spelade dataspel vid denna tid. Inklusive våldsspel.

Nej. De fanns i hemmen. I stora mängder.

I teknikintresserade kretsar så hade var och varannan en dator hemma eller var nära vän med någon som hade en hemdator. Detta gäller troligen även Peter Madsen.

Citat:
Det fanns ingen internet då och bara två TV-kanaler, men det fanns tidningar. Och det fanns videofilmer.

Just våldsfilmer var populärt att titta på bland unga. Motorsågsmassakern mm.

Förmodligen så tittade även Peter Madsen på en och annan våldsfilm och läste om makabra mordfall i den tidens media. T.ex i kvällstidningar och herrtidningar
.
Ja, i ett spel skulle man skjuta Gaddafis barn och fick beröm när man så gjorde. Rambo hyllades, Rocky vevade på och Freddy Kreuger dödade tonårsflickor på löpande band i Terror på Elm street.
Citera
2017-10-08, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Äntligen lite respons på min fundering!!!

Nej, det kanske jag inte gör, kan du förklara det för mig då? Min fundering byggde på att dels kläderna verkar vara intakta, dels att en massa hugg förekommit mot KW's kropp. Då drog jag slutsatsen att hon blivit avklädd, naken, på något sätt. Ett effektivt sätt, sett från en förövares, vore kanske att söva sitt offer, då är det bara att rulla ut sin agenda.....
Ja hur har han gjort för att få av kläderna intakta? Men vi vet ju inte om dom är avrivna, det kan de ju vara och Kim kämpade emot.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-10-08 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in