Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
Skulle någon kvinnlig turist hittas styckad i närheten av där jag bodde när jag gick i 8:an/9:an så tror jag att vi skulle lagt en hel del tid på rasterna att fundera och spekulera. Jag tror nog en eller annan person skulle tagit på sig "Sherlock Holmes-mössa" och börjat spana runt i förhoppningen att kunna vara den som kommer på mördaren. Styckmord är en rätt stor grej, och med färre TV-kanaler mm så tror jag det får en rätt stor genomslagskraft.
Styckmord är inget någon pojke i 15 årsåldern jag känner till skulle engagera sig i, och få lov att gå runt i ett hamnområde och på varv att för att leka Sherlock Holmes!
När saker som detta händer, tänker jag på alla konstiga människor jag mött och på människor jag undvikit! Jag tänker på förmaningar jag fick som ung att inte lifta och inleda kontakter med främlingar.
När jag läser tråden, blir jag också rädd för vad som kan röra sig i folks huvuden!
När en mördare som Madsen, åker fast, finns det alltid vidrigt material om sexualsadism och mord, som hittas i hemmet eller på datorer. Det påminner oss alla att det finns folk därute som har intresse för sånt, och att dessa mördare ser helt vanliga ut. Madsen var till och med beundrad och uppmärksammad för sin originalitet! Det är det som är så skrämmande i kombinationen med slumpen som väljer brottsoffret när ett monster som Madsen vill leva ut sina fantasier, eller de intryck han fått från filmer om groteskt våld mot kvinnor.
Efter nattens sjuka diskussion i tråden om vad som är normalt, låste jag min gallergrind innifrån!