2017-10-07, 21:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Han plastar in ubåten och gör en kliniskt perfekt styckning - och går sedan in i duschen och sköjer av sig och lämnar rejält med blod på golvet? Tycker du det låter rimligt?
Ja, eller åtminstone inte orimligt. Han plastar in ubåten så gott han kan, sedan utför han styckningen och duschar av sig. Därefter suger upp allt blod på något sätt, samlar han ihop den extremt blodiga plasten i svarta sopsäckar och sänker till havets botten med hjälp av metallrör. Nu går han tillbaka, duschar igen och tvättar av ubåten så gott som möjligt invändigt. Hur man än gör så känns det ofrånkomligt att det kommer blod i ubåten i alla scenarior. Att polisen funnit blod innan han hunnit sanera, är för mig inga tecken på att han inte planerat dådet eller varit slarvig.
Citera
2017-10-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Jag tror Peter Madsen i huvudet planerat mordet, tänkt på hur han vill gå till väga och även tänkt på hur han ska göra sig av med kroppen. Detta med tanke på att han troligen går igång på att ha makt. Detta tror jag för att han har snufvideos på datorn och troligen går igång på att kontrollera och tortera. Att han gillar att ha "rätt" vittnar tidigare bråk i ubåtsgruppen om.

Att det just vart Kim Wall tror jag antingen beror på att det är en impulshandling att han sätter sina sjuka planer i verket. Att han tog en journalist som har anhöriga som troligen tidigare tänkt på hur de ska agera om hon inte kommer tillbaka från ett reportage kan antingen vara oöverlagt eller så beror hans oförsiktighet på att han gjort samma sak tidigare.

Jag tror att han vart stressad av att hon så tidigt vart anmäld försvunnen. Annars hade han dumpat alla saker och städat ur ubåten ordentligt och inte sänkt ubåten. Att sänka ubåten tror jag är en nödlösning för att dölja bevis. Jag tror att han hade VHF-radio eller på annat sätt vetskap om att hon var eftersökt för annars hade han inte vinkat till båten och ljugit om att ubåten hade problem om den inte hade det utan bara sagt att allt var lugnt.

Två saker jag stör mig på är att Danska Polisen säger att de videos han hade på datorn var "riktiga mord" och att varför valde han just en journalist av alla tänkbara offer?

När jag läser om snuff videos och real death videos på Wikipedia så är det tydligen ovanligt även i de att det är riktiga dödsfall. Därför funderar jag på om det finns undergroundmarknad för sådana videos? Det troliga är att det "bara" är ett sexualsadistiskt mord men skulle det kunna vara så att han på beställning ska producera en sådan film? Det skulle även kunna vara förklaringen till val av offer, dvs en person med makt.
En alternativ till att de vet att det är ett riktigt mord är att de på filmerna känner igen offret.

En fråga jag också funderar på är varför han väljer att stycka kroppen om han har tidsbrist. En förklaring skulle kunna vara att styckningen ingår i ritualen eller att han när han styckar kroppen inte vet att hon är eftersökt.

Bara spekulationer och funderingar i detta högst märkliga och ofattligt sjuka fall.
Notera att det finns en hel del video på nätet med folk som blir avrättade. Dessa är normalt spridda som någon form av propaganda. Men en snuff-video är normalt en spelfilm där en av skådespelarna blir avrättad på riktigt. Och det är just sådana som det gått massor med rykten om men finns så få bevis för äkta existens av.
Citera
2017-10-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var läste han gymnasiet? Han hoppade ju av utbildningen, men jag kommer inte ihåg när?
Det var väl högskola/universitet han hoppade av. Jag tror inte han hoppade av gymnasiet. Svårt att leka med ubåtsbyggen om man hoppar av gymnasiet eftersom man behöver åtminstone gymnasiematte och gärna gymnasieteknologi/fysik för att sedan kunna läsa vidare på egen hand.
Citera
2017-10-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Han kostar mycket pengar, PM.

Danskarna har fått betala för u-båts bärgningen, för allt eftersökande först med båtar och sonaren och nu med svenska spårhundar, för analysen av filmerna utanför restaurangen där KW inte gick iland, för dekryptering av hans dator och för spårsökningen inne i Nautilus.

PMs lögner och påhittade historier som han förändrat och anpassat allt eftersom han överbevisats, har kostat danska staten enorma summor. Hade karln erkänd vad som hänt och berättat sanningen om var hon dumpats, hade eftersökningar kunnat riktats. Man hade sparat tid och pengar och anhöriga hade sluppit våndas så länge.

PM är sannorlikt en sexualsadistisk styckmördare och borde hållas inspärrad. Men han är dessutom en stor kostsam sk*thög som, tyvärr likt andra likartade sadistiska sexulamördare, förnekar det han gjort. Han har inte bara ställt till det för KW och hennes anhöriga - han fortsätter hävda sina lögner, trots överväldigande bevis. Han har inte ens ryggrad nog att erkänna och hjälpa till i utredningen, trots att loppet för friande morddom säkerligen är kört nu. Det gör honom till en extra lågt stående individ.

Mordutredningen är solklart väldigt dyr. Men tror inte det förekommit någon dekryptering eller ens försök till dekryptering. Har man inte krypterat hårddisken (dvs det normala) behövs inte någon dekryptering för att komma åt informationen.

PM är en skithög som inte bara drabbat KW och KW:s familj utan ställt till det rätt rejält även för sin egen familj samt alla runt omkring. Hur många i PM:s stödgrupp vågar framöver nämna att de jobbat med PM utan att folk kommer att börja titta snett på dem?
Citera
2017-10-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Exakt så har jag också tänkt 👍
Så kan det vara men då borde väl den hittats?
Citera
2017-10-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ja, eller åtminstone inte orimligt. Han plastar in ubåten så gott han kan, sedan utför han styckningen och duschar av sig. Därefter suger upp allt blod på något sätt, samlar han ihop den extremt blodiga plasten i svarta sopsäckar och sänker till havets botten med hjälp av metallrör. Nu går han tillbaka, duschar igen och tvättar av ubåten så gott som möjligt invändigt. Hur man än gör så känns det ofrånkomligt att det kommer blod i ubåten i alla scenarior. Att polisen funnit blod innan han hunnit sanera, är för mig inga tecken på att han inte planerat dådet eller varit slarvig.
Fast blod låter sig inte sugas upp. Blod och vatten blir blodvatten. Sug upp 99,9% av vattnet och du har fortfarande kvar 0,1% blodblandat vatten. Tvättar du håret hemma och råkar droppa vatten på golvet och tittar på golvet senare så kommer du se fläckar av schampo efter att vattnet torkat.

Duscha och blodvattnet kommer att rinna in i alla skrymslen som finns - vilket gör att det inte efteråt går att komma åt att torka där.

Enda praktiska sättet att få en ubåt blodfri är att inte bloda ner den i första skedet.
Citera
2017-10-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Då kan man ju fundera lite på om det kan vara så att han är den skyldiga till det dådet också med tanke på att barndomen verkar ha präglats av krigsberättelser istället för sagor
Jag tror att Pappan hade en störning som Peter kan ha ärvt. NPD (Narcissism)
Enligt Peters halvbror Benny talade Pappan (när PM var i tonåren var pappan 78 år) aldrig om känslor med PM utan bara om vetenskap. Känslor fanns alltså inte. Inte heller förståelsen för ett barns längtan efter sin mamma.
Så jag tror PM har NPD + att han är Barndomsskadad ( en slags diagnos) av uppväxten med sin gamla pappa.
Sedan tror jag att PM:s fallolycka 2014 när han slog i huvudet kan ha förvärrat hans tillstånd.
Plus bråket med von Bengtsson. I princip tog von Bengtsson hela företaget de gemensamt byggt upp under 8 år. Dessutom hamnade PM i skuld 800 000 kr i samband med detta.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-07 kl. 22:23.
Citera
2017-10-07, 22:14
Medlem
fadervars avatar
Hörde av en källa att PM utreds för några till kvinnomord som skett i Skåne...
Citera
2017-10-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nån duschning kan vi utesluta, PM hade mycke spår efter styckningen på sin kropp, några är redovisade kan finnas fler.
Citera
2017-10-07, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fadervar
Hörde av en källa att PM utreds för några till kvinnomord som skett i Skåne...
Intressant. Var det bara lite skvaller till kaffet eller har du lite mer kött på benen?
Letar själv nämligen efter ouppklarade fall som kan stämma in i mönstret.
Citera
2017-10-07, 22:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spelfilm eller inte, det finns filmer på nätet som innehåller äkta tortyr, stympning, mord och annat bestialiskt. Det tog mig högst tio sekunder att googla fram en webbplats som serverar det mest motbjudande man kan tänka sig.

Känsliga personer varnas, titta inte om du inte tvunget vill överbevisa dig om att skiten finns på riktigt och är tillgänglig för vem som helst.

https://goregrish.com/video/1392/vasto-gore-7

Det du länkar till är inte vad man kallar en snuff-film. I en snuff sker dödandet för filmens skull. Du har länkat till avrättningar, lynchningar etc som skedde i en annan kontext.

Att det finns filmer där folk dör har ingen förnekat.
Senast redigerad av Clay Allison 2017-10-07 kl. 22:36.
Citera
2017-10-07, 22:29
Medlem
fadervars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Intressant. Var det bara lite skvaller till kaffet eller har du lite mer kött på benen?
Letar själv nämligen efter ouppklarade fall som kan stämma in i mönstret.

Det stämmer, finns ingen anledning att personen i fråga skulle ljuga. Har alltid stämt tidigare när jag fått " gottig" förhandsinformation. Är ju iofs standardförfaranden i liknande fall (att man söker efter fler potentiella offer) men nu har man tydligen 2 mord som är extra intressanta där PM ligger bra till som gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in