2017-10-07, 17:37
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Nu är det inte brottsligt att kolla på porr inte än då om feministerna får bestämma kan det blir olagligt. Det är dock bedrägeri att uppge felaktig ålder. Hoppas Bali anmäler Amir och advokat Emma Persson. Bali smutskastas på twitter.

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/916660715112615938
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-07 kl. 17:40.
Citera
2017-10-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Han har använt sig av många namn, t.ex. Amir Yasa Nabizadeh II som han använde 2013. Det är frågan vad han heter på riktigt, men det lär väl gå att få fram med hjälp av hans födelsedatum.

https://web.archive.org/web/20130217122408/http://nabizadhe.blogspot.co.uk/

Här kallar han sig Zabihollah Nabizadeh.

http://www.nabi1372.orq.ir/

http://nabi1372.rozblog.com/
Han är som Egot Putilov alltså. Vilket krig i Iran flydde Hanif Bali från?
Citera
2017-10-07, 17:40
Medlem
BitGirls avatar
Även på ledarsidorna tar upp detta https://ledarsidorna.se/notis/notis-omprovning-av-uppehallstillstand-mojlig/
Citera
2017-10-07, 17:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zkuurk
den dyraste lögnen handlar om ålder. De åldersbedömningar som gjorts av Rättsmedicinalverket har visat att 80 procent av de undersökta ensamkommande har bedömts vara över 18 år, ändå fortsätter man att upprepa uppenbara lögner. VAD ska man göra...

Göra det straffbart. Dra in uppehållstillstånd, kräva tillbaka pengar som barnbidrag och extra bidrag som de som tjänar pengar på dessa vuxna män drar in. Det är dessa som tjänar pengar som är de svenskar som sitter och försvarar dom och upprepar dessa lögner om i Afghanistan dör alla på grund av terror.

Enklaste dock skita i detta Afghanistan dra in alla bidrag dit och stoppa alla dessa afghanska männen redan vid gränsen. Tillsammans då med andra "ensamkommande" från andra länder.
Citera
2017-10-07, 17:49
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Han har även kallat sig Shahin Khan. Kan dock inte hitta profilen nu. Den hade varit inaktiv sen 2014.

År 2014 så kallar han sig för Amir Yasa på facebook.

https://web.archive.org/web/20141219003531/http://nabizadhe.blogspot.co.uk/

Två år senare kallar han sig för Shahin Khan.

https://web.archive.org/web/20161002082705/http://nabizadhe.blogspot.co.uk/
Citera
2017-10-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Nu är det inte brottsligt att kolla på porr inte än då om feministerna får bestämma kan det blir olagligt. Det är dock bedrägeri att uppge felaktig ålder. Hoppas Bali anmäler Amir och advokat Emma Persson. Bali smutskastas på twitter.

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/916660715112615938

Tyvärr är det nog så att han ej kan motanmäla då han förr gått rätt hårt fram på andra och varit rätt frän och ibland gått över gränsen, inte vad jag tycker, men enligt andra - och då blir det svårt för honom att nu agera såsom kränkt... Det är i alla fall vad jag tror.
Citera
2017-10-07, 17:53
Medlem
moralhoras avatar
Det intressanta är nu att se alla aktivist-twittrare som inte direkt försöker försvara att Amirs ålder, utan snarare attackerar Hanif Bali med att han är elak och ifrågasätter hans ålder (!). Det får mig att tro att Amirs ålder är 23 år snarare än 17.
Citera
2017-10-07, 17:54
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Ähh big deal? Varje kvinna ljuger någon gång om sin ålder...
Och detta kostar svenska arbetare ... hur?
Citera
2017-10-07, 17:55
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Säg mig varför jag ska betala kvarskatt på 7 000 spänn när jag vet att pengarna delvis kommer att gå till sådana som Amir - som storljuger och bluffar sig fram och därtill har hela etablissemanget i ryggen? Varför ska jag betala till ett system som hellre köper tre lägenheter öronmärkta åt en äcklig bigamistjävel med tre fruar? Jag kunde lika gärna ta pengarna jag är skyldig och gå ut och ge dem till random SVENSKA hemlösa och andra behövande. Då skulle de i alla fall göra mer nytta.

Jag vet att man ska vara nyanserad och allt det här, men jag orkar snart inte längre. Jag får travestera Foppa och säga att jag önskar att någon drog på Amir en smäll i hans jävla barnlajvande nylle. Och hans jävla advokat, förlåt, asylaktivist, sitter och försvarar aset? Visst, en advokats uppdrag är ju att försvara sin klient, men här är det så fruktansvärt uppenbart hur många hinder Amir Nabizadeh och många likt honom tagit sig förbi genom att bluffa att någon med juristutbildning kanske borde tänka en och två gånger innan ... just ja, det handlar ju om att profilera sig som god. Så var det ja. Varumärkesbyggande.

Och om Amir eller Advokat-Emma skulle läsa detta: Jag skulle inte ha några problem alls att säga detta till er personligen. Ni ska inte kunna hänvisa till "näthat" och anonyma "troll".
Håller med helt. Jag betalar rätt mycket i skatt och blir sååå extremt irriterad och förbannad på framför allt fenomenet att åldersbedragare (som Amir) blir supportade av fanatiska asyladvokatsaktivister som denna Emma - och sen får med sig stora MSM-medier och allehanda betydande kändisar och journalister med makt i sociala medier vilka all in-kampanjar för att ensamkommandeindustrins affärsmodell och allt med denna ska fortsätta, samtidigt som de med alla tillgängliga medel som finns försöker rikta ljuset på att med hätskhet brännmärka och sänka visselblåsare-personer som Hanif Bali vilka gör ett bra jobb.

Alliansen Amir Nabizadeh(-åldersbedragare)--Emma Persson(-asylaktivister)--den i Sverige politiserade ensamkommandeindustrin--svensk pk-media/MSM är vidrig och skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Kanske ungefär: "Jag svarar inte på några frågor från svennepolitiker om *vilka* som (med rätta) ska räknas som afghanska flyktingar".

Alltså ett typiskt högdraget: ni förtjänar inga svar. Han har ju f ö deklarerat att *alla* afghaner, oavsett vilka folkstammar de tilhör, har rätt till asyl i Sverige. Hur han nu kan veta det...
Någonting ditåt. Ett förslag är även:
"Jag svarar inte på [frågor från en del] politiker [rörande] vilka som [bör]
räknas som afghanska flyktingar idag"
Citera
2017-10-07, 18:02
Moderator
Schlesiens avatar
Efter överläggning med politikmoderatorer flyttas tråden till en politikdel för eventuell sammanfogning.

Originalrubrik:
Ung i Sverige-aktivisten Amir påkommen med att ljuga om sin ålder! 101 inlägg

Kändisskvaller --> Integration och invandring

/Moderator
Citera
2017-10-07, 18:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det är betecknande att i uppståndelsen kring Hanifs granskning och avslöjande så är det bara bottenskrapet av debattörer och tyckare i sociala medier som reagerar och går ut med invändningar i sak – som förstås bara slår fel. De som har lite trovärdighet kvar att förlora håller nu käften, för att det börjar bli alltför uppenbart att Amir ljugit och de kan förlora oerhört mycket om några veckor om de har försökt bemöta Hanifs fakta. De som yttrar sig gör det i mycket svepande och allmänna ordalag om Hanifs person och hans lämplighet som riksdagsledamot, moderat och twittrare och om den ton han beskylls för att använda.

Regimtrogen media brukar behandla sådan här saker, som är alltför besvärande för dem som hävdar att kejsaren bär guldskrud, genom att vara tyst några dagar och spana efter reaktioner som man istället kan förfasa sig över och på så sätt flytta fokus från sakfrågan och istället låta Hanif drabbas av kritik via proxy. T.ex. kan det i statsmedia om några dagar dyka upp en artikel om hur Emma Persson fått dödshot från Hanifs "svans", där den egentliga bakgrunden till reaktionerna på hennes försvar av en bedragare och hennes påhopp på Hanif (se ovan) förtigs, för att det är förbjudet bland De Goda™ att ens nämna att kejsaren kan vara naken när det nu blir alltmer uppenbart att han är det. På sin höjd kommer det antydas i artikeln och reportaget att Hanif skrivit om en ungdom, för att insinuera att han skulle gjort något moraliskt förkastligt.

Så smutsigt går det numera till i demokraturen Sverige.

Träffsäkert. Det du beskriver är en väntad respons. Rätt absurt att det gått så långt att man redan nu kan förutspå ljugmedias kommande vinkling. Nu har man kört den tekniken till döds, jag undrar vad nästa blir.

Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, det ska vi inte alls. Våra skattepengar ska arbeta i Sverige. Det gynnar svenska företag och svenska jobb. Våra skattepengar ska inte hamna utomlands i korrupta ledares fickor. Vi kan inte hjälpa all världens flyktingar. Bara de som kommit hit. Klart som fan att dom försöker duka upp en så bra historia som möjligt. Vem fan skulle inte det? Kom igen era jävla hycklare!

Naturligtvis har du rätt i att våra skattepengar ska arbeta i Sverige och gynna svenska företag, jobb och medborgare. Samtidigt om vi har råd så kan jag tycka att det är lämpligt att hjälpa människor i verkligt utsatta lägen och förhållanden. Inga 500 eller 250 eller ens 30 miljarder men nog skulle vi kunna hjälpa människor på plats, oavsett om det är vattenrening, mediciner, kunskap eller hjälp till skydd.

Citat:
Ursprungligen postat av Scrolla
Det kan vi göra, men allt bistånd skall villkoras och hållas stenhård kontroll på - inte som nu när mycket av biståndet går till organisationer som använder pengarna mer till egen administration än reellt bistånd till nödställda, samt diktaturer som använder pengarna till att upprätthålla sin makt, samt göda sina egna fickor, familj, släkt och vänner. När biståndet består i att ex. bygga skolor och/eller sjukhus så skall varenda, djävla spik och skruv redovisas separat och hela arbetsstyrkan skall anskaffas på plats. Detta så att den aktuella bygden kan utvecklas och frodas inte bara med hjälp utav rena pengasummor. Kunskap och erfarenhet är minst lika viktigt. Vartenda projekt skall dessutom följas på plats utav svenska revisorer som redovisar framsteg, ekonomi och slutresultat, förhoppningsvis utan korruption.

Tyvärr är ovanstående inte önskvärt från asylhaveristernas sida då detta är högst sekundärt - deras agendor sträcker sig inte så långt, utan är av mer personlig art. I stället för Kongoresor så kommer numera de kärlekstörstande (nåja) bytena till batikhäxorna i Sverige; win-win för dessa, alltså!

Älskar Hanif Bali men jag tror han hatar afghaner som invaderat hans kära Iran, som han fortfarande älskar trots att regimen där dödat flera av hans familjemedlemmar och släkt. Nu ser han samma invasion hända även här och han är troligtvis mycket bekymrad och besviken över detta. Lite av detta ser vi månne i hans granskning utav dessa telningar på Stockholms gator och torg.

Hoppas verkligen att MSM vågar följa upp detta med öppna ögon och inte börjar med att skjuta budbäraren i sank, i stället för att se den troliga sanningen i vitögat. Vidare att en granskning utav "taleskvinnan" och hela organisationen, vore av godo. Att Svensson anammar detta får vi väl hoppas, men jag håller då inte andan...

Jag håller helt med dig i din åsikt om hur bistånd ska hanteras och redovisas. Pungslå svenska skattebetalare för att ge till utländska tyranner så de kan fortsätta tyrannisera sitt folk är fullständigt hål i huvudet på alla nivåer. Inför dödsstraff eller i alla fall livstids fängelse på grov korruption.

Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. Minderåriga asylsökande som kom hit före november 2015 får antigen PUT eller utvisning. De som har mottagare i Afghanistan får utvisning om skyddsbehov saknas. De som är födda och uppvuxna i Iran och saknar mottagare i Afghanistan får PUT. Att Amir fått TUT indikerar att han bedömts som vuxen men ändå bedömts att ha skyddsbehov mot Afghanistan, trots att han vuxit upp i Iran. Han kanske har konverterat till kristendomen eller är homosexuell. I så fall kan han inte skickas till Afghanistan oavsett hur gammal han är. Grävet förlorar sin betydelse.

Nantale?! Snälla...

Vilka far mest illa i MÖ? Kristna, kvinnor och barn. Vilka tar vi hit? Muslimska män i 18-50 års åldern. Det är dessa som ska bygga sina länder och skydda sina svaga. Istället kommer de hit och terroriserar VÅRT folk. Du ska få se Nantale, det kommer gå jävligt illa för dem. Försöka konvertera till kristendomen för att få stanna köper jag inte. Sedan tar du upp homosexualitet i MÖ. Det här borde vara en enorm debatt egentligen men DET vågar inte PK och HBQT-lobbyn. Afghanska Bacha bazi visar att homosexualitet uppstår/påverkas av kulturell/sociala fenomen och inte alls är hundraprocentigt medfött.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
https://www.google.se/search?q=bacha+bazi&client=firefox-b&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjx57S 98N7WAhXiDZoKHWCyBrEQ_AUICigB&biw=1281&bih=721
Citera
2017-10-07, 18:08
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Efter överläggning med politikmoderatorer flyttas tråden till en politikdel för eventuell sammanfogning.

Originalrubrik:
Ung i Sverige-aktivisten Amir påkommen med att ljuga om sin ålder! 101 inlägg

Kändisskvaller --> Integration och invandring

/Moderator

140 inlägg om Ung i Sverige-aktivisten Amir Nabizadehs misstänkta åldersfusk bröts ut ur (FB) Ensamkommande "barn" demonstrerar i Stockholm, sensommaren 2017 och gjordes till en separat tråd, som sedan sammanfogades med ovannämnda tråd från Kändisskvaller.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in