2017-10-07, 16:30
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Han har använt sig av många namn, t.ex. Amir Yasa Nabizadeh II som han använde 2013. Det är frågan vad han heter på riktigt, men det lär väl gå att få fram med hjälp av hans födelsedatum.

https://web.archive.org/web/20130217122408/http://nabizadhe.blogspot.co.uk/

Här kallar han sig Zabihollah Nabizadeh.

http://www.nabi1372.orq.ir/

http://nabi1372.rozblog.com/
Han har även kallat sig Shahin Khan. Kan dock inte hitta profilen nu. Den hade varit inaktiv sen 2014.
Citera
2017-10-07, 16:50
Medlem
zkuurks avatar
den dyraste lögnen handlar om ålder. De åldersbedömningar som gjorts av Rättsmedicinalverket har visat att 80 procent av de undersökta ensamkommande har bedömts vara över 18 år, ändå fortsätter man att upprepa uppenbara lögner. VAD ska man göra...
Citera
2017-10-07, 16:53
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Först förnekelse, sedan accepterande av avslöjade lögner och motanklagelser mot de som avslöjar lögnerna.

Huvudpersonerna är fysiologiska psykopater. Och någralider av så svår kognitiv dissonans att de omfamnar och försvarar psykopaternas lögner.

Amir började inte ljuga och bedra när han kom till Sverige. Det vore väldigt värdefullt att få veta vad den iranska polisen har på Amir, som gjorde att han fick så förbannat brått att ge sig av och inte vågar sig tillbaka.

Skulle kunna ha med något subversivt som intresserar säkerhetstjänsten att göra med tanke på att den försigkomne gossen redan 2012, vid 17 års ålder (12 får väl hållas för helt osannolikt hos alla utanför den mest fanatiska asylaktivistiska inre kretsen) titulerade sig chef med specialintresse för "förvaltning och kontroll".
https://hejahanif.se/2017/10/07/desinformationskampanj-om-nabizadeh/

Om det stämmer att Amir är afghan så befann han sig sannolikt i Iran som antingen registrerad flykting eller som gästarbetare. Kanske tyckte inte iranska myndigheter att det var helt oproblematiska kontroll och förvaltningsaktiviteter Amir ägnade sig åt. Hans bestyr kan mycket väl, då som nu, varit ägnade eget berikande i strid med värdlandets intressen. Kanske var Amirs förvaltande kontrollambitioner rent av samhällsfarliga.

Till alla batikpersoners fasa visar det sig också att Amir är stark motståndare till en av feminismens portalfrågor, nämligen aborträtten. Folk som gör abort är, enligt Amir som vill bygga Sverige, kuffar. Och när en muslim uttalar sig om kuffar brukar det inte vara av högaktning precis.
Citat:
"Vad betyder kuffar? Visa mig varje person som gör detta så kallar jag den för kuffar"
*bild på abort*
https://twitter.com/hanifbali/status/916586946302005248

Denna historia har alla förutsättningar att bli rafflande.
Citera
2017-10-07, 16:57
Medlem
Det verkar lite som Migrationsverkets utredning med snitt på 18mån (med rätt till bidrag) ändå gjort en massa missar..?
Citera
2017-10-07, 16:59
Bannlyst
Underbart! Kan man hoppas på att de med bevisen ålderstestar lyxturisten och sen fråntar svenska medborgarskapet och utvisar araben på livstid? För övrigt borde man utvisa de flesta araberna. Dessa våltäktsmän och kriminella hycklare måste bort.
Citera
2017-10-07, 17:00
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Samma text via Google translate persiska till engelska:
Citat:
Sometimes you have to lose to win. I never go into a game. I changed my way a long time ago. I do not answer the politicians who are Afghan refugees today. I said before and I say that every single nation in Afghanistan has the right to stay in Sweden, regardless of age. Sex or Ethnicity. I prove this.
Do not fight for something you do not care about. Fight for something that's worthy of yourself. Personality and your thoughts. The Immigration Office can judge your age and your nationality and your ethnicity, and change it on paper, but it can never be your person.This is your character that proves you need support, not another thing ...

Med reservation för att översättningen är osäker låter det som om han medger att han ljög - men att han hade all rätt att göra det då det är varje afghans rättighet att stanna i Sverige.

Jag översatte det vidare till svenska utifrån din engelskaöversättning från persiska (≈), någon med persisk språkkoll kan gärna korrigera mig:
Citat:
Ibland måste du förlora för att vinna. Jag går aldrig in i ett spel. Jag förändrade mitt liv för länge sedan. [Jag svarar inte på de politiker som är afghanska flyktingar idag]*. Jag har sagt det tidigare och jag menar att varje enskild person [? - nation] i Afghanistan har rätt att få stanna i Sverige, oavsett ålder. Kön eller etnicitet. Jag bevisar detta.
Kämpa inte för något du inte bryr dig om. Kämpa för något som är värdigt för dig själv. Personlighet och dina tankar. Migrationsverket kan bedöma din ålder och din nationalitet och din etnicitet, och ändra den på papper, men detta kan aldrig vara din person. Det är din karaktär som visar om du är i behov av stöd, inte andra saker...
Väldigt talande det han skriver. Det förklarar en hel del. Bland annat varför han (och sannolikt Ung i Sverige, som han är språkrör för vid sidan av Fatima Khawari) inte tycks fatta att de är ute och cyklar.
Amir skriver alltså detta, vilket visar på hur fel han är ute, och hur anmärkningsvärt det är att en sådan person är språkrör för, vad Hanif Bali beskriver som, "den medialt mest framgångsrika politiska lobby- och proteströrelsen på 5-7 år":
Citat:
[...] jag menar att varje enskild [person, folk - "nation"] i Afghanistan har rätt att få stanna i Sverige, oavsett ålder. Kön eller etnicitet. Jag bevisar detta.
Citat:
Migrationsverket kan bedöma din ålder och din nationalitet och din etnicitet, och ändra den på papper, men detta kan aldrig vara din person. Det är din karaktär som visar om du är i behov av stöd, inte andra saker...
*En mening som är knepig i översättningen:
Citat:
I do not answer the politicians who are Afghan refugees today.

Jag svarar inte på de politiker som är afghanska flyktingar idag.
Frågan är vad han menar exakt här.
Senast redigerad av Bente.Albrecht 2017-10-07 kl. 17:12.
Citera
2017-10-07, 17:09
Medlem
Otippat att Emma Persson (@advokatEmma) har återgått till att köra skyddat twitter efter att en av hennes klienter avslöjats som en storordig lögnare och bedragare.
Citera
2017-10-07, 17:13
Medlem
NoTruces avatar
Säg mig varför jag ska betala kvarskatt på 7 000 spänn när jag vet att pengarna delvis kommer att gå till sådana som Amir - som storljuger och bluffar sig fram och därtill har hela etablissemanget i ryggen? Varför ska jag betala till ett system som hellre köper tre lägenheter öronmärkta åt en äcklig bigamistjävel med tre fruar? Jag kunde lika gärna ta pengarna jag är skyldig och gå ut och ge dem till random SVENSKA hemlösa och andra behövande. Då skulle de i alla fall göra mer nytta.

Jag vet att man ska vara nyanserad och allt det här, men jag orkar snart inte längre. Jag får travestera Foppa och säga att jag önskar att någon drog på Amir en smäll i hans jävla barnlajvande nylle. Och hans jävla advokat, förlåt, asylaktivist, sitter och försvarar aset? Visst, en advokats uppdrag är ju att försvara sin klient, men här är det så fruktansvärt uppenbart hur många hinder Amir Nabizadeh och många likt honom tagit sig förbi genom att bluffa att någon med juristutbildning kanske borde tänka en och två gånger innan ... just ja, det handlar ju om att profilera sig som god. Så var det ja. Varumärkesbyggande.

Och om Amir eller Advokat-Emma skulle läsa detta: Jag skulle inte ha några problem alls att säga detta till er personligen. Ni ska inte kunna hänvisa till "näthat" och anonyma "troll".
Citera
2017-10-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bente.Albrecht
*En mening som är knepig i översättningen:Frågan är vad han menar exakt här.

Kanske ungefär: "Jag svarar inte på några frågor från svennepolitiker om *vilka* som (med rätta) ska räknas som afghanska flyktingar".

Alltså ett typiskt högdraget: ni förtjänar inga svar. Han har ju f ö deklarerat att *alla* afghaner, oavsett vilka folkstammar de tilhör, har rätt till asyl i Sverige. Hur han nu kan veta det...
Citera
2017-10-07, 17:17
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -1312-
En intressant FB-profil i sammanhanget:

https://www.facebook.com/n*biz*deh.meee

* = a
Enligt profilen född 31 januari 1994 i Javadieh, Teheran, Iran. Är också denna Facebook-profil, med inlägg från 2012, "falsk"?

Personen i fråga har nu fullt upp med att på Twitter berätta hur förföljd han är av rasister, enkom p g a att hans engagemang för mänskliga rättigheter. Dessa mänskliga rättigheter tycks dock mest bestå i att alla flyktingar skall ha rätt att få stanna i Sverige.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2017-10-07 kl. 17:20.
Citera
2017-10-07, 17:27
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Katerina Janouch bloggar intressant idag - om bl.a. sittstrejkande afghaner, bedragare och aktivister, åldersljugande bedragare som utarmat välfärdssystemet och stulit resurser från de verkligt behövande, ”ensamkommande barn” – som i själva verket är ljugande vuxna män och ensamkommandeindustrins affärsmodell:
Citat:
Bali har härmed gjort ett hantverk som redan borde utförts av noggranna sanningssökande journalister inom etablerad media, men då ingen dristat sig till ett sådant arbete så återstod inget annat än att Bali tog itu med saken. Tidigare har till exempel den fristående opinionsbildaren Rebecka Weidmo-Uvell kartlagt sittdemonstrationen på Medis. Så kallad mainstream-media har gärna visat upp hur politiker gullar med sittstrejkande afghaner, men några mer djuplodande granskningar av detta har lyst med sin frånvaro.
Det här är grymt bra:
Citat:
Sverige är ett av världens mest extrema och extremistiska länder i det avseendet att många svenska personer i offentligheten tycks njuta på ett närmast perverst vis av att spela med i en förljugen charad, där de öppnar famnen åt allehanda bedragare och aktivister, i ohelig mesallians med vänsteranhängare, asyladvokater (som givetvis tjänar grova pengar på eländet) och andra figurer vars motiv förefaller vara att orsaka samhället så stor skada som möjligt. Sverige är extremt i att man låter landet bli en spelplan för ohederlighet och slöseri med hårt arbetande svenskars skattemedel. Sverige är extremt som en grandios shoppingmissbrukare som slösar andras resurser på människor som med kallt sinne utnyttjar dessa möjligheter, ett rent kriminellt förfarande. Sverige är extremt i sin fartblidnhet och missriktade välvilja, som gynnar de oärliga och straffar de plikttrogna och hårt arbetande. Sverige är extremt i att vända det egna folket ryggen och istället omhulda lögnare, bedragare, krigsförbrytare och ekonomiska migranter. Sverige är extremt i att nonchalera dem som byggt upp landet och istället lägga energi och engagemang på dem som inte visar några som helst ambitioner att vare sig bidra eller integrera sig. Sverige är extremt i sitt målmedvetna agerande att rasera den välfärd som är själva förutsättningen för att hjälpa även dem i andra länder. Sverige är extremt naivt, så naivt att det är ofattbart och samtidigt djupt plågsamt att åse.
Citat:
Man kan tycka vad man vill om Balis retorik (själv finner jag den oerhört uppfriskande) men det är inte Balis twittrande som är Sveriges problem. Problemet är att svensk offentlighet låtit sig duperas av åldersljugande bedragare som utarmat välfärdssystemet och stulit resurser från de verkligt behövande. Kostnaderna kring så kallade ”ensamkommande barn” – som i själva verket är ljugande vuxna män, många av dem med visdomständer och grått hår som behöver färgas svart – har skenat iväg rejält de senaste åren och uppgår till miljardbelopp som får det att svindla. Ensamkommandeindustrins affärsmodell har gått ut på att tillskansa sig de svenska skattepengarna i så hög grad som möjligt.
http://katerinamagasin.se/det-ar-inte-hanif-bali-som-ar-sveriges-problem-problemet-ar-logner-och-feghet/
Senast redigerad av Bente.Albrecht 2017-10-07 kl. 18:01.
Citera
2017-10-07, 17:27
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Hanif Bali vilken kung! Hade resten av moderaterna varit lika ärliga och inte varit såna hycklare, hade dom kanske haft nåt förtroende kvar hos befolkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in