2017-10-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är bara att konstatera som så många redan gjort, Madsen är helt skev i hela skallen och det enda riktiga är ju att låsa in honom på verklig livstid, en sådan som han ska inte kunna komma ut i samhället igen, han är inte botbar enligt mig.

Danmark har likt Norge förvaring i straffsatsen och då kan det vara verklig livstid.
Citera
2017-10-07, 16:33
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Absolut inte ett lika gott motiv som något annat! Eftersom vi nu vet om hans våldsadisstiska böjelser så talar det betydligt mer åt att sticken har något med det att göra. Vad talar för graviditet säger du?

Jag håller med dig, men det är en alternativ teori, om nu det framkommit saker under utredningen vi ännu inte fått del av.
Citera
2017-10-07, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Såklart du har
Hon hade ju även varit med under obduktion tror jag det var tidigare. En riktig tusenkonstnär!
Citera
2017-10-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Fast nu gör du ju en del antaganden baserade på facit. Hans plan verkar ju ha varit att hon "försvann av sig själv" Refshaleøen och då förändras ju en del parametrar (om man antar att polisen gått på det). Det är ju inte ett bevis för att han gjort en massa misstag och därmed nödvändigtvis måste vara oerfaren.
Jag har redan räknat upp ett antal misstag han gjort - är t ex närmast omöjligt att i efterhand rengöra en ubåt. Även 1 år efter skulle polisen kunna hitta spår i ubåten om PM först sölar ner och sedan varje helg lägger ett par timmar på att städa.

Citat:
Det kan även handla om att han med erfarenhet blivit kaxigare och därmed mindre försiktig. Minns en dokumentär på Discovery (älskar crime nights) som handlade om just seriemördare och att de som upptäckts har blivit det just för att de blir kaxiga och mindre försiktiga när de först inte blir ertappade.

Eller att det tidigare bara experimenterats med djur och han därmed inte behövt hantera en saknad person förut.
Fast i så fall är vi ju tillbaka på att detta var första mordet på en människa.

Citat:
Vi vet ju inte. Men att tvärsäkert slå fast att han omöjligen kan ha gjort det förut för att polisen (efter mycket omfattande insatser) trots allt hittat fynden tycker jag är att ta det lite väl långt.
Jag har inte tvärsäkert slagit fast något. Du notarade att jag började med ""Finns inte så mycket som tyder på att PM varit erfaren och förberedd på uppgiften"?
Citera
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Fant de virkelig dét? Har ikke lest det noe sted. Takksam for link.

Jag har läst det här i liverapporteringen från häknikgsförhandlingen. Jag uppfattade det som att det handlade om spår på PM:s overall.

"En erklæring fra retsmedicinsk institut om en effektpose med et tøjstykke af mulige vævsrester.*

Det er et stykke tøj fra en kedeldragt, der er blod på venstre lænd og nedre del af ryggen.

Der er påvist forekomst af muskel, knogle og fedtvæv samt muligt hår og fibre, læser anklageren op."

http://ekstrabladet.dk/112/kim-walls-lig-havde-stik-i-bryst-og-underliv/6853285
Citera
Medlem
Bra störd jävel den där Madsen. Man undrar hur många han har haft ihjäl egentligen. Känns som att skulle kunna finnas fler offer.

Det måste slagit slint totalt för honom, hur kunde han tro att han skulle komma undan med detta
Citera
2017-10-07, 16:37
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
DE har två olika drivkrafter-den ena ekonomiska
den andre drivs av sex och att tillfoga skada.
SÅ ingen bra matchning -mellan dessa två.
Båda vill ha kontrollen vid sexuell aktivitet- det är dock deras gemensamma punkt.
Men båda var otippade som blivande mördare.
Min uppfattning är att både Johanna Möller och Madsen är psykopater och har exakt samma drivkraft; makt och kontroll. Möller skaffade sig makt över flyktingpojkarna som hjälpte henne att få ekonomisk makt genom att ta över sin pappas företag. Allt i hennes liv handlar om att skaffa sig makt över andra.

Madsen skaffade sig makt över andra genom ubåts- och raketorganisationerna, genom BDSM-klubbarna och genom att synas i media.

Jag tänker också, tvärtom vad du tror, att bägge var tippade som blivande mördare bland dem som kände dem. Johanna Möllers familj har öppet vittnat om att hon helt saknar känslor och Madsen har skapat enormt uppslitande konflikter i de grupper där han blivit aktiv, genom att ljuga, dupera och stjäla. Det är nog väldigt många av dem som Madsen kört över och stulit från som inte är ett dugg överraskade över att Madsen också är en mördare.
Citera
2017-10-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Om det bara fanns benen i denna påse är det inte osannolikt att det finns ytterligare en påse.

Och i den påsen kan det även finnas annat. Fler bevis på mord och kanske värre saker.

Jag utgår från att man fortsätter leta efter armarna eftersom det kan finnas fler bevis som PM dumpat tillsammans med armarna.
Benen låg lösa för sig och inte ihop med påsen.
Citera
2017-10-07, 16:39
Medlem
Ovcharkas avatar
Nån som har lust att spekulera i hur det gick till, eller hellre: Vad PM gjorde med kroppen/Kim?
Citera
2017-10-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Countrychick har tydligen hört en exaktare beskrivning hur de menar. Jag fattar hur likhundar arbetar, det är därför jag är intresserad. En hel km från platsen tycker jag är väldigt mycket, men det har ju legat rätt länge och det har varit blåsigt väder och ruff sjö.
En likhund markerar från stranden i riktning mot det ställe där lukten finns. Hundar kan känna lukter på flera km håll. Man använder detta även för att söka omkomna i vatten nära inpå döden. Har haft en likhund.
Citera
2017-10-07, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Med reservation för att jag dessvärre inte förstår danska flytande så uppfattar jag dagens uttalanden från dansk polis så som att man bl.a skulle undersöka om dödsorsaken är att huvud separerats från kroppen.

Jag förstår självklart att detta sker i samband med en obduktion men det faktum att polisen uttryckligen framhåller detta gör att jag börjar fundera på om så kan vara fallet.

Jag har hittills trott att han ströp henne men med hänsyn till filmerna på PM:s dator så är det inte omöjligt att han dödat henne på annat sätt.

http://ekstrabladet.dk/112/politiet-har-fundet-kim-walls-hoved/6859548

"Dog mangler politiet stadig at fastslå dødsårsagen, fortæller drabschefen, og de vil nu undersøge, om det har været hovedets separering fra kroppen, der dødsårsagen."

Edit: Remark hann ta upp det hela under tiden jag skrev mitt inlägg.
Jag tror verkligen inte att hon dog av halshuggning. Det verkar som ett rätt opraktiskt sätt att ta livet av någon om man inte har yxa och stupstock. Och det känns inte som något klassiskt sätt för sadist att få tillfredsställa sig själv. Känns som att huvudet åkte av efter att PM redan ställt till med en hel massa andra dumheter jag helst inte vill tänka på.
Citera
2017-10-07, 16:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jag har redan räknat upp ett antal misstag han gjort - är t ex närmast omöjligt att i efterhand rengöra en ubåt. Även 1 år efter skulle polisen kunna hitta spår i ubåten om PM först sölar ner och sedan varje helg lägger ett par timmar på att städa.
Nu har väl inte polisen sagt något om att de hittat något blod i ubåten? Hur vet du att han inte var ordentligt förberedd genom att plasta in hela inredningen? Om han kilat dit med en såg tidigare på dagen, varför skulle han inte då också ha kilat dit med en rulle byggplast?

Vad är det för misstag han begått, förutom att befinna sig i undervattensläge just när polisen och kustbevakningen försökte få tag på honom mitt på natten? Och det är väl mer att betrakta som otur än ett misstag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in