2017-10-07, 16:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Från brottscentralen (tror jag) fanns ett tidigt klipp med uppgift (uppläst) om att de nya fynden gjorts ca 1000 m, alltså ung. en kilometer, från platsen vid Amager där torson flöt upp.
Men i Kvällsposten läser jag ref från presskonferensen, där hundarnas arbete kommenteras: "Hundarna ska ha markerat omkring 1 000 meter från fyndplatsen. Sökarbetet ägde rum på 10-12 meters djup."
Någon som läst mer om detta?
Om hundarna markerat 1 km från fyndplatsen så var de inte mycket till hjälp! Var det verkligen så illa!?

Hundarnas hjälp består i att de indikerar förkomst av liklukt. Man får en hyfsat pålitlig indikation på att det finns lik eller likrester någonstans, det blir meningsfullt att gå till botten med indikationen, så att säga. Sedan är det upp till polisen med experter att göra beräkningar med hjälp av den fastlagda rutten, strömmar och vind, i syfte att ringa in intressanta platser att söka på med hjälp av till exempel dykare och sonar.

Hundarna har givetvis varit till hjälp som har bekräftat likförekomst. Polisen har ett slags kvitto på att det finns något i området att söka efter.
Citera
2017-10-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men vart är rasismen?
Hur klarar man ens av hitta rasismen, vi har en död kvinna han haft på sin ubåt.
Hon är sadistiskt knivskuren i underliv, har knivstick före dödens ögonblick, styckad osv...osv...
Är det rasistiskt att man inte får döda och stycka en kvinna ifrån Sverige, och rasismen är att lagen som säger ajjabajja och anhållit honom?

Eller menar merv att om det hade varit en svart, så hade ingen brytt sig?

Dock en sak är sant dock(vet ej om det tagits upp i dessa sammanhang och rasism), och tack tack vara kändisskapet PM har.
Så har man lagt enorma resurser på fallet, men det ändrar ju inte att han extremt troligt är en mördare av Kim Wall.

Brukar inte säga sånt här så ofta(nästan aldrig), jag tror merv har någon psykos.
Hon menar att vi bara är upprörda och att åklagaren böra törs kräva långt straff för att PM är vit nordisk man och att ett PK-samhälle inte vågat ryta ifrån om det varit en afghanier som bördat KW. Detta är en inställning som är väldigt unik. PM har begått en förskräcklig gärning oberoende av hudfärg, religion, kön, ... och straffet bör givetvis sättas utifrån brottet.

Att PM blev presenterad med namn och foto redan från dag ett var inte för att man specifikt vågar publicera namn på vita nordiska män utan för att han var känd och alla tog för givet att det var en olycka.
Citera
2017-10-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Om hon varit gravid hade vi väl fått höra det nu? Även en mycket tidig graviditet orsakar förändringar som syns med blotta ögat vid obduktion som tjockare (mer blodfylld) livmoderslemhinna, och man ser det även på livmodertappen.

Annars är det en tanke. Det är något som en man som absolut inte vill ha barn, absolut inte vill bli snärjd ner till ett Medel-Rasmussen-liv med 9-5-arbetsdagar, dagishämtningar och familjeliv, eller åtminstone underhållsbetalningar, skulle kunna göra. Ja inte normalt då - men jag menar att NÄR någon nu ändå har gjort de här huggen mot en kvinnas livmoder, så skulle det kunna vara ett lika gott motiv som något annat.
Absolut inte ett lika gott motiv som något annat! Eftersom vi nu vet om hans våldsadisstiska böjelser så talar det betydligt mer åt att sticken har något med det att göra. Vad talar för graviditet säger du?
Citera
2017-10-07, 16:23
Medlem
vitapumpss avatar
Vi har hittat hennes kläder: tröja, nederdel dvs kjol, strumpor och skor, säger Jens Møller.
Kläderna kan bli viktiga i utredningen och spela en nyckelroll som bevismaterial.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/just-nu-polisen-berattar-om-nya-fyndet-i-ubatsfallet/
Citera
2017-10-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Källa på den pudeln?
Har inte sett till den.
Precis - jag har inte sett någon information om att de brutit mot någon regel och fått pudla.
Citera
2017-10-07, 16:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Faktum är att jag har gjort det, och det var på just journalistknäck. Vill du veta detaljer får du skicka ett mess....
Såklart du har
Citera
2017-10-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Ja, det fyndet går att spekulera vidare kring. Jag tolkade det som att det snarare var fynd gjorda på PMs overall och att det var restprodukter från styckningen.

Menades verkligen knogar som i fingrarnas knogar eller menades benrester

Fant de virkelig dét? Har ikke lest det noe sted. Takksam for link.
Citera
2017-10-07, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Blotta faktum att hon fanns på en ubåt torde räcka som försvårande - är inte en situation där hon kan gå därifrån om de blir osams. Vidare var hon hans passagerare. Styckningen måste ju också göra det försvårande. Samt "begravningen". De märkliga sticken i kroppen. Det mesta som talar för att detta inte är en "vanlig oskyldig olycka" torde kunna räknas som försvårande.

Försvårande i detta fall enligt "danskt försvårande" är just utsattheten, att vara helt i hans "våld". Ingen möjlighet att påkalla hjälp, han kan göra precis vad han vill med henne. Även att han slängt henne till sjöss då danskarna ser de anhöriga och den utsatthet de tvingas gå igenom.

Annars är danskarna hårdast gällande försvårande ifall det finns flera gärningsmän oavsett etnicitet eller brottstyp, så jävla snyggt när dom skrev rättshistoria världen över gällande hedersmordet på Ghazala Khan.
Citera
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det finns mulighet for at Madsen har hatt sex med KW med kondom. Og at de derfor inte finner spor på deres kjønsorgan
Det här är ett sadistiskt lustmord. Hans njutning består nog inte i att ha sex med offret på ett sett som vi normala tänker oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Ska försöka hitta själva pudlingen också. I denna artikel står bara att de ändrade formulering. Jag såg pudlingen 'live' i dansk tv

https://www.tv2lorry.dk/artikel/madsens-forsvarer-torso-fund-har-ikke-noget-med-os-goere

Här återfinns pudlingen;

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-23-forsvarer-kritiserer-politiet-intet-bevis-for-at-kvindelig-har-noget-med-peter
Detta ser inte jag som pudling. Polisen ber om ursäkt om någon felaktigt har antagit att de två sakerna hörde ihop.
Citera
2017-10-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Lite förvånande är det ju, om åtminstone ett av huggen var strax före/efter att hon dog, dvs medan sårytorna fortfarande blödde.

Det bör ju innebära att hon medvetslös eller vid medvetande kläddes av innan hon höggs. Annars måste PM varit ruskigt snabb att få av henne kläderna från att hon dog och tills första hugget i bröstet.

Jag skulle inte bli förvånad om han använde eter. Då kunde han hålla henne sövd precis i den omfattningen han ville.
Citera
2017-10-07, 16:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Vad jag förstod från presskonferensen så hade hundarna markerat 1 km från fyndplatsen och sen hade Oslo (Uppsala?) universitet hjälpt till att göra beräkningar hur strömmarna flyter (och luftspåren således förflyttas) och utifrån det hade polisen utvidgat sökningen åt det hållet man gjorde.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hundarnas hjälp består i att de indikerar förkomst av liklukt. Man får en hyfsat pålitlig indikation på att det finns lik eller likrester någonstans, det blir meningsfullt att gå till botten med indikationen, så att säga. Sedan är det upp till polisen med experter att göra beräkningar med hjälp av den fastlagda rutten, strömmar och vind, i syfte att ringa in intressanta platser att söka på med hjälp av till exempel dykare och sonar.

Hundarna har givetvis varit till hjälp som har bekräftat likförekomst. Polisen har ett slags kvitto på att det finns något i området att söka efter.
Countrychick har tydligen hört en exaktare beskrivning hur de menar. Jag fattar hur likhundar arbetar, det är därför jag är intresserad. En hel km från platsen tycker jag är väldigt mycket, men det har ju legat rätt länge och det har varit blåsigt väder och ruff sjö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in