2017-10-07, 15:48
Medlem
Reimers avatar
Det är bara att konstatera som så många redan gjort, Madsen är helt skev i hela skallen och det enda riktiga är ju att låsa in honom på verklig livstid, en sådan som han ska inte kunna komma ut i samhället igen, han är inte botbar enligt mig.
Citera
2017-10-07, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
Skönt att huvudet hittats så att de kan slå hål på Madsens historia om att hon fått luckan i huvudet och avlidit av detta.
Enligt obduktion finn ju inga sådana skador.
Madsen kommer bli sittande på Psyk resten av sitt liv.

Vi får se om han kvalificerar sig för vård, vissa galningar är icke-vårdbara alls snarast är det kontra produktivt. Som de flesta manipulatörer hoppas han möjligen på vård för han inbillar sig att han kan manipulera sig ut.

Av skäl (som jag redan nämnt) hamnar de flesta av dessa i fängelse. Åtminstone i Sverige. Där har det dessutom visat sig att inspärrningen i vård inte bli kortare men kan bli betydligt längre.
Citera
2017-10-07, 15:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom flesta, särskilt kvinnor är väl orienterad i konstruktionen, med vad bygger du hela denna absurda tanke på? Att hon skulle haft samlag med Peter Madsen och blivit gravid?

Källan?
Bara en av mina tidigare gissningar och spekulationer i tråden, att de skulle känt varandra sedan tidigare och haft en sexuell relation, men det finns egentligen inget som styrker detta ett dugg, detta var innan, eller i precis anslutning till de bekräftade att Kim och Peter inte verkar ha känt varandra.
En spekulation i mängden bara, inget att fästa någon vikt vid, om ni ursäktar ordvalet.
Citera
2017-10-07, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Bara en av mina tidigare gissningar och spekulationer i tråden, att de skulle känt varandra sedan tidigare och haft en sexuell relation, men det finns egentligen inget som styrker detta ett dugg, detta var innan, eller i precis anslutning till de bekräftade att Kim och Peter inte verkar ha känt varandra.
En spekulation i mängden bara, inget att fästa någon vikt vid, om ni ursäktar ordvalet.
Men du driver vidare tesen än idag! 😴
Citera
2017-10-07, 15:53
Medlem
Til og med CNN skriver om dagens pressekonferanse

http://edition.cnn.com/2017/10/07/europe/denmark-kim-wall-death/index.html

Den her historien kommer det til å bli lagt en Hollywood-film om
Citera
2017-10-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jo, jag tror PM:s egen mobil åkte i vattnet under simturen mellan ubåt och den båt som plockade upp honom. Han ville behålla den så länge som möjligt men blev överraskad och insåg då snabbt att det var lämpligt att putta ur telefonen ur fickan medan han sprattlade i vattnet.

Exakt så har jag också tänkt 👍
Citera
2017-10-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
tror ni madsen hade tagit livet av sig om chansen uppenbarats? det tror jag..
Det tyder på att du är tillräckligt normal för att kunna skämmas - finns ingenting som antyder att PM skäms för sitt handlande.
Citera
2017-10-07, 15:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Men du driver vidare tesen än idag! 😴

Nej jag driver ingen tes alls. Spekulerar och gissar fritt precis som alla vi i tråden. Varken mer eller mindre.
Citera
2017-10-07, 15:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nästan hopplöst att sänka något på 12 meters djup utan att det kommer in vatten. PM har knappast tillgång till påsförslutare för att smälta ihop plastfilm. Och att tejpa tätt är inte lätt.

Sant. Och när det legat så länge. Men ett huvud utan syngliga frakturer är en tröst i bedrövelsen. Hade han bara sänkt huvudet utan skydd av plast skulle allt försvårats. Kanske det skulle varit så renrakat av krabborna att ingen liklukt funnits kvar och det aldrig hade hittats. Nu pågick istället en nedbrytningsprocess i påsen, så liklukten läckte ut genom hålen och gjorde att det återfanns.
Citera
Medlem
Det ble funnet en pose med knokler, fettvev, muskler og hår i ubåten.

At det ble funnet knokler i en pose betyr at de stammer fra armene eller fingrene da.

Har han kuttet av henne fingre tro?
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Til og med CNN skriver om dagens pressekonferanse

http://edition.cnn.com/2017/10/07/europe/denmark-kim-wall-death/index.html

Den her historien kommer det til å bli lagt en Hollywood-film om
Nope, på sin höjd ett avsnitt av Real Detectives.
Citera
2017-10-07, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heddasmatte
Jag vill påpeka att Kim Walls nära och kära ännu inte har en hel kropp att begrava. Armarna från hennes kropp fattas och man kommer fortsätta leta efter dessa delar.
Stämmer. Men psykologiskt så måste det hjälpa enormt att huvudet är hittat. De delar man hittat räcker för att motsvara en livsduglig människa - finns åtskilliga som föds och lever hela sitt liv utan armar.

Men utan huvud kan man alltid ställa sig frågan om var KW faktiskt ligger - i graven eller i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in