2017-10-07, 15:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
[...]

Du vet inte så mycket om vad som händer mellan män och kvinnor, ser jag... Att de får den första kontakten i en professionell situation är liksom inget hinder.

[...]

Men vad fan vet du då? Tills dess det finns nåt som styrker att Wall haft något som helst sexuellt intresse för Madsen är det kanske klädsamt att hålla käft med dina långt gångna spekulationer.
Citera
2017-10-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Hur sjuk i huvudet är PM egentligen? Anders Breivik framstår som human i jämförelse.
PM borde slängas ner i grop med utsvultna hyenor.
ja att bli skjuten till döds ter sig verkligen humant i jämförelse med denna tortyr.
Madsen har under tiden han utdelat sina knivhugg-varit i närkontakt och fortsatt att plåga sitt offer.
Madsen är en sadist- vilket Breivik -numera Fjotolf Hansen(han har bytt namn) inte var.
Går inte jämföra dessa två.
Senast redigerad av moshes 2017-10-07 kl. 15:32.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Och ovanligt krabbrikt i Öresund i år, tydligen.
Krabbor äter upp ett bete fort.
Men nu verkar huvudet ha varit tillräckligt väl inslaget. Och låter utifrån deras uttalande om små skador på huvudet som att skalpen i sig har klarat sig rätt väl. PM måste tänkt fel om han slog in och skyddade huvudet, men eftersom han gjorde misstaget att skära loss huvudet ställde han till det för sig - finns ju dåligt med sätt att fästa vikter i ett huvud om man inte har en nätväska. Styckningen var ett enormt stort misstag av PM.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
De har ju nu även båda halvor av halsen, så det går se om det finns underhudsblödningar på halsen från våld innan hon dog.

Jo. Men det beror på hur grisigt han sågat eller huggit skallen av henne.

Man kan även förutom hjärnan och halsen se på ögonvitorna, ifall dom har brustna blodkärl som inträffar vid strypning. Men då måste ögonen finnas kvar...
Citera
2017-10-07, 15:22
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Faktum är att jag har gjort det, och det var på just journalistknäck. Vill du veta detaljer får du skicka ett mess.

Du vet inte så mycket om vad som händer mellan män och kvinnor, ser jag... Att de får den första kontakten i en professionell situation är liksom inget hinder.

Men dra inte det där "man har rätt"-kortet. Vad man har "rätt" att göra hjälper inte när våldtäkten är ett faktum. Eller värre, som i det här fallet.

Fast när hon följde med honom visste hon ju inget om vad han var kapabel till. Alltså kan det inte ha avtänt henne heller, eller hur? Det där vet vi ju först nu, och då ser vi honom i ett annat ljus.

Jag upplever Kim Wall som en mycket seriös person, som dessutom var på väg att flytta ihop med sin pojkvän i Asien. Det är oerhört osannolikt att hon på något sätt skulle ha varit med på nån slags flirt med Madsen.
Citera
2017-10-07, 15:24
Medlem
Om det bara fanns benen i denna påse är det inte osannolikt att det finns ytterligare en påse.

Och i den påsen kan det även finnas annat. Fler bevis på mord och kanske värre saker.

Jag utgår från att man fortsätter leta efter armarna eftersom det kan finnas fler bevis som PM dumpat tillsammans med armarna.
Citera
2017-10-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Hon tycktes dras till de excentriska, att döma av hennes artiklar.

Antar att du menar denna artikel http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/feb/10/fetish-lovers-fifty-shades-of-grey-stonewall-moment?CMP=share_btn_link
Säg snarare att detta forum dras till det excentriska - det är KW:s artiklar om excentriska personer som debatteras mest i tråden.
Citera
2017-10-07, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tipper dødsårsak er at hun har forblødd av tortur.

Rättsläkaren var, tolkade jag, ombedd att uttala sig om det är en möjlig följd vid avkapande av huvudet. Att hon förblött.

Jag tycker det verkar troligt.

Jag undrar om hon inte har fått ligga i duschen (alt upphängd i fötterna) och avblöda innan styckningen av övriga lemmar. Kränkning efter döden, (att hänga upp henne som ett slaktdjur).
---------
NB i Lisa Holm fallet fortsatte också sina kränkningar efter mordet. Han knölade in liket, ansiktet inplastad i silvertejp med endast ögonen otäckta, i ett smalt klädskåp i en byssja med en massa skitiga gamla bygg arbetskläder som täckte kroppen, byxorna neddragna till anklarna, bröst och kön blottlagda. Hans fingeravtryck fanns bl.a. på jeansknappen i linningen. Han slängde henne som ett hopknycklat godispapper efter att man ätit upp innehållet.
----------
De stora blodmängderna PM pratar om görs också i samband med just huvudet, då naturligtvis förorsakad av luckan och fall. Han uttrycker det närmast som att det klafsade om fötterna. I övrigt säger han inget om blod.

Jag tror faktiskt han inte förväntat sig dessa blodmängder. Troligtvis framgår de detaljerna inte i videos. Dock följde han troligen styckningsanvisningarna.

Han tycks blanda mellan faktiska upplevelser och fantasier har jag märkt. Det har nog även åklagaren noterat att PM alltid tillför detaljer av sanning blandat med sina påhittade lögner.

Han skall inte vandra fritt på gatorna eller i sin svarta ubåt, som jag för övrigt tycker borde skrotas och pengarna insättas på Kims minnesfond.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Och vad har det med en graviditet att göra? Fostret ligger ju inte i slidan, hoppas jag att du förstår.

Underliv är något mer än slida, hoppas jag du förstår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jag upplever Kim Wall som en mycket seriös person, som dessutom var på väg att flytta ihop med sin pojkvän i Asien. Det är oerhört osannolikt att hon på något sätt skulle ha varit med på nån slags flirt med Madsen.

Merwinna tenker hva hun ville ha gjort om hun var Wall og setter seg i hennes situasjon.

En kvinne vet hva en annen kvinne ville ha gjort eller noe sånn.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Om det bara fanns benen i denna påse är det inte osannolikt att det finns ytterligare en påse.

Och i den påsen kan det även finnas annat. Fler bevis på mord och kanske värre saker.

Jag utgår från att man fortsätter leta efter armarna eftersom det kan finnas fler bevis som PM dumpat tillsammans med armarna.

Benen låg inte i en påse, utan var för sig, med tyngder fästade med buntband.
Citera
2017-10-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Man må berømme dansk polis, de har gjort en formidabel innsats.

Verkligen. Det man ser är hur de metodiskt får fram sanningen, och bygger upp ett mordåtal.

Du som läser danska tidningar. Vet du något om Madsen binds till styckmordet på japanskan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in