2017-10-07, 14:56
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men hur kan ni vara så säkra på detta? Han var trevlig, charmig och vältalig - kolla på någon av alla videos som finns på Youtube för sjutton! - han var "Kaptenen" (det är sexigt i en kvinnas ögon) och hon VILLE uppenbarligen vara ensam med honom. Annars hade hon frågat om hon fick ta med sig pojkvännen eller en kompis.

Nu svävar du ut i det blå igen, NEJ, långt ifrån alla kvinnor tycker att det är sexigt med en kapten, möjligtvis då de som är födda kring typ 1950-talet, då det var flott och status, inte så mycket längre i nutid. För mig hade det räckt att han öppnat munnen och prata danska, tycker det är osexigt och bara grötigt, som sagt, vad som är sexigt i de flesta kvinnors ögon, att kapten skulle ingå i det, är rent skittsnack i mitt tycke. Hur VET du, att hon VILLE vara ensam med honom Merwinna? Berättade hon det för dig via nån mediumkanal eller? Skärp dig nu förfan...
Citera
2017-10-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"Tøjet, der blev fundet i en pose med en kniv, er umiddelbart intakt."

Hon var alltså naken när han högg henne. Ja, inte så förvånande, kanske...
Lite förvånande är det ju, om åtminstone ett av huggen var strax före/efter att hon dog, dvs medan sårytorna fortfarande blödde.

Det bör ju innebära att hon medvetslös eller vid medvetande kläddes av innan hon höggs. Annars måste PM varit ruskigt snabb att få av henne kläderna från att hon dog och tills första hugget i bröstet.
Citera
2017-10-07, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrivar
Har du källa på att man kan se trauman i hjärnan efter en obduktion? Låter osannolikt.
Hjärnblödningar går ju att se.
Citera
2017-10-07, 14:57
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Finns ingen som helst rimlig anledning att sticka någon i slidan annat än sexuella perversioner. Tarmarna finns inte där så det är ett rätt dåligt sätt att försöka att lufta buken.

Denna tråd har bara gått i en enda riktning. Från snäll olycka som förhoppningsvis gick bra när ubåten hittades. Sedan till att KW saknades. Sedan till att en torso hittades. Följt av mycket besvärande stick runt könsorganen.

PM är inte en person man vill ha vandrande runt bland andra människor. Oberoende av sociala förmågor, humör och liknande så saknar han en grundläggande spärr som gör honom rent vidrig.

Han passar bäst förpackad som konserv på Naturhistoriska. Hjärnan i en separat glasburk.
Citera
2017-10-07, 14:58
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Är väl tyget (kläderna?) som låg i påsen som vid första granskning verkar vara intakta.

Jo. Jag har fått det klart för mig. Efter att ha blivit kallad dålig på svenska för att jag inte förstod en dansk presskonferens...
Citera
2017-10-07, 14:59
Medlem
Citat:
Är väl tyget (kläderna?) som låg i påsen som vid första granskning verkar vara intakta.
ett klenbegåvat monster. så fruktansvärt, går inte att sätta ord på.
Jag lider med Kims anhöriga och att denna vackra oerhört duktiga kvinna föll offer för Madsen.
Citera
2017-10-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Som vad undrar jag? Jag tror det är långt ifrån första gången!! Det finns fler historiskt, kanske till och med i andra länder. Som ligger ouppklarade i dag, skulle inte förvåna mig att det är flera prostituerade som det är låg prioritet att klara upp då det är ofta komplicerade omständigheter pga av deras försörjning och vart de kommer ifrån. Kvinnor från Ryssland eller Baltstaterna är ofta ensamma och det är svårt att få fram historik på dom. Jag tror Madsen har utfört detta innan!
Finns det fler mord i PM:s bakgrund så tror jag dessa skett under helt andra premisser. Annan plats. Annat tillvägagångssätt. Annat sätt att göra sig av med liket. Kort och gått - tidigare mord har då skett på ett sätt som inte gett PM någon erfarenhet han haft nytta av i fallet med KW.
Citera
2017-10-07, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nej det är inget som syns. Du ser det nu när du i efterhand vet det du vet om honom men det hade du fan ta mig inte gjort om du såg honom för tre månader sedan.

Jodå det hade jag absolut. Bara att se på hans utseende, hur han klär sig och att han har en fäbless för Ubåtar, raketer och såna grejer som ingen normal människa ens bryr sig om. Skriker ju psykopat lång väg - märkligt att folk inte kan se det.
Citera
2017-10-07, 15:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Lite förvånande är det ju, om åtminstone ett av huggen var strax före/efter att hon dog, dvs medan sårytorna fortfarande blödde.

Det bör ju innebära att hon medvetslös eller vid medvetande kläddes av innan hon höggs. Annars måste PM varit ruskigt snabb att få av henne kläderna från att hon dog och tills första hugget i bröstet.

Ja. Det är väldigt anmärkningsvärt. Hon kläddes av före hela dödsprocessen. Jag får en hemsk bild framför mig att hon satt fastbunden naken.
Citera
2017-10-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En av de mest graverande tecken som talat emot Peter är bland andra att han ofta talar om sig själv i tredje person.
Där finns nog ett och annat att hämta. Det lär psykutredningen svara på.
Grav psykisk störning gissar jag på.
Med tanke på att jag har flera i bekantskapskretsen som talar om sig själv i tredje person så tror jag inte du skall fästa allt för mycket vikt vid det. Jag stör mig rejält på att höra det språkbruket, men börjar inte nu plötsligt sova dåligt i tron att någon av dem är sadistiska mördare.
Citera
2017-10-07, 15:03
Medlem
Citat:
Practice makes perfect. Finns inte så mycket som tyder på att PM varit erfaren och förberedd på uppgiften. Är ju en hel väldans massa misstag som begåtts. Hade han redan tagit livet av ett par personer tidigare vid sina ubåtsfärder borde han t ex känna till hur kletigt det blir i ubåten och sett till att ha med sig stora mängder plast och maskeringstejp som han sedan - via redan förberedda vikter mm - hade kunnat dumpa.

Att dumpa kniven (jag antar att det var den som gav stickskadorna) tillsammans med kroppsdelarna är ju inte heller särskilt smart. Om han kastat iväg den på helt annan plats hade den varit svår att hitta för den luktar inte. Och det hade varit jobb för polisen att binda kniven till PM eller till mordet. Med kniven tillsammans med kroppsdelar så blev det ju trivialt att veta att kniven hör ihop med PM.

Fast nu gör du ju en del antaganden baserade på facit. Hans plan verkar ju ha varit att hon "försvann av sig själv" Refshaleøen och då förändras ju en del parametrar (om man antar att polisen gått på det). Det är ju inte ett bevis för att han gjort en massa misstag och därmed nödvändigtvis måste vara oerfaren.

Det kan även handla om att han med erfarenhet blivit kaxigare och därmed mindre försiktig. Minns en dokumentär på Discovery (älskar crime nights) som handlade om just seriemördare och att de som upptäckts har blivit det just för att de blir kaxiga och mindre försiktiga när de först inte blir ertappade.

Eller att det tidigare bara experimenterats med djur och han därmed inte behövt hantera en saknad person förut.

Vi vet ju inte. Men att tvärsäkert slå fast att han omöjligen kan ha gjort det förut för att polisen (efter mycket omfattande insatser) trots allt hittat fynden tycker jag är att ta det lite väl långt.
Citera
2017-10-07, 15:03
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikHamster
Psykopati syns inte på utsidan. Om så vore så skulle ingen drabbas av en psykopat.

Det instämmer jag i. Det misstag sportisen gör är att bedöma en situation med facit i hand utan att inse detta.
Det är svårt att plocka fram bilder på 1000 tidigare ostraffade personer och utifrån detta gissa vem som kommer att utföra ett mord först utav dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in