2017-10-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjallis
Såg, armar och KM:s mobil är nog i sista påsen. Madsens mobil kastade han nog när han insåg att han blev tagen på bar gärning
Jo, jag tror PM:s egen mobil åkte i vattnet under simturen mellan ubåt och den båt som plockade upp honom. Han ville behålla den så länge som möjligt men blev överraskad och insåg då snabbt att det var lämpligt att putta ur telefonen ur fickan medan han sprattlade i vattnet.

Däremot tror jag inte den har någon videoinspelning av vad som skett utan att PM insåg den har äldre synder - pinsamma videos som visar hans läggning. Men jag har ju som sagt underskattat PM:s sadistiska läggning tidigare så han kanske varit pucko nog att ta foton/video av sina egna verk.
Citera
2017-10-07, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, Nautilus ja. Vem kommer att vilja åka med henne igen? Skulle vara lätt att bli mörkrädd, när man vet vad som har hänt där.

Attraktion på ett nöjesfällt? Folk får gå in, luckan stängs och någon utklädd till PM hoppar fram ur en låda.
Citera
2017-10-07, 15:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det måste verkligen kännas skönt, med tanke på omständigheterna, för fröken Walls anhöriga att slutligen ha hennes hela kropp för begravning.

Precis som du skriver så var det mycket skickligt och bra gjort av de danska dykarna att hitta hennes huvud. Inte ett lätt arbete i ett stort Öresund.

Mig veterligen har dom inte hittat hela hennes kropp. Armarna har ju inte återfunnits än. Fast de ska ju fortsätta dyka enligt Möller
Citera
2017-10-07, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kniv, såg, järnskrot, några påsar, spänndband och buntband. Ja, allt det skuule man nog kunna hitta i PM's ubåt vilket dag som helst, i stort sett.
Fogsvans är lite ja/nej på. Beror helt på vad han hade för planerade arbeten i ubåten. Fogsvans duger fint för trä, plast och diverse annat mjukare. Och alla övriga saker är klockrent saker som man kan förvänta sig att hitta i ubåten.

Samtidigt så har han saknat ett antal saker som han borde haft med sig om han verkligen planerade detta. Han verkar inte haft någon utrustning för att hålla rent och snyggt i ubåten. Han kan inte undgå att veta att har han väl blodat ner i ubåten så är det mer eller mindre omöjligt att få rent hur mycket han än kämpar.
Citera
2017-10-07, 15:10
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Practice makes perfect. Finns inte så mycket som tyder på att PM varit erfaren och förberedd på uppgiften. Är ju en hel väldans massa misstag som begåtts. Hade han redan tagit livet av ett par personer tidigare vid sina ubåtsfärder borde han t ex känna till hur kletigt det blir i ubåten och sett till att ha med sig stora mängder plast och maskeringstejp som han sedan - via redan förberedda vikter mm - hade kunnat dumpa.

Att dumpa kniven (jag antar att det var den som gav stickskadorna) tillsammans med kroppsdelarna är ju inte heller särskilt smart. Om han kastat iväg den på helt annan plats hade den varit svår att hitta för den luktar inte. Och det hade varit jobb för polisen att binda kniven till PM eller till mordet. Med kniven tillsammans med kroppsdelar så blev det ju trivialt att veta att kniven hör ihop med PM.

jag tror det som gjorde att det sket sig var att pojkvännen reagerade efter ett antal timmars frånvaro av flickvännen. hade pojkvännen larmat säg 12 timmar senare istället hade historien kunnat fått en helt annan utveckling. potentialen för PM's fortskridande hade kunnat få sin hundraprocentiga version. PM sa när han kom i land att han gör inte research på sina reportrar som följer med. det var hans fall. skulle han tagit reda på att pojkvännen skulle rapporterar vid minsta avvikelse kanske han hade tänkt om.

nu blev han mitt i alltihopa stressad och stressad och tillämpade paniklösningar efter varandra. och han är ingen mästare att sy ihop efterverkningarna av stressutlösta paniklösningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Viktigt att dom hittade skallen. Dom kommer kunna se på hjärnan ifall den blev utsatt för syrebrist. Alltså ifall han ströp henne.
De har ju nu även båda halvor av halsen, så det går se om det finns underhudsblödningar på halsen från våld innan hon dog.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Hur sjuk i huvudet är PM egentligen? Anders Breivik framstår som human i jämförelse.
PM borde slängas ner i grop med utsvultna hyenor.
Citera
2017-10-07, 15:12
Medlem
Man må berømme dansk polis, de har gjort en formidabel innsats.
Citera
2017-10-07, 15:13
Medlem
Snapcounts avatar
Hmm.., håller på och läser den danska "TV2" och noterar detta :

- Der er fundet en masse knivstik på torsoen, og der er man ikke sikker på, om de er påført før eller efter, døden er indtruffet. Det kan man også komme nærmere nu.

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-07-tidligere-drabschef-det-her-vaelter-peter-madsens-forklaring

Så Peter förfaller ha varit en "busy boy".., förutom att ha "knivat" i de nedre regionerna..
Citera
2017-10-07, 15:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag brukar inte ta sambon med mig till arbetet, gör du?

Faktum är att jag har gjort det, och det var på just journalistknäck. Vill du veta detaljer får du skicka ett mess.

Citat:
Ursprungligen postat av Carma
KW hade pojkvän och var på ubåten i egenskap av journalist. Hon verkar vara seriöst med sitt jobb. Vad jag vet har hon ingen rykte om sig att vara sexuellt lösaktig. Jag vågar satsa en miljon på att hon inte ta av sig frivillig oavsett hur charmig PM var.

Du vet inte så mycket om vad som händer mellan män och kvinnor, ser jag... Att de får den första kontakten i en professionell situation är liksom inget hinder.

Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
KW hade haft rätt att vara klädd i stringbikini i ubåten om hon så velat, Madsen hade ingen rätt att mörda och stycka henne oavsett klädsel. Hennes klädval är helt och fullständigt irrelevant.

Men dra inte det där "man har rätt"-kortet. Vad man har "rätt" att göra hjälper inte när våldtäkten är ett faktum. Eller värre, som i det här fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Att nollan madsen ligger bakom Kim Walls död, att det INTE beror på luckan i huvudet måste även du kunna inse nu.
Att nollan knivstuckit Kim inuti snippan 4 ggr och i utanpåliggande delar däromkring 10 ggr OCH ett hugg någonstans i bröstkorgen vid eller precis omkring dödens inträffande talar sitt tydliga språk.
Nollans förklaringar har än en gång BEVISATS som lögn och ljug.

Att du fortsätter med prat om att hon ville vara ensam med honom med en underton av sexuell karaktär är äckligt och beklämmande.

Fast när hon följde med honom visste hon ju inget om vad han var kapabel till. Alltså kan det inte ha avtänt henne heller, eller hur? Det där vet vi ju först nu, och då ser vi honom i ett annat ljus.
Citera
2017-10-07, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Tipper dødsårsak er at hun har forblødd av tortur.
ja-blödning som tagit lång tid- och offret varit medveten om alla nya stick- det är tortyr han använt.
Om armarna hittas kanske finns avvärjningsskador om hon inte varit bunden.
Senast redigerad av moshes 2017-10-07 kl. 15:22.
Citera
2017-10-07, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Benen var ihopbundna. De borde kunna bedöma huruvida det skedde före eller efter dödens inträffande
Var får du det från att benen var ihopbundna?

Det var använt buntband för att fästa vikter i benen - men att benen var ihopbundna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in