Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Ja visst, så är det. Jag avundar henne verkligen inte. Däremot har jag tagit henne i försvar varje gång någon har attackerat henne här i tråden. Tror jag är den ende som har tagit henne i försvar då hon blivit kallad både det ena och det andra, av folk som har noll koll själva men tror de vet bättre än en advokat med många års erfarenhet.
Pga brottets helt avskyvärda karaktär har det blivit lite som en åsiktskorridor.
Ganska förståeligt men ändå. Försvarsadvokaten får ju inte betalt för att tro att den åtalade är oskyldig.
Hennes jobb är att professionellt lägga sina egna känslor åt sidan och ge sin klient juridisk hjälp samt föra hens talan.
Det är ett otacksamt jobb men nödvändigt i ett rättssäkert samhälle.
Samma sak med PM. Han föddes som idiot och sexualsadist.
Men det tror inte jag. Jag är intresserad av hela PM,för hur i helsicke utvecklas en människa så här.
Jag tycker det är viktigt för att lära sig att förstå, hur sådana här sjuka individer ska fångas upp innan något sådant här händer. Har märkt att en del blir upprörda bara man diskuterar diagnoser. Eftersom att de uppfattar det som att man letar efter en ursäkt för brottet. När jag i själva verket vill förstå varför,hur osv Sedan tycker jag självklart att PM har ansvar för sina handlingar till 100%