2017-10-07, 01:42
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
En torso från en död, knivhuggen kvinna, hugg utdelade strax före eller i samband med dödens inträde. Ingen anna möjlig mördare. Spår av vävnad från hud, ben och hår i gärningsmannens kläder. Spår av hennes blod på hans nacke, näsa och händer. Hennes trosor och strumbyxor i hans båt, rester av ben, hud och hår i hans båt. Hans rep och järnrör runt torson.
Vittnen som sett dem gå ombord på båten, vittnen som sett dem tillsammans ombord. Ingen som anfört att någon annan skulle funnits ombord vid aktuell tidpunkt. Både hennes och hans mobiltdlefoner ssknas, enligt hand uppgift har han slängt dem i sjön.
Behöver du mer??

Men det kan ju ha varit en olycka...
Citera
2017-10-07, 01:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag är helt på din linje och hoppas du har rätt. Men försvarsadvokaten kan ju dribbla bort det hela och säga att det inte kan bevisas att det inte var en annan GM ombord som orsakade spåren. Men som du säger borde indicierna/bevisen räcka i rätten. Hoppas jag, men man vet ju aldrig...

Jaha, då tar vi väl det igen då. Samma fråga kom upp igår.

Det spelar ingen roll om PM hävdar annan gärningsman ombord. Dels finns inte tillstymmelse till bevis för det, istället finns massvis som pekar på motsatsen.
Dessutom så är PM i vilket fall som helst införstådd med allt som händer ombord, vilket bevisas av alla de tekniska bevis som finns för vad som inträffat även om en tredje person skulle funnits ombord, i kombination med hans agerande och uttalande i efterhand.

Så han döms för mord i alla fall.
Citera
2017-10-07, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ja visst, så är det. Jag avundar henne verkligen inte. Däremot har jag tagit henne i försvar varje gång någon har attackerat henne här i tråden. Tror jag är den ende som har tagit henne i försvar då hon blivit kallad både det ena och det andra, av folk som har noll koll själva men tror de vet bättre än en advokat med många års erfarenhet.

Pga brottets helt avskyvärda karaktär har det blivit lite som en åsiktskorridor.
Ganska förståeligt men ändå. Försvarsadvokaten får ju inte betalt för att tro att den åtalade är oskyldig.
Hennes jobb är att professionellt lägga sina egna känslor åt sidan och ge sin klient juridisk hjälp samt föra hens talan.
Det är ett otacksamt jobb men nödvändigt i ett rättssäkert samhälle.

Samma sak med PM. Han föddes som idiot och sexualsadist.
Men det tror inte jag. Jag är intresserad av hela PM,för hur i helsicke utvecklas en människa så här.
Jag tycker det är viktigt för att lära sig att förstå, hur sådana här sjuka individer ska fångas upp innan något sådant här händer. Har märkt att en del blir upprörda bara man diskuterar diagnoser. Eftersom att de uppfattar det som att man letar efter en ursäkt för brottet. När jag i själva verket vill förstå varför,hur osv Sedan tycker jag självklart att PM har ansvar för sina handlingar till 100%
Citera
2017-10-07, 01:56
Medlem
Jeg lurer på om KW ble valgt ut fordi hun hadde rødt hår, det genet som gjør at mennesker får rødt hår gjør også at de føler ca dobbelt så sterk smerte.

Sadisten PM viste nok om akkurat dette.
Citera
2017-10-07, 01:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
OK. Men hennes torso (fan jag mår illa av att skriva det) hittades i nordöstra Kögebukten, väster om Amager. Det är inte Öresund. Vill någon ha det till det så är det helt ok för mig men i min och vetenskapens värld är det Östersjön (Baltic Sea).

Du har så fel. Kögebukten tillhör öresund. Öresund tillhör inte Östersjön. Öresund är en del som förbinder Östersjön med Nordsjön. Så du har faktiskt två fel av två möjliga. Köp inga lotter

Här har vi rätt svar. Dessutom har Möller ingen som helst anledning till att ljuga

Citat:
Nej, inte enligt Möller, och jag instämmer med honom.

Du kanske skulle ta fram en karta och dra linjer mellan Kullens fyr och Gilleleje, samt mellan Falsterbo och Stevns klints fyr. Sedan kan du färga allt vatten mellan de två linjerna blått, om det inte redan är det. Och så kan du kolla om inte den delen av Köge bukt där ubåten befunnit sig är en del av det blå.
Eller ska jag behöva göra det också åt dig?

Citat:
10 stick i bröstet, 4 i underlivet.
Enligt polisen kan man inte fastställa dödsorsak.
De har inte sagt att något av sticken var i hjärtat, bara att det var i bröstet.
My take = inget stick satt i hjärtat, då hade vi fått veta det, och det hade antingen bedömts som dödande, eller så hade vi fått veta att det fastställts som post mortem.

Du fick precis beröm för att du hade rätt om öresund. Men här har du fel Lätt hänt dock. Det är faktiskt svårt att ta till sig uppgifterna om flertalet stick i underlivet
Citera
2017-10-07, 02:00
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Om jag vore styckmördare skulle göra mig av med delarna på en plats där ingen skulle leta eller kunna hitta dem. Så man slipper hålla på och åka halva Östersjön runt för att portionera ut småbitar. Gör man sig av med dem någonstans där man tror att de kommer letas efter, vet man ju att man har klantat sig redan från start.
PM var övertygad om att KW inte skulle letas efter i havet, därom är jag som sagt övertygad.
Därför har han också gjort som han har gjort.

Du tror inte att merparten av de som mördat någon försöker gömma kroppen på ett ställe där "ingen" kommer att hitta kroppen, eller delar av kroppen?

Var någonstans anser du vara ett säkert ställe? Det finns i stort inget ställe som är 100% säkert.
Citera
2017-10-07, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Du tror inte att merparten av de som mördat någon försöker gömma kroppen på ett ställe där "ingen" kommer att hitta kroppen, eller delar av kroppen?

Var någonstans anser du vara ett säkert ställe? Det finns i stort inget ställe som är 100% säkert.

Du har missat lite från tidigare inlägg, sundet är fyllt av "omöjliga" ställen för en ubåt, det är grunt på många ställen.

Dock, ger jag dig rätt, eftersom alla större fartyg är spårbara, blir grunda onaturliga platser enkla att hitta och leta i.
Citera
2017-10-07, 02:07
Medlem
Eolairs avatar
Citat:
Jaha, det var nytt för mig. När/var framkom det?
Lite koll får du väl ändå ha. Det har varit känt sedan i tisdags.

http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9921046/obduktionsrapport-afsloerer-adskillige-knivstik-i-kim-walls-skridt-og-i-brystet/
http://www.seoghoer.dk/nyheder/raket-madsen-i-retten-kim-wall-blev-stukket-i-bryst-og-underliv
https://www.bt.dk/krimi/anklager-om-nye-beviser-mod-peter-madsen-der-er-nogle-meget-alvorlige-videoer
http://politiken.dk/indland/art6142142/Kim-Wall-blev-ramt-af-adskillige-knivstik
Senast redigerad av Eolair 2017-10-07 kl. 02:17.
Citera
2017-10-07, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg lurer på om KW ble valgt ut fordi hun hadde rødt hår, det genet som gjør at mennesker får rødt hår gjør også at de føler ca dobbelt så sterk smerte.

Sadisten PM viste nok om akkurat dette.

Jag har också funderat på håret.
Den rödhåriga skönhetstypen med blek hy ( blekt skinn).
Om det var något PM tände på.

Det andra du skrev tror jag inte stämmer.
Citera
2017-10-07, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har också funderat på håret.
Den rödhåriga skönhetstypen med blek hy ( blekt skinn).
Om det var något PM tände på.

Det andra du skrev tror jag inte stämmer.

Det at rødhårige føler ca dobbelt så mye smerte som andre mennesker er vitenskapelig bevist.

Du får google litt så lærer du noe nytt.
Citera
2017-10-07, 02:13
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har så fel. Kögebukten tillhör öresund. Öresund tillhör inte Östersjön. Öresund är en del som förbinder Östersjön med Nordsjön. Så du har faktiskt två fel av två möjliga. Köp inga lotter

Här har vi rätt svar. Dessutom har Möller ingen som helst anledning till att ljuga

Du fick precis beröm för att du hade rätt om öresund. Men här har du fel Lätt hänt dock. Det är faktiskt svårt att ta till sig uppgifterna om flertalet stick i underlivet

All denna okunnighet om var saker och ting är belägna påminner mig om en historia som en arbetskollega berättade för mig. Han hade en svåger från Fjollträsk som vid en midsommarfest berättade att han "hade tjackat gård på Österlen". Då min kollega undrade lite närmre var den var belägen så svarade "spisstrynet":
- Två mil norr om Eslöv.

Full koll han också, eller?

Lite ontopic och respekt. Har det någon större betydelse hur många sår som finns på torson och var de är belägna? Det har väl redan avhandlats så att det räcker och finns bak i tråden och kan sökas hos media.
Citera
2017-10-07, 02:15
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Jo jag förstod detta. Har letat efter någon referens på att det bara var ett enda stick i bröstet, och 14 i underlivet, men inte hittat någon referens på det.
Mindes annars bestämt som jag skrev ifrån live-rapporteringen. Men har väl kanske fått det om bakfoten. Skulle dock gärna vilja se en referens på 1+10+4.

Du har för övrigt inte helt rätt vad gäller Öresund och Östersjön. Södra delen av Öresund är en del av Östersjön, då Östersjön sträcker sig fram till Öresunds- och Bältbroarna.
Senast redigerad av trngw 2017-10-07 kl. 02:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in