2017-10-07, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Någon ha skrivit det tidigare, hans övertro på sig själv blev hans fall. I hans värld hade han ingen orsak att tro någon skulle misstänka honom. Än mindre veta vilken rutt han tagit, därför kunde han dumpa allt på det sättet.

Sedan är det nog inte sämre ur perspektivet att inget skall hittas, att dumpa alltså ett ställe än att sprid ut det.

Typ, någon som jag citerade!!!!! Eller hur??? Kanske finns fler......
Citera
2017-10-07, 00:35
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vill i huvudsak förmedla budskapet att det är löjligt att diskutera vilket dumpningssätt som är det ultimata och samtidigt dra slutsatser om PM:s intellekt. Somliga förstår inte ironi och sarkasm, jag borde varit frikostigare med och samt , jag tillstår det.

Vad gäller min inställning och kunskap om likhundar så borde du läsa samtliga inlägg i alla trådar där jag vidrör ämnet hund tycker jag, då hade du sannolikt varit lite ödmjukare.

Folk i allmänhet förstår inte hur en hund fungerar och varför. Inte heller är förståelsen för hur ett vattensök går till särskilt utbredd. En hund kan inte peka ut den exakta platsen där liket ligger, hunden får likdoft(molekyler) i nosen , och markerar.

Problemet är att molekylerna kan ha färdats lång, mycket långt. Doftmolekyler frigörs från lik eller likdelar och rör sig i vattnet, har man tur så når de ytan och har man otur så rör sig doften än hit och än dit innan den i bästa fall råkar hamna i likhundens nos. Problemet är att man inte vet vilken väg molekylen har färdats, strömmar och vind skiftar än hit och än dit.

Hunden söker sig till den högsta koncentrationen av doftmolekyler, ju närmare källan desto högre koncentration. Måste dock ses mot ovanstående då utspädningseffekten beror på väder, vatten, strömmar och vind.

Den som tror att liket oftast ligger rakt under båten där hunden markerar är naiv.

Inte bara det utan rent utav puckad och bör inte vara hundförare.

En god och bra hundförare läser av signalerna från sin hund och tolkar dem efter de förutsättningar som ges eller om han eller hon inte har kunskapen om de förhållande som råder, rapporterar markeringarna till någon personal som kan överföra dessa till dess rätta element.

Det kan vara så enkelt att man bara noterar läget enligt sin GPS och fortsätter sitt sök. Dessa koordinater lämnas över till annan personal som analyserar dem med hänsyn till rådande förhållanden, typ t.ex. strömmar och vind, för att närmare kunna visa på något mer precist sökområde.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Typ, någon som jag citerade!!!!! Eller hur??? Kanske finns fler......
Ja det är möjligt, förstår inte alla utropstecken och frågetecken i din post bara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vill i huvudsak förmedla budskapet att det är löjligt att diskutera vilket dumpningssätt som är det ultimata och samtidigt dra slutsatser om PM:s intellekt. Somliga förstår inte ironi och sarkasm, jag borde varit frikostigare med och samt , jag tillstår det.

Vad gäller min inställning och kunskap om likhundar så borde du läsa samtliga inlägg i alla trådar där jag vidrör ämnet hund tycker jag, då hade du sannolikt varit lite ödmjukare.

Folk i allmänhet förstår inte hur en hund fungerar och varför. Inte heller är förståelsen för hur ett vattensök går till särskilt utbredd. En hund kan inte peka ut den exakta platsen där liket ligger, hunden får likdoft(molekyler) i nosen , och markerar.

Problemet är att molekylerna kan ha färdats lång, mycket långt. Doftmolekyler frigörs från lik eller likdelar och rör sig i vattnet, har man tur så når de ytan och har man otur så rör sig doften än hit och än dit innan den i bästa fall råkar hamna i likhundens nos. Problemet är att man inte vet vilken väg molekylen har färdats, strömmar och vind skiftar än hit och än dit.

Hunden söker sig till den högsta koncentrationen av doftmolekyler, ju närmare källan desto högre koncentration. Måste dock ses mot ovanstående då utspädningseffekten beror på väder, vatten, strömmar och vind.

Den som tror att liket oftast ligger rakt under båten där hunden markerar är naiv.

Jag förstår genast, men du blandade in seriösa begrepp, typ sannolikhet, och då visste jag inte att du bara använde det som slask-begrepp.....
Citera
2017-10-07, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Vore smartare om han nekat till att ha burit dit någon såg. Då kunde man ju inte veta om det verkligen stämde att någon sett honom med såg. Nu har han ju medgivit att han bar dit en såg. Och att han satte tillbaka den på sin plats.

Helt klart. Men han ljuger ej så bra. Jo, på de frågor han förväntat sig att få, där han tänkt ut svar i förväg.
Citera
2017-10-07, 00:37
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är väl kanske inte helt konstigt att en svensk polishund vinner Polishund-SM. En inte allt för vågad gissning är att det skett i 100% av fallen

Men visst är det tveklöst så att hundarna varit till stor hjälp vid sökandet efter KW, de är grymt duktiga och imponerande. Danskarna har ju tyvärr inga hundar alls tränade för vattensök, i Sverige har vi 10 stycken, vill jag minnas.

Jag har kollegor som utbildar sina hundar hela tiden inom många områden, danskarna har bra material när det gäller hundar, jag har själv en hund hennes pappa är dansk svensk mamma, kanske danska polisen förlitar sig på svenskt hund /material, vi hjälper gärna till.

Hundarna har en enorm näsa/nos som vi ska utnyttja till fullo.

Min hund skäller inte på danska..
Senast redigerad av Smhf 2017-10-07 kl. 00:40.
Citera
2017-10-07, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ber tusen ggr om ursäkt att jag i hastigheten tog dig för den person jag höll på att dividera med.
Jag har redigerat mitt inlägg. Sorry

No affence, men, du har i veckor agerat på samma sätt, därför min lite påminnande kommentar:

Försök lära dig att kommentera på ett forum, du förstår säkert, har jag noterat.....
Citera
2017-10-07, 00:41
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Vi talade om var Pm kunde ha sänkt likdelar. Och det är inte tal om Östersjön (hav) utan bara södra Öresund och västra,norra Kögebukten. Det var de lilla dispyten handlade om.

OK. Men hennes torso (fan jag mår illa av att skriva det) hittades i nordöstra Kögebukten, väster om Amager. Det är inte Öresund. Vill någon ha det till det så är det helt ok för mig men i min och vetenskapens värld är det Östersjön (Baltic Sea).
Citera
2017-10-07, 00:45
Medlem
Jeg lurer på hva Madsen har gjort med henne.
Håper de finner ut mer.
Citera
2017-10-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
De kanske helt enkelt vill att han ska få reda på det på det sättet. Eftersom de nu sett att han vid varje nytt som kommer fram vrider till historien igen. Han kan helt enkelt inte hålla tyst. Och ur hans pladder kan de få svar.

Madsen har hela tiden tillgång till media. Han fick alltså reda på det när vi fick det. Eftersom Madsen inte kan hålla tyst, tror jag det är ren taktik att han nu får grunna på ett erkännande (som jag inte tror kommer) eller en förklaring vilket säkert pekar mot den/de som styckat Kim, för han har inte gjort det. Skall bli intressant hur han i så fall knyter ihop den storyn.

Fyndet måste naturligtvis undersökas ordentligt. Samt obduktion företas av delarna.

Men består det av de nu saknade kroppsdelar, såg och kniv .... då kan de knappast vara annat än att hela kroppen, samt mordvapnen som har hittats.

Då kan föräldrarna få begrava hela kroppen av Kim ... Hoppas på det.

Kanske går jag händelserna totalt i förväg. Men jag tror inte det.

På en fråga till Åklagaren om dykningarna sa han att dom dykt igår och idag, på följdfrågan om dykningarna skulle fortsätta ... så sa han att han skulle fråga dykningsledaren om dom trodde dom var klar. Jag tog det dröjande svaret som intäkt på att allt var hittat. Hittills endast min tolkning.
Citera
2017-10-07, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Norra delen av Öresund, norr om tunneln/bron, utgör en del av Kattegatt. Södra delen av Öresund, söder om tunneln/bron, utgör en del av Östersjön. Den delen av Östersjön som kallas Egentliga Östersjön.

"Fakta om havsområdet
Egentliga Östersjön är den del av Östersjön som sträcker sig från södra Ålands Hav till de danska sunden. Norra Ålands Hav, Finska Viken och Rigabukten ingår (i de flesta sammanhang) inte. Gränsen i väster går på samma ställen som broarna över stora och lilla Bält och Öresund."

http://www.havet.nu/?d=43

Så nog har PM varit i Östersjön alltid
Och Kögebukten är en del av Öresund, liksom av Östersjön.

Räknas nordvästra Kögebukten till Öresund?
Räknas sydväster om Öresundsbron till Öresund?
PM sågs till vid midnatt på väg mot Öresundsbron i sydöstlig riktning. Observerades senare Kl 01.00
utanför Amager. Alltså ca 1 timme mellan observationerna. Enligt Jens Möller har Nautilus aldrig lämnat Öresund.
Citera
2017-10-07, 00:49
Medlem
Citat:
Helt klart. Men han ljuger ej så bra. Jo, på de frågor han förväntat sig att få, där han tänkt ut svar i förväg.

Lite plåster på "såren", ottoplommon, här tänker du helt rätt!!!

PM har en mycket försvagad kognitiv förmåga, livet har gett honom många strategier att kompensera för det, en är att tänka ut alternativa "svar" i förväg, det är EXTREMT typiskt för en person med Aspegers Syndrom. Nu säger jag inte att han skulle fått en sådan diagos, men är ganska säker på att det skulle blivit så idag, massor med unga människor får den, eller AST, men när PM växte upp, var det knappt någon som ens undersöktes för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in