Citat:
Ursprungligen postat av
Bilingualbvern2.0
Mycket från öst är fortfarande lite skumt, både sett till produktion, kvalitet och smak.. Champagnen Pannier Extra Brut för 199 kr är nog en av de mest prisvärda på Systembolaget. Finns en massa dyrt skräp

Sen finns det finns det såklart riktiga pärlor, men de kostar ofta därefter. Mycket marknadsföring och kejsarens nya kläder i vinbranschen.
Ja, kan tänka mig det! Att gå och handla champagne bara för att det är champagne känns lite...skevt.
Ibland funderar jag på vad som skiljer ett vin för 79 jämfört med ett för 109. Det kanske bara är diverse ting som ej är relaterat till själva kvalitén.
Jordarna är ju urlakade i mångt och mycket, mineralerna fattas. Planetens överpopulation tar ut sin rätt etc.
Känns dock mycket mer koscher att köpa ett europeiskt vin på glasflaska med naturkork som är jäst på flaska än något massproducerat lådvin till underpris från...tja, Sydafrika. Allt detta motstånd är ju förstås dock bara en fåfäng kamp ā la Don Quixote.
Tempelriddaren i mig avskyr denna verklighet med muslimer och afrikaner. Ja, det är kanske inte socialt accepterat att dra upp sådant på en fredagskväll...men ändå. I don't like it.
Det nya Jerusalem ska ha gator av rent guld sägs det

Kanske lite mjukt, men visst - vem är jag att opponera mig?
Edit: Den champagnen du förslog fanns icke på det Systemet i den byn där jag bor. Finns dock en annan flaska som kostar 185 spänn. Känns dock lite som min proletär-image förstörs om jag går och handlar sånt. Det är nog ock en del kejsarkläder i görningen där som du så vist sade. Tar heller en spansk lantcava då i så fall. Extra torr naturligtvis.