2017-10-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Exakt som jag skriver. När det stod klart att KW styckats så blev det en chock för de flesta sunda människor. Hur är det möjligt? Att en person som är ostraffad och som av vänner/ovänner beskrivs som ej våldsam utan snarast tvärtom (varken dricker eller tar droger)i direkt anslutning till en persons död sätter igång och styckar en kropp. Det är väldigt magstarkt att klara av det. För det är mycket mer snaskigt,äckligt, och blodigt än man kan föreställa sig. (På ett slakteri har ju kroppen hängt och det mesta blodet runnit ut.)
Med tanke på vad han gjorde och hann med verkar det som att han hade en kontraktsmördares
rutin på att stycka kroppar. Resten blev improvisation eftersom mordet nog ej var planerat.
Nu när vi vet att han är en sexualsadist och att själva styckandet ingick i sexualfantasin så är det mer begripligt. Och hans rutin kom från filmer och ej verklig erfarenhet.
Du menar att kontraktsmördare skulle vara duktiga på att stycka kroppar??? Exakt vad baserar du det antagandet på? Styckning tar tid, är grisigt och lämnar spår - varför skulle kontraktsmördare tycka att det är en bra idé om de kan vara klar med sitt värv på 5 sekunder och sedan lämna platsen?
Citera
2017-10-05, 23:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Party i rumlaboratoriet

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/13739374_325355721186942_666086870_n.jpg

Är det den kedjade krocktestdockan man ser till höger i bild, tro. Ser så ut.
Citera
2017-10-05, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det låter ju logiskt att han slängde mobilerna för att inte spåras under de där 12 kritiska timmarna. Mer logiskt än att han filmade. Jag tänker då att han har ju tydligen spånat med en polare hur man gör sig av med en kropp till havs (vilket han påstår att det samtalet aldrig ägt rum. En ovän vill honom illa). Då har man kanske också spånat om hur man inte spåras.

Tänker också på att alla vittnen som vittnar emot honom vill honom illa: killen som såg honom med sågen, killen, ovan som jag nämnde, som spånat om kropp till havs samt snubben han sett mord- och styckningsfilmer med (minns inte vad den innehöll). ALLA vill honom illa och ljuger. Lite märkligt kan man tycka.

Redan på den tid som v Bengtsson var kompanjon så påstod han att PM led av paranoia. Många av dom som nu yttrat sig avfärdar han att som att de vill honom illa för dom "tillhör" fiendeland (team hos Bengtsson), samtidigt har dom jobbat en hel del tillsammans med PM och bör känna väl till hans sätt att fungera. PM har ett svart-vitt tänkande. De vita är på hans sida, resten följde med Bengtsson och är fiende per definition, de svarta.

Just nu är väl hela världen ett fiendeland, vilket han kommer att besegra och förgöra som Kejsare av Ubåtar och Raketer.

Hans förmodande störning inbegriper många personlighetsstörning där, paranoia är en.
Citera
2017-10-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Är det den kedjade krocktestdockan man ser till höger i bild, tro. Ser så ut.

Mer party

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12407229_1083495965049941_269859626_n.jpg

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12424831_875652945886644_2098953026_n.jpg
Citera
2017-10-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du menar att kontraktsmördare skulle vara duktiga på att stycka kroppar??? Exakt vad baserar du det antagandet på? Styckning tar tid, är grisigt och lämnar spår - varför skulle kontraktsmördare tycka att det är en bra idé om de kan vara klar med sitt värv på 5 sekunder och sedan lämna platsen?

Vad som skrivits i media (och GW och några andra experters uttalande) om griftefridsbrott.
Angående varför ej styckning ska likställas med mord beror bla på att det ej är ovanligt
att uppdraget att stycka en kropp går till en kontraktsmördare. Och denne är ju inte mördaren.
Citera
2017-10-05, 23:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vad som skrivits i media (och GW och några andra experters uttalande) om griftefridsbrott.
Angående varför ej styckning ska likställas med mord beror bla på att det ej är ovanligt
att uppdraget att stycka en kropp går till en kontraktsmördare. Och denne är ju inte mördaren.

Kontraktsstyckare blir det ju då. Men det vore intressant om du kunde ordna lite referenser på det där. Om det skrivits i media och det är flera experter som hävdar det borde det ju finnas en del.
Citera
2017-10-05, 23:13
Medlem
Citat:
Nja. Det handlar om att kroppen inte behandlas med värdighet. Även en förflyttning av en kropp kan rubriceras griftefridsbrott. Exvis om jag snor med mig min mammas kropp från bårhuset, sätter henne i bilen och åker ut i skogen. Typ.
Usch, morbid tanke.

Eller dumpar kroppen i havet....
Citera
2017-10-05, 23:24
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
"Det har hittats spår av metall på kroppen", ja det kan man ju lugnt säga.
Att jag citerar den raden är för att visa på hur saker och ting framställs. Rätta mig om jag har fel, men det som här framställs som "spår av metall", var alltså ett spännband med 10-12 stycken stålrörsbitar på.

Citat:
Så tar vi då den här
"Kim Walls kropp har skador som tyder på att någon försökt pressa ut luft ur kroppen så att den inte ska flyta upp igen."

Det fanns alltså "skador på kroppen", och detta var väl kopplat till knivsticket. Inte något som kom från obducenten.
Vilka andra skador på kroppen har rapporterats som skulle kunna tyda på detta, och vem är det egentligen som dragit den slutsatsen. Media?

Rent krasst finns alltså i dagsläget ingenting som vi faktiskt vet som tyder på detta. Annat än en kryptisk mening i en artikel vars ursprung är okänd. Eller?

Åklagaren uttalade sig på det sättet på presskonferensen i samband med att torson hittades. Jag skulle tro att de skadorna som syftas på som tyder på att luft pressats ur bröstkorgen helt enkelt är brutna revben.
Citera
2017-10-05, 23:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag följde förra live också, och då gällde referatförbud på allt kring obduktionsrapporten, och någon annanstans kan ju en sådan kommentar inte ha kommit ifrån. Verkar lite konstigt måste jag säga.

Jag har mycket svårt att tänka mig att obduktionsrapporten skulle säga något annat än att bröstkorgen har tryckts ihop. Hur det har gjorts måste var mycket svårt eller omöjligt att avgöra, och varför det gjorts kan obducenten definitivt inte veta.

Ett brutet revben är inget konstigt alls tycker jag, kan ha inträffat vid slagsmål, före döden, eller när torson skulle ut ur ubåten, efter döden. Särkilt vid momenten när den precis skall förbi lucköppningen, och kanske ligger och väger på kanten.

Som sagt, vore intressant att få se vad som faktiskt rapporterats i ärendet.

Det sades ju inledningsvis att torson var punkterad för att den skulle sjunka. Men det är ju också bara en spekulation.

Spekulation är det väl inte då rättsmedicin sagt att så var fallet. Madsen ville alltså göra allt för att kroppen inte skulle hittas. Men det sket sig av nu någon anledning gällande torson. Enda man kan komma på där är att det rörde sig om tidsbrist och att han blev påkommen för snabbt så han kunde inte dumpa allt ordentligt. Annars du har hela Östersjön och en ubåt och en kropp. Du är sadist och kan stycka en kropp utan probs, kan punktera delarna också för du vet att luft det gör att en torso kan lätta sedan missar du ändå så torson hittas. Enda möjliga förklaringen där är att de som skulle "rädda" ubåten hittade denna för snabbt så Madsen fick ta till nödlösningar som då brast.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Åklagaren uttalade sig på det sättet på presskonferensen i samband med att torson hittades. Jag skulle tro att de skadorna som syftas på som tyder på att luft pressats ur bröstkorgen helt enkelt är brutna revben.
Kan vara så. Men ingen ytterligare förklaring har getts.Godnatt från mig
Citera
Medlem
Citat:
Kontraktsstyckare blir det ju då. Men det vore intressant om du kunde ordna lite referenser på det där. Om det skrivits i media och det är flera experter som hävdar det borde det ju finnas en del.

Det finns väldigt mycket i ämnet mord/griftefridsbrott.

Men om jag förstod dig rätt så undrade du väl varför en kontraktsmördare skulle ha rutin på styckmord?
Svar: Det ingår i deras yrke att både mörda för pengar och undanröja kroppar mot betalning (metod
utifrån vad förutsättningarna kräver.) Börjar snart tro att du är en liten skrivbordskrigare.

EDIT: Förlåt Trngw. Jag läste fel och trodde att jag svarade Cellplast. Ber så hemskt mycket om ursäkt för läsfel.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 23:53.
Citera
2017-10-05, 23:27
Medlem
Ottoplommon har rett i at Madsen utviklet sitt eget rakettdrivstoff, av bla krutt.

Citat:
Det er SRP og SSO tid :-)
Cille fra 4x har som led i sin SRP opgave arbejdet med at fremstille et raketbrændstof (en type krudt) som hun har fyldt i en rigtigt raketmotor.
Ved en statisk afbrændingstest har Cille målt at raketten ville kunne flyve af sted med en vægt svarende til en mellemstor puddelhund på 10-15 kg.
Vi siger stor tak for hjælpen til:
Dansk Amatør Raket Klub (www.dark.dk)
RML Spacelab / Raketmadsens Rumlaboratorium (www.raketmadsen.dk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in