2017-10-08, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du tror inte att det bara kan ha varit hämd? KW kanske nobbade honom vilket knäckte hans självkänsla.
När skändning av kroppen förekommer så beror det oftast på att mördaren inte tyckte
att själva mordet var tillfredställande nog.
Skändningen ledde till mordet/döden.
Det är åklagaren hypotes. Eftersom ingen annan egentlig dödsorsak har presenterats.
Man behöver inte använda mycket fantasi-för att tänka att 14 knivstick utan stoppande åtgärder förmodligen, leder till blodförlust och personen avlider. Djupa stick-det kanske har gått fort.
Lindriga stick -utdraget.
Citera
2017-10-08, 00:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det kan vara tvärtom. Madsen är så van att klara sig. Folk trodde på honom och stöttade hans olika projekt.

Han planerade, men inte så noga för han tänkte att det fixar sig. Han förlitade sig på sin tekniska kunnighet och att han kan lösa alla problem, om det blir problem. Han hade ju en bra förklaring när han kom i land.

Jag tror att han mördat förr, och då tänker jag på den japanska flickan som Madsens första offer. Med tanke på hur få olösta mord de har i Danmark, så är hennes mördare någon, typ Madsen som tills nu kommit undan. Det var slarv i kombination med intresset för U-båten och Kim Wall som gjorde att polisen agerade omedelbart när han kom i land.

Att Madsen råkade visa så stort intresse för fallet med den japanska flickan är osunt Jag kan inte tänka mig någon annan 15 åring som visar intresse för en sådan sak. Det är intressant efter så lång tid att just Madsens intresse för saken noterades.

Nu känner jag inte till något om PM's intresse för japanskan. Men om det nu var han som gjorde det, så hade han nog inte visat något intresse för det. Då hade han ju redan vetat allt och varit "förbi" den händelsen. Tänker jag.
Citera
2017-10-08, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej det var inte meningen att peka på dig. En viss seriös nivå är viktig, men galna teorierna skjuter upp som raketer.
Jag undrar verkligen hur Madsens egna funderingar går-så klart vidhåller han sin teori om den sketna luckan, och hans försvarare måste fortsätta i den riktningen, hon agerar utifrån Madsens förklaring.
Det kommer att bli en märklig rättegång, där två helt olika händelseförlopp ska beskrivas.
Stackars hans advokat. Eller Madsen kanske kommer fram till att ett byte av advokat är lösningen.

Där tror jag du har fel. Han, den kreativa Madsen, kommer kasta ut ett nytt hugskott. Nu börjar det bli ont om sådana som bär frukt.

Jag tycker inte det finns några alls.
Men har svårt att se att han skulle ge upp totalt. Har han någonsin gjort det? Erkänt att han har fel?
Citera
2017-10-08, 00:47
Medlem

"Att Madsen råkade visa så stort intresse för fallet med den japanska flickan är osunt Jag kan inte tänka mig någon annan 15 åring som visar intresse för en sådan sak. Det är intressant efter så lång tid att just Madsens intresse för saken noterades." citat slut

Nu blev jag jättenyfiken här. För jag har aldrig läst om detta. Har du funnit ngt. utanför FB i ämnet?

Däremot har jag ofta framfört att jag trott att han nog var väldigt intresserad av detta styckmord i hans närhet.
Citera
2017-10-08, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Där tror jag du har fel. Han, den kreativa Madsen, kommer kasta ut ett nytt hugskott. Nu börjar det bli ont om sådana som bär frukt.

Jag tycker inte det finns några alls.
Men har svårt att se att han skulle ge upp totalt. Har han någonsin gjort det? Erkänt att han har fel?
Jag tror att det blir en farsartad rättegång. Madsen kommer att utmärka sig, absolut.
Men att komma med någon alldeles ny teori- det går inte. Han har ståndaktigt hållit fast samma beskrivning-och han fungerar nog inte på annat sätt- han kan knappast komma med en ny förklaring av hur mordet skett. Men en märklig rättegång lär det bli.
Citera
2017-10-08, 01:02
Moderator
-Info-s avatar
Det finns ingen ände på hur mycket Peter Madsen ljuger. Även detta ljög han om:

Citat:
"Peter Madsen har tidigare förklarat att han använde delar av en skiftnyckel för att sänka kroppen – något som visat sig inte matcha vad polisen hittat."

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/just-nu-polisen-berattar-om-nya-fyndet-i-ubatsfallet/
Citera
2017-10-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

När en vuxen person försvinner, kallas normalt sett inte polisen in omedelbart. I det här fallet gjordes det eftersom man utgick ifrån att det skett en olycka med ubåten när ingen svarade på anrop. Vad hade hänt om PM inte hade varit under vattenytan när sjöräddningen anropade honom, och han hade svarat? "Nautilus kom. Va, Kim Wall, journalisten? Henne släppte jag av i hamnen redan vid 22.30-tiden. Kom."
Sanningen hade till slut kommit ikapp honom, sms eller den telefonkontakt mellan KW hade legat till grund att något höll på att hända, radarplottret hade visat att han inte släppt av henne och en liknande utredning hade satts igång. Det är vad jag är övertygad vad som hänt om han kommit med den lögnen att han släppt av henne.
Citera
2017-10-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

"Att Madsen råkade visa så stort intresse för fallet med den japanska flickan är osunt Jag kan inte tänka mig någon annan 15 åring som visar intresse för en sådan sak. Det är intressant efter så lång tid att just Madsens intresse för saken noterades." citat slut

Nu blev jag jättenyfiken här. För jag har aldrig läst om detta. Har du funnit ngt. utanför FB i ämnet?

Däremot har jag ofta framfört att jag trott att han nog var väldigt intresserad av detta styckmord i hans närhet.
jag gick in läste i Extrabladet, och det finns märklig information som rör japanska flickan. Artikeln fanns. Du borde kunna hitta den.
Citera
2017-10-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det ser jag mer som frustration, än hämnd, i så fall.
Nej jag tror faktiskt inte det.
Jag kan mycket väl tänka mig, rent teoretiskt, att skulle kunna han försökt med nåt, blev nekad, och sedan i ilska begick en handling som allvarligt skadade KW, utan att egentligen ha menat att allvarlig skada henne. Det skulle ju då kunna ha lett till döden. Men det förklarar då inte allt det vi vet idag, med alla knivstick, styckning osv osv. (Snälla, dra inte upp transportstyckningsdiskussionen nu. Jag har avfärdat den från början, men respekterar den som en möjlig variant, that's enough)

Så, eftersom vi har allt detta med knvistick, styckning osv, så tror inte jag på en impulsgrej.
En annan besvärande sak (för mig besvärande) är att man inte lyckats finna någon dödsorsak. Inget av knivsticken, inget tydligt på huvudet. Det får mig, högst ovilligt, att än mer än innan tänka den hemska tanken att hon avled under själva styckningen. Vilken följde på knivsticken.
Först ett i bröstet, för att få henne medgörlig. Det kom plötsligt och oväntat för KW. Sedan övermannade han henne. Förberedde. Tillfogade de andra knivsticken, för att därefter, ja, du vet... och då var hon, hemska tanke, fortfarande inte död.

Så, jag går här och väntar på att få en dödsorsak som undanröjer allt det där hemska.

Hu! Du har inte överansträngt dig nu och glömt äta,sova. Ja, du vet hur det är när man är inne i något.
Jag inser att det behövs tänkas om från ruta 1.
Tänker inte dra upp transportstyckning för det har aldrig varit aktuellt.
Men det blev bekymmer här med just styckningen för min del.

1/ Innan trodde jag att han styckat för att förstöra bevis samt försvåra eftersökandet osv.
När det kom fram att han var sexualsadist och även hade styckningsfilmer (taget ur tidningsartikel)
2/ så trodde jag att han njöt av själva styckningen.
Men enligt polisens hypotes iallafall så styckades hon väldigt sent, från halv fem ca Fredags morgon.
Så nu är jag tillbaka på 1/. Styckningsfilmerna var kanske mer utbildningssyfte än njutning?

Jag har alltid tänkt att hon var död ca 21.30 -22.00 senast. Sedan när PM hade fått ur sig tvångsmässigt-ångest-frustration-begär-lust vad det var, så satte han sig att messa sin besättning.
Vill minnas att det var 22.30 torsdagskväll, att Bornholm nästa dag var inställt.
Har alltid tänkt att han för trovärdighetens skull berättar delar av händelseförloppet.
Så kanske han faktiskt insåg att "han hade skitit i det blå skåpet". Det fanns ingen återvändo.

Så efter att legat och vilat på sängen gav han sig kanske av mot Östersjön för att faktiskt sänka sig själv och Nautilus. Men eftersom han inte ville bli funnen död med ett mordoffer insåg han att han måste göra sig av med det på något sätt. Tror du att det kan ligga något i det här?
Inte har han styckat henne levande kl halv fem på morgonen. Det får jag inte ihop med de få ledtrådar vi har. Ät något snälla (ska jag säga, kom just på att jag glömt det själv idag. )
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-08 kl. 01:30.
Citera
2017-10-08, 01:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns ingen ände på hur mycket Peter Madsen ljuger. Även detta ljög han om:

Jag vill minnas att han sa att han använt hylsor. Vilka är en form av "järnrör", så det var ett rätt tydligt erkännande av att han använt de järnrör som satt runt torson när den hittades.
Citera
2017-10-08, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Eller precis tvärtom, det är hans impotens, hans oförmåga att prestera, som gjort att han sökt sig till dessa extrema alternativa varianter, där fokus kan ligga på något annat än hans odugliga russin.

Patricia Cornwall kriminalförfattare (eller liknande) spendare många miljoner på en egen undersökning ang. att konstnären Walter Richard Sicknert var "Jack the Ripper" (textklipp från Wikipedia):
"In 2002, crime novelist Patricia Cornwell, in Portrait of a Killer: Jack the Ripper—Case Closed, maintained that Sickert was Jack the Ripper.[38] A psychological motivation for Sickert was said to be a congenital anomaly of his penis."
Citera
2017-10-08, 01:17
Medlem
Citat:
Det kan vara tvärtom. Madsen är så van att klara sig. Folk trodde på honom och stöttade hans olika projekt.

Han planerade, men inte så noga för han tänkte att det fixar sig. Han förlitade sig på sin tekniska kunnighet och att han kan lösa alla problem, om det blir problem. Han hade ju en bra förklaring när han kom i land.

Jag tror att han mördat förr, och då tänker jag på den japanska flickan som Madsens första offer. Med tanke på hur få olösta mord de har i Danmark, så är hennes mördare någon, typ Madsen som tills nu kommit undan. Det var slarv i kombination med intresset för U-båten och Kim Wall som gjorde att polisen agerade omedelbart när han kom i land.

Att Madsen råkade visa så stort intresse för fallet med den japanska flickan är osunt Jag kan inte tänka mig någon annan 15 åring som visar intresse för en sådan sak. Det är intressant efter så lång tid att just Madsens intresse för saken noterades.

Ja, det är intressant. Både hans närvaro platsen och det intresset för saken han visat. Han har uppenbarligen haft möjlighet att följa den, åtminstone på nära håll.

Som jag fattat det är båda styckade på samma sätt, vilket inte är den gängse tekniken, att stycka under knät, som jag fattat det.

Det är klart att det väcker polisens intresse. Samma person+samma närvaro+samma styckningsteknik.

I detta fallet har han lärt sig att förhindra att gaserna lyfter kroppen, att fördela kroppsdelar i mindre påsar med tyngder. försäkra sig om att inget skulle flyta upp.

Jag tror han var så fokuserad på att inte upprepa just det misstaget, vilket han misslyckades med igen, att han glömde bort och slarvade med en massa annat. Som inte var aktuellt alls vid det ev styckmordet.

Hur som, verkar han alltid hålla sig inom sin comfort zone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in