Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Det ser jag mer som frustration, än hämnd, i så fall.
Nej jag tror faktiskt inte det.
Jag kan mycket väl tänka mig, rent teoretiskt, att skulle kunna han försökt med nåt, blev nekad, och sedan i ilska begick en handling som allvarligt skadade KW, utan att egentligen ha menat att allvarlig skada henne. Det skulle ju då kunna ha lett till döden. Men det förklarar då inte allt det vi vet idag, med alla knivstick, styckning osv osv. (Snälla, dra inte upp transportstyckningsdiskussionen nu. Jag har avfärdat den från början, men respekterar den som en möjlig variant, that's enough)
Så, eftersom vi har allt detta med knvistick, styckning osv, så tror inte jag på en impulsgrej.
En annan besvärande sak (för mig besvärande) är att man inte lyckats finna någon dödsorsak. Inget av knivsticken, inget tydligt på huvudet. Det får mig, högst ovilligt, att än mer än innan tänka den hemska tanken att hon avled under själva styckningen. Vilken följde på knivsticken.
Först ett i bröstet, för att få henne medgörlig. Det kom plötsligt och oväntat för KW. Sedan övermannade han henne. Förberedde. Tillfogade de andra knivsticken, för att därefter, ja, du vet... och då var hon, hemska tanke, fortfarande inte död.
Så, jag går här och väntar på att få en dödsorsak som undanröjer allt det där hemska.
Hu!

Du har inte överansträngt dig nu och glömt äta,sova. Ja, du vet hur det är när man är inne i något.
Jag inser att det behövs tänkas om från ruta 1.
Tänker inte dra upp transportstyckning för det har aldrig varit aktuellt.
Men det blev bekymmer här med just styckningen för min del.
1/ Innan trodde jag att han styckat för att förstöra bevis samt försvåra eftersökandet osv.
När det kom fram att han var sexualsadist och även hade styckningsfilmer (taget ur tidningsartikel)
2/ så trodde jag att han njöt av själva styckningen.
Men enligt polisens hypotes iallafall så styckades hon väldigt sent, från halv fem ca Fredags morgon.
Så nu är jag tillbaka på 1/. Styckningsfilmerna var kanske mer utbildningssyfte än njutning?
Jag har alltid tänkt att hon var död ca 21.30 -22.00 senast. Sedan när PM hade fått ur sig tvångsmässigt-ångest-frustration-begär-lust vad det var, så satte han sig att messa sin besättning.
Vill minnas att det var 22.30 torsdagskväll, att Bornholm nästa dag var inställt.
Har alltid tänkt att han för trovärdighetens skull berättar delar av händelseförloppet.
Så kanske han faktiskt insåg att "han hade skitit i det blå skåpet". Det fanns ingen återvändo.
Så efter att legat och vilat på sängen gav han sig kanske av mot Östersjön för att faktiskt sänka sig själv och Nautilus. Men eftersom han inte ville bli funnen död med ett mordoffer insåg han att han måste göra sig av med det på något sätt. Tror du att det kan ligga något i det här?
Inte har han styckat henne levande kl halv fem på morgonen. Det får jag inte ihop med de få ledtrådar vi har. Ät något snälla (ska jag säga, kom just på att jag glömt det själv idag.

)