Citat:
Från Nyheteridag.se den 23 augusti:Jag följde förra live också, och då gällde referatförbud på allt kring obduktionsrapporten, och någon annanstans kan ju en sådan kommentar inte ha kommit ifrån. Verkar lite konstigt måste jag säga.
Jag har mycket svårt att tänka mig att obduktionsrapporten skulle säga något annat än att bröstkorgen har tryckts ihop. Hur det har gjorts måste var mycket svårt eller omöjligt att avgöra, och varför det gjorts kan obducenten definitivt inte veta.
Ett brutet revben är inget konstigt alls tycker jag, kan ha inträffat vid slagsmål, före döden, eller när torson skulle ut ur ubåten, efter döden. Särkilt vid momenten när den precis skall förbi lucköppningen, och kanske ligger och väger på kanten.
Som sagt, vore intressant att få se vad som faktiskt rapporterats i ärendet.
Det sades ju inledningsvis att torson var punkterad för att den skulle sjunka. Men det är ju också bara en spekulation.
Jag har mycket svårt att tänka mig att obduktionsrapporten skulle säga något annat än att bröstkorgen har tryckts ihop. Hur det har gjorts måste var mycket svårt eller omöjligt att avgöra, och varför det gjorts kan obducenten definitivt inte veta.
Ett brutet revben är inget konstigt alls tycker jag, kan ha inträffat vid slagsmål, före döden, eller när torson skulle ut ur ubåten, efter döden. Särkilt vid momenten när den precis skall förbi lucköppningen, och kanske ligger och väger på kanten.
Som sagt, vore intressant att få se vad som faktiskt rapporterats i ärendet.
Det sades ju inledningsvis att torson var punkterad för att den skulle sjunka. Men det är ju också bara en spekulation.
I huvuddrag handlade pressträffen om den svenska journalisten Kim Walls försvinnande och att hennes kropp nu hittats styckad om att:
Den torso som i måndags hittades av en cyklist nära strandkanten på ön Amager utanför Köpenhamn har med hjälp av DNA matchats till Kim Wall.
Det har hittats blodspår inne i ubåten som även det matchats till Kim Wall.
Peter Madsen, som sitter häktad för dråp alternativt vållande till annans död, har enligt polisen försökt sänka Kim Walls kropp i havet med hjälp av metallbitar. Det har hittats spår av metall på kroppen.
Kim Walls kropp har skador som tyder på att någon försökt pressa ut luft ur kroppen så att den inte ska flyta upp igen.
Polisen vill i nuläget inte säga något om hur Kim Wall avled.
Polisens letande efter resten av kroppen fortsätter.
Mitt minne brukar inte svika mig. Och inte denna gången heller.
...men han säger ju att det var nåt sånt, eller hur ?