2017-10-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag följde förra live också, och då gällde referatförbud på allt kring obduktionsrapporten, och någon annanstans kan ju en sådan kommentar inte ha kommit ifrån. Verkar lite konstigt måste jag säga.

Jag har mycket svårt att tänka mig att obduktionsrapporten skulle säga något annat än att bröstkorgen har tryckts ihop. Hur det har gjorts måste var mycket svårt eller omöjligt att avgöra, och varför det gjorts kan obducenten definitivt inte veta.

Ett brutet revben är inget konstigt alls tycker jag, kan ha inträffat vid slagsmål, före döden, eller när torson skulle ut ur ubåten, efter döden. Särkilt vid momenten när den precis skall förbi lucköppningen, och kanske ligger och väger på kanten.

Som sagt, vore intressant att få se vad som faktiskt rapporterats i ärendet.

Det sades ju inledningsvis att torson var punkterad för att den skulle sjunka. Men det är ju också bara en spekulation.
Från Nyheteridag.se den 23 augusti:

I huvuddrag handlade pressträffen om den svenska journalisten Kim Walls försvinnande och att hennes kropp nu hittats styckad om att:
Den torso som i måndags hittades av en cyklist nära strandkanten på ön Amager utanför Köpenhamn har med hjälp av DNA matchats till Kim Wall.
Det har hittats blodspår inne i ubåten som även det matchats till Kim Wall.
Peter Madsen, som sitter häktad för dråp alternativt vållande till annans död, har enligt polisen försökt sänka Kim Walls kropp i havet med hjälp av metallbitar. Det har hittats spår av metall på kroppen.
Kim Walls kropp har skador som tyder på att någon försökt pressa ut luft ur kroppen så att den inte ska flyta upp igen.

Polisen vill i nuläget inte säga något om hur Kim Wall avled.
Polisens letande efter resten av kroppen fortsätter.

Mitt minne brukar inte svika mig. Och inte denna gången heller.
Citera
2017-10-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

I huvuddrag handlade pressträffen om den svenska journalisten Kim Walls försvinnande och att hennes kropp nu hittats styckad om att:
Den torso som i måndags hittades av en cyklist nära strandkanten på ön Amager utanför Köpenhamn har med hjälp av DNA matchats till Kim Wall.
Peter Madsen, som sitter häktad för dråp alternativt vållande till annans död, har enligt polisen försökt sänka Kim Walls kropp i havet med hjälp av metallbitar. Det har hittats spår av metall på kroppen.
Kim Walls kropp har skador som tyder på att någon försökt pressa ut luft ur kroppen så att den inte ska flyta upp igen.

Jo, var just därifrån jag såg det också.
Citera
2017-10-05, 21:56
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla nån. Fortfarande teknikfråga. Jag undrar hur det gick till rent tekniskt att skicka en film
av styckningen som minne,souvenir eller för att dela med likasinnade.
UTAN ATT DET HAMNAR I SERVRAR SÅ ATT POLIS KAN FISKA UPP FILMEN OCH ANVÄNDA SOM BEVIS.
Tor är uteslutet pga "satans långsamt" av ett par st som använder det.
Har du någon annan konstruktiv lösning på problemet eller hade du bara lite kontaktbehov?
varför hittar du/ni på att Tor är långsamt.
jag har en uppladdningshastighet på närmare 100mbit/s, just nu.testat båda mina linor, och det är likadant på båda. sitter med 1gbit/1gbit och 250mbit lina.
då är det på wifi.
med mobilen så får jag ut 30-40 mbit/s
exempel på vissa av servrarna som används av tor är 1gbit/s
sluta hitta på nu.
håll er till sanningen.
klarar ni inte det -> håll käften.
Citera
2017-10-05, 22:06
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Man samlar ju de här filmerna och bilderna på Interpol, FBI och liknande organisationer och beräknar sk hash-värden, digitala fingeravtryck, och kan hitta dem utifrån det. Men det är ju bara när de funnits i cirkulation ett tag. Olaglig nedladdning är väl ett sådant där "flytande begrepp" som de flesta bara slänger ur sig, Om filmen är "laglig" eller "olaglig" beror väl på i vilket land den aktuella datorn eller tfnen befinner sig, förenklat uttryckt, typ...

Man kan ju ofta eftersöka vart filmen först laddades upp
Ber om ursäkt men det var inte det du nu rabblar om som diskussionen handlade om. Jag känner mycket väl till om olaglig nedladdning och laglig nedladdning, tråden handlar inte om det. Jag svarade skribenten bara att jag bl.annat tror att den skedde på olagligt sätt. Oavsett om filmen är laglig att ladda ner i ett land och det laddas ner i ett annat land där det är olagligt så har man laddat ner filmen olagligt i landet det är olagligt att ladda ner den. Hashvärde har jag mycket god kännedom om så det behöver du inte heller undervisa mig om.
Citera
2017-10-05, 22:14
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Många krypterade steg brukar mer påverka latency än rå överföringshastighet. Och latency slår olika beroende på program och protokoll.
i detta fallet så spelar det en mindre roll.
värre om han hade försökt spela nåt onlinespel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Nej, ingen håller inne med info. Men tror folk överlag börjar bli less på att det ska hittas/komma på mer eller mindre troliga scenarion allteftersom. Borde öppnas någon allternativ tråd där folk som tror dom har mer fantasirikedom än andra kan sitta och fantasikukmäta. Nej, ni har inte större fantasi/tänka utanför boxen än de flesta andra här. Det som däremot skiljer åt är förmågan att värdera hur troliga ens fantasier är, och väga in det mot de fakta som finns.

Skulle vilja påstå att det mesta pekar mot ett ej planerat mord, mer omständigheter som fick denna händelse att utspela sig just där och då. Att då få för sig att det är troligt att han gjort en snufffilm av det hela och laddat upp det mot nån typ av molntjänst eller liknande eller kört upp ett sd minne i röven..

Hans beteende och handlingar som gjorts under denna tid tyder inte direkt på att han haft någon större kontroll på situationen, slarv, ogenomtänkta lögner osv osv
PM en normalbegåvad person och kanske i vissa områden övermedelbegåvd, har handlat som en svagsinnad idiot och det tyder inte på en sinnesnärvaro att hålla på med att ladda upp snufffilmer.

Visst ska det finnas spelrum för teorier och det gör det.

Håller med dig delvis. Allt pekar på att det var ett oplanerat impulsmord.
Hur och varför har jag tjatat om i andra svar.
Men jag tycker att allt tyder på att galningen PM fantiserat om lustmord och även försökt att planera att leva ut sin fantasi på Nautilus samt att komma undan med det perfekta brottet (här kommer hans grandiositet in).
Så därför utesluter inte jag iallafall, att han kan gjort vissa förberedelser.

Att jag började fundera över detta beror på att så många andra framfört det (om du går bakåt i tråden).
Det är alltså inte min egen idé.
De som jag frågar hur han gjorde det svarar typ,- att han använt sin egen mobiltelefon som han gömt när han kommit i land. Jag tror nog att PM insåg att mobilerna kunde röja Nautilus position genom pejling och därför snabbt gjorde sig av med dem. Vad jag förstår kan pejling ske med flera olika tekniker. Dvs Att det ska gå att mobilpositionera även en avstängd telefon.(?)
Jag har försökt att sätta mig in i pejling men det är ett stort ämne som jag har svårt att få grepp om.

Sedan tror jag utifrån PM:s intressen och personlighet att han ville ha en souvenir som minne från en för honom väldigt speciell plats samt sjuk fantasi som han har besökt och levt ut i verkligheten.
Madsen är en sexualsadist och ett sådant här väldigt risktagande brott ville han nog föreviga.
Dessutom vill han nog skryta för likasinnade i Manifest hur smart han är. Typ,-jag gjorde det och kom undan,
- och här är filmbeviset! Triumf!
Så därför tycker jag inte det vore konstigt om han som troligtvis umgåtts med de här sjuka brottet under väldigt lång tid hade införskaffat en engångskamera ifall tillfället skulle yppa sig oförhappandes.
Om en film finns är det bevis. Jag luskar för att försöka förstå om filmen går att återfinna.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 22:23.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Ja det kan verka knasigt. Gissningsvis för att Peter Madsen är livrädd att bli haffad i att misslyckas med något. Detta kan låta helt löjligt i och med att han i princip misslyckas med allt. Men i sin värld och hur han övertygar sig själv att andra ser på honom är han ett avundat geni som aldrig gör något fel.

Om han erkänner att han satte sänken på kroppen men torson ändå flöt ut, innebär det att han måste erkänna offentligt att man misslyckades med något som han dessutom inte kan skylla i från sig på andra, vilket han annars brukar vara mycket duktig på.

För mig verkar det som Peter Madsen är maniskt upptagen med att bevara sin förvridna självbild, sin ära liksom. I så stor grad att han tar massa suboptimala beslut under förhören med avseende på att minimera straff-följden.
Haha! Jag tror du har helt rätt, det går i linje med den typ av person Madsen mer och mer visar sig vara.. Obeahagligt så det nästan är komiskt alltså...
Citera
2017-10-05, 22:19
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Men jag tycker att allt tyder på att galningen PM fantiserat om lustmord och även försökt att planera att leva ut sin fantasi på Nautilus samt att komma undan med det perfekta brottet (här kommer hans grandiositet in). Så därför utesluter inte jag iallafall, att han kan gjort vissa förberedelser.

Att jag började fundera över detta beror på att så många andra framfört det (om du går bakåt i tråden).
De som jag frågar hur han gjorde det svarar typ,- att han använt sin egen mobiltelefon som han gömt när han kommit i land. Jag tror nog att PM insåg att mobilerna kunde röja Nautilus position
genom pejling och därför snabbt gjorde sig av med dem. Vad jag förstår kan pejling ske med flera olika tekniker. Dvs Att det ska gå att mobilpositionera även en avstängd telefon.(?) Jag har försökt att sätta mig in i pejling men det är ett stort ämne som jag har svårt att få grepp om.

Sedan tror jag utifrån PM:s intressen och personlighet att han ville ha en souvenir som minne från en för honom väldigt speciell plats samt sjuk fantasi som han har besökt och levt ut i verkligheten.
Madsen är en sexualsadist och ett sådant här väldigt risktagande brott ville han nog föreviga.
Dessutom vill han nog skryta för likasinnade i Manifest hur smart han är. Typ,-jag gjorde det och kom undan. Här är filmbeviset.
Så därför tycker jag inte det vore konstigt om han som troligtvis umgåtts med de här sjuka brottet under väldigt lång tid hade införskaffat en engångskamera ifall tillfället skulle yppa sig oförhappandes.
Om en film finns är det bevis. Jag luskar för att försöka förstå om filmen går att återfinna.
går att positionera en mobiltelefon när den stängs av, men inte efter.
man kan också se om den stängdes av på vanligt sätt eller ovanligt, såsom uttagning av batteri medans den var igång eller om batteriet dör.
alltså, man kan såklart inte läsa av att batteriet togs ur, men det står olika händelsekoder för ett batteri som slits ur, och en telefon som stängs av.

tldr, man kan inte spåra en avstängd telefon.*

*vanlig mobil.
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-10-05 kl. 22:22.
Citera
2017-10-05, 22:20
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Det står om det i denne artikkelen fra ekstrabladet.dk. ....et slags blybelte.....pm nekter for jernrør
http://ekstrabladet.dk/112/ubaadssagen-peter-madsen-kaemper-for-loesladelse/6849856

Sitat: Kim Walls torso blev fundet med et slags blybælte lavet af en blå nylonstrap og en række rør, formentlig for at tynge liget ned. Peter Madsen forklarer, at han påsatte Kim Walls intakte lig et bælte påsat nogle spændetoppe til et topnøglesæt, der lå i ubådens værktøjskasse, men afviser at have brugt de jernrør, der er fundet på torso. Han sagde dog, at de godt kunne stamme fra hans værksted.

Citat:
Ursprungligen postat av pita55
aha...har PM skaffat typ såna här:
http://www.ydt.se/ydyk/bly.html

såna kan ju även lossna...

Citat:
Varför har man såna i en ubåt? Finns det nån naturlig förklaring till att han hade nåt sånt? Jag har inte sett nån bild på den som hittades på Kim så jag har inte nån aning hur den kan ha sett ut.

Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag vet inte heller hur det ser ut ...men han säger ju att det var nåt sånt, eller hur ?

"Spændetoppe" betyder spännhylsa på svenska. Dvs sådana som man använder med spärrskaft och brukar finnas i en hylsnyckelsats om ni fattar vad jag menar. Alltså inte några blytyngder för dykare.
Citera
2017-10-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Peter hävdar att Kim dog i en olycka där hon fått en tung lucka i huvudet.

Hur förklarar han då att de har hittat skrap märken på hans högra hand, i ansiktet intill näsan och på nacken, dessa skrap har konstaterats komma från Kim W.

Hon kämpade för sitt liv, som han tillsist avslutade.

Det kan försvaret nog klara av ganska enkelt. Dom kan vid det första dyket ha bråkat, både fysiskt och verbalt, t.ex, vid ett sexuellt förslag från PM. Det lugnade ner sig, och PM fick manövrera upp båten i ytläge, klättra upp i tornet, öppna lucka och KW kommer upp strax efter.

Därefter "faller" luckan ner på KW, precis när hon stuckit upp huvudet från tornröret.

Jag har det scenariet som en möjlig modell kvar. Men, luckan "föll" inte, PM var rasande, och när KW klättrade upp efter honom, var hon också mycket upprörd. Hon hade mobilen i högsta hugg, och sände/försökte sända, ett sms till pojkvännen ( eller SOS). Då såg PM rött, och drämde luckan i skallen på KW, som rasar ner genom tornet. Han kastar ju saker ikring sig, när någon säger emot eller gör något han inte gillar....
Senast redigerad av Whyback 2017-10-05 kl. 22:24.
Citera
2017-10-05, 22:21
Medlem
trngws avatar
Citat:

"Det har hittats spår av metall på kroppen", ja det kan man ju lugnt säga.
Att jag citerar den raden är för att visa på hur saker och ting framställs. Rätta mig om jag har fel, men det som här framställs som "spår av metall", var alltså ett spännband med 10-12 stycken stålrörsbitar på.

Så tar vi då den här
"Kim Walls kropp har skador som tyder på att någon försökt pressa ut luft ur kroppen så att den inte ska flyta upp igen."

Det fanns alltså "skador på kroppen", och detta var väl kopplat till knivsticket. Inte något som kom från obducenten.
Vilka andra skador på kroppen har rapporterats som skulle kunna tyda på detta, och vem är det egentligen som dragit den slutsatsen. Media?

Rent krasst finns alltså i dagsläget ingenting som vi faktiskt vet som tyder på detta. Annat än en kryptisk mening i en artikel vars ursprung är okänd. Eller?
Citera
2017-10-05, 22:22
Medlem
Citat:
Men jag tycker att allt tyder på att galningen PM fantiserat om lustmord och även försökt att planera att leva ut sin fantasi på Nautilus samt att komma undan med det perfekta brottet (här kommer hans grandiositet in). Så därför utesluter inte jag iallafall, att han kan gjort vissa förberedelser.

De som jag frågar hur han gjorde det svarar typ,- att han använt sin egen mobiltelefon som han gömt när han kommit i land. Jag tror nog att PM insåg att mobilerna kunde röja Nautilus position
genom pejling och därför snabbt gjorde sig av med dem. Vad jag förstår kan pejling ske med flera olika tekniker. Dvs Att det ska gå att mobilpositionera även en avstängd telefon.(?) Jag har försökt att sätta mig in i pejling men det är ett stort ämne som jag har svårt att få grepp om.

Dessutom vill han nog skryta för likasinnade i Manifest hur smart han är. Typ,-jag gjorde det och kom undan. Här är filmbeviset.

Han kan ha filmat och slängt materialet på något grunt ställe där han kan fiska upp det senare, där han sänkte ubåten var det väl bara 7 meter djupt. Han hade antagligen planerat detta länge och väntade på tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in