2017-10-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Eller inte.. så här kan hans plan ha sett ut:

1) Finn ett lämpligt offer som självmant kliver ombord på ubåten
2) Se till att bli sedd tillsammans på ubåten, prata med folk och vinka glatt, så att framstår osannolikt att PM är en ond gärningsman om detta någonsin kommer på tal i framtiden
3) Begå gärningen som han drömt om
4) Dumpa kroppsdelarna
5) Åk hem och sanera ubåten (se till att den var förberedd med en plastrulle för att minska mängden saneringsarbete)
6) Kryp ner i sängen hemma och vänta på att polisen ringer
7) Berätta att ni bara var ute den korta turen som avtalats och att han släppte av den saknade kvinnan i en mörk och erkänt kriminellt belastad hamn sent på kvällen

Skulle den kände ubåtsbyggaren bli misstänkt för någonting om det utspelat sig enligt ovan? En journalist gör en rutinintervju med en känd dansk raketingenjör och försvinner när hon är på väg hem?

I sådana fall har hans planering varit otroligt svag
Citera
2017-10-05, 09:39
Medlem
Merwinnas avatar
Picasso2: har du en källa på att det var järnrör? Om du tänker efter så är järn tungt, d.v.s. det kunde ha gått vägen om de varit av järn. Och man bygger inte något enormt långt som ska transporteras i moduler och snabbt kunna monteras ihop och resas, av en tung metall.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så här skrev du - i ett svar till mig:

Du låtsas som jag menar att de filmar för att sälja, för att sedan använda mitt eget argument mot mig.

Sluta med det.

Hon gör så hela tiden. Men jag tror att hon fattar fel, det är inte med flit.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan ha haft lite rör(vikt) för att kunna balansera ubåten när inga praktikanter fanns ombord som han kunde flytta runt.

Rören var för lätta för att användas som ballast. Det var ju det som var problemet (ur M:s synvinkel).
Citera
2017-10-05, 09:39
Medlem
Googlade på sexualsadist, hittade denna amerikanska polissidan med förklaring. Typ allt stämmer på Peter Madsen. Är så jäkla läskigt! https://www.officer.com/investigations/article/10233107/the-sexual-sadist
Citera
2017-10-05, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Varför filmar mexikanska drogkartellen tortyr och mord?

För att skrämma sina rivaler och till viss grad polis/civilbefolkning.
Citera
2017-10-05, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Picasso2: har du en källa på att det var järnrör? Om du tänker efter så är järn tungt, d.v.s. det kunde ha gått vägen om de varit av järn. Och man bygger inte något enormt långt som ska transporteras i moduler och snabbt kunna monteras ihop och resas, av en tung metall.

Hon gör så hela tiden. Men jag tror att hon fattar fel, det är inte med flit.

Rören var för lätta för att användas som ballast. Det var ju det som var problemet (ur M:s synvinkel).
Med tanke på att du dammsuger nätet efter artiklar om Madsen är det förvånande att du missat. Ja, järn är tungt, just därför kände sig säkert Madsen trygg med att dessa rör skulle tynga ner Kims torso. Aluminium skulle inte ens en femåring använda.

Åklagaren pekade på en rad omständigheter som är besvärande för Peter Madsen. Varför finns det sågspår på Kim Walls kropp? Varför kastade han sin egen mobil till havs, och varför återfanns inte Kim Walls telefon i ubåten?
Och hur kommer det sig att spår från de järnrör som använts för att tynga ned Kim Walls kropp matchar rör som finns i hans egen raketanläggning? Och varför hade han dragit av henne kläderna på underkroppen som senare hittats i ubåten

https://www.hd.se/2017-09-05/peter-madsen-jag-ville-inte-ha-en-dod-kropp-ombord
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-05 kl. 09:49.
Citera
2017-10-05, 09:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att du dammsuger nätet efter artiklar om Madsen är det förvånande att du missat. Ja, järn är tungt, just därför kände sig säkert Madsen trygg med att dessa rör skulle tynga ner Kims torso. Aluminium skulle inte ens en femåring använda.

Åklagaren pekade på en rad omständigheter som är besvärande för Peter Madsen. Varför finns det sågspår på Kim Walls kropp? Varför kastade han sin egen mobil till havs, och varför återfanns inte Kim Walls telefon i ubåten?
Och hur kommer det sig att spår från de järnrör som använts för att tynga ned Kim Walls kropp matchar rör som finns i hans egen raketanläggning? Och varför hade han dragit av henne kläderna på underkroppen som senare hittats i ubåten

Länk? Till en trovärdig dansk källa, man kan aldrig lita på en översättning.
Citera
2017-10-05, 09:49
Medlem
Citat:
Länk? Till en trovärdig dansk källa, man kan aldrig lita på en översättning.

https://www.hd.se/2017-09-05/peter-madsen-jag-ville-inte-ha-en-dod-kropp-ombord

Du får nöja dig med hd.se
Citera
2017-10-05, 09:58
Medlem
Merwinnas avatar
https://ing.dk/blog/seje-billeder-ny-raket-platform-paa-vandet-202500

Irriterande, här är en hel artikel om plattformen men jag hittar inte materialet.
Citera
2017-10-05, 09:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla nån. Fortfarande teknikfråga. Jag undrar hur det gick till rent tekniskt att skicka en film
av styckningen som minne,souvenir eller för att dela med likasinnade.
UTAN ATT DET HAMNAR I SERVRAR SÅ ATT POLIS KAN FISKA UPP FILMEN OCH ANVÄNDA SOM BEVIS.
Tor är uteslutet pga "satans långsamt" av ett par st som använder det.
Har du någon annan konstruktiv lösning på problemet eller hade du bara lite kontaktbehov?
Det enklaste är väl att dela i molnet, dvs ladda upp från telefonen till en tjänst där andra också kan få åtkomst till filmen.
Det går ju bra att ha en anonym telefon men frågan är om man kan ha en anonym molntjänst kopplad till den.
Är det någon som vet om man kan vara anonym när man använder en molntjänst.
Med en anonym telefon och en anonym molntjänst (om det går) så skulle det kanske inte vara så enkelt för polisen att hitta den eventuella filmen.
Citera
2017-10-05, 10:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Dina fantasier igen?
En järnkonstruktion blir betydligt stabilare än en konstruktion i aluminium.
Citera
2017-10-05, 10:11
Medlem
Merwinnas avatar
https://ing.dk/blog/lc-39-c-179785

Inte heller här hittar jag materialet! Men eftersom rören måste vara lätta så kan de inte vara gjorda av järn. Det måste vara aluminium.

"Pontonerne er meget lette, og fordi de har krumme overfalder kan de udføres i ret tyndt materiale."
Citera
2017-10-05, 10:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Dina fantasier igen?
En järnkonstruktion blir betydligt stabilare än en konstruktion i aluminium.

Ja, det är klart att den blir stabilare, men de måste ju kunna transportera hela åbäket med Nautilus också. Du får läsa själv vad M hade för kravspecifikation på rampen, se länk längre upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in