Citat:
Visst, men han kan också bara gjort bedömningen "Jag har punkterat henne nu, så gasen sipprar ut. Det som behövs är lite skrot bara för att hon ska sjunka ner, sen stannar hon där". Bara det tyckte jag iaf tydde på att han åtminstone har funderat över gärningen - jag hade ingen aning om att det är bra att "punktera" en kropp om man vill få den att sjunka, jag förstår det ju nu när man läser om det men hade inte kommit på det av mig själv bara sådär. Jag hade nog bara slängt på massa skräp och sen hivat i henne. Madsen har ju faktiskt gjort något mer genomtänkt, även om han misslyckades, menar jag..Det var inte vad jag skrev. Det tillhör allmänbildningen att veta att gaser bildas vid förmultning.
En person som är expert på lyftkraft i vatten behöver inte veta exakt hur mycket vikter som behövs för att hålla kroppen nere när den förmultnar, men kan lätt räkna sig fram till hur mycket vikter som är tillräckligt för att tvinga kroppen nere. Om torson väger 50kg, kan maximalt 50kg gas bildas. Hur mycket vikter behöver du för att motverka lyftkraften hos 50kg gas? För en ubåtsingenjör är det inga konstigheter att göra ett överslag i huvudet.
Hursomhelst, min poäng var bara att illustrera att den store påstådde raket- och ubåtsingenjören är en bluff, vilket hans tidigare medarbetare vittnat om för länge sedan.
En person som är expert på lyftkraft i vatten behöver inte veta exakt hur mycket vikter som behövs för att hålla kroppen nere när den förmultnar, men kan lätt räkna sig fram till hur mycket vikter som är tillräckligt för att tvinga kroppen nere. Om torson väger 50kg, kan maximalt 50kg gas bildas. Hur mycket vikter behöver du för att motverka lyftkraften hos 50kg gas? För en ubåtsingenjör är det inga konstigheter att göra ett överslag i huvudet.
Hursomhelst, min poäng var bara att illustrera att den store påstådde raket- och ubåtsingenjören är en bluff, vilket hans tidigare medarbetare vittnat om för länge sedan.
Och ja, haha, Att Madsen är en bluff och inte den Leonardo DaVinci #2 som han vill framställa sig som är något jag gillar att det upprepas många gånger här i tråden - ju fler som förstår det desto bättre!