2017-10-04, 22:21
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du missade en checklistepunkt: Då tog han ubåten och åkte ut och sänkte den i havet. Den som korsar psykopatens väg har en oproportionerlig hämnd att vänta.

För den som läser detta men inte vet vad vi snackar om, så är det den checklista man använder för att ställa diagnos på psykopater, PCL-r.

Tipsar alla tråddeltagare att läsa på om psykopati - här har ni beskrivningen av Peter Madsen:
http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat

Haha, jag vet! Missade att feta det, kom på när jag postat , hämnden! Ett inte helt oviktigt tema i psykopatens liv, också Madsens. Med tanke på de oförrätter han ansett sig vara utsatt för, utfallen mot de han kallar icke seriösa medarbetare och deras svek, tänker på hans beteende i dokumentären med Von Bengtsson, hans oresonliga svartsjuka på von Bengtssons liv och familj och barn, hans krav på att vara projektet dedikerat 24/7 och efterföljande vredesutfall mot de som inte levde upp till detta. Temat i ett dylikt sexualsadistiskt mord som i detta fall, kan ganska enkelt ses som den ultimata hämnden; på modern, på hans misslyckanden med relationer, relationer med kvinnor, relationer öht osv.
Kanhända det som utlöste dådet var att han blev specifikt utmanad och provocerad av Kims utstrålning; Kim som jag uppfattat som en mycket stark och karismatisk kvinna, annorlunda. Han har ordat vitt och brett om att han gillar starka kvinnor, vilket jag tar som en täckmantel för att han i själva verket ganska typiskt känner sig mindrevärdig dem. Eftersom han inte skridit till verket tidigare med någon av de otaliga kvinnor han haft på båten och runt omkring sig, bör det ha varit något extra med Kim som fick honom att just där och då göra fantasier till verklighet. Att hon var för vacker, för stark, för smart. Hon var knappast en random för honom.
Citera
2017-10-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Okey, nu är vi ju alla (äntligen!) helt överens om att det här inte var en olycka, så för att förbekomma Madsens eventuella (troliga) fortsatta nekande, är det någon som vet hur lång tid det skulle ta från det att Madsen upptäcker en olycka ombord till det att räddningspersonal hittat ut till honom och ubåten i försök att hjälpa? Handlar det om timmar eller minuter liksom, om man skulle få reda på att en allvarlig olycka skett någonstans ute på sjön?

Nu var det som sagt ingen olycka, men Madsen lär ju fortsätta hävda det, så en naturlig fråga att ställa är ju varför han inte ringde efter hjälp - tidsbilden kan ju vara ett försvar han försöker köra isf...
Jag har själv blivit föremål för sjöräddning. Från samtal till båtarna kom tog det 30 minuter.
Citera
2017-10-04, 22:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Okey, nu är vi ju alla (äntligen!) helt överens om att det här inte var en olycka, så för att förbekomma Madsens eventuella (troliga) fortsatta nekande, är det någon som vet hur lång tid det skulle ta från det att Madsen upptäcker en olycka ombord till det att räddningspersonal hittat ut till honom och ubåten i försök att hjälpa? Handlar det om timmar eller minuter liksom, om man skulle få reda på att en allvarlig olycka skett någonstans ute på sjön?

Nu var det som sagt ingen olycka, men Madsen lär ju fortsätta hävda det, så en naturlig fråga att ställa är ju varför han inte ringde efter hjälp - tidsbilden kan ju vara ett försvar han försöker köra isf...

Några minuter till dess att närmaste fartyg är på plats. Ty, enligt internationella sjöfartsreglerna är alla fartyg skyldiga att hjälpa till vid en nödsituation på sjön. Max 30 minuter innan sjöräddning är på plats, troligen mindre, med tanke på närheten till land och Köpenhamn.
Citera
2017-10-04, 22:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Om han har tvunget henne til å suge seg vet vi ikke noe om, det kan ha skjedd

Då skulle han ha kraftiga bitmärken, det kan du vara så säker på!
Citera
2017-10-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag har själv blivit föremål för sjöräddning. Från samtal till båtarna kom tog det 30 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Några minuter till dess att närmaste fartyg är på plats. Ty, enligt internationella sjöfartsreglerna är alla fartyg skyldiga att hjälpa till vid en nödsituation på sjön. Max 30 minuter innan sjöräddning är på plats, troligen mindre, med tanke på närheten till land och Köpenhamn.
Tack för snabba svar! Hoppas det gick bra Picasso

Okey, det var vad jag hoppades på ungefär. Så inte värre än på en avig bilväg egentligen, även om det är klart att transporteringen av en skadad individ från en ubåt säkerligen är ett projekt i sig. Nu har vi ju bevis i överflöd men just det att hon skulle skada sig på ett så pass allvarligt sätt att hon avlider direkt har ju hela tiden varit orimligt, och om man dessutom slår till att hjälp är max 30 min bort, nej, det håller inte heller (och hade inte hållit även om man aldrig hade hittat KW).

Men som sagt, nu har vi andra, rejält starkare och bättre bevis, men den lilla tråden hade jag i bakhuvudet att knyta upp också..
Citera
2017-10-04, 22:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
När skulle då "Mollgan" klivit ombord och lämnat båten? Kom ihåg att alla båtar i sundet är radarövervakade, och vid avfärden stod en liten samling och vinkade farväl, bland dem pojkvännen.

Så, någon Mollgan lär nog knappast passera, bedömer jag.

"Mollgan" var redan ombord på Nautilus när KW och PM gick ombord. "Mollgan" var föreställningens maskinist, en praktikant som PM har hittat på gatan, PM vet inte vad "Mollgan" heter på riktigt då han aldrig kollar upp maskinister och journalister. "Mollgan" tyckte inte att det var rätt att PM begravde KW i havet så han hoppade efter ner i plurret för att bärga KW i syfte att ge henne en värdigare begravning, tyvärr så dök "Mollgan" inte upp igen. Kan vara "Mollgan" som drog upp KW på land och styckade kroppen då det är ovärdigt att dumpa hela kroppar i havet, därefter spreds KW:s kvarlevor i havet på ett värdigt sätt.

Jodå, helt i linje med PM:s alla möjliga och omöjliga utsagor så kan även den här ovanstående förklaringen slinka ur raketgalningens mun.
Citera
2017-10-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
"Mollgan" var redan ombord på Nautilus när KW och PM gick ombord. "Mollgan" var föreställningens maskinist, en praktikant som PM har hittat på gatan, PM vet inte vad "Mollgan" heter på riktigt då han aldrig kollar upp maskinister och journalister. "Mollgan" tyckte inte att det var rätt att PM begravde KW i havet så han hoppade efter ner i plurret för att bärga KW i syfte att ge henne en värdigare begravning, tyvärr så dök "Mollgan" inte upp igen. Kan vara "Mollgan" som drog upp KW på land och styckade kroppen då det är ovärdigt att dumpa hela kroppar i havet, därefter spreds KW:s kvarlevor i havet på ett värdigt sätt.

Jodå, helt i linje med PM:s alla möjliga och omöjliga utsagor så kan även den här ovanstående förklaringen slinka ur raketgalningens mun.

Tror Ni det blir omhäktning i morgon?
Citera
2017-10-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Imorrn? Han är omhäktad till 31 okt sen igår.
Citera
2017-10-04, 22:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

PM är väl nyligen omhäktad på fyra veckor, eller har jag missat något?

Jag tror att PM kommer att sitta häktad under relativt lång tid, åklagaren behöver god tid på sig för att förbereda åtalet, bland annat lär det gå åt mycket tid till att slå hål på PM:s utsagor på ett tydligt sätt.
Citera
2017-10-04, 22:40
Medlem
Jeg undrer meg på hva drapsmotivet var, alle drap har ett eller annet motiv.

PM skjønte selv at han ville bli tatt denne gangen, kan han ha hatt selvmordstanker? og ville ta med seg en i graven og samtidig få opplevd å ha drept et annet menneske, kjenne følelsen av å være mektig og ha full kontroll over offeret?
Citera
2017-10-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Haha, jag vet! Missade att feta det, kom på när jag postat , hämnden! Ett inte helt oviktigt tema i psykopatens liv, också Madsens. Med tanke på de oförrätter han ansett sig vara utsatt för, utfallen mot de han kallar icke seriösa medarbetare och deras svek, tänker på hans beteende i dokumentären med Von Bengtsson, hans oresonliga svartsjuka på von Bengtssons liv och familj och barn, hans krav på att vara projektet dedikerat 24/7 och efterföljande vredesutfall mot de som inte levde upp till detta. Temat i ett dylikt sexualsadistiskt mord som i detta fall, kan ganska enkelt ses som den ultimata hämnden; på modern, på hans misslyckanden med relationer, relationer med kvinnor, relationer öht osv.
Kanhända det som utlöste dådet var att han blev specifikt utmanad och provocerad av Kims utstrålning; Kim som jag uppfattat som en mycket stark och karismatisk kvinna, annorlunda. Han har ordat vitt och brett om att han gillar starka kvinnor, vilket jag tar som en täckmantel för att han i själva verket ganska typiskt känner sig mindrevärdig dem. Eftersom han inte skridit till verket tidigare med någon av de otaliga kvinnor han haft på båten och runt omkring sig, bör det ha varit något extra med Kim som fick honom att just där och då göra fantasier till verklighet. Att hon var för vacker, för stark, för smart. Hon var knappast en random för honom.

Håller helt med, tror också att mordet har med hans mamma att göra. Att det är sin "mor" han mördat. Tror han haft dessa fantasier länge och eventuellt agerat ut tidigare också. Kanske fler mord och sexualsadistiska handlingar. Lutar även åt psykopati diagnosen, kommer därför troligtvis att få fängelse.
Detta var den ultimata upplevelsen för honom dessutom i hans ubåt. Sedan "sänkte han Kim Wall" liksom hans älskade "Freja". När han sänkte Freja grät han hejdlöst enl egen beskrivning. Han var helt övertygad om sin egen grandiositet och att han inte skulle åka fast för detta fruktansvärda lustmord! Hoppas de hittar resten av kroppen!
Citera
2017-10-04, 22:42
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Om han har tvunget henne til å suge seg vet vi ikke noe om, det kan ha skjedd

Det hade nog i så fall kommit fram som dna fynd tillsammans med de fakta vi fick igår. Jag tror det ikke!
Ingen sperma på hans könsorgan sades det och ingen sperma i BO. Visst han kan ha tvättat av sig noga, men det verkar som han slarvat
sjukt mycket med att tvätta sig med tanke på hur mycket besudlingar från Kim han hade på sin kropp. Kanske var penisen FÖR ren?

Detta med att han lade sig att sova, vad tror ni om den sekvensen? Jag var inne på att han sysslat med självtillfredsställe då, med trosor och strumpbyxor. Kanske med påsen med slaktavfallet spelat någon roll här? Intressant att få veta var den hittades egentligen: Om det var medvetet sparat i påsen eller glömt att kasta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in