2017-10-04, 22:44
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
PM är väl nyligen omhäktad på fyra veckor, eller har jag missat något?

Jag tror att PM kommer att sitta häktad under relativt lång tid, åklagaren behöver god tid på sig för att förbereda åtalet, bland annat lär det gå åt mycket tid till att slå hål på PM:s utsagor på ett tydligt sätt.

Med den bevisning som nu finns, behöver åklagaren inte lägga särskilt mycket tid till att slå hål på PM's utsagor, om någon alls. Bevisen talar för sig själva.
Citera
2017-10-04, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Det hade nog i så fall kommit fram som dna fynd tillsammans med de fakta vi fick igår. Jag tror det ikke!
Ingen sperma på hans könsorgan sades det och ingen sperma i BO. Visst han kan ha tvättat av sig noga, men det verkar som han slarvat
sjukt mycket med att tvätta sig med tanke på hur mycket besudlingar från Kim han hade på sin kropp. Kanske var penisen FÖR ren?

Detta med att han lade sig att sova, vad tror ni om den sekvensen? Jag var inne på att han sysslat med självtillfredsställe då, med trosor och strumpbyxor. Kanske med påsen med slaktavfallet spelat någon roll här? Intressant att få veta var den hittades egentligen: Om det var medvetet sparat i påsen eller glömt att kasta?

Sovet nei, styckat ja.
Citera
2017-10-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
"Mollgan" var redan ombord på Nautilus när KW och PM gick ombord. "Mollgan" var föreställningens maskinist, en praktikant som PM har hittat på gatan, PM vet inte vad "Mollgan" heter på riktigt då han aldrig kollar upp maskinister och journalister. "Mollgan" tyckte inte att det var rätt att PM begravde KW i havet så han hoppade efter ner i plurret för att bärga KW i syfte att ge henne en värdigare begravning, tyvärr så dök "Mollgan" inte upp igen. Kan vara "Mollgan" som drog upp KW på land och styckade kroppen då det är ovärdigt att dumpa hela kroppar i havet, därefter spreds KW:s kvarlevor i havet på ett värdigt sätt.

Jodå, helt i linje med PM:s alla möjliga och omöjliga utsagor så kan även den här ovanstående förklaringen slinka ur raketgalningens mun.

ja, säkert, men nu var frågan om det kan ändra något vid en kommande rättegången, och då röstar vi väl "nej" på den frågan!!!?
Citera
2017-10-04, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg undrer meg på hva drapsmotivet var, alle drap har ett eller annet motiv.

PM skjønte selv at han ville bli tatt denne gangen, kan han ha hatt selvmordstanker? og ville ta med seg en i graven og samtidig få opplevd å ha drept et annet menneske, kjenne følelsen av å være mektig og ha full kontroll over offeret?

Motivet var sexuell lust i kombination med modershat och kvinnohat. Samt en övertygelse om sin grandiositet och en empatilös, psykopathjärna marinerad i diverse grovt sexuellt avvikande fetischer. Han NJÖT av detta
Citera
2017-10-04, 22:47
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det hade nog i så fall kommit fram som dna fynd tillsammans med de fakta vi fick igår. Jag tror det ikke!
Ingen sperma på hans könsorgan sades det och ingen sperma i BO. Visst han kan ha tvättat av sig noga, men det verkar som han slarvat
sjukt mycket med att tvätta sig med tanke på hur mycket besudlingar från Kim han hade på sin kropp. Kanske var penisen FÖR ren?

Detta med att han lade sig att sova, vad tror ni om den sekvensen? Jag var inne på att han sysslat med självtillfredsställe då, med trosor och strumpbyxor. Kanske med påsen med slaktavfallet spelat någon roll här? Intressant att få veta var den hittades egentligen: Om det var medvetet sparat i påsen eller glömt att kasta?

Tillfredsställelsen kom från mordet och styckningen. Att få orgasm var sannolikt helt ointressant, fanns inte på kartan, det var inte det det handlade om.
Klart han sov gott sedan, han hade ju just fått sitt livs största tillfredsställelse. Det lilla kräket.
Citera
2017-10-04, 22:49
Medlem
Citat:

Håller helt med!
Citera
2017-10-04, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg undrer meg på hva drapsmotivet var, alle drap har ett eller annet motiv.

PM skjønte selv at han ville bli tatt denne gangen, kan han ha hatt selvmordstanker? og ville ta med seg en i graven og samtidig få opplevd å ha drept et annet menneske, kjenne følelsen av å være mektig og ha full kontroll over offeret?

En mycket kortsiktig plan och "strategi" isf.;

Han blev tagen, men dör inte själv av det, primärt.
Citera
2017-10-04, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Med den bevisning som nu finns, behöver åklagaren inte lägga särskilt mycket tid till att slå hål på PM's utsagor, om någon alls. Bevisen talar för sig själva.

Åklagaren måste visa att det inte kan ha gått till så som PM påstår att det gick till, täppa till de möjliga händelseförlopp som PM kommer dragandes med så att endast ett förlopp kvarstår som rimligt.

Det kan finnas mer än en förklaring till ett bevis, åklagaren kan inte förlita sig på konfirmeringsbias.
Citera
2017-10-04, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabembythe
Håller helt med!

Hvis han ikke filmet drapssekvensen og lå å nøt å se på drapsvideoen i reprise 10 ganger.
Citera
2017-10-04, 22:54
Medlem
Läs Catharina Lundbäcks krönika om Madsen som hon skrev ikväll 21.15. Expressen.se
Citera
2017-10-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabembythe
Motivet var sexuell lust i kombination med modershat och kvinnohat. Samt en övertygelse om sin grandiositet och en empatilös, psykopathjärna marinerad i diverse grovt sexuellt avvikande fetischer. Han NJÖT av detta

Eftersom jag många gånger försökt diskutera hans mindset, och blivit nergjord, kan jag be dig om källor på att han är en psykopat med en marinering?

Alternativt bara bekräfta att det är din spekulation!
Citera
2017-10-04, 22:57
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Haha, jag vet! Missade att feta det, kom på när jag postat , hämnden! Ett inte helt oviktigt tema i psykopatens liv, också Madsens. Med tanke på de oförrätter han ansett sig vara utsatt för, utfallen mot de han kallar icke seriösa medarbetare och deras svek, tänker på hans beteende i dokumentären med Von Bengtsson, hans oresonliga svartsjuka på von Bengtssons liv och familj och barn, hans krav på att vara projektet dedikerat 24/7 och efterföljande vredesutfall mot de som inte levde upp till detta. Temat i ett dylikt sexualsadistiskt mord som i detta fall, kan ganska enkelt ses som den ultimata hämnden; på modern, på hans misslyckanden med relationer, relationer med kvinnor, relationer öht osv.
Kanhända det som utlöste dådet var att han blev specifikt utmanad och provocerad av Kims utstrålning; Kim som jag uppfattat som en mycket stark och karismatisk kvinna, annorlunda. Han har ordat vitt och brett om att han gillar starka kvinnor, vilket jag tar som en täckmantel för att han i själva verket ganska typiskt känner sig mindrevärdig dem. Eftersom han inte skridit till verket tidigare med någon av de otaliga kvinnor han haft på båten och runt omkring sig, bör det ha varit något extra med Kim som fick honom att just där och då göra fantasier till verklighet. Att hon var för vacker, för stark, för smart. Hon var knappast en random för honom.
Det skulle isåfall betyda att hela händelseförloppet var förhållandevis improviserat. Även om psykopater kan vara väldigt impulsstyrda, så har de fortfarande ett starkt lager av självbevarelsedrift. Detta ser man tydligt hos Madsen som absolut inte kan vika sig, utan ska spela oskyldig fram till den dag han lägger näsan i vädret.
En improviserad attack ute på ubåten upplever jag som ganska svårsmält. Madsen skulle ha insett att han är en sitting duck på ubåten, och jag har över lag svårt att se framför mig att han skulle agera så impulsivt när riskerna är så höga.

Jag tror därför att det handlar om ett planerat och överlagt mord. I min bok är det sannolikt slumpartat att det blev just KW; hon dök upp vid rätt tid (fel tid för henne) och var tillräckligt distanserad från PM för att han skulle misstänkliggöras tidigt i utredningen.
Jag tippar att han legat och drömt om sina hemska filmer när han legat nere på bottnen och då tänkt ut sin bestialiska plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in