2017-10-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Kanske med påsen med slaktavfallet spelat någon roll här? Intressant att få veta var den hittades egentligen: Om det var medvetet sparat i påsen eller glömt att kasta?

Har dom hittat en påse med "slaktavfall"? Var?
Citera
2017-10-04, 22:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tillfredsställelsen kom från mordet och styckningen. Att få orgasm var sannolikt helt ointressant, fanns inte på kartan, det var inte det det handlade om.
Klart han sov gott sedan, han hade ju just fått sitt livs största tillfredsställelse. Det lilla kräket.

Jsg säljer sex och träffar män med olika slags fetischer och diverse böjelser. Och jag har märkt att många av dessa män som har sexdrifter utöver det vanliga, är totalt ointresserade av att få en orgasm just då och där. Upplevelsen är viktigare. Runka kan de göra när de kommer hem. Så jag är inte förvånad om PM inte alls runkat i ubåten. Däremot i häktet har han med all säkerhet återupplevt allt och runkat glatt.
Citera
2017-10-04, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvis han ikke filmet drapssekvensen og lå å nøt å se på drapsvideoen i reprise 10 ganger.
Det gjorde han säkert. Filmade alltså. En orsak god som någon att han slängde mobilen i sjön.
Citera
2017-10-04, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det gjorde han säkert. Filmade alltså. En orsak god som någon att han slängde mobilen i sjön.

Precis! De borde tvinga clownen att ha häkteskläder på sig! Han ska inte ha rätten att bestämma och känna sig säker som en "militär kapten" det är en skymf mot offret!
Se till att hans löjliga gröna overall tas bort NU!
Det skulle göra honom lite mindre grandios om hans snuttefilt togs ifrån honom!
Citera
2017-10-04, 23:04
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Med den bevisning som nu finns, behöver åklagaren inte lägga särskilt mycket tid till att slå hål på PM's utsagor, om någon alls. Bevisen talar för sig själva.
Nej, det finns redan nu bevisning för en fällande dom, men åklagaren har ingen anledning att forcera utredningen. PM sitter där han sitter och ju längre han sitter ökar chansen att det ska krypa fram ett erkännande och med det får åklagaren en mycket bättre utredning.
Citera
2017-10-04, 23:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det skulle isåfall betyda att hela händelseförloppet var förhållandevis improviserat. Även om psykopater kan vara väldigt impulsstyrda, så har de fortfarande ett starkt lager av självbevarelsedrift. Detta ser man tydligt hos Madsen som absolut inte kan vika sig, utan ska spela oskyldig fram till den dag han lägger näsan i vädret.
En improviserad attack ute på ubåten upplever jag som ganska svårsmält. Madsen skulle ha insett att han är en sitting duck på ubåten, och jag har över lag svårt att se framför mig att han skulle agera så impulsivt när riskerna är så höga.

Jag tror därför att det handlar om ett planerat och överlagt mord. I min bok är det sannolikt slumpartat att det blev just KW; hon dök upp vid rätt tid (fel tid för henne) och var tillräckligt distanserad från PM för att han skulle misstänkliggöras tidigt i utredningen.
Jag tippar att han legat och drömt om sina hemska filmer när han legat nere på bottnen och då tänkt ut sin bestialiska plan.

Mordet måste inte vara planerat under lång tid, jag tror att PM av och till under årens lopp har fantiserat om att tortera och mörda en person och att tillfället uppstod. Olyckligtvis så uppstod tillfället under en period då PM var pressad och eventuellt ångestladdad, jag tänker främst på kapplöpningen om raketuppskjutningen samt den dåliga relationen till den konkurrerande raketföreningen som också skulle skjuta upp en raket.

Sex och orgasm kan verka ångestdämpande för stunden om jag inte har missförstått saken?

PM har experimenterat under årens lopp, möjligtvis för att dämpa ångest, kan ha övergått i ett osunt sexmissbruk som har krävt grövre och grövre handlingar för att ge den ångestdämpande effekt som eftersträvas. Lite tankegångar som jag misstänker kan ligga nära sanningen.
Citera
2017-10-04, 23:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Detta med att han lade sig att sova, vad tror ni om den sekvensen? Jag var inne på att han sysslat med självtillfredsställe då, med trosor och strumpbyxor. Kanske med påsen med slaktavfallet spelat någon roll här? Intressant att få veta var den hittades egentligen: Om det var medvetet sparat i påsen eller glömt att kasta?

Tror inte han haft tid till att sova.

Stycka kroppen, städa (så gott det går), ta en dusch, få ut och dumpa kroppsdelarna.., tror timmarna flyger iväg snabbt då. Masturberande.., skulle inte förvåna mig om han tog sig tid för det. Finns inga gränser hos honom.

Och Ubåten har ju "tuffat" på genom de flesta timmarna.., tror inte att han även skulle ha vågat sova med den igång.
Citera
2017-10-04, 23:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nej, det finns redan nu bevisning för en fällande dom, men åklagaren har ingen anledning att forcera utredningen. PM sitter där han sitter och ju längre han sitter ökar chansen att det ska krypa fram ett erkännande och med det får åklagaren en mycket bättre utredning.

En bra utredning står på egna ben, ett erkännande kan skada utredningen på det viset att utredningen oavsiktligt övergår från att vara en utredning i syfte att komma fram till vad som har hänt, till att handla om att söka stöd för det som den misstänkte har erkänt. Inte bra.
Citera
2017-10-04, 23:20
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En bra utredning står på egna ben, ett erkännande kan skada utredningen på det viset att utredningen oavsiktligt övergår från att vara en utredning i syfte att komma fram till vad som har hänt, till att handla om att söka stöd för det som den misstänkte har erkänt. Inte bra.
Nja, det finns anledning till att förhör med den misstänkte är en av de viktigaste utredningsåtgärderna och självklart är det bra när utredningsresultat kan bekräftas genom den misstänktes medgivande.
Citera
2017-10-04, 23:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Nja, det finns anledning till att förhör med den misstänkte är en av de viktigaste utredningsåtgärderna och självklart är det bra när utredningsresultat kan bekräftas genom den misstänktes medgivande.

En bra utredning går ut på att ta reda på vad som har hänt, den syftar inte till att få fram ett erkännande.

Låt T.Quick tjäna som ett sällsynt bra exempel på hur fel det kan bli när en misstänkt erkänner brott.

PM är en opålitlig lögnare, det som kommer ur hans mun måste tas med stora nypor salt.
Citera
2017-10-04, 23:32
Medlem
Jag har ägnat dagen åt att fundera över Snuff videos och PM:s dåliga finanser.
Eftersom jag tror att PM länge fantiserat om att få utlopp för ett sexualsadiskt lustmord och även göra sig en hacka på det. Att förena nytta med nöje. Alltså tror jag att han kanske börjat förbereda sig så smått. Jag tror dock inte (ännu) att han planerat att mörda just Kim. Så vad han behöver är en engångsmobil utan abonemang.
Hittade en på Elgiganten: med videoinspelning för 799:

Alternativ 1.
A. Han kan gått upp i tornet och skickat filmen som mail till en annan engångsmobil hos snuffvideoköpare på land.
B. Han kan tagit ut minneskortet innan han dumpade mobilen.
Problem. Var gömde han minneskortet?

(Clark Olofsson fick med sig en större summa pengar från bankvalvet i Norrmalmsdramat.
Var han gömde sedelrullen vill han ej berätta. Men alla gissar att han hade den uppstoppad i rektum.)

Stimkort är ej så stora som en rulle med ca 30 000 stora gamla tusenlappar.
En del är ju bara 10 x 10 mm och uppåt. PM kan ha plastat in det och svalt det eller gömt det i rektum.
Problem: Jag vet inte hur noggrann den medicinska undersökningen var när han häktades direkt efter att han stigit i land.
Men jag tror knappt att de röntgade magen på honom där och då.
Eftersom hans sexuella läggning ej var känd för polisen.

Alternativ 2.
PM kan ha haft övervakningskamera på ubåten med minneskort.
Han kanske spelade in sina erotiska eskapader alltid där på havsbotten.
Efter att avlägsnat minneskortet dumpade PM utrustningen ombord.
Problem. Om PM hade övervkningskamera ombord som skydd för inbrott osv så borde andra känt till det.
Så det tror jag mindre på.

PS. Vad man kan skicka till Darkweb i skydd av Tor är jag ej insatt i.
PS.2 Innan ni sätter i gång med att mainsplaina mig tänk på att jag är okunnig i teknik.
Men jag tacksam för hjälp av de som förstår sig på sådant här bättre än mig själv iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-05 kl. 00:26.
Citera
2017-10-04, 23:41
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Helt rätt, psykopati går inte att bota.
Det sägs ofta att "det finns inga gamla psykopater", enligt psykiatriker i flera dokumentärer jag sett. De menar att psykopaten har "lärt" sig de sociala koderna när de blivit gamla... Huruvida de fortfarande är psykopater är väl svårt att säga... Men förmodligen så har de oförmågan till att känna empati osv, vad det nu är som utmärker psykopater. Det är dock en ytterst liten del av psykopaterna som mördar eller är våldsamma, men det finns tusen andra sätt de kan skada sin omgivning på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in