2017-10-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
De har specifikt sagt att de inte dykt på grund av att det varit dåligt väder.
De har dykt flera ggr. Får leta efter artikeln.
Citera
2017-10-04, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Sluta rycka kaniner ur hatten, hur han kommit över dessa filmer är okänt.
Och hur skulle han annars kommit över klippen? Jag är ingen it-guru. Men om han inte har hämtat dom gm nerladdning, hur har de då hamnat på hårddisken?
Citera
2017-10-04, 21:42
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Håller med..men jag tror mer på att han sett pappan misshandla mamman , han var ju ändå 6 år när de separerades, så minnen har han väl. Författaren så väl att han hatar alla o Gud.
Det har skrivits en del om hans uppväxt hos pappan som senare dog när han var tonåring.
Jag kan inte påminna mig att något har skrivits om hans mamma mer än att hans bröder växte upp där.
Lever hans mamma?
Citera
2017-10-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ok, så... skulle PM kunna slingra sig ur detta?

Låt säga att han kommer med något i stil med detta:

Jag har inte berättat detta tidigare, då jag inte vill ange denna person, bla blaa... men jag var inte ensam på båten med KW... babbel bla bla...! Och jag har inget ytterligare att tillägga utöver detta.

Var hamnar vi då? Man kan sluta sig till att han burit kroppsdelar på ryggen upp ur båten. Men det finns inget som bevisar att han var den som dödade KW. Inte heller att det var han som styckade henne.

Han säger att han sett henne dö, och andra saker, vad han nu egentligen menar med det.. Vad sker med läget om han introducerar något helt nytt, typ i denna stil?

It ain't over till the fat lady sings.

Nåt sådant eller någon annan version kan säkert dyka upp. Nu tror jag att PM är ganska fantasilös, när det gäller kognitiva processer, att lägga in något helt annat, så just den varianten kanske inte är så trolig.

Men om han gör det, kommer han nog att bli tvingad att ta bladet från munnen, om vem, när och hur. Annars kommer nog rätten inte att ta någon nämnvärd notis om det, utan köra på med det som finns mot PM.
Citera
2017-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det blir i praktiken ingen skillnad alls, av flera anledningar, bl.a. för att ingen kommer att tro honom, men framförallt för att han i vilket fall varit införstådd med det hela, och därmed likafullt delaktig.
Och för att ubåten ej gick iland någonstans
Citera
2017-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har dykt flera ggr. Får leta efter artikeln.
Visst har de dykt. Men de har även haft ett längre uppehåll.
Citera
2017-10-04, 21:49
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Du tänker rejält fel där. Det är lätt att räkna på densitet och räkna fram behovet av vikter. Men hur skall PM kunna veta hur mycket gas som bildas i kroppen? Det är inte en fråga som en ingenjör normalt förväntas veta - även en som dyker eller bygger ubåtar. Det är mer en fråga som en biolog eller obducent skulle kunna ha en idé om.

Det spelar ingen roll hur bra någon är på matte, om de saknar ett väsentligt mätvärde att stoppa in i sin ekvation.
Va, nej? Varför skulle man sitta och detaljräkna på en sån sak? Det gäller bara att se till att sänka kroppsdelen med tillräckligt med vikter för att den ska hålla sig nere oavsett hur mycket gaser som teoretiskt kan bildas. Är din poäng att PM faktiskt är ett matematiskt geni men att han råkade ha en blind fläck i sin allmänbildning? Är det sannolikt att han missat biologin från lågstadiet och inte visste att organiska material förmultnar?
Citera
2017-10-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du missade en checklistepunkt: Då tog han ubåten och åkte ut och sänkte den i havet. Den som korsar psykopatens väg har en oproportionerlig hämnd att vänta.

För den som läser detta men inte vet vad vi snackar om, så är det den checklista man använder för att ställa diagnos på psykopater, PCL-r.

Tipsar alla tråddeltagare att läsa på om psykopati - här har ni beskrivningen av Peter Madsen:
http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat

Måste bara hålla med Michael Rangne på denna punkt:

"Själv kan jag inte förstå den människa som säger om en annan att han är så trevlig så, eftersom han kan vara det ibland, trots att han andra gånger är högst otrevlig. Summa summarum otrevlig enligt min syn på saken, men här befinner jag mig möjligen i minoritet."

Deidre borde läsa den meningen flera gånger innan hon uttalar sig i igen i media.
Citera
2017-10-04, 21:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Nåt sådant eller någon annan version kan säkert dyka upp. Nu tror jag att PM är ganska fantasilös, när det gäller kognitiva processer, att lägga in något helt annat, så just den varianten kanske inte är så trolig.

Men om han gör det, kommer han nog att bli tvingad att ta bladet från munnen, om vem, när och hur. Annars kommer nog rätten inte att ta någon nämnvärd notis om det, utan köra på med det som finns mot PM.

Mja, det skulle kunna låta såhär.

Journalisten hade en kompis med sig, och jag forskar aldrig i journalisters kompisar. Vet inte vad hen heter.
Citera
2017-10-04, 21:55
Medlem
Citat:
De har specifikt sagt att de inte dykt på grund av att det varit dåligt väder.
Metro 3 okt (igår).
"Vi har genomfört en del dyk på platserna. De närmaste tio dagarma kommer vi genomföra ytterligare sökinsatser", skriver man.
Jag begriper inte hur man kopierar länkar i mobilen. Men så säger man ialla fall. Sluta gapa på mig om du inte vet vad du gapar om.
Citera
2017-10-04, 21:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och hur skulle han annars kommit över klippen? Jag är ingen it-guru. Men om han inte har hämtat dom gm nerladdning, hur har de då hamnat på hårddisken?

Malware?
Citera
2017-10-04, 21:59
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Förstår nu efter par inlägg, att du vill ha det antingen eller.
Det kan jag inte hjälpa dig med, då jag anser det ena utesluter inte det andra.
Men uppenbart är han lågbegåvad på vissa områden, som inte är en traditionell intelligens.
Jag förstår inte helt vad du menar? Det är du som hävdar att han är intelligent och jag har ännu inte sett dig leda det i bevis. Intelligens är specifik och mäts i IQ. Antingen är man intelligent eller inte intelligent. Det finns några andra närliggande begrepp såsom EQ (emotional quotient) - är det kanske detta du tänker på?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du får nog lära dig vad affekt är, under affekt kan man göra väldigt konstiga saker.
Jag vet vad affekt är, och jag vet dessutom vad affekt inte är. Affekt är exempelvis inte långvarig och utdragen sexuell tortyr av en journalist som man spärrat in i sin ubåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in