2017-10-04, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja hoppas kan man alltid, men som sagt så är inte oddsen så höga. Ja tankarna går ofta till familjen o släktingar <3..usch, har själv en dotter i hennes ålder..tvi vale att inte få begrava sitt barn/syster...pga av en psykopat..inte en gång har han nämnt KIM??
Kim är inte viktig för honom. Hon var ett redskap för honom. Vidrige man.
Citera
2017-10-04, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Känns det inte som att danska polisen lägger ner mycket mer resurser på det här än vad den svenska skulle ha gjort?
Istället för att säga att det är helt omöjligt att söka igenom hela havet så gör iallafall danska polisen ett allvarligt försök, all heder!
Tror inte Svenska myndigheter skulle hållit igen heller.

1) Det är fråga om att ha något att begrava.
2) Det är fråga om möjliga bevis på hur KW dog - samt vilka skador hon eventuellt fått innan hon dog.
3) Detta är ett högprofilfall med massor av presskontakt - nog lättare att få loss pengar eftersom polisen granskas så noggrant.
Citera
2017-10-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kim är inte viktig för honom. Hon var ett redskap för honom. Vidrige man.

Ja, han är en vidrig äcklig psykopat (för mig) ...hoppas han blir inlåst hela livet.
Citera
2017-10-04, 20:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Tror inte Svenska myndigheter skulle hållit igen heller.

1) Det är fråga om att ha något att begrava.
2) Det är fråga om möjliga bevis på hur KW dog - samt vilka skador hon eventuellt fått innan hon dog.
3) Detta är ett högprofilfall med massor av presskontakt - nog lättare att få loss pengar eftersom polisen granskas så noggrant.

Jag tycker att danskarna är alldeles för passiva just när det kommer till dykningar. Jag undrar om inte sverige hade varit betydligt mer aktiva på den punkten. Rent generellt kan man konstatera att vi i Sverige har 10 polishundar som är specialtränade på att söka lik i vatten. Danmark har noll.
Citera
2017-10-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Etter hva jeg har lest så forsvant ubåten fra radarne kl 04 om natten og dukket opp på radarne først om morgenen, så Madsen har gjort mest mulig for at han inte skall spores

I GP citeras en dansk polis som ger andra uppgifter.

http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4rlden/polisen-madsens-ub%C3%A5tsf%C3%A4rd-helt-kartlagd-1.45888527
Citera
2017-10-04, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jag tycker att danskarna är alldeles för passiva just när det kommer till dykningar. Jag undrar om inte sverige hade varit betydligt mer aktiva på den punkten. Rent generellt kan man konstatera att vi i Sverige har 10 polishundar som är specialtränade på att söka lik i vatten. Danmark har noll.
Passiva? De har dykt och fortsätter att dyka. De går inte ut om när och var eftersom de vill ha arbetsro, enl dansk polis.
Citera
2017-10-04, 20:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
...

Matematiker på den här nivån borde väl utan några som helst problem kunna räkna ut hur mycket tyngder som behövs för att sänka torson av en kvinna? Skulle alltså en av Skandinaviens största experter på lyftkraft under och över vatten misslyckas med att få en egenhändigt utvald delmängd av en kvinna att sjunka?

...
Det är ett perfekt exempel på vara smart och samtidigt vara korkad.

Och nej, jag inte följt tråden till fullo eller ens nära.
Dock saknas det inte intelligens som man kan tro när man är så korkad som i detta fall.
Sen samtidigt har jag funderat på om det inte är så att att låta torson komma upp var medvetet.
Dock inte mer än en fundering, då jag inte kan riktigt göra den hela logisk eller tanke bakom mer 'än förvilla om dödsorsak och omriktning av fokus.

Visst sen finns ju att det att hon dött naturligt, och detta med tidigare tankar och erfarenheter gav han fullständig panik och hamnade i affekt och sen rullade bara automatiska handlingar in.
dvs allvarlig psykisk sjukdom vid tillfället, men detta hade man uteslutit redan?
Citera
2017-10-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Helt övertygad om att kombinationen strypning/kvävning/strypvåld och tortyr med kniven i ungefär samma skede tills hon dog är fallet här. Kom ihåg att det framkommit i förhören att han intresserat sig för andningsuppehåll och strypsex, provat det som han sa "en gång" med sin fru, vilket jag tror är en svår underdrift, antar det finns fler vittnesuppgifter ang detta med "hård sex", bdsm. Någon vän sa ju för ett tag sen att sex och död var Madsens största intressen.

Frun och den där Deidre som ska ha haft sex med honom i ubåten lär ju sitta med en hel del information om hans böjelser. Tror inte detta kommit som en blixt ifrån klar himmel, utan att mycket "avancerad" BDSM har utövats av Madsen, förmodligen också därför en anledning till att han och frun hade ett öppet förhållande, hon ville förmodligen inte ställa upp på alla hans behov av att mixtra med andningsuppehåll osv. På den där kinky klubben och nätet har han väl sedan odlat sina sjuka pervertioner och det har spårat ur totalt.
Citera
2017-10-04, 20:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Ok, så... skulle PM kunna slingra sig ur detta?

Låt säga att han kommer med något i stil med detta:

Jag har inte berättat detta tidigare, då jag inte vill ange denna person, bla blaa... men jag var inte ensam på båten med KW... babbel bla bla...! Och jag har inget ytterligare att tillägga utöver detta.

Var hamnar vi då? Man kan sluta sig till att han burit kroppsdelar på ryggen upp ur båten. Men det finns inget som bevisar att han var den som dödade KW. Inte heller att det var han som styckade henne.

Han säger att han sett henne dö, och andra saker, vad han nu egentligen menar med det.. Vad sker med läget om han introducerar något helt nytt, typ i denna stil?

It ain't over till the fat lady sings.

Det blir i praktiken ingen skillnad alls, av flera anledningar, bl.a. för att ingen kommer att tro honom, men framförallt för att han i vilket fall varit införstådd med det hela, och därmed likafullt delaktig.
Citera
2017-10-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
luck-rekonstruktioner kan jag förstå, men personligen tycker jag att det är amatörmässigt av polisen aTT INTE valla och definitivt inte fruktlöst; det är bara att fixa en fiskebåt med samma maxknop som ubåten- sedan segla ut för att Madsen ska kunna ange rutten - eftersom han påstår sig vilja hjälpa polisen att finna kvarlevorna, eller helt enkelt dra slutsatsen att han ljög om rutten och dess tider, eller att polisen själv kan lägga pusselbitarna. Väldigt märkligt om de inte vallar vill jag påstå. Helt ärligt.
Och vad skulle man uppnå - man vet var ubåten varit. Och eftersom man fått ubåtens rörelser överlämnade till sig så har man ju rimligen även tidsaxel. Så mycket mer naturligt att köra rekonstruktionen på land. Kanske rent av behöver skära hål i sidan på ubåten bara för att det är så trångt och de vill kunna filma alla steg.
Citera
2017-10-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon fick knivhugg omkring när hon dog eller strax efter den. Sen hur man tolkar det är jag ingen expert på. Omkring när hon dog = hon levde?

https://www.b.dk/nationalt/anklager-med-nye-beviser-mod-peter-madsen-hvis-ikke-det-er-en-indikation-paa
Kort och gott - man kan inte med säkerhet säga om hon levde eller ej. Vilket då går stick i stäv mot vallero's uttalande "som bevisligen tillfogats när hon fortfarande levde?"
Citera
2017-10-04, 21:00
Medlem
Snuff-filmene... vet man om det er Madsen som er delaktig i disse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in