Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Det är ett perfekt exempel på vara smart och samtidigt vara korkad.
En person som ena dagen kan göra avancerade beräkningar på lyftkraft och nästa dag räknar på en grottmänniskas nivå skulle jag säga är ett uselt exempel på genier med psykisk störning. Det finns mängder av diagnoser folk kan drabbas av, men Kalle-Ankaversioner av schizofreni är mycket ovanliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Och nej, jag inte följt tråden till fullo eller ens nära.
Dock saknas det inte intelligens som man kan tro när man är så korkad som i detta fall.
Han kan säkert ligga på snitt-IQ-nivå eller däromkring. Han har ju trots allt klarat att leva nästan 50 år utan att hans psykopati blivit känd till allmänheten. Han har kört över folk, duperat och ljugit under lång tid, samtidigt som han försökt synas bland media. Det är vanligt bland psykopater är att de fastnar i missbruk och kriminalitet tidigt och spenderar mestadelen av sitt liv i fängelse. PM är säkert inte helt dum i huvudet, men jag ser själv inga tecken på att han skulle befinna sig på en nivå över snitt-IQ.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Sen samtidigt har jag funderat på om det inte är så att att låta torson komma upp var medvetet.
Dock inte mer än en fundering, då jag inte kan riktigt göra den hela logisk eller tanke bakom mer 'än förvilla om dödsorsak och omriktning av fokus.
Folk har så här långt inte blivit förvillade - torsons uppdykande är vad som kommer ge honom lagens strängaste straff. Jag har svårt att se någon vinning med detta, särskilt med tanke på hur han behandlat KW.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Visst sen finns ju att det att hon dött naturligt, och detta med tidigare tankar och erfarenheter gav han fullständig panik och hamnade i affekt och sen rullade bara automatiska handlingar in.
Hon ska alltså ha varit med om en olycka och slagit huvudet i luckan på det sätt som han påstår, sedan dör hon inte, men han hugger henne med en kniv mängder av gånger. Sedan, medan hon fortfarande lever, sticker han en kniv i hennes vagina 14 gånger.
Därefter sågar han av hennes underben, huvud och armar, sänker kroppsdelarna i havet och försöker komma undan. Det kan möjligen klassificeras som en natulig död. Eller kanske inte.
Det är tal om en klassisk psykopat i det här fallet. Inget geni. Ingen olycka.