2017-10-04, 16:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bevisligen tillfogats när hon fortfarande levde? Var fick du det ifrån?
Det är här ju ingen huvudförhandling. De presenterar vad som är tillräckligt för att få honom fortsatt häktad. Jag kan garantera att varenda liten detalj kommer presenteras vid huvudförhandlingen. men än har de inte alla kort på hand.
Du kan fortfarande inte bevisa mord. Hon blev styckad "innan dödsögonblicket eller strax efter". Hon kan ha fått luckan i huvudet och därefter fick han för sig att skända henne. Det är kalla bevis det handlar om, även om vi alla är övertygade om att hon mördats. Men övertygelse, sunt förnuft, och juridik går inte hand i hand. Allt måste nagelfaras. Allt måste fram och han skall dömas UTAN RIMLIGT TVIVEL.

Så här sades det i Aftonbladets liverapportering igår, men det kan ju vara en feltolkning:

'Bland annat så finns det ett stick på bröstkrogen som har uppstått innan dödens inträde.'

Och om det stämmer så behöver det ju inte betyda att det var ett dödande stick.
Citera
2017-10-04, 16:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Om en obduktionsrapport säger att hon tillfogats knivskador kort innan eller i direkt anslutning till döden så tycker jag inte att en olycksteori med en lucka i huvudet kvalificerar som "rimligt tvivel".
Varför tjafsa? Han döms för mord. Den som kan presentera en förklaring på det "rimliga" i att han direkt efter hon fått en lucka i huvudet attackerar henne sexualsadistiskt med en kniv får gärna göra det. Mats Alm-fallet (som var ett rättshaveri) verkar ha förlett många till att tro att rimligt tvivel är rent juridiskt något annat än var det är. Och i det fallet fanns det rent teoretiskt andra möjliga GM, vilket det inte gör i detta fallet.

Nej, luckan kan vi glömma. Han har medvetet dödat henne. Skulle tro att han strypt henne. För en sexualsadist är det nog en höjdare att så tydligt se en annan människas utdragna dödskamp. Lisa Holms mördare gick ju igång på det.
Citera
2017-10-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon fick knivhugg omkring när hon dog eller strax efter den. Sen hur man tolkar det är jag ingen expert på. Omkring när hon dog = hon levde?
https://www.b.dk/nationalt/anklager-med-nye-beviser-mod-peter-madsen-hvis-ikke-det-er-en-indikation-paa
Seriemördare Tjikatilo har mördat ( knivhögg) över 50 kvinnor och barn. Under dådet fick Tjikatilo utlösning. (Han var impotent, kunde han inte få stånd, men trots det hade han fru, barn och även älskarinna). Efter han dödat
första sin offet, en sjuåring flicka kunde han i fortsättningen uppnå
sexuell upphetsning och
tillfredsställelse bara genom att
knivmörda.
Enligt krim psykolog, hans kniv var som som hans penis.
Senast redigerad av Sudharma 2017-10-04 kl. 16:45.
Citera
2017-10-04, 16:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Den ligger nog på havets botten med mobilerna.

Och sågen..

Men, vi får väl se. "Om" det hela var planerat..(vilket jag ej tills nu tror), så skulle det inte förvåna mig om polis/åklagarmyndighet har plockat fram något till bevis.., som de håller tätt vid bröstet.

Tex någon för Peter komprometterande "memento".
Citera
2017-10-04, 16:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
När M kom iland i Dragör sa han om Kim att "hon sa att hon var från Wired". Alltså att det var klart att det skulle bli ett reportage.
Vad PM säger och inte säger är fullkomligt ovidkommande. Han är en erkänd lögnare och säger precis vad som helst. I just det här fallet behöver det dessutom inte ens vara tal om en av alla hans medvetna lögner utan om en felcitering eller slarvfel av artikelskribenten.

Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tror att hon ljög, jag. För journalister arbetar inte så i Sverige, och förmodligen inte i Danmark heller.
Jag tror att du missuppfattat vad som är tufft för journalister - att få tillgång till personer att intervjua lär inte vara något problem, särskilt inte personer som PM som gör vad han kan för att synas i pressen. Det som är tufft för journalister är att det är mindre och mindre pengar i branschen och frilansare måste jobba mer och hårdare.
Senast redigerad av Saruman 2017-10-04 kl. 16:43. Anledning: Grammatiskt fel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Så här sades det i Aftonbladets liverapportering igår, men det kan ju vara en feltolkning:

'Bland annat så finns det ett stick på bröstkrogen som har uppstått innan dödens inträde.'

Och om det stämmer så behöver det ju inte betyda att det var ett dödande stick.
Med tanke på språkförbistringar så litar jag inte på det där.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Precis, att tömma sperman i sitt offer är tydligen inget som är står på agendan direkt.

Och jo, det mesta talar för att styckningen inte gjorts av logistiska skäl, menar jag.
Jag kan hålla med om att det sexualsadistiska våldet gör en offensiv styckning troligare enligt principen "Occams rakkniv", och det är möjligt att det hade fungerat att ta ut kroppen intakt ur ubåten. Men mot det ska ställas att själva styckningen är utförd på typiskt "transportstyckningsvis" - av med extremiteter och huvud, behåll torson intakt - medan offensiva styckningar ofta inblandar att skära ut livmodern och annat i den vägen, som en fortsättning av det sexuella våldet också på den döda kroppen.

Så för mig är syftet med styckningen en öppen fråga. Olika fakta pekar åt olika håll.
Citera
2017-10-04, 16:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, luckan kan vi glömma. Han har medvetet dödat henne. Skulle tro att han strypt henne. För en sexualsadist är det nog en höjdare att så tydligt se en annan människas utdragna dödskamp. Lisa Holms mördare gick ju igång på det.
Men om hon är strypt, så borde väl man sett detta på den del av kroppen man hittade?
För den likdel man hittade var väl från midja till hals?

Sen hitta saker som han antagligen slängt i Öresund, är mer eller mindre omöjligt.
Håller dom på att ta sand i sunden mellan Helsingborg och Helsingör fortfarande?
Där får man ju en gigantisk förflyttning om man får en av dessa fartyg suga upp övriga likdelar, kniv och eventuellt annat som han slängt över bord.
Och dumpa detta någon annanstans, kommer inte ihåg varför man tar/tog sanden där, men fota till hamnar eller andra konstruktioner i havet, är det för land konstruktioner så finns det i alla fall en chans för upptäckt.
Men handlar väl om miljontals kubik, och som hitta en nål i en höstack.
Citera
2017-10-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men om hon är strypt, så borde väl man sett detta på den del av kroppen man hittade?

Sen hitta saker som han antagligen slängt i Öresund, är mer eller mindre omöjligt.
Håller dom på att ta sand i sunden mellan Helsingborg och Helsingör fortfarande?
Där får man ju en gigantisk förflyttning om man får en av dessa fartyg suga upp övriga likdelar, kniv och eventuellt annat som han slängt över bord.
Och dumpa detta någon annanstans, kommer inte ihåg varför man tar/tog sanden där, men fota till hamnar eller andra konstruktioner i havet, är det för land konstruktioner så finns det i alla fall en chans för upptäckt.
Helsingborg och Helsingör är inte ens aktuella. M har inte varit i närheten där. Kögebukten ligger söder om bron.
Citera
2017-10-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Har inte följt detta på ett tag men..
Då klarnar det varför han inte erkänner / erkänt styckningen trots att han med till visshet gränsande sannolikhet sitter på det.
Begravningen har han erkänt --- Stämmer även med annan bevisning .Det finns ngn paragraf om det ngn stans Brottsbalken 16 § 10 ngn stans i Sverige. upp till 2 år fängelse.
Frågan uppkommer så klart .Vem har styckat om det inte skett vid begravningstillfället..
Kroppen sänkt med rörstumpar . på Okänd plats ------Ingen som kommer åt att stycka. Efter begravning. Inte ens alla specialhundarna kan hitta en kropp.
Det blir svårt att förklara för att inte säga omöjligt.
Nästa fråga blir skadorna -->

""""" Ursprungligen postat av ottoplommon
ølge obduktionsrapporten blev Kim Wall udsat for adskillige knivstik – et i brystkassen og 14 omkring kønsdelen – kort inden sin død
. """""""""""

Åklagarens Processföring i Domstolen
Madsen och Wall är i Ubåten ... Kroppen ses nästa gång med .hemska skador -- Berätta om det ..

Jag tror att han är en virrpanna / stolle och alltid har varit det .Han har ( deltagit i ) byggt en u -båt som hjälpligt kan dyka rakt upp och rakt ner på platsen ..ngt som man klarade bättre redan under 1 : a Världskriget 100 år sedan
Skjutit iväg raketer ngt som ryssarna gjorde redan under 2 :a världskriget .. 75 år sedan ca
jag tror att bra nära vem som helst kan göra det om man ger sig attan på det .Framför allt om man har sponsorer så att man kan anställa folk.
Den självetablerade Myten om den egna förträffligheten kolliderar då med verkligheten i termer av konflikter , som leder till krascher med samarbetspartners . OCH nu då när han inte med aggressivitet kan komma undan åklagarens konkreta frågor.Motsäger sig häktning trots att Åklagaren har obduktionsprotokollet.
Rationaliteten i att låta bli erkänna styckningen kommer i så fall från Advokaten. En annan hyrd expert.
Skruven är ju under alla omständigheter lös ..... Han är ju inte riktigt där ... med den kylan vid landstigningen med blodet i ansiktet.. Spritt språngande lost in space ....
Det går ju inte att räkna ut hur ngn skulle kunna komma på iden att släppa ut honom
I klippet där han beskriver känslan hos sig själv som 9-åring inför uppskjutandet av raketer ....han säger att han tänkte/kände -jeg vil oooogso!!! Med tanke på att han först pratade att det hos Leonardo då Vinci fanns en undertryckt sexualdrift som en drivkraft. Så är det intressant om det gäller honom också. Grandios att jämställa sig med då Vinci också.
Citera
2017-10-04, 16:58
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Ingen hals vad jag förstått. Bara torso. Möjligtvis med lår.
Citera
2017-10-04, 17:01
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag kan hålla med om att det sexualsadistiska våldet gör en offensiv styckning troligare enligt principen "Occams rakkniv", och det är möjligt att det hade fungerat att ta ut kroppen intakt ur ubåten. Men mot det ska ställas att själva styckningen är utförd på typiskt "transportstyckningsvis" - av med extremiteter och huvud, behåll torson intakt - medan offensiva styckningar ofta inblandar att skära ut livmodern och annat i den vägen, som en fortsättning av det sexuella våldet också på den döda kroppen.

Så för mig är syftet med styckningen en öppen fråga. Olika fakta pekar åt olika håll.
Att han inte skar ut livmodern kan väl knappast anses vara ett faktum som pekar i någon riktning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in