Citat:
Ursprungligen postat av
climasol
Här har vi faktiskt ett tänkbart motiv. Han kan ha varit stark motståndare till fria vapen och ville visa varför. Denna attack är verkligen ett exempel på vad man kan åstadkomma med fria vapen. Det visar också på en situation där det inte skulle hjälpt om alla var beväpnade. Ingen kunde skjuta tillbaka.
Det som talar emot är väl att han inte verkar ha efterlämnat något som visar hans motiv.
Nu ser jag detta som en
fullkomligt osannolik teori, men
om det vore så, så skulle han knappast heller vilja avslöja det, med tanke på backlashen som då skulle komma mot dem som är för striktare vapenlagar. Då skulle det ju bara heta: "kolla hur jävla galna vapenmotståndarna är, de begår massmord för att få igenom sin sjuka agenda."
Så
vore detta hans agenda hade han behövt ljuga om det, och snarare skriva en lapp där det står "jag vill med denna hjälteaktion visa hur nödvändigt det är att alla amerikaner är beväpnade vid alla tidpunkter: hade någon i den publiken varit beväpnad med ett gevär med kikarsikte eller en vanlig M-60 hade de kunnat eliminera mig på en gång."