2017-10-04, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det handlar nog om att folk i tråden påstår att han är anti mot vapen och att han skulle vara extremvänster.

Det bör man inte vara när man är mångmiljonär, äger 42 (eller 47, minns inte nu) vapen samt har ägt vapen i 20 år. Han var god vän med VDn över Mandalay Bay och han var VIP gäst där.

Låter fan inte som en vänstermänniska som är emot vapen.

Hans flickvan ar en valdigt uttalad vanstermanniska enligt kallor i USA
Citera
2017-10-04, 17:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eller ISIS/Abu Sayyaf kidnappar han kvinna som befinner sig på Filippinerna där ISIS/Abu Sayyaf tidigare kidnappat och skurit halsen av gisslan.
Jag lutar mer och mer åt att det handlar om något i stil med det jag skrev tidigare.
Citera
2017-10-04, 17:57
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Men för fan det var du som började tramsa konspiratoriskt för att du inte ser några mängder hylsor på dessa tre bilder från rummet. Rummet är stort som fan samt bilderna är inte tagna så att man kan se hur det ser ut där han har skjutit från.

Så ditt resonemang sprack, precis som din röv gjort.

Och hur kan du då veta att det ligger fullt med tomhylsor i rummet om du inte kan se dem? Spåkärringar är intressantare än ditt labila pladder.
Citera
2017-10-04, 17:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är väl vad som hänt runt den tiden när han började hamstra automatvapen. Där lär man väl hitta motivet kan jag tänka. Knappast så att han kom på att han skulle bli en samlare och först efter det fick för sig att skjuta folk.
Ja, motivet finner man säkerligen inom 11-månadersperioden då han hamstrade alla dessa vapen.
Citera
2017-10-04, 17:59
Medlem
Citat:
Det handlar nog om att folk i tråden påstår att han är anti mot vapen och att han skulle vara extremvänster.

Det bör man inte vara när man är mångmiljonär, äger 42 (eller 47, minns inte nu) vapen samt har ägt vapen i 20 år. Han var god vän med VDn över Mandalay Bay och han var VIP gäst där.

Låter fan inte som en vänstermänniska som är emot vapen.

Här har vi faktiskt ett tänkbart motiv. Han kan ha varit stark motståndare till fria vapen och ville visa varför. Denna attack är verkligen ett exempel på vad man kan åstadkomma med fria vapen. Det visar också på en situation där det inte skulle hjälpt om alla var beväpnade. Ingen kunde skjuta tillbaka.

Det som talar emot är väl att han inte verkar ha efterlämnat något som visar hans motiv.
Citera
2017-10-04, 18:00
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Men lägg ner snacket nu. På samma direktsändning som jag kollade på för några timmar sedan så blinkar det gult i flera fönster. Det är Las Vegas, det blinkar. Punkt slut.

Hur ska jag veta vilka droger du tar när du tittar på tv. När en taxichaufför som jobbar vid hotellet reagerar på blinkningarna så tillhör det inte det normala men det fattar tydligen inte du som lever ditt liv vid en tv.
Citera
2017-10-04, 18:01
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Och hur kan du då veta att det ligger fullt med tomhylsor i rummet om du inte kan se dem? Spåkärringar är intressantare än ditt labila pladder.

Därför att han har skjutit från det rummet.
Citera
2017-10-04, 18:02
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här har vi faktiskt ett tänkbart motiv. Han kan ha varit stark motståndare till fria vapen och ville visa varför. Denna attack är verkligen ett exempel på vad man kan åstadkomma med fria vapen. Det visar också på en situation där det inte skulle hjälpt om alla var beväpnade. Ingen kunde skjuta tillbaka.

Det som talar emot är väl att han inte verkar ha efterlämnat något som visar hans motiv.

Har han inte lämnat efter sig detta tänkandet i en avskedslapp så borde han inte tagit livet utav sig utan berättat om det i domstol, fast sen så kanske han inte tog självmord och inte kommer få sin poäng ut till världen nu ;
Citera
2017-10-04, 18:03
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Rolig grej?
Bra jävla sjuk i huvudet om man tycker det skulle vara en rolig grej att döda en massa oskyldiga innan man tar sitt liv.
Innan något motiv kan skönjas så är han för mig en knäppskalle som fått en fix idé och inte kunnat släppa den och satt igång att planera. Knäpp kan han förstås blivit pga sjukdom, mental eller annan. Han har ju tidigare tydligen uppträtt helt normalt i sitt arbete.

Ja varför skulle han inte bara kunna göra det för att han ville? Finns massa seriemördare som gjorde sina saker bara för att dom ville. Inte behöver man ha något motiv till varför. Även om det nu inte är så fallet så är det inte omöjligt heller.
Citera
2017-10-04, 18:05
Medlem
Citat:

Han skickade 100.000 dollar just fore till en som polisen ar tyst om. Allt ar markligt har. Kanske en Obama eller Hillary fan.
Citera
2017-10-04, 18:05
Avslutad
Citat:

Nu ser jag detta som en fullkomligt osannolik teori, men om det vore så, så skulle han knappast heller vilja avslöja det, med tanke på backlashen som då skulle komma mot dem som är för striktare vapenlagar. Då skulle det ju bara heta: "kolla hur jävla galna vapenmotståndarna är, de begår massmord för att få igenom sin sjuka agenda."

vore detta hans agenda hade han behövt ljuga om det, och snarare skriva en lapp där det står "jag vill med denna hjälteaktion visa hur nödvändigt det är att alla amerikaner är beväpnade vid alla tidpunkter: hade någon i den publiken varit beväpnad med ett gevär med kikarsikte eller en vanlig M-60 hade de kunnat eliminera mig på en gång."
Citera
2017-10-04, 18:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Hur ska jag veta vilka droger du tar när du tittar på tv. När en taxichaufför som jobbar vid hotellet reagerar på blinkningarna så tillhör det inte det normala men det fattar tydligen inte du som lever ditt liv vid en tv.

Förflytta dig till tråden där konspiration avhandlas. Här diskuterar vi dådet och inte blåkulla.

Annars får du gärna förklara varför chauffören inte skulle reagera vid en jävla massa ljud från automateld. Självfallet vinklar chauffören kameran direkt mot det hon tror vara bössan. Men det är det inte.

Han hade flame-flame-supressor på gevären. Du verkar missa alla bevis. Nyvaken? Eller jet lag på dig också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in