2017-10-04, 18:07
Medlem
BonerBatmans avatar
Jag vet inte vad man ska tro om någon går och köper 22 vapen. Borde ringa en herrans massa varningssignaler hos myndigheterna? Eftersom de är liknande vapen går det inte heller att bortförklara det som att det är en vapensamlare. Vad det än må vara så har jag svårt att hitta någon godhjärtad anledning till att köpa så många vapen. Antingen är han målvakt eller helt sjuk i huvudet. Vilket som kommer dessa köp inte resultera i något gott.

Nu är jag ingen som förespråkar att enbart staten ska ha monopol på vapnen. Tvärt om. Samtidigt går det inte att komma ifrån att sånt här inträffar. Då är också frågan om det verkligen beror på hur enkelt det är att komma åt vapen och ammunition? Det går att komma åt detta, även i mer restriktiva länder, se bara Norge och Behring Breivik.

Hur jag än vrider och vänder på det landet det på individen. Att man måste se till att behandla individer så att de inte uträttar dessa vansinnesdåd. De kommer hitta något sätt att genomföra dessa massakrer, hur man än försöker förhindra åtkomsten till verktyg. Jag tror det är något vi helt enkelt får leva med, sorgligt nog.
Citera
2017-10-04, 18:08
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Hur ska jag veta vilka droger du tar när du tittar på tv. När en taxichaufför som jobbar vid hotellet reagerar på blinkningarna så tillhör det inte det normala men det fattar tydligen inte du som lever ditt liv vid en tv.
Det är Las Vegas, saker och ting blinkar. Det är ingenting att oroa sig för, lilla gubben.
Citera
2017-10-04, 18:09
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Alla militärmakter i västvärlden håller inte med dig, undrar vem som har mest koll på läget.

Ja, det är allmänt känt att infanteriförbandens standardvapen genomgått en nedgradering vad gäller kaliber. Till exempel i Sverige från AK4 (7.62) till AK5 (5.56). Fördelarna med detta är flera: lättare vapen och ammunition samt lägre kostnad. Däremot är det väl ingen som hävdar att exempelvis AK5 är lika effektiv/kraftfull mot diffusa mål på avstånd om 350-500 meter som dess föregångare?

Jag har för mig att ytterligare en motivering till att gå ner i kaliber var att man satsade på att i stället för att döda en fiendesoldat, i stället skulle skadskjuta honom och därigenom sätta den skadade samt sjukvårdare ur stridbart skick = maximal decimering av fiendestyrkan. Sen att detta inte riktigt hänger ihop med utvecklingen och användandet av skyddsvästar och övrigt kroppspansar är en annan sak...
Citera
2017-10-04, 18:11
Bannlyst
Alla ni som sitter och skriker om att han inte kan gjort si och att han inte kunde ha tänkt så för att ni inte kan relatera kan ni snälla lova på heder och samvete att ni aldrig kommer bli utredare eller någonsin ha de minsta tankarna om att skaffa ett jobb där det krävs ett tänkande som inte bara har er själva i centrum?
Nu när vi har etablerat det..

Var han friend for ever med VD:n på hotellet jaha lol, detta blir bara mer och mer twistat.

Är det bara jag som tycker det är konstigt att hotellet inte ens har en disclaimer på sin hemsida, de bara fortsätter som vanligt..
Citera
2017-10-04, 18:11
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Jag vet inte vad man ska tro om någon går och köper 22 vapen. Borde ringa en herrans massa varningssignaler hos myndigheterna? Eftersom de är liknande vapen går det inte heller att bortförklara det som att det är en vapensamlare. Vad det än må vara så har jag svårt att hitta någon godhjärtad anledning till att köpa så många vapen. Antingen är han målvakt eller helt sjuk i huvudet. Vilket som kommer dessa köp inte resultera i något gott.

Nu är jag ingen som förespråkar att enbart staten ska ha monopol på vapnen. Tvärt om. Samtidigt går det inte att komma ifrån att sånt här inträffar. Då är också frågan om det verkligen beror på hur enkelt det är att komma åt vapen och ammunition? Det går att komma åt detta, även i mer restriktiva länder, se bara Norge och Behring Breivik.

Hur jag än vrider och vänder på det landet det på individen. Att man måste se till att behandla individer så att de inte uträttar dessa vansinnesdåd. De kommer hitta något sätt att genomföra dessa massakrer, hur man än försöker förhindra åtkomsten till verktyg. Jag tror det är något vi helt enkelt får leva med, sorgligt nog.
Han köpte ett vapen i taget från flera olika butiker under en 11-månadersperiod, därför fanns inga varningssignaler som kunde uppfattas av myndigheterna.
Citera
2017-10-04, 18:14
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här har vi faktiskt ett tänkbart motiv. Han kan ha varit stark motståndare till fria vapen och ville visa varför. Denna attack är verkligen ett exempel på vad man kan åstadkomma med fria vapen. Det visar också på en situation där det inte skulle hjälpt om alla var beväpnade. Ingen kunde skjuta tillbaka.

Det som talar emot är väl att han inte verkar ha efterlämnat något som visar hans motiv.
Den teorin låter absurd. Vapenmotståndare som skjuter ihjäl mängder av människor för att visa att vapen borde förbjudas. Jo, säkert. Och utan att meddela att:
Jag sköt ihjäl folk för att ni ska fatta att vapen är farliga.
Citera
2017-10-04, 18:14
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Det är Las Vegas, saker och ting blinkar. Det är ingenting att oroa sig för, lilla gubben.
Du kan vända dig med din intressanta observation till taxichaffisen som tydligen inte är van vid att det blinkar i hotellrummen i vegas.

Berätta gärna för henne vad du sett på tv i Sverige.
Citera
2017-10-04, 18:15
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Han skickade 100.000 dollar just fore till en som polisen ar tyst om. Allt ar markligt har. Kanske en Obama eller Hillary fan.
Kanske det. Eller kanske var det till ett fan av Elton John eller Pernilla Wahlgren.
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Du kan vända dig med din intressanta observation till taxichaffisen som tydligen inte är van vid att det blinkar i hotellrummen i vegas.

Berätta gärna för henne vad du sett på tv i Sverige.

Det finns redan flertalet videos som visar blinkande när det ej sköts. Bland annat 7 timmar efter skotten.
Citera
Medlem
Polisen säger sig veta var alla vapen är köpta. Men vet man vem som köpt dem?
Tycker mycket tyder på att fler än en har släpat upp alla dessa vapen till sviten.
Senast redigerad av Reda 2017-10-04 kl. 18:18.
Citera
2017-10-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Han köpte ett vapen i taget från flera olika butiker under en 11-månadersperiod, därför fanns inga varningssignaler som kunde uppfattas av myndigheterna.

Är detta bekräftat? Att alla, eller iaf majoriteten av dem, skaffades relativt nyligen?

Stämmer det förresten att Paddock skickade 100 00$ till Filippinerna förre veckan? Isåfall bör ju hans "room-mate" och hela islam-biten undersökas på nytt.
Citera
2017-10-04, 18:17
Medlem
Finkans avatar
Är det bara jag som får känslan av att något inte riktigt stämmer med hela denna historia?
  • Stephen Paddock jobbade tidigare för både lockheed martin och NASA
  • Ingen i hans omgivning har märkt av något
  • Mystiskt besök av okänd person strax innan skjutningen
  • Bilder på gärningsmannen liggandes död på rummet blev läckta bara några timmar efter skjutningen
  • Dan Bilzerian har en video på sin twtter där man klart och tydligt ser att någon skjuter från 10:e våningen.
  • Någon har sökt statister i Las Vegas på Craigslist någon vecka innan skjutningen.

Tycker att det luktar planerad false-flag....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in