2017-10-04, 16:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bevisligen tillfogats när hon fortfarande levde? Var fick du det ifrån?
Det är här ju ingen huvudförhandling. De presenterar vad som är tillräckligt för att få honom fortsatt häktad. Jag kan garantera att varenda liten detalj kommer presenteras vid huvudförhandlingen. men än har de inte alla kort på hand.
Du kan fortfarande inte bevisa mord. Hon blev styckad "innan dödsögonblicket eller strax efter". Hon kan ha fått luckan i huvudet och därefter fick han för sig att skända henne. Det är kalla bevis det handlar om, även om vi alla är övertygade om att hon mördats. Men övertygelse, sunt förnuft, och juridik går inte hand i hand. Allt måste nagelfaras. Allt måste fram och han skall dömas UTAN RIMLIGT TVIVEL.

Skulle säga att åklagarsidan är på god väg att få det "utan rimligt tvivel". Syns inte att Peter (hittills) har kunnat ge detta "tvivel", hans advokat kan kanske komma med tvivel.., men i.o.m att han alleredan erkänt att han var på plats vid Kim`s död, han bokstavligen såg henne dö, likaså gett henne en sjöbegravning sååå..., hon har ju inte några starka kort precis, blir inte enkelt att trolla fram en kanin ur hatten.

Vid denna tidspunkt är det ju nya historier.., och nya förklaringar.., när polisen/åklagarsidan fått honom att retirera en smula..

För egen del, det jag tvivlar på : Att mordet var planerat.
Citera
2017-10-04, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du verkar ha missuppfattat en del. Nej, det har inte framkommit att styckningen påbörjats innan dödsögonblicket, däremot så blev hon huggen innan hon dog. Och detta med"rimligt tvivel" har du inte heller riktigt hajat. Det har redan överskridit rimligt tvivel, med råge.
Inte när det gäller rubriceringen mord.
Tänker inte gå in i polemik om detta.
Citera
2017-10-04, 16:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Du verkar ha missuppfattat en del. Nej, det har inte framkommit att styckningen påbörjats innan dödsögonblicket, däremot så blev hon huggen innan hon dog. Och detta med"rimligt tvivel" har du inte heller riktigt hajat. Det har redan överskridit rimligt tvivel, med råge.

Enligt Berlingske sa obduktionsrapporten detta:

Citat:
Ifølge obduktionsrapporten blev Kim Wall udsat for adskillige knivstik – et i brystkassen og 14 omkring kønsdelen – omkring dødens indtræden eller kort tid efter.

https://www.b.dk/nationalt/anklager-med-nye-beviser-mod-peter-madsen-hvis-ikke-det-er-en-indikation-paa

Dvs hon kan ha precis ha dött när hon började hugga henne med kniven. Det är inte bergsäkert att hon levde. Men jag är inte förvånad om han högg henne när hon levde.
Citera
2017-10-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Inget fel att vara det. Han kanske ströp henne först och sedan direkt på det började skära i henne för sitt eget höja nöjes skull.
Och just den biten vill man spräcka.
Citera
2017-10-04, 16:19
Medlem
Citat:

Dvs hon kan ha precis ha dött när hon började hugga henne med kniven. Det är inte bergsäkert att hon levde. Men jag är inte förvånad om han högg henne när hon levde.
Ja. Vidrigt. Och kanske är det så. Jag, och säkert polis och åklagare också, är övertygade om mord. Men det räcker inte. När man åtalar måste det vara vattentätt. Fortfarande läcker det lite.
Citera
2017-10-04, 16:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Citat:
Och just den biten vill man spräcka.

Så då kan man anta att polisen skulle mycket gärna vilja ha "denna kniv".
Citera
Medlem
Dansk och svensk rätt har lite olika benämningar och principer för detta med mord och dråp.

Som bevisläget ser ut nu talar i princip allt emot Madsen. De minimala luckor i bevisningen som fortfarande finns tror jag, om de återstår när rättegången påbörjas, kommer att täppas till av det faktum att Madsen aldrig larmade (om den påstådda olyckan). Det innebär att han har placerat sig på minst likgiltighetsuppsåt redan där.

Lägger man till detta de sticksår m.m. som konstaterats på KW's kvarlevor och KW's vävnad m.m. på Madsens overall o.s.v. så tror jag inte att vi behöver diskutera särskilt mycket "bortom rimligt tvivel". Rättegången kommer snarare att handla om att försöka få klarhet i exakt vad som hände, och varför.

Jag skulle bli oerhört förvånad om inte Madsen fälls för mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Jag tror det är så ”enkelt” att PM tänker inte logiskt. Han tänker inte som en normalt funtad människa. Han är så graciös och narzisistisk. En Gud i sina egna ögon och han kan komma undan med vad som helst.

Ut över det så tror jag att han har mördat (och kanske även styckat) förr och kommit undan med det vilket gör att han tappar noggrannheten.

Eller kan det helt enkelt vara så att han inte är så duktig på att varken tänka logiskt eller att planera noggrant när han jobbar solo? Vanligtvis har han ju alltid en grupp bakom sig i vars glans han sen solar och tar hel äran åt sig. Den här gången skulle han prestera något på egen hand - och det gick direkt i skogen.. Hans beräkningar/uppskattningar angående hur mycket viktigt torson kräver för att hålla sig på botten - höll inte. Han kunde inte tänka sig att polisen skulle kunna följa ubåtsrutten och därmed avslöja hans lögner. Han trodde inte att ubåten skulle bärjas. Han kom inte ihåg kamerorna på platsen där han påstod sig ha lämnat KW etc.

Hittills har han klarat sig genom att göra sig så svår och icke samarbetsvillig att folk inte har orkat vrida arm med honom. De har hellre givit upp och låtit honom hållas. Men den gubben gick inte när det kom till polisundersökningen.

Helt fruktansvärt att tänka sig att de absolut värsta farhågorna som väcktes redan relativt tidigt i tråden (våldtäkt, mord) troligtvis är bara en skrapning på ytan angående vad som de facto ägde rum ombord innan och efter KW:s död. 14st knivhugg i underlivet läste jag någonstans.. Oavsett om den riktiga siffran vore bara hälften då är det fortfarande helt horribelt att tänka sig vilken dödsångest KW måste ha haft strax innan sin död.

Det går inte riktigt att ta in vilka djur det går loss på våra gator. Att plåga en människa till döds tycks ge den här sortens idioter den yttersta njutningen.

Och sen alltid denna svans av imbecilla kvinnor (eller "kvinnor" i detta fall) som vill gifta sig med dessa män..

Undrar vad fru Madsen funderar på nuförtiden?
Citera
2017-10-04, 16:27
Medlem
valleros avatar
Citat:

Om en obduktionsrapport säger att hon tillfogats knivskador kort innan eller i direkt anslutning till döden så tycker jag inte att en olycksteori med en lucka i huvudet kvalificerar som "rimligt tvivel".
Varför tjafsa? Han döms för mord. Den som kan presentera en förklaring på det "rimliga" i att han direkt efter hon fått en lucka i huvudet attackerar henne sexualsadistiskt med en kniv får gärna göra det. Mats Alm-fallet (som var ett rättshaveri) verkar ha förlett många till att tro att rimligt tvivel är rent juridiskt något annat än var det är. Och i det fallet fanns det rent teoretiskt andra möjliga GM, vilket det inte gör i detta fallet.
Citera
2017-10-04, 16:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Självklart visste han att det var känsligt material, han var ju envist motståndare till att låta utredarna titta i datorn, han skulle i så fall sitta bredvid var ju kravet, pga av "affärshemligheter". Så jävla medveten om allt är denna best att han kommer försöka med alla varianter till förklaringar ända till slutet, skit samma om någon tror honom, bara han får taltid och röst, det enda som betyder något för honom.

Nu vill han inte ens kännas vid denna dator som han vaktade över likt Gollum...

”Peter Madsen hvisker nu noget til sin forsvarer, og han får lov at få ordet. Han taler roligt og kigger ind i kameraet, mens han fortæller:

- Jeg vil gerne præcisere, at både den computer og de flytbare medier, som er fjernet fra Raket-Madsens ejendom, er ikke min ejendom. Det er ikke mit nødvendigvis. Der er en række personer, der har haft adgang til computer og flytbare medier, siger han og henviser bl.a. til en praktikant, som har haft adgang til værkstedet.”

https://www.bt.dk/danmark/peter-madsen-havde-videoer-med-drab-paa-kvinder-paa-sin-computer
Citera
2017-10-04, 16:35
Medlem
Har inte följt detta på ett tag men..
Då klarnar det varför han inte erkänner / erkänt styckningen trots att han med till visshet gränsande sannolikhet sitter på det.
Begravningen har han erkänt --- Stämmer även med annan bevisning .Det finns ngn paragraf om det ngn stans Brottsbalken 16 § 10 ngn stans i Sverige. upp till 2 år fängelse.
Frågan uppkommer så klart .Vem har styckat om det inte skett vid begravningstillfället..
Kroppen sänkt med rörstumpar . på Okänd plats ------Ingen som kommer åt att stycka. Efter begravning. Inte ens alla specialhundarna kan hitta en kropp.
Det blir svårt att förklara för att inte säga omöjligt.
Nästa fråga blir skadorna -->

""""" Ursprungligen postat av ottoplommon
ølge obduktionsrapporten blev Kim Wall udsat for adskillige knivstik – et i brystkassen og 14 omkring kønsdelen – kort inden sin død
. """""""""""

Åklagarens Processföring i Domstolen
Madsen och Wall är i Ubåten ... Kroppen ses nästa gång med .hemska skador -- Berätta om det ..

Jag tror att han är en virrpanna / stolle och alltid har varit det .Han har ( deltagit i ) byggt en u -båt som hjälpligt kan dyka rakt upp och rakt ner på platsen ..ngt som man klarade bättre redan under 1 : a Världskriget 100 år sedan
Skjutit iväg raketer ngt som ryssarna gjorde redan under 2 :a världskriget .. 75 år sedan ca
jag tror att bra nära vem som helst kan göra det om man ger sig attan på det .Framför allt om man har sponsorer så att man kan anställa folk.
Den självetablerade Myten om den egna förträffligheten kolliderar då med verkligheten i termer av konflikter , som leder till krascher med samarbetspartners . OCH nu då när han inte med aggressivitet kan komma undan åklagarens konkreta frågor.Motsäger sig häktning trots att Åklagaren har obduktionsprotokollet.
Rationaliteten i att låta bli erkänna styckningen kommer i så fall från Advokaten. En annan hyrd expert.
Skruven är ju under alla omständigheter lös ..... Han är ju inte riktigt där ... med den kylan vid landstigningen med blodet i ansiktet.. Spritt språngande lost in space ....
Det går ju inte att räkna ut hur ngn skulle kunna komma på iden att släppa ut honom
Citera
2017-10-04, 16:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja. Vidrigt. Och kanske är det så. Jag, och säkert polis och åklagare också, är övertygade om mord. Men det räcker inte. När man åtalar måste det vara vattentätt. Fortfarande läcker det lite.

Ja, precis så är det ju. Man kan ana vad som skett, men sen gäller det att kunna bevisa det också.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Så då kan man anta att polisen skulle mycket gärna vilja ha "denna kniv".

Den ligger nog på havets botten med mobilerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in