2017-10-04, 12:36
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Samtidigt verkar han gilla uppmärksamheten med hela pressuppbådet utanför huset.
Jävla nolla.
Själv hade jag gått under jorden och inte talat med någon annan än polisen.

Det kanske är hans sätt att bearbeta det hela, det vet ju varken du eller jag.
Citera
2017-10-04, 12:36
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ännu en oförklarlig sak. Teorin är att Paddock skjutit sig själv i huvudet, förmodligen med revolvern som finns på en av bilderna. Hur är det då möjligt att automatkarbinen med stativ hamnat över hans vänstra ben? Han borde väl rimligtvis stått upp när han sköt sig själv och då inte kunnat få något över sitt ben när han fallit? Något stinker enormt. Och vad gör automatkarbinen på stativ på hallgolvet vid den sönderskjuta dörren? Han borde rimligtvis använt ett vapen där utan stativ och även om han använt det vapnet, hur har det hamnat på "fötter"?

"Förmodligen", "Rimligtvis".

Ponera att han höll AK'n i ena handen och revolvern i andra. När man dör så brukar man inte kunna hålla i saker eller stå upp. Då faller man och likaså det man höll i handen. Ibland över en.
Citera
2017-10-04, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nä, inte så jobbigt. Det vibrerar lite men inte så farligt. Jag pangade av 4 mag (120 skott) på kanske 40-50 sekunder en gång och det var inget märkvärdigt. Lite adrenalin i kroppen så känner man inte av någon trötthet i händer eller kropp.

Sedan kan man alltid dra en "fulig" med kolven i armhålan och en hand över pipan och så man "meja" skott från höften. Känns inte riktigt har skytten behövde sikta utan skjuta lite var som helst och ändå träffa.

Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Äntligen ett seriöst svar.
Tack!
Jag glömde fråga vad det var för vapen du sköt med?
Citera
2017-10-04, 12:39
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Samtidigt verkar han gilla uppmärksamheten med hela pressuppbådet utanför huset.
Jävla nolla.

Han är i en situation ingen av oss här kan föreställa sig, och i konstiga situationer beter vi alla oss lite konstigt.
Citera
2017-10-04, 12:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Nä, inte så jobbigt. Det vibrerar lite men inte så farligt. Jag pangade av 4 mag (120 skott) på kanske 40-50 sekunder en gång och det var inget märkvärdigt. Lite adrenalin i kroppen så känner man inte av någon trötthet i händer eller kropp.

Sedan kan man alltid dra en "fulig" med kolven i armhålan och en hand över pipan och så man "meja" skott från höften. Känns inte riktigt har skytten behövde sikta utan skjuta lite var som helst och ändå träffa.

Jag har inte alls hängt med i tråden här, utan bara skummat lite sista sidorna. Någon vänlig själ som kan hänvisa till länkar till de foton från sviten som inte ska ha kommit ut officiellt? Jag såg ett foto på GM:s huvud med revolver i överkant men om det finns andra av intresse?

Sen om det finns någon riktigt bra video som inte kommit ut allmänt. Jag inser att man kanske inte ser så mycket av själva skjutandet men jag tyckte någon postare nämnde någon film där man hade förstått var skotten kom ifrån i alla fall.

Ska bli lite intressant att se om polisen redovisar skottens spridning en dag, det är ett stort avstånd att skjuta automateld på, med karbiner (för det var det väl?).

Vidrig händelse. Man slås av att verkligheten försöker efterlikna filmens värld... sånt här har ju hänt på film massor av ggr, och redan dessförinnan i en massa människors huvuden förstås. Men femton-tjugoåringars (och en bit upp kanske) huvuden...
Senast redigerad av Lonnrot 2017-10-04 kl. 12:47.
Citera
Bannlyst
Citat:
Se där, förvånar mig inte. Jag har inte läst hela tråden här men hela fallet är säkert en kombination av att herren spelat bort en större summa pengar (hela sitt liv kanske, plus skulder?) och psykiska besvär. Lite knark och kanske ett dödsfall i familjen så räcker det för att någon ska gå 100% bananas.

Nej det räcker då alltså INTE för att någon ska gå bananas, krävs mer än det där.

Dessutom var detta planerat länge, väldigt länge
Sedan var typ hälften spekulationer
Citera
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Jag glömde fråga vad det var för vapen du sköt med?

Oftast AK5, men testat lite andra vapen någon enstaka gång också, som hagelbössa.

Med Ak5 sköt vi på tavlor med rätt bra precision på 400 m men man kan lätt döda någon på 1000 m avstånd också så jag gissar att mannen i LV hade ett enormt område att sikta över.
Senast redigerad av Fenjal888 2017-10-04 kl. 12:42.
Citera
2017-10-04, 12:41
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Jävla nolla.

Moget. Jag tror inte du vet hur du skulle bete dig, för du har troligtvis aldrig varit nånstans i närheten av att uppleva nåt liknande. Och jag hoppas du slipper.

Finns filmen kvar nånstans? Borttagen från Youtube.
Citera
2017-10-04, 12:42
Medlem
Browndawgs avatar
Någon som har koll på när nästa presskonferens är?
Citera
2017-10-04, 12:47
Medlem
Citat:
Finns här någon som har erfarenhet av automatvapen?

I lumpen, många år sedan. Skjutit Ak5 och Ksp 58 (kulspruta)

Ak5 var så enkel att hantera att det kändes larvigt. Det var nästan så man tappade respekten för hur otroligt farlig den är. Skakar och hoppar lite men känner ingenting i axeln, och vi hade t.om ofta axelklaffen infälld pga trånga utrymmen. Du kan hålla den som en stor pistol och skjuta utan problem. Vi sköt uteslutande dubbelskott, dvs inte automat, eftersom automat tömmer ett mag på några sekunder. Skall man, som i detta fall, mejja in i en folksamling, vilket jag förmodar INTE är en taktik vanliga soldater lär sig.. så är det i princip som att vattna rabatten med en kraftigare trädgårdsslang. Det är fan kämpigare att tvätta bilen med en Kärscher än att mejja med en Ak5a.

Ksp58 är ganska lång, men även den kräver ingen uthållighet. Knappt någon rekyl och står den med fötter så är det bara att hålla in avtryckaren och köra tills ammon tar slut eller pipan glöder..

Dessa vapen är ju designade för att vara lätthanterliga.
Citera
2017-10-04, 12:49
Medlem
Daily Mail har en mycket matig genomgång av caset. Bl a finns en planritning över sviten och det anslutande rummet som Paddock hyrde och varifrån han sköt från två fönster.

Läckta bilder från rummen efter polisen stormat in finns. Likaså diskussion om papperslappen på bordet kan ha innehållit någon sorts meddelande från Paddock.

Illustrationer och kartor över området finns också med och ger en fylligare bild av läget.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html
Citera
2017-10-04, 12:52
Medlem
Citat:
Han är i en situation ingen av oss här kan föreställa sig, och i konstiga situationer beter vi alla oss lite konstigt.

Nej han har ju enligt egen uppgift inte talat med sin bror på ett halvår. Bara en sådan sak är ju helt obegripligt för normala människor. Han är en pajas som kanske inte ens är bror till GM utan bara vill tjäna lite pengar på intervjuer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in