2017-10-04, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Är det inte ganska jobbigt att skjuta så många skott på så kort tid?
Klarar vem som helst av det?
Någon som har erfarenhet av det?
Citera
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Wow. Alltså jag gillar dig AB. Men fan, foliehatten har ramlat lite väl långt ner över ögonen nu.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Nej, det är inte suspect att en ensam galning tar sitt liv hellre än att bli tagen.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, foliehatt brukar avse en hög nivå av faktaresistens, eller att man inte kan/vill ta in andra argument för att ens begrunda dem. Ungefär som om det vore fientlig strålning för att infektera hjärnan att att tänka en annan tanke än den man jämt tänker.
Missade några av de som ansåg att det var totalt uteslutet att det utspelat sig på något sätt än vad ni läst i Aftonbladet.

Nu kommer vittnesmål att just så har skett, att gäst på samma våning har sett "‘Multiple Gunmen"
Citat:
An Australian man who was staying in the room next to the shooter in the Mandalay Bay has confirmed he witnessed multiple gunmen involved in the Las Vegas attack.
...
Mr. Hodge, who was staying in room 32134, next door to Stephen Paddock in room 32135, also provided important information when he revealed that a security guard was killed by police.

“My floor is a crime scene. They killed a security guard on my floor.”

Varför har inte Aftonbladet/DN eller vilken media ni läser, skrivit om inte detta, undrar ni ju såklart.
Citat:
The answers are simple. The corporate media, controlled by a small, elite oligarchy of Zionist Jews, is operating on behalf of the New World Order, attempting to mislead the public into believing their enemies are their friends, and their friends are their enemies.

It doesn’t suit the mainstream media’s agenda to have an Antifa member responsible for the worst mass shooting in American history. They are actively engaged in covering up this fact up so they can continue pushing the New World Order’s sick and twisted agenda.

Om han var med i ANTIFA eller inte vet jag inte men Melbourne ANTIFA har gått ut och hyllat honom. Detta kan dock vara ett sätt att sätta in hårdare tag mot ANTIFA, som redan är terrorklassade i USA.

Här krävs det att ni drar ner tyrolerhatten långt ner över öronen igen, och använder ert kritiskt tänkande istället för bara reagerar på Aftonbladet och SVT.
Att saker som dessa inte är vad de utger sig för att vara - efter händelser som Nice, Sandy Hook, Orlando Pulse och för all del 9-11 kräver tyvärr det idag. (De är oändligt många fler även om ovanstående är de mest uppenbara och kända fallen, måhända inte Sverige, de vet jag faktiskt inte men resten av världen)

Mer info här:
http://www.m2voice.co.uk/hotel-guest-next-door-to-las-vegas-shooter-saw-multiple-gunmen/

Också värt att notera hur hårt de pushar för Gun Control i Nevada
Donald Trump har varit ganska sansad i detta, senast idag uttalande han sig
Trump rejects gun control debate in wake of Las Vegas massacre
http://presstv.ir/Detail/2017/10/04/537417/Trump-Gun-control-debate-not-for-now
Citera
Medlem
I-van-Toers avatar
Sen det här med tomhylsorna på golvet. Om vi säger att samma spridning på dem finns som på de bilder som postats från rummet så finns det inte en sportkeps att det handlar 2300-2700 avlossade skott. Det är bara slå ut det antalet hylsor som syns, uppskatta kvadratmetrarna på bilderna och på svitens kvadratmeter så fattar man att det inte är möjligt. Sen borde ju alla hylsor ligga framför fönstren och nere på marken och inte inne i badrummet eller i baren, så de kvadratmetrana kan man bortse ifrån. Eller så samlade Paddock ihop så många som möjligt och lade dem i hög innan han sköt sig/blev skjuten...
Citera
2017-10-04, 11:36
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag köper som sagt inte teorin om 32:a våningen.
Det är inte en teori.
Citera
2017-10-04, 11:37
Bannlyst
Finns här någon som har erfarenhet av automatvapen?
Citera
2017-10-04, 11:39
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Finns här någon som har erfarenhet av automatvapen?

Ja, antagligen rätt många här. Alla som gjort lumpen till exempel.
Citera
2017-10-04, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Ja, antagligen rätt många här. Alla som gjort lumpen till exempel.
Då frågar jag igen:
Är det inte jobbigt att skjuta så många skott på så kort tid?
Citera
2017-10-04, 11:45
Medlem
Citat:
Då frågar jag igen:
SP är inte vem som helst, han är en fet gubbe på 64.
Citera
2017-10-04, 11:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
SP är inte vem som helst, han är en fet gubbe på 64.
Klarar en fet gubbe på 64 av det?
Citera
2017-10-04, 11:48
Medlem
Citat:
Då frågar jag igen:

Nej det är nog inga problem annat än att hörselskydd är att rekommendera för ljudet är tröttande.
Citera
2017-10-04, 11:48
Medlem
TealSeamTixs avatar
Citat:
Då frågar jag igen:

Nu har jag mest erfarenhet av jaktvapen och liknande, men jag skulle säga att till mångt o mycket beror det helt på vilken typ av kaliber du skjuter med och vad vapnet har för "extra" utrustning (rekyldämpare, extra handtag, skjutstöd osv.)

Och lugna ner dig lite..
Citera
2017-10-04, 11:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Polisens svar på frågor, bl a hur länge skjutningen pågick. Man visar även en video från polisens bodycam under självaste skjutningen. Sevärd video.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=SycnLVj6QaU

Fy fan vad det smattrar. Så här i efterhand är det ju helt otroligt att bara knappa 60 miste livet om det var 20000 åskådare samlade framför scenen. Jag misstänker dock att ett antal av de över 500 skadade kommer att flyttas till de avlidnas sida..

Gissar att alla hotellen i LV inom en snar framtid tvingas (eller frivilligt) att byta ut fasadglaset till ett okrossbart glas. Kan man ju tycka att det redan borde vara på ett hotell som Mandalay, för inte vill hotellet ha på samvetet att ett fyllo snubblar och faller genom glaset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in