2017-10-04, 12:21
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Missade några av de som ansåg att det var totalt uteslutet att det utspelat sig på något sätt än vad ni läst i Aftonbladet.

Nu kommer vittnesmål att just så har skett, att gäst på samma våning har sett "‘Multiple Gunmen"

Varför har inte Aftonbladet/DN eller vilken media ni läser, skrivit om inte detta, undrar ni ju såklart.

Om han var med i ANTIFA eller inte vet jag inte men Melbourne ANTIFA har gått ut och hyllat honom. Detta kan dock vara ett sätt att sätta in hårdare tag mot ANTIFA, som redan är terrorklassade i USA.

Här krävs det att ni drar ner tyrolerhatten långt ner över öronen igen, och använder ert kritiskt tänkande istället för bara reagerar på Aftonbladet och SVT.
Att saker som dessa inte är vad de utger sig för att vara - efter händelser som Nice, Sandy Hook, Orlando Pulse och för all del 9-11 kräver tyvärr det idag. (De är oändligt många fler även om ovanstående är de mest uppenbara och kända fallen, måhända inte Sverige, de vet jag faktiskt inte men resten av världen)

Mer info här:
http://www.m2voice.co.uk/hotel-guest-next-door-to-las-vegas-shooter-saw-multiple-gunmen/

Också värt att notera hur hårt de pushar för Gun Control i Nevada
Donald Trump har varit ganska sansad i detta, senast idag uttalande han sig
Trump rejects gun control debate in wake of Las Vegas massacre
http://presstv.ir/Detail/2017/10/04/537417/Trump-Gun-control-debate-not-for-now

Därför att det inte är sant. Det kan nog vara anledningen till att man inte publicerat detta.
Citera
2017-10-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Och det där blocket/pappret som låg på bordet i Paddocks svit.
Sådana block ligger på alla hotellrum så det kan vara helt ointressant. Han kanske bara noterat tiderna för konserten eller när frukosten serveras.
Citera
2017-10-04, 12:25
Medlem
I-van-Toers avatar
Ännu en oförklarlig sak. Teorin är att Paddock skjutit sig själv i huvudet, förmodligen med revolvern som finns på en av bilderna. Hur är det då möjligt att automatkarbinen med stativ hamnat över hans vänstra ben? Han borde väl rimligtvis stått upp när han sköt sig själv och då inte kunnat få något över sitt ben när han fallit? Något stinker enormt. Och vad gör automatkarbinen på stativ på hallgolvet vid den sönderskjuta dörren? Han borde rimligtvis använt ett vapen där utan stativ och även om han använt det vapnet, hur har det hamnat på "fötter"?
Citera
2017-10-04, 12:26
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Då frågar jag igen:
Är det inte jobbigt att skjuta så många skott på så kort tid?
Klarar vem som helst av det?

Nä, inte så jobbigt. Det vibrerar lite men inte så farligt. Jag pangade av 4 mag (120 skott) på kanske 40-50 sekunder en gång och det var inget märkvärdigt. Lite adrenalin i kroppen så känner man inte av någon trötthet i händer eller kropp.

Sedan kan man alltid dra en "fulig" med kolven i armhålan och en hand över pipan och så man "meja" skott från höften. Känns inte riktigt har skytten behövde sikta utan skjuta lite var som helst och ändå träffa.
Citera
2017-10-04, 12:26
Medlem
arbetets avatar
Stephen Paddock gick på benzo:

Las Vegas Strip shooter prescribed anti-anxiety drug in June

Citat:
Records from the Nevada Prescription Monitoring Program obtained Tuesday show Paddock was prescribed 50 10-milligram diazepam tablets by Henderson physician Dr. Steven Winkler on June 21.

https://www.reviewjournal.com/local/the-strip/las-vegas-strip-shooter-prescribed-anti-anxiety-drug-in-june/
Citera
2017-10-04, 12:27
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han ville döda och sedan dödas (ta sitt liv), Och när han valde att avsluta sitt sjuka liv, så kände han sig säkert klar med sitt mål.

Brorsan har snackat igen och han söker svar på varför. Han går från att gråta till att vara aggressiv. Han tror inte på att Steve bar något alls till ett hotellrum utan han brukar betala 100 dollar för att få saker uppburna. Han är rörig i huvudet den här brodern, men fan så jobbig.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=YekjCBcE5Rc

Det är väl klart han är rörig, du kan tänka dig chocken. Tänk dig att du plötsligt får reda på att din bror skjutit ihjäl 58+ och skadat 400. Tror inte ens du kan föreställa dig det och jag hoppas ärligt att du aldrig får reda på hur det känns. Men du får väl ha lite förstående för honom.
Citera
2017-10-04, 12:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Stephen Paddock gick på benzo:

Las Vegas Strip shooter prescribed anti-anxiety drug in June

https://www.reviewjournal.com/local/the-strip/las-vegas-strip-shooter-prescribed-anti-anxiety-drug-in-june/

Se där, förvånar mig inte. Jag har inte läst hela tråden här men hela fallet är säkert en kombination av att herren spelat bort en större summa pengar (hela sitt liv kanske, plus skulder?) och psykiska besvär. Lite knark och kanske ett dödsfall i familjen så räcker det för att någon ska gå 100% bananas.
Citera
2017-10-04, 12:31
Medlem
Ännu en natt utan något nytt konkret om motivet - får väl se vad som händer när "dagens nyheter" kommer ut i USA, borde väl vara publiceringstid ungefär nu om någon har ett scoop.

Intressantast igår om man bortser från det generiska foliehattandet:

- Den rosa lappen som låg på bordet i en av de läckta bilderna från hotellrummet. Självmordsbrev eller något helt annat, nån form av kvitto? Lombardo var ju tydlig på presskonferensen med att han ibland ljuger när han svarar "I don't know.", så att han inte sagt något om lappen betyder inte att det INTE var ett självmordsbrev. Dessutom var han ju tydlig med att han räknade med att ha mer information inom 48 timmar, så förmodligen vet polisen redan nu mycket mer än vad man kommunicerar officiellt.

- Hello Marilou - tillbaka i USA och i förhör -vad kan hon berätta? Samarbetar hon med polisen? Min tes är att hon är komplett oskyldig.

- Uppgiften i flera medier om att Paddock veckan innan hyrde lägenheter med överblick över en annan musikfestival, på ungefär samma avstånd? Var det en Plan A som övergavs eller bara en "testrunda"? Oavsett vilket ytterligare en indikation på hur grundligt han hade planerat det här.

- Hans stämningsansökan mot ett annat Vegashotell. Var detta något han satt i system? Hade han en pågående rättstvist även mot Mandalay Bay?
Citera
2017-10-04, 12:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Nä, inte så jobbigt. Det vibrerar lite men inte så farligt. Jag pangade av 4 mag (120 skott) på kanske 40-50 sekunder en gång och det var inget märkvärdigt. Lite adrenalin i kroppen så känner man inte av någon trötthet i händer eller kropp.

Sedan kan man alltid dra en "fulig" med kolven i armhålan och en hand över pipan och så man "meja" skott från höften. Känns inte riktigt har skytten behövde sikta utan skjuta lite var som helst och ändå träffa.
Äntligen ett seriöst svar.
Tack!
Citera
2017-10-04, 12:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Ännu en oförklarlig sak. Teorin är att Paddock skjutit sig själv i huvudet, förmodligen med revolvern som finns på en av bilderna. Hur är det då möjligt att automatkarbinen med stativ hamnat över hans vänstra ben? Han borde väl rimligtvis stått upp när han sköt sig själv och då inte kunnat få något över sitt ben när han fallit? Något stinker enormt. Och vad gör automatkarbinen på stativ på hallgolvet vid den sönderskjuta dörren? Han borde rimligtvis använt ett vapen där utan stativ och även om han använt det vapnet, hur har det hamnat på "fötter"?

Haha vilka jävla otroligt snevridna inlägg du postar. Jag läser dom och skrattar.

Han bytte mellan olika vapen, så han har nog lagt vapnet där på golvet och tagit ett annat när magasinet tog slut eller vapnet blev överhettat.

Alltså du försöker ju vrida allt till att polisen ljuger, eller att detta inte hänt alls osv.

Äter du diazepam också som gärningsmannen eller något annat? För nånting stämmer ju inte när du försöker förvrida alla bevis som polisen presenterar.

Största foliehatten som jag skådat. Men det är underhållande läsa dina löjliga teorier.
Citera
2017-10-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Det är ju logiskt. Jag hoppas att vi kan få samma rättigheter även här i Sverige.

Tack för ordet!

Det är en vansinnig slutsats, tycker jag. Hur skulle det kunna hjälpa om alla människor var beväpnade?

Citat:
En treårig pojke lyckades ta sig ur sin bilstol och kröp ner på golvet.
Under passagerarsätet hittade pojken en pistol, tryckte på avtryckaren – och sköt sin farbror i axeln enligt CBS.
http://www.expressen.se/nyheter/trearig-pojke-skot-sin-farbror/

Citat:
In Poland and England, only about one out of every million people die in gun homicides each year — about as often as an American dies in an agricultural accident or falling from a ladder. In Japan, where gun homicides are even rarer, the likelihood of dying this way is about the same as an American’s chance of being killed by lightning — roughly one in 10 million.

In the United States, the death rate from gun homicides is about 31 per million people — the equivalent of 27 people shot dead every day of the year.

https://www.nytimes.com/2016/06/14/upshot/compare-these-gun-death-rates-the-us-is-in-a-different-world.html

Att det är så många som blir ihjälskjutna i USA varje år beror naturligtvis på att så otroligt många människor i USA är beväpnade. Vi får verkligen hoppas att det dröjer mycket länge innan något liknande vansinne kommer till Sverige.
Citera
2017-10-04, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Det är väl klart han är rörig, du kan tänka dig chocken. Tänk dig att du plötsligt får reda på att din bror skjutit ihjäl 58+ och skadat 400. Tror inte ens du kan föreställa dig det och jag hoppas ärligt att du aldrig får reda på hur det känns. Men du får väl ha lite förstående för honom.

Samtidigt verkar han gilla uppmärksamheten med hela pressuppbådet utanför huset.
Jävla nolla.
Själv hade jag gått under jorden och inte talat med någon annan än polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in