2017-09-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Påstanden din er usann, det er bevist at det var telefonkontakt med ubåten.
Fast det betyder inte att kontakten var med någon som var inuti ubåten med luckan stängd, och dessutom ute till sjöss/havs.
Citera
2017-09-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Nu tänker jag mig att PM agerade extremt konstigt, varpå KW sa att hon ville njuta av utsikten. Hon klättrade upp i tornet, ringde sin pojkvän och sa att något var riktigt galet med PM. PM kom på henne och tog tag i hennes ben och drog ner henne i ubåten. Och "olyckan" var framme.

PM sa ju att KW låg med benen upp mot trappan o hon blödde kraftigt från huvudet.
Citera
2017-09-27, 22:06
Medlem
Citat:
Bevisat? Nä, det är väl inte alls bevisat. Vad grundar du det på?
Citera
2017-09-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
PM sa ju att KW låg med benen upp mot trappan o hon blödde kraftigt från huvudet.
Hur hon låg efter fallet är väl inte så relevant? Dessutom inte så tillförlitlig när det är PM som berättar. Fast oavsett vad orsaken var till fallet (lucka i huvudet eller benryckning) så kan hon väl ha landat på samma sätt?
Citera
2017-09-27, 22:14
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:

Jag kan med stor säkerhet tala om att ifall luckorna var stängda, båten var i u-läge och dessutom några kilometer från land, kan man inte upprätta någon kontakt med något mobilnät. De fysiska lagarna (Faradays bur) sätter stopp för detta. I ytläge med luckorna öppna går det naturligtvis betydligt lättare.

Har det varit någon telefonkontakt med Kim under kvällen så har båten med all säkerhet varit i ytläge och med henne i tornet.

Däremot har jag inte kunnat uppfatta att Kim var i kontakt med någon under kvällen så jag skulle uppskatta om du vill delge mig några bevis för detta.
Citera
2017-09-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bevisat? Nä, det är väl inte alls bevisat. Vad grundar du det på?

PM ble oppringt av en venn etter bekymringsmeldinger om Wall, PM svarte på SMS om at han hadde satt henne i land og at han var alene.
Citera
2017-09-27, 22:20
Medlem
Citat:
PM ble oppringt av en venn etter bekymringsmeldinger om Wall, PM svarte på SMS om at han hadde satt henne i land og at han var alene.
Det där stämmer ju inte alls. Det får du nog ta och bevisa.
Han svarade på ett anrop att alla ombord mådde bra och att han var på väg till hamn vid 10-10.30. Sen sänkte han båten och hade uppenbarligen glömt vad han sagt tidigare. Nu påstod han att han var ensam. Senare sa han till polisen att han satt iland Kim kvällen innan.

Var har du fått det där samtalet ifrån?
Citera
2017-09-27, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det där stämmer ju inte alls. Det får du nog ta och bevisa.
Han svarade på ett anrop att alla ombord mådde bra och att han var på väg till hamn vid 10-10.30. Sen sänkte han båten och hade uppenbarligen glömt vad han sagt tidigare. Nu påstod han att han var ensam. Senare sa han till polisen att han satt iland Kim kvällen innan.

Var har du fått det där samtalet ifrån?

Ok, så da fungerte mobiltelefon på ubåten likevel da.

Da er det oppklart.
Citera
2017-09-27, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Jag kan med stor säkerhet tala om att ifall luckorna var stängda, båten var i u-läge och dessutom några kilometer från land, kan man inte upprätta någon kontakt med något mobilnät. De fysiska lagarna (Faradays bur) sätter stopp för detta. I ytläge med luckorna öppna går det naturligtvis betydligt lättare.

Har det varit någon telefonkontakt med Kim under kvällen så har båten med all säkerhet varit i ytläge och med henne i tornet.

Däremot har jag inte kunnat uppfatta att Kim var i kontakt med någon under kvällen så jag skulle uppskatta om du vill delge mig några bevis för detta.
tv2lorry skriver att KWs pojkvän kontaktade polis efter ett sista samtal med KW. Det är utgångspunkten för den här diskussionen. Du kan läsa det här: https://www.tv2lorry.dk/artikel/tidligere-efterforskere-her-halter-peter-madsens-forklaring
Citera
2017-09-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tasksaft
Hur hon låg efter fallet är väl inte så relevant? Dessutom inte så tillförlitlig när det är PM som berättar. Fast oavsett vad orsaken var till fallet (lucka i huvudet eller benryckning) så kan hon väl ha landat på samma sätt?

Ja det är ju verkligen inte så tillförlitligt vad PM säger ..iofs så har ju flera sagt att hon inte kan ligga med benen upp mot stegen? Fast det kan hon nog i båda dessa teorier eftersom mot slutet av stegen är det väl större utrymme.
Citera
2017-09-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja det är ju verkligen inte så tillförlitligt vad PM säger ..iofs så har ju flera sagt att hon inte kan ligga med benen upp mot stegen? Fast det kan hon nog i båda dessa teorier eftersom mot slutet av stegen är det väl större utrymme.
Precis så jag tänkte också. Inte så konstigt med tanke på hur smalt tornet uppges vara (jag har läst under 50cm). I ett sånt rör, med en stege monterad, kan man lätt tumla runt och landa konstigt på botten.
Citera
2017-09-27, 22:28
Medlem
Citat:
Ok, så da fungerte mobiltelefon på ubåten likevel da.

Da er det oppklart.
Nej. Han svarade via radion!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in