Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Tack! Där var det, har läst det tidigare ser jag nu.
Dock. Det är uppgift från tredje person som dessutom säger att det rör sig om ett samtal. Då underförstått kring 0230 på natten. Känns inte helt sannolikt, även om det så klart kan varit så. Men det finns ändå en del frågetecken kring denna uppgift.
Vem är personen som har den och varifrån har han fått den, t.ex. Den bör ju då ha kommit ifrån pojkvännen.
Det skulle ju i så fall innebära att PM hade i princip kidnappat KW och hållt henne kvar i båten, i liv, i över 7 timmar. Varav 5 timmar i ytläge. Frågan är då vad syftet med det var.
Kanske vild spekulation, men kan det ha varit så, att under första dyket, som startade kring 21, försökte PM "ta kommandot" över KW under ytan, men det ledde inte till hennes död under det dyket, dock till extremt dålig stämning, och PM manövrerar upp till ytan igen.
Han är extremt upprörd, han kanske hotat KW där nere på botten att han inte tänker gå upp alls, innan han får som han vill, men gjorde det tillslut. Väl uppe, tar han fjärrkontrollen i handen och klättrar upp, öppnar luckan och seglar i ytläge. KW klättrar efter, och när hon når över däckskanten, börjar hon knappa på sin mobil. PM ser detta, inser att han kommer att bli anklagad för sexuellt närmande, tänder till och drämmer luckan i skallen på KW, som rasar ner för röret ( "normalt" kastar han verktyg efter folk, när det inte passar, nu kastar han luckan...).
Han kollar hur det gick, hon ligger där nere, till synes livlös, han klättrar upp igen, inser att det är riktigt illa, vet inte vad han ska göra. Han styr planlöst längre bort från land, mot farleden.
Kanske vicknar KW till ett tag, och lyckas hålla mobilen upp i tornet en bit, så att det SMS hon knappat in tidigare, går iväg. Det behöver inte vara kring 02.30, för det var då pojkvännen larmade polisen, han kanske sov när det sändes, men vaknade till då, och läste ett kanske 2 timmar gammalt SMS.
PM har tänkt ut en panikplan, dumpa KW i farledsrännan, där är det störst chans att lik försvinner. Han har inte sett att KW vaknat till, det är mörkt. När han går ner, visar hon svaga livstecken, han får ännu mer panik och sticker något i bröstkorgen, sedan är det slut.
Han försöker dra upp liket i tornet, men orkar inte, och lyfthjälpmedlen är inte med.
Han blir ännu mer borta, och våldför sig på liket, kanske mitt i farleden ( klockslag för observation av lastfartyg?), klättrar upp i tornet och stävjar mot en favorithåla, dök, tog ut sin frustration på KW's kropp, och styckade för att få ut ut båten.........
-------------------------------------------------------
Jag försöker bara säga, att det finns fler möjligheter än det bestialiska planerade mordet, några här inne försöker resonera om möjliga scenario, andra springer till mycket snabba slutsatser.
Om ni orkat hänga med så här långt, är min poäng att något i denna stilen stämmer bra med PM's "olycks-förklaring", som tydligen var mycket grumlig och hade flera olika svar, "halkade, fick tag i luckan", "luckan föll" har jag noterat. Han, PM, har mycket svårt att hitta på andra saker, än de som skett, och har bara skruvat lite på det som hände. Men det blir ju i princip samma brott.......