2017-10-04, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Vil Deidre fortsatt gifte seg med Madsen ?

Deidre trodde att PM hade styckat henne när han sov. Hon ville fortfarande sova med PM om han styckat Kim.
Så jag tror nog att svaret på din fråga är ett JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!
Citera
2017-10-04, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Ja fast nu är vi ännu djupare ner i kanske-territorium, alltså, vi har inget som tyder på det. Vi vet att de planerade ubåtsturen, vi vet att de satte av som de skulle, och vi vet att något hände på ubåten som slutade med KW:s död. En romans mellan PM och KW har vi inga som helst tecken på, självklart kan vi spekulera i det, men att de åkte ut när de åkte ut, att de åkte ut själva, inget av det är ett tecken på det utan det är allt enligt planen som kom till innan de träffades.

Roade mig även med (alltså shit, idag har jag varit dålig arbetare men bra flashbackare) att kolla upp hur mycket N drar, står lite här men ugefär 2 liter diesel i timmen: https://ing.dk/blog/3d-print-maritime-aktiviteter-travlhed-med-foredrag-199386. Det handlar alltså om upp till fyra-sex liter, så nej, att sticka ut med Nautilus är inte någon stor grej ens kostnadsmässigt, eller tror du han är så tokig att han mördar någon för han förlorat en hundring i diesel?
Notera att 2 liter diesel i timmen är hjälpmotorn om man bara underhållsladdar batterierna. 8-10 liter/timme är vad huvudmotorn drar om man kör ren diesel-drivning.
Citera
2017-10-04, 00:56
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Jag konstaterade detta efter att ha jämfört mönstret i overallen före och efter seglatsen. Sedan uppgav han själv under förhandling 2 att han hade bytt.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Jag betvivlar inte att han bytt overall, jag håller det snarare för troligt.
Dock menar jag att det är helt omöjligt att utifrån de bilderna dra de slutsatserna du gör. De är alldeles för oskarpa för det.
Men har han sagt det själv så är det säkert så, och som sagt, ett troligt scenarion därtill.
Citera
2017-10-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Intressant ämne anmälningsplikt men inte aktuell för denna diskussionen. Även om jag kan tycka att det du skriver borde vara rätt så är det tyvärr fel. Enligt svensk lag så måste det vara särskilt angivet om det finns anmälningsplikt för brottet och mord är inte ett av de.

Hur som helst är det fakemord i länkade i denna tråden. Och inga snuff videos.
Tack för svar. Får googla det.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-04 kl. 01:03.
Citera
2017-10-04, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ursprungligen postat av Merwinna

"Men - har du fortfarande inte förstått att det inte spelar någon roll hur djupt den kan dyka med människor ombord, när den ändå ska sänkas? Det var ju det vi diskuterade. Ska den sänkas för att dölja en brottsplats, så är det ju bara en fördel ju mer den går sönder, så att bevismaterialet fortare sprids ut och förstörs." Slut citat

Cellplast ställde en fråga ursprungligen ang. 5 st testdjup som jag tror att hen missförtod som att jag menade att PM bara dykt 5 ggr. Därför berättade jag lite om testdyk. I en intervju så säger PM- Men jag tror att hon (Nautuilus) ska klara dyk på 200 m. Sedan hittade jag annan info (för rätt ska ju vara rätt Merwinna. Vi vill ju inte medvetet sprida desinformation,eller hur?) som jag länkade till avsändaren vilket ju inte var du.
Jo, jag tolkade det som att 5 dykningar totalt avsågs.

Angående testdyk så var det före ombyggnaden - och då var det nog även lite riskabelt med mängden luft att gå djupare. Tror inte de hittat djupare vatten att testa djupare dyk efter ombyggnaden.
Citera
2017-10-04, 01:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Vissa ansåg att KW kan ha provat skicka ett oroväckande SMS i uläge men att SMSet först blev skickat när u-båten gick upp i ytläge, vilket ju kan ha varit flera timmar senare.
Det kan också ha varit ett SMS som KW skickat på kvällen och som pojkvännen mottog på kvällen, av typen: ”Han har druckit alkohol. Avbryter nog och kommer hem i förtid.”, eller något sånt. Det är ingen omedelbar varningsklocka, men är tillräckligt för att polisen ska vilja få tag på PM när KW inte dyker upp på kvällen vid den avtalade tidpunkten.
Citera
2017-10-04, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De lär nog noggrant syna andra danska mord.
De bör definitivt syna alla försvinnanden en rejäl bunt år bakåt i tiden.

Jag har hela tiden suttit och hoppats på att det skulle kunna funnits en liten chans att det var en olycka som sedan snabbt gav domino-explosion av dumma beslut. Men hade inte förväntat mig att hamna i någonting som skulle ge Steven King sömnstörningar. Slutresultet är alltså i slutändan att "Mad"-sen kröner sin karriär med att växla från att dyrka Werner von Braun till att försöka härma Josef Mengele.
Citera
2017-10-04, 01:16
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Deidre trodde att PM hade styckat henne när han sov. Hon ville fortfarande sova med PM om han styckat Kim.

Nu får du nog förtydliga dig lite.

Trodde Deirdre att Madsen hade styckat Kim Wall när han sov? Alltså när Madsen sov? Det låter knappast troligt.

Eller menar du när Deirdre sov? För Deirdre är väl en mansperson, eller före detta mansperson?
Citera
2017-10-04, 01:18
Medlem
Opportunitiess avatar
Vedervärdigt verkligen!

Har en liten fråga, ser att många liknar Kim-mordet vid mordet på Lisa Holm, blev Lisa också skändad/torterad etc? Trodde Lisa "bara" blev hängd. Länka gärna för den tråden är ju så jäkla omfattande...
Citera
Medlem
Citat:
Deidre var nog det tilltänkta offret från början, men så dyker en aningslös ung flicka upp-och det kunde inte Madsen motstå. Polisen utgår från att allt det han begått varit planerat.
Madsen hade naturligtvis aldrig räknat med att det skulle bli uppståndelse så snabbt- sökning efter u-båten och K.W.
Om det skulle ha varit Deidre som blivit hans offer-
så hade kanske ingen saknat henne lika snabbt.
Madsen visste inte heller att K.W hade en väntande pojkvän -som snabbt blev orolig när hon inte dök upp som hon sagt hon skulle.
Deidre verkar ha svårt att förstå -vad som har hänt i den där u-båten och vad Madsen varit kapabel till-
men hon får väl fortsätta romansen när Madsen fått en övervakad bostad.
Madsen fru -kanske inte vill fortsätta äktenskapet- men den aningslösa Deidre hon vill i nuläget bli hans fru.
Vi får se om hon tycker likadant när hon äntligen börjar förstå ...
Citera
Medlem
Citat:
Hur som helst är det fakemord i länkade i denna tråden. Och inga snuff videos.
Tack för svar. Får googla det.

Jo det er det
Citera
2017-10-04, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Jo, jag tolkade det som att 5 dykningar totalt avsågs.

Angående testdyk så var det före ombyggnaden - och då var det nog även lite riskabelt med mängden luft att gå djupare. Tror inte de hittat djupare vatten att testa djupare dyk efter ombyggnaden.

Jag är inte så insatt som du och Mervinna i Ubåtar.
PM sa i allafall i youtube videon att det tyvärr inte fanns så många djup i Öresund.
Så därför var det djupaste testdyket bara på 40 m.
Så efter att googlat Ven bottendjup så tror jag att det djupaste testdyket tog plats där. I någon djuphåla på 40 m
Sedan undrar jag varför PM inte testat den på Havsdjup. i Östersjön finns det gått om olika djup.
Tex Det djupaste Landsortsdjupet 459 m. ligger nedanför Stockholm en bit ut i Östersjön.
Med tanke på att Nautilus rent teoretiskt kunde dyka ner till 470 meters djup.
Madsen drömde ju om en undervattensseglats jorden runt.
Då borde det väl legat i hans intresse att testa djupare och djupare dyk.
Eller så var det bara hans storhetsvansighets pladder och drömmar.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-04 kl. 02:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in