2017-10-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
Fast så uppfattade jag inte honom. På videon där han går iland från båten hänger ett skosnöre löst och han snubblar på det. Ändå knyter han det inte utan hela vägen in slänger detta runt skon. Hans tal är också forcerat - så jag uppfattade honom i allafall som ordentligt stressad och uppskruvad. (videon som visade hela förloppet från det han steg i land, tills han satte sig i polisbilen.)
Jo, jag har hela tiden tyckt han sett sliten ut. Men åtminstone i början antagit att brist på vatten och ev sömn varit orsaken. Sedan dök ju styckningen upp varvid det kändes som att han hade en del att fundera på. Och nu vet vi att vi inte "bara" pratar om en transportstyckning utan någon som haft perversa fantasier att leva ut på kroppen och kanske även mot en fortfarande levande KW.
Citera
2017-10-04, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jo det er det
Det kan inte vara möjligt. Vilket inlägg då?
Citera
2017-10-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Tack! Där var det, har läst det tidigare ser jag nu.

Dock. Det är uppgift från tredje person som dessutom säger att det rör sig om ett samtal. Då underförstått kring 0230 på natten. Känns inte helt sannolikt, även om det så klart kan varit så. Men det finns ändå en del frågetecken kring denna uppgift.
Vem är personen som har den och varifrån har han fått den, t.ex. Den bör ju då ha kommit ifrån pojkvännen.

Det skulle ju i så fall innebära att PM hade i princip kidnappat KW och hållt henne kvar i båten, i liv, i över 7 timmar. Varav 5 timmar i ytläge. Frågan är då vad syftet med det var.

Kanske vild spekulation, men kan det ha varit så, att under första dyket, som startade kring 21, försökte PM "ta kommandot" över KW under ytan, men det ledde inte till hennes död under det dyket, dock till extremt dålig stämning, och PM manövrerar upp till ytan igen.

Han är extremt upprörd, han kanske hotat KW där nere på botten att han inte tänker gå upp alls, innan han får som han vill, men gjorde det tillslut. Väl uppe, tar han fjärrkontrollen i handen och klättrar upp, öppnar luckan och seglar i ytläge. KW klättrar efter, och när hon når över däckskanten, börjar hon knappa på sin mobil. PM ser detta, inser att han kommer att bli anklagad för sexuellt närmande, tänder till och drämmer luckan i skallen på KW, som rasar ner för röret ( "normalt" kastar han verktyg efter folk, när det inte passar, nu kastar han luckan...).

Han kollar hur det gick, hon ligger där nere, till synes livlös, han klättrar upp igen, inser att det är riktigt illa, vet inte vad han ska göra. Han styr planlöst längre bort från land, mot farleden.

Kanske vicknar KW till ett tag, och lyckas hålla mobilen upp i tornet en bit, så att det SMS hon knappat in tidigare, går iväg. Det behöver inte vara kring 02.30, för det var då pojkvännen larmade polisen, han kanske sov när det sändes, men vaknade till då, och läste ett kanske 2 timmar gammalt SMS.

PM har tänkt ut en panikplan, dumpa KW i farledsrännan, där är det störst chans att lik försvinner. Han har inte sett att KW vaknat till, det är mörkt. När han går ner, visar hon svaga livstecken, han får ännu mer panik och sticker något i bröstkorgen, sedan är det slut.

Han försöker dra upp liket i tornet, men orkar inte, och lyfthjälpmedlen är inte med.

Han blir ännu mer borta, och våldför sig på liket, kanske mitt i farleden ( klockslag för observation av lastfartyg?), klättrar upp i tornet och stävjar mot en favorithåla, dök, tog ut sin frustration på KW's kropp, och styckade för att få ut ut båten.........

-------------------------------------------------------

Jag försöker bara säga, att det finns fler möjligheter än det bestialiska planerade mordet, några här inne försöker resonera om möjliga scenario, andra springer till mycket snabba slutsatser.

Om ni orkat hänga med så här långt, är min poäng att något i denna stilen stämmer bra med PM's "olycks-förklaring", som tydligen var mycket grumlig och hade flera olika svar, "halkade, fick tag i luckan", "luckan föll" har jag noterat. Han, PM, har mycket svårt att hitta på andra saker, än de som skett, och har bara skruvat lite på det som hände. Men det blir ju i princip samma brott.......
Senast redigerad av Whyback 2017-10-04 kl. 01:27.
Citera
2017-10-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det kan inte vara möjligt. Vilket inlägg då?

Hvis du vil titta på snuff videos så er de over alt nå, til og med på youtube, clarionpjoject, live leak osv.

Og så har du best gore og heavy-r
Citera
2017-10-04, 01:26
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Deidre trodde att PM hade styckat henne när han sov. Hon ville fortfarande sova med PM om han styckat Kim.
Så jag tror nog att svaret på din fråga är ett JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!

Ville Deirdre inte sova med Madsen om han inte hade styckat Kim. Det finns ju en del avarter, och det är därför jag undrar.

Hade du lagt till ett även mellan PM och om i din text så hade det blivit mer begripligt.
Citera
2017-10-04, 01:33
Medlem
Pajosvs avatar
För en tid sedan så skrev någon svensk tidning att en tredje person hade setts tillsammans med Madsen och Wall i hamnområdet eller var det nu var. Denna tredje person filmade Madsen och Wall.

Blev detta klarlagt om vad det rörde sig om? Var det ett mindre filmteam som ville dokumentera detta, eller var det ex, Walls pojkvän som filmade?
Citera
2017-10-04, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Jag blir så jävla äcklad när jag tänker på hur folk har bortförklarat Peter Madsens uppenbara sjuka personlighet/beteende, dels av vissa FB-användare men också av Madsen-fantaster och familj samt vänner till Madsen. När ska vi sluta ta för givet att det är normalt att vara enstöring, att det är normalt att tända på förnedringssex, BDSM och annan skit som har blivit ”mainstream” och hippt. Människor som går igång på att plåga djur klassas helt rätt som psykopater, men när man går igång på att kvinnor förnedras sexuellt och fysiskt så är det helt normalt och bara en fetisch?

Det är dags att sluta tippa runt och börja kalla saker för vad dem är. Att man har intensiva specialintressen och social nedsatt förmåga, gillar inte sociala sammanhang och drar sig undan för sociala sammanhang att man nästan isolerar sig från omvärlden..det är en sjuklighet helt enkelt. Det är inte normalt. Oftast brukar BDSM kombinerat med denna nedsatta sociala förmåga eller olust till att interagera med andra människor vara kopplat till mord, förnedring och annat perverst.

Peter Madsen är en sjuk individ. Det är svårt att säga exakt vad han lider av, men hans personlighetsdrag och beteende genom livet tyder på nån slags mental defekt. Inte att han är excentrisk, cool eller annat omskrivningsord för uppenbart mentalt störda människor som avviker från det typiska.
Du behöver lära dig att även om PM begått riktigt sjuka gärningar så kan du inte springa ut i explosivt hat mot alla som är annorlunda - eller alla som accepterar att det finns människor som är annorlunda.

Följer man ditt tankesätt så skall man hata alla militärer eftersom de ju måste ha samma läggning som något pucko som är vapenintresserad och skadad nog att ställa till med masskjutning.
Citera
2017-10-04, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du behöver lära dig att även om PM begått riktigt sjuka gärningar så kan du inte springa ut i explosivt hat mot alla som är annorlunda - eller alla som accepterar att det finns människor som är annorlunda.

Följer man ditt tankesätt så skall man hata alla militärer eftersom de ju måste ha samma läggning som något pucko som är vapenintresserad och skadad nog att ställa till med masskjutning.

Mycket bra sagt!!!! Men, det är svårt att hålla en nyanserad och bred bild, mycket lättare att bara spy ut baserat på stokastiska fakta, i detta fall är långt ifrån allt klart, särskilt juridiskt, det kommer de flesta att märka. Det krävs lite tålamod, att försöka moderera, du gör det bra!!
Citera
2017-10-04, 01:55
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Pm påminner meg om en ting min far lærte meg som ung.....grensen mellom geni..genial og totalt gal er syltynn (smal) mange genier kan være helt mistilpassede i samfunnet......
Men jeg tror pm er den mest ekstreme jeg har hørt om......undrer på hva som ligger skule i hans forflutne
Det där med geni tror jag att du kan glömma i det här fallet.

Bilden av PM som framgångsrik ubåtsingenjör och raketforskare har han skapat helt på egen hand. Enstaka journalister har fastnat för hans stora ord och presenterat honom som något annat än det han faktiskt är; en hobbymekaniker som gjort lite ubåtar och annat i grupp med andra hobbymekaniker. Kollegorna som han byggt ubåtar med har dessutom talat ut i media om hur lite PM faktiskt deltagit i bygget och beklagat sig över att han tagit åt sig äran för deras arbete. Det finns ingenting i det som framkommit om PM som pekar på att han är ett geni, tvärtom ser det ut som en klassisk charlatan. Vem som helst kan lära sig att svetsa och att ladda ner ritningar från nätet är ingen konst. Hur mycket av det avancerade arbetet, såsom att räkna på balansering av ballast-tankar etc. som PM varit med och gjort vet vi inte, men kollegorna i hobbygrupperns har iallafall inte haft några höga tankar om honom.

Hans grandiosa självbild, alla lögnerna, att han tagit åt sig äran för andras arbete och konflikterna han hamnat i talar däremot för att det är tal om en psykopat. Nu när vi känner till de sexualsadistiska inslagen är det ännu fler punkter att checka av på psykopatchecklistan (PCL-r).
Citera
2017-10-04, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TCGI
Nu har vi troligtvis också förklaringen till varför just trosor och strumpbyxor låg separerat i ubåten, dessa har gissningsvis tagits av redan innan de nu redovisade stickskadorna tillfogades dvs i direkt anslutning till "olyckan" och inte vid "sjöbegravningen" som PM tidigare hävdat.
Tror han våldtagit eller försökt genom stryptag. Kim försökte få bort hans händer, kämpade mot honom, därav dna från Kim i nacken och på andra ställen. Därefter högg han henne i bröstet, därav blod i ansiktet. Sedan har han tagit bort hennes trosor och huggit henne där.
Citera
2017-10-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
För en tid sedan så skrev någon svensk tidning att en tredje person hade setts tillsammans med Madsen och Wall i hamnområdet eller var det nu var. Denna tredje person filmade Madsen och Wall.

Blev detta klarlagt om vad det rörde sig om? Var det ett mindre filmteam som ville dokumentera detta, eller var det ex, Walls pojkvän som filmade?

Nej, det skedde i närheten (på annan plats) av ett filmteam för en dokumentär om Madsen). Alltså helt frikopplat från denna händelse.
Citera
2017-10-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Deidre var nog det tilltänkta offret från början, men så dyker en aningslös ung flicka upp-och det kunde inte Madsen motstå. Polisen utgår från att allt det han begått varit planerat.
Madsen hade naturligtvis aldrig räknat med att det skulle bli uppståndelse så snabbt- sökning efter u-båten och K.W.
Om det skulle ha varit Deidre som blivit hans offer-
så hade kanske ingen saknat henne lika snabbt.
Madsen visste inte heller att K.W hade en väntande pojkvän -som snabbt blev orolig när hon inte dök upp som hon sagt hon skulle.
Deidre verkar ha svårt att förstå -vad som har hänt i den där u-båten och vad Madsen varit kapabel till-
men hon får väl fortsätta romansen när Madsen fått en övervakad bostad.
Madsen fru -kanske inte vill fortsätta äktenskapet- men den aningslösa Deidre hon vill i nuläget bli hans fru.
Vi får se om hon tycker likadant när hon äntligen börjar förstå ...

Det där läste jag tidigt i Bt.krimi. En intervju med en krimminalare som påstod att mordet var planerat Jag skickade citat till anhörigs mobil direkt. 24/8 " Polisen har hela tiden misstänkt PM för mord. Att han haft ett motiv och medvetet mördat henne. Motivet ville de ej gå ut med." slut citat/ Bt.
Nästa dag var intervjun puts väck! Så jag trodde att det antingen var felaktig uppgift eller att det var en skvallrig polis som pratade brevid mun med en journalist. Står det något om detta i danska tidningar idag? Jag tror och har trott nästan hela tiden att Madsen fantiserat om lustmord och styckning. Kanske sedan han var 15 år. Styckmordet i Kbh. gjorde nog intryck på ett skadligt sätt.
Men än så länge tror jag att det var ett impulsmord. Visst visste Madsen om att Kim hade pojkvän.
Han stod ju och vinkade av henne samt skulle möta henne ca kl 10.00. Och det fanns ju gott om vittnen som fotade dem på deras väg. Sedan tror jag inte PM skulle mörda någon han kände och hade en relation med. Ska aldrig säga aldrig med den här knäppgöken. Men inte planerat iallafall.
På sommaren finns det så många tågluffande tjejer och kringresande i Köpenhamn som ingen riktigt har koll på. Klart lämpligare som offer i så fall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-04 kl. 02:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in