2017-10-03, 22:55
Medlem
Browndawgs avatar
Alltså Sheriffen på presskonferensen ser ut som han är påväg att få ett totalt psykbryt. Han har gråten i halsen nästan hela tiden och ser ut som han ska explodera vilken sekund som helst, alternativt sätta sig och vagga i ett hörn. Jävlar vad han ska ha sovit lite.
Citera
2017-10-03, 22:57
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vad sa sheriffen nyss om informationen någon reporter hade? Han sa först att jäklar att ni får sådan info, sedan bekräftade han det. Vad var det? Lät som något med "service-card bla bla".

Syftas nog på detta

Police said they believe he used 10 suitcases to smuggle the weapons up to the room, which he had checked into using Ms Danley's ID four days earlier.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/03/las-vegas-killer-stephen-paddock-made-mysterious-100000-wire/
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Vet någon vad låten som spelade heter när man hör skotten börja komma?

Dessutom undrar jag om detta var första gången det sköts? Surrealistiskt att tänka att så många dör medan de får höra musiken som numera lär förknippas med dödsångest för många. Och de flesta där var fans...

När det gäller artisten är jag dock kluven, varför sa han inget till publiken, bara sprang ifrån fast att han kunde sagt något.

Men vad hette låten som spelades?

When She Says Baby med text om någon slags kärlekssmörja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
MEN det har redan rapporterats det hyrts av en Australiensare som inte var hemma när det hände....
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/vegas-shooting-stephen-paddock-gunman-hotel-mandalay-bay-man-staying-next-door-a7978696.html

Från artikeln: "Paddock, who was shot dead by police, was thought to be staying in a room on the 32nd floor from which he fired into the crowd,"

Var det självmord eller polis som sköt Paddock?
Citera
2017-10-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolifer
Från artikeln: "Paddock, who was shot dead by police, was thought to be staying in a room on the 32nd floor from which he fired into the crowd,"

Var det självmord eller polis som sköt Paddock?

Självmord
Citera
2017-10-03, 23:00
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Syftas nog på detta

Police said they believe he used 10 suitcases to smuggle the weapons up to the room, which he had checked into using Ms Danley's ID four days earlier.

http://www.telegraph.co.uk/news/2017/10/03/las-vegas-killer-stephen-paddock-made-mysterious-100000-wire/

Detta på presskonferensen var inget polisen gått ut med utan något som en reporter grävt fram, han var genuint förvånad hur reportern fått den informationen. Men min telefon började tjuta mitt där så jag hörde inte riktigt vad frågan var och vad han bekräftade.
Citera
2017-10-03, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Paddock hade alltså monterat upp kameror utanför rummet för att kunna hålla koll. Det blir bara mer och mer bisarrt. Så välorganiserat och förberett.

Både inne i rummet och utanför enligt sheriffen. Ja välplanerat måste man ju säga. Han hade gott om pengar och han har verkligen satsat på detta. Det är ingen impulshandling om man säger så.
Citera
2017-10-03, 23:01
Medlem
Jag förstår inte att de inte flög hem flickvännen till USA direkt utan att hon fortfarande 1,5 dygn senare befinner sig i Filippinerna. Hon om någon måste sitta på en del information som kan pussla ihop ett och annat?
Citera
2017-10-03, 23:02
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det kommer troligen inte att ha någon större effekt på vapenlagarna. Presidenten heter Trump och han har inte hotat med några skärpningar, snarare tvärt om.
Möjligen skulle jag kunna tänka mig någon skärpning i Nevada där det verkar vara fritt fram att bära automatvapen på gatan, men i så fall blir det kanske att man bara får bära dolt vapen.

Då kommer psykopaterna att påbörja ett inbördeskrig till slut eftersom de nog snart provat alla metoder att avväpna folk.

Citat:
Att Paddock är skyldig råder det knappast någon tvekan om. Dessutom finns säkert inte alla bevis till allmän beskådan ännu. men det finns rykten om att han skall ha spelat in sig själv under skjutningen. Om detta skulle vara fallet måste väl även du medge att bevisningen är stark.

Då är det inte enbart starkt utan med största sannolikhet vattentät. Det är dock märkligt att de släpper en sådan här detalj idag och inte på skjutdagen direkt. Vad som går att göra i en studio idag vet nog alla. Sen att han skulle ha riggat upp kameror i hallen skulle väl bara dra misstankarna till sig av all personal.
Citera
2017-10-03, 23:02
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Paddock hade alltså monterat upp kameror utanför rummet för att kunna hålla koll. Det blir bara mer och mer bisarrt. Så välorganiserat och förberett.
Förklarar varför han tog sitt liv just innan de fann honom. Ja, det är väldigt kusligt.
Citera
2017-10-03, 23:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Alltså Sheriffen på presskonferensen ser ut som han är påväg att få ett totalt psykbryt. Han har gråten i halsen nästan hela tiden och ser ut som han ska explodera vilken sekund som helst, alternativt sätta sig och vagga i ett hörn. Jävlar vad han ska ha sovit lite.

Riktigt OT förmodligen, men jag tycker att han verkar vara en ganska sympatisk person från det lilla man sett/hört, men visst, så mycket lär han väl inte ha sovit på sistone.

Trist för övrigt att information om vad man hittat i GM:s hem dröjer. Antagligen där eller hos flickvännen man kommer att hitta någon hint om hans motiv.
Citera
2017-10-03, 23:06
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Håller med 👆

Trots det så är han duktig talare, pratar inte massa skit, ger tydlig information och håller bra respekt i lokalen!
Däremot är väl personerna i bakgrunden är lite onödiga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in