Citat:
Ursprungligen postat av
Aramir2
Maximal räckvidd är så långt som geväret kan skjuta. För t.ex. AK5 är det ca 3000m.
Effektiv räckvidd är avståndet man kan bekämpa enskilda fiender på, den är utan optik 300-500m med de flesta gevär av denna typen. Betydligt längre än så om man har optik eller om målet är en stor folksamling.
Men sen är det inga som helst problem att smyga in prickskyttevapen, de är isärtagbara precis som alla andra handeldvapen.
Geväret du pratar om heter för övrigt TAC-50, inte AC-50.
Ja, det heter TAC-50, du kanske missade att det var något jag kopierade in? Ja, jag håller med dig, men helt ärligt.. Du har säkert skjutit med AK5 och ja, det kan skjuta 3000m, men vad blir verkan då? Jag kan säkert, med rätt kulbana, skjuta med en vanlig K-Pist 3000m, men att skottet skulle singla till marken är ju oviktigt? Ja, prickskytevapen är isärtagbara, men ett TAC-50 kräver en rätt rejäl resväska för att kunna glida in, men det verkar som det inte har varit något problöem, nästan konstigt att han, när han ändå haft tid att rigga vapnen, inte har tagit dit en automatare som drar .50 cal.