2017-10-03, 22:37
Medlem
Hassan13371s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Jag kommer in med en fråga utan att ha läst något i tråden som jag funderar över.

Finns det någon som vet hur bra han är som skytt?
Jag är ingen vapenexpert eller så. Men bör inte kulorna börja sjunka när han skjuter på ett sådant avstånd? Samt ev. vindhastighet.
Dock är väl folkmassan rätt stor så även om han siktar dåligt så lär han väl träffa.

När kan man lära sig att faktiskt läsa lite i tråden innan man börjar posta frågor?
Svaren på alla dina frågor finns i tråden, på typ var och varannan sida..

Ingen här VET exakt hur bra eller dålig han var men han har ju lagligt ägt vapen och antagligen skjutit av sig lite när han var sugen..

Kulorna lämnar pipan med en utgångshastighet på drygt 800 meter per sekund.. Ca 400m från hotellet till folkmassan. Hur stor skillnad tror du själv gravitationen och lite vind har?

Det handlar heller inte om att han siktar dåligt eller inte..
Citera
2017-10-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Hur man än vänder och vrider på allt det här så finns det egentligen inte ett enda hundraprocentig bevis för att Paddock utfört dådet. Vad som finns är nästintill cementerade indicier att han gjort det. Så ser lagen på det. Folk blir ju dömda på indicier, dagligen. Svagare än dessa, mycket svagare.

Vad som dock är fakta är att det finns en konspiration att avväpna det amerikanska folket via att de självmant ska be om det. Sen är platsen som valdes, under en pyramid, bredvid en obelisk och att det redan används av kriminella psykopater inom eliten, politiken och media för att driva en agenda. Det är fakta!

Det ska bli intressant hur detta spelas ut.

Han ska ha filmat sig själv så indicierna kommer att bli en hel del starkare snart.

Kanske säger han något i denna filmen som förklarar "varför".
Citera
2017-10-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Hur man än vänder och vrider på allt det här så finns det egentligen inte ett enda hundraprocentig bevis för att Paddock utfört dådet. Vad som finns är nästintill cementerade indicier att han gjort det. Så ser lagen på det. Folk blir ju dömda på indicier, dagligen. Svagare än dessa, mycket svagare.

Vad det faktiskt finns klara bevis för att han skottskadat två poliser inne på Mandalay Bay och sen antingen tagit livet av sig eller blivit ihjälskjuten, det är allt. Men av drygt 20000 människor utanför och en massa poliser så finns inte, än så länge, ett enda vittne till att Paddock avlossat ca 2700 skott med automatiska vapen. Vad som finns är han dog på ett hotellrum, på våning 32, med två krossade fönster, med en massa vapen, kulor och tomhylsor. Dessa tomhylsor kan ha skjutits ut tidigare samma dag någon annanstans och sedan planterats. Men det ska ligga ca 2700 tomhylsor i rummet eller under rummet på marken annars har de gjort en gigantisk miss.

Vad som dock är fakta är att det finns en konspiration att avväpna det amerikanska folket via att de självmant ska be om det. Sen är platsen som valdes, under en pyramid, bredvid en obelisk och att det redan används av kriminella psykopater inom eliten, politiken och media för att driva en agenda. Det är fakta!

Det ska bli intressant hur detta spelas ut.

Det kommer troligen inte att ha någon större effekt på vapenlagarna. Presidenten heter Trump och han har inte hotat med några skärpningar, snarare tvärt om.
Möjligen skulle jag kunna tänka mig någon skärpning i Nevada där det verkar vara fritt fram att bära automatvapen på gatan, men i så fall blir det kanske att man bara får bära dolt vapen.

Att Paddock är skyldig råder det knappast någon tvekan om. Dessutom finns säkert inte alla bevis till allmän beskådan ännu. men det finns rykten om att han skall ha spelat in sig själv under skjutningen. Om detta skulle vara fallet måste väl även du medge att bevisningen är stark.
Citera
2017-10-03, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Maximal räckvidd? Menar du maximal räckvidd för att bekämpa någon så lär ju max vara runt 800m eller? För att nå längre behöver man rätt speciella vapen som man inte smyger in på hotellrum.

AC-50 rifle is also credited with longest range documented kill on enemy soldier: in 2003, a Canadian sniper shot and killed an Afghani taliban insurgent from the range of 2430 meters.

Maximal räckvidd är så långt som geväret kan skjuta. För t.ex. AK5 är det ca 3000m.

Effektiv räckvidd är avståndet man kan bekämpa enskilda fiender på, den är utan optik 300-500m med de flesta gevär av denna typen. Betydligt längre än så om man har optik eller om målet är en stor folksamling.

Men sen är det inga som helst problem att smyga in prickskyttevapen, de är isärtagbara precis som alla andra handeldvapen.
Geväret du pratar om heter för övrigt TAC-50, inte AC-50.
Citera
2017-10-03, 22:40
Medlem
Ska bli intressant att få se, om det släpps video från rummet som han ev spelat in. Nån på FBI måste läcka lite för pengar ju....
Citera
2017-10-03, 22:40
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Långpipiga ar-15 ser ut som 18 eller 20 tums pipor kan du skjuta 500m med öppna riktmedel

Det är med stor ansträngning och med enstaka skott. Vad jag hör av videorna så är det spray and pray. På över 2000 avfyrade skott, närmare 3000 snarare, så träffade han något över 80. Merparten av de skadade har fått splitterskador från alla kulor som träffade betongen.
Senast redigerad av Bleppe_Bf 2017-10-03 kl. 22:46.
Citera
2017-10-03, 22:42
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Jag ändrade mitt inlägg då jag hatade onödigt mycket på dig.
Men poängen kvarstår.

Okej så här är det, de flesta psykopater går genom hela livet utan att bli "upptäckta". Du hittar inga bättre människor när det kommer till att kunna framstå som normala. Sedan vet jag inte hur länge han har haft planerna på att avsluta dramatiskt, det kan ha varit så att han har gått enormt länge med tankarna, Breivik gick väl i över 10 år med sina planer innan han verkställde, då gör han allt för att framstå som en okej kille.

DESSUTOM var hans pappa jagad av FBI så han visste nog att han hade lite extra ögon på sig.

Du är extremt okunnig om psykopati, det är inte på något sätt människor som du och jag, de känner inte rädsla på samma sätt och empati har de inte heller.

Det är extremt mycket mer troligt att någon av de enstaka procenten empatistörda därute har gjort något sådant här än att AFA har lyckats rekrytera en gubbbe att döda massa människor.

Edit: När man väl inser hur mycket empati innebär och ad psykopati innebär vill jag påstå att man blir aningen paranoid, och once you have the knowledge kan du inte gå tillbaks. Men det är fortfarande så mycket bättre än att gå och vara ovetande om att dessa individer vandrar omkring.

Hur vet du att han var psykopat? Du antar för mycket. Och ser för mycket på film. Och sorgligt att du är så insnöad i dina egna teorier att du tror att det enda alternativet är en konspirationsteori. Du tänker ju precis som konspirationsteoretikerna.
Citera
2017-10-03, 22:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, helt säker kan jag inte vara. Men eftersom jag följt denna tråd så vet jag att man gick in i kvinnans Facebook eftersom man då inte visste att MGM saknade Facebook. Där fann man kvinnans fd make och tog för givet att han var MGM. Allt detta framgår om man läser tråden.

Han var intervjuad idag, och ja det var inte en namne, utan som du säger exmaken.
Citera
2017-10-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
Ja, jag är seriös. Jag snackar inte bara om att att han skulle begå kriminella handlingar, utan det borde visat sig i hans beteende gentemot anhöriga och övriga. Alla har beskrivit honom som en "normal" kille.

Uppenbarligen hade han nåt fel, men han var en människa och inte en robot. As far as I know. Breivik var drogad och lyssnade på musik när han utförde sina dåd, det dämpade nog den emotionella biten en hel del. Du borde sluta anta så mycket.

Min fetning

Säger egentligen inte så mycket.
Alla beskrev även Hagamannen som en normal kille.
Jag vill påstå att de flesta faktiskt inte kan genomskåda en skitstövel från en reko.
Antagligen för att dom är samma skrot och korn själva
Citera
2017-10-03, 22:47
Medlem
Nån som hörde vad shiriffen svarade på frågan om polisen skjutit något mot hotellet eller inne i hotellet?

66 video har polisen tydligen på bara civila som filmat.
Senast redigerad av jagmottelassie 2017-10-03 kl. 22:50.
Citera
2017-10-03, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
Hur vet du att han var psykopat? Du antar för mycket. Och ser för mycket på film. Och sorgligt att du är så insnöad i dina egna teorier att du tror att det enda alternativet är en konspirationsteori. Du tänker ju precis som konspirationsteoretikerna.

Nu fabulerar du IGEN. Jag sgäer att det är mycket mer troligt, ett antal procent av befolkningen har kriterierna för att anses vara psykopat/antisocial.

Ja jag tror inte heller på Dexter och den absolut största majoriteten av psykopater går ett helt liv utan att bli dömda, märk väl att det var DU som började snacka om brott och psykopati, du trodde på fullaste allvar att om man är psykopat/antisocial är det likvärdigt med att man måste vara dömd. Det är det då inte.

MEN om du har störningen så har du varken empati och rädd blir du inte heller på samma sätt och du är betydligt mer spänningssökande än gemene man. Vad jag säger är att det för en psykopati kan ses som ren underhållning att döda som mördaren gjorde, att börja snacka om att han fick ånger och dåligt samvete är att helt missa vad vissa personer INTE upplever.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-03 kl. 22:50.
Citera
2017-10-03, 22:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Maximal räckvidd är så långt som geväret kan skjuta. För t.ex. AK5 är det ca 3000m.

Effektiv räckvidd är avståndet man kan bekämpa enskilda fiender på, den är utan optik 300-500m med de flesta gevär av denna typen. Betydligt längre än så om man har optik eller om målet är en stor folksamling.

Men sen är det inga som helst problem att smyga in prickskyttevapen, de är isärtagbara precis som alla andra handeldvapen.
Geväret du pratar om heter för övrigt TAC-50, inte AC-50.

Ja, det heter TAC-50, du kanske missade att det var något jag kopierade in? Ja, jag håller med dig, men helt ärligt.. Du har säkert skjutit med AK5 och ja, det kan skjuta 3000m, men vad blir verkan då? Jag kan säkert, med rätt kulbana, skjuta med en vanlig K-Pist 3000m, men att skottet skulle singla till marken är ju oviktigt? Ja, prickskytevapen är isärtagbara, men ett TAC-50 kräver en rätt rejäl resväska för att kunna glida in, men det verkar som det inte har varit något problöem, nästan konstigt att han, när han ändå haft tid att rigga vapnen, inte har tagit dit en automatare som drar .50 cal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in