2017-10-03, 22:48
Medlem
Har gjort en skiss utifrån planlösningen där jag ritat in alla fynd jag kan se på bilderna, blev ganska bra. Kolla in:

https://imgur.com/a/jWJ7w
Citera
2017-10-03, 22:49
Medlem
0rganets avatar
På NBC vissade de precis, innan PK, videon från korridoren utanför och där kan man se att rummet brevid är nummer 32134
https://ibb.co/fKfdGG

MEN det har redan rapporterats det hyrts av en Australiensare som inte var hemma när det hände....
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/vegas-shooting-stephen-paddock-gunman-hotel-mandalay-bay-man-staying-next-door-a7978696.html

Detta går inte ihop.. Bröt GM in där utan att vet om någon var hemma? Och varför använda "extra" rummet. bara 2 fönster ifrån och ger ingen ytterligare "bättre vinkel"...

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2017/10/03/08/44FB80DB00000578-4942856-image-a-23_1507016381734.jpg

och ingen polis tejp-avspärrning på dörren...
Citera
2017-10-03, 22:49
Medlem
Browndawgs avatar
Vad sa sheriffen nyss om informationen någon reporter hade? Han sa först att jäklar att ni får sådan info, sedan bekräftade han det. Vad var det? Lät som något med "service-card bla bla".
Citera
2017-10-03, 22:51
Medlem
tramsebyxans avatar
Jag tror att han gjorde det för att han kunde, helt enkelt. Någon skrev tidigare i tråden att han kanske fått en dödsdom rent medicinskt. Och då tyckte han kanske att han är en så viktig snöflinga att många måste dö med honom.

Att han slutade skjuta relativt snabbt - kanske fanns det ett uns av människa kvar i honom som insåg det vanvettiga?
Citera
2017-10-03, 22:52
Medlem
moretothiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Nu fabulerar du IGEN. Jag sgäer att det är mycket mer troligt, ett antal procent av befolkningen har kriterierna för att anses vara psykopat/antisocial.

Ja jag tror inte heller på Dexter och den absolut största majoriteten av psykopater går ett helt liv utan att bli dömda, märk väl att det var DU som började snacka om brott och psykopati, du trodde på fullaste allvar att om man är psykopat/antisocial är det likvärdigt med att man måste vara dömd. Det är det då inte.

Jag har glömt vad vi diskuterar, men lägg inte ord i min mun. Gå tillbaka och läs mina inlägg.
Citera
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Varför skulle de lämna den där vapenarsenalen och ammunitionen på rummet?
Ja varför skulle de släpa ut skiten när det kryllar av snutar, jag tycker min teori håller. Tror jag ska maila FBI faktiskt.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det finns säkert sätt, men det är väl knappast det första GM tänker på i ett sådan scenario. Tills polisen och/eller utredningen förklarar varför ingen ser över 2700 kulor skjutas i 5-10 minuter och vart de kommer ifrån så lägger jag teorin om våning 32 till handlingarna. Eller visa en video där det syns vart kulorna kommer ifrån.
Varifrån kommer uppgiften om 2700 kulor?
Citera
2017-10-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det är med stor ansträngning och med enstaka skott. Vad jag hör av videorna så är det spray and pray. På över 2000 avfyrade skott, närmare 3000 snarare, så träffade han något över 80. Merparten av de skadade har fått splitterskador från alla kulor som träffade betongen.

På 500m kan man träffa helfigurer med enkelskott ganska enkelt men nu sköt han in i en folksamling på över 20 000personer.
När han börjar skjuta är hans mål inte mindre än 1x2m som en människa är utan när han börjar skjuta är måltavlan flera hundra kvadratmeter, dvs du behöver inte kunna urskilja enskilda individer och en skottsalva inom den ytan innebär nästan garanterad träff på någon.
Citera
2017-10-03, 22:54
Medlem
Ziayas avatar
De har många kameraupptagningar att utvärdera. Förhoppningsvis kan de ge mer info av intresse. Polisen verkar inte kunna ge några svar om motiv i nuläget men vad de faktiskt känner till är oklart.

De vet mer än de berättar i alla fall.
Senast redigerad av Ziaya 2017-10-03 kl. 23:41.
Citera
Bannlyst
Vet någon vad låten som spelade heter när man hör skotten börja komma?

Dessutom undrar jag om detta var första gången det sköts? Surrealistiskt att tänka att så många dör medan de får höra musiken som numera lär förknippas med dödsångest för många. Och de flesta där var fans...

När det gäller artisten är jag dock kluven, varför sa han inget till publiken, bara sprang ifrån fast att han kunde sagt något.

Men vad hette låten som spelades?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Paddock hade alltså monterat upp kameror utanför rummet för att kunna hålla koll. Det blir bara mer och mer bisarrt. Så välorganiserat och förberett.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Har gjort en skiss utifrån planlösningen där jag ritat in alla fynd jag kan se på bilderna, blev ganska bra. Kolla in:

https://imgur.com/a/jWJ7w
Snyggt jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in