2017-10-03, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragata
En ny Jack the Ripper? Med flera mord på sitt obefintliga samvete? Kanske liksom hos Jack har det bisarra våldet trappats upp för varje gång.

Jag tycker det är svårt att bli klok på denna saken och mycket är nog möjligt.

Men hur kan han då ha undvikit att bli upptäckt innan, med tanke på hur många fel han gjort denna gången?

1. Han väljer en brottsplats som han är extremt knuten till.
2. Han väljer ett brottsoffer som många visste kunde knytas till både honom och brottsplatsen.
3. Han utför brottet på ett ställe och sätt som grovt försvårar saneringsarbetet.
4. Han väljer ett brottsoffer som har anhöriga som förväntar offret tillbaka inom några timmar och som vet att Peter Madsen är med offret.
5. Han klarar inte sänka liket ordentligt.
6. Han drar lögner, som han med rätt grundläggande förberedelser borde ha insett hade blivit synade rätt snabbt.
7. Han glömmer göra sig av med komprometterande bevismaterial.

Vad är det egentligen som talar för att brottet var planerat eller att han mördat innan?

1. Att han tycks ha haft en såg med sig?
2. Att han sett på tortyrfilmer och mord?
3. Att han skrivit lite fantasifullt om att begå något sensationellt brott?
4. Att mordet tycks ha varit brutalt?

Fyll gärna på. Av det jag kan se just nu känns det dock aningen tunt jämfört med argumenterna mot, och allt för tunt för att skriva saker som "Självklart har han mördat innan."och så vidare.
Citera
2017-10-03, 22:16
Medlem
ølge obduktionsrapporten blev Kim Wall udsat for adskillige knivstik – et i brystkassen og 14 omkring kønsdelen – kort inden sin død.

https://www.bt.dk/
Det här har ej stått i svenska tidningar.
Är det oetiskt så hojta till. Så redigerar jag bort det bums.
Känner mig själv tveksam till att citera något så vidrigt.
EDIT.Då tolkade jag GW rätt när han sa att detta var ett skambrott.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-03 kl. 22:19.
Citera
2017-10-03, 22:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Nja... GW har redan tidigare uttalat sig om fallet. Har för mig då att han trodde att något hade spårat ur och att Madsen i panik gjorde det han gjorde, av det som var känt då.

Men när det gäller det som har framkommit under dagen så har han väl ännu inte uttalat sig? Men det kanske kommer, och GW har väl ändrat sig förr när han fått mer vetskap om vad som egentligen har hänt.

GW har väl sagt att hans uppfattning är att det antagligen är så att han med sitt temoerament antagligen klappat till henne och hon kanske föll, typ en dråp situation som kan ha utlösts av något hon sagt eller gjort som kan ha varit trivialt för vem som helst annan. Han hade PMs knepighet som del i det men inte såhär.
Citera
2017-10-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Man kan inte tala i termer som snällhet när man talar om djur, men det inser du väl.
Agressivitet och övergrepp är vardag bland många djurarter. Katter t ex kan gosa med människor och upplevs då som tillgiva men kan jaga byte och försvara revir ganska våldsamt. Samma gäller för människor. Det är en lika stor myt att människor har egenskper som snäll eller ond. Det finns beteenden som kan definieras så men en individ kan förete både brutala betenden och altruistiska. Lejonhannar kan döda sin rivals valpar. Delfiner kan vara agressiva och utföra det som snarast kan betecknas som mobbing och våldtäckt. Vo och andra djur är lika där. Sådana myter som missleder människor om Madsen. Kan gråta över dött djur dvs kan inte ha gjort det han gjort. Myten om snällhet som egenskap hos andra gör oss blinda för verklighetens signaler.
Signalerna har funnits där hela tiden när det gäller Madsen. Månnga har nog noterat både ett och annat. Gissar att utredarna tidigt kanske innan han dök upp fått tips om beteendet och farhågor vad som skett. Därav det snabba agerandet mot honom.
Senast redigerad av boboslacke 2017-10-03 kl. 22:32. Anledning: Komplettering
Citera
2017-10-03, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, håller med, och om han planerade att förgå sig på KW, är han riktigt verklighetsfrånvarande, om han också trott sig komma undan med det......

Han har ju tidigare torgfört att han vill gäcka polisen och rättsväsendet, någon ballongtur över K-havn, med det är ju ett busstreck, jämfört med detta. Så, han har ju planerat en olaglig handling, men fick han en ingivelse under turen, hans tankar är svåra att följa/förstå för vanliga "normalstörda"?

Ja svår att förstå sig på. Hur långt i från verkligheten är hans egna uppfattning egentligen? Tycker det tycks variera lite.

Hans sinne tycks fara lite fram och tillbaka så jag tycker det blir svårt att veta hur mycket vikt man ska lägga på den där ballongidén han skrev om en gång, minns inte hans exakta formulering.

Innebär ju inte nödvändigtvis att han seriöst planerat något brott, men kanske bara lekt med tanken lite och sen inte insett hur opassande det är att säga sånt rakt ut?
Citera
2017-10-03, 22:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
ølge obduktionsrapporten blev Kim Wall udsat for adskillige knivstik – et i brystkassen og 14 omkring kønsdelen – kort inden sin død.

https://www.bt.dk/
Det här har ej stått i svenska tidningar.
Är det oetiskt så hojta till. Så redigerar jag bort det bums.
Känner mig själv tveksam till att citera något så vidrigt.
EDIT.Då tolkade jag GW rätt när han sa att detta var ett skambrott.

Självklart är det inte fel att berätta vad PM utsatt KW för. Sånt ska inte förtigas. Det här är inte en romantiserad död genom olycksfall med sjöbegravning där hon flöt iväg i nattmörkret för att möta sin skapare som PM vill få det till. Den bilden ska väck. Detta är ett mord utfört av någon som njöt av det. Detta är en styckning utförd inte bara för att underlätta transporten utan för att skända kroppen. Detta är en sjöbegravning av den sorten man ger en styckad och sargad kropp man inte vill ska flyta till ytan. Och det måste komma fram för Kims skull. Hon var helt oskyldig och hade den ofattbara oturen att i sitt jobb möta en sexualsadist som ville gå ett steg längre.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag tycker det är svårt att bli klok på denna saken och mycket är nog möjligt.

Men hur kan han då ha undvikit att bli upptäckt innan, med tanke på hur många fel han gjort denna gången?

1. Han väljer en brottsplats som han är extremt knuten till.
2. Han väljer ett brottsoffer som många visste kunde knytas till både honom och brottsplatsen.
3. Han utför brottet på ett ställe och sätt som grovt försvårar saneringsarbetet.
4. Han väljer ett brottsoffer som har anhöriga som förväntar offret tillbaka inom några timmar och som vet att Peter Madsen är med offret.
5. Han klarar inte sänka liket ordentligt.
6. Han drar lögner, som han med rätt grundläggande förberedelser borde ha insett hade blivit synade rätt snabbt.
7. Han glömmer göra sig av med komprometterande bevismaterial.

Vad är det egentligen som talar för att brottet var planerat eller att han mördat innan?

1. Att han tycks ha haft en såg med sig?
2. Att han sett på tortyrfilmer och mord?
3. Att han skrivit lite fantasifullt om att begå något sensationellt brott?
4. Att mordet tycks ha varit brutalt?

Fyll gärna på. Av det jag kan se just nu känns det dock aningen tunt jämfört med argumenterna mot, och allt för tunt för att skriva saker som "Självklart har han mördat innan."och så vidare.
Tror inte det är så att han väljer. De här lustarna går antagligen inte att stå emot när tillfället dyker upp. Jämför pedofiler, alkoholism, drogberoende etc.
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
GW har väl sagt att hans uppfattning är att det antagligen är så att han med sitt temoerament antagligen klappat till henne och hon kanske föll, typ en dråp situation som kan ha utlösts av något hon sagt eller gjort som kan ha varit trivialt för vem som helst annan. Han hade PMs knepighet som del i det men inte såhär.

Ja, så var det. Jag mindes inte exakt vad GW sagt.
Citera
2017-10-03, 22:32
Medlem
Drozds avatar
Snuffilmer på datorn, verkar vara en härlig kille den där PM! Och sen att han försöker dra valsen att andra personer använt datorn.

Härligt att se hur mördar-Madsens lögner krackelerar en efter en... PM har troligen levt så länge i förträngning och självförnekelse att han tror på sina egna lögner.
Citera
2017-10-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror inte det är så att han väljer. De här lustarna går antagligen inte att stå emot när tillfället dyker upp. Jämför pedofiler, alkoholism, drogberoende etc.
De du räknar upp gör ett aktivt val! Det är ju inte som att "oops, vad hände". De har valt aktivt. Ingen satte en pistol mor Madsens huvud. Han gjorde många val den natten. Alla lika förödande.
Jodå. Man kan stå emot.
Citera
2017-10-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Om du byter ut "henne" och Kim", till en annan random kvinna som ej hade en i förväg annonserad resa.., då kan jag "vidga vyerna"..(som sagt, inte lätt att veta hur Peter`s synapser kopplar)

Kanske det var planen i det längre loppet, ett planerat mord ombord på sin kära Ubåt.., men det blev förhastat i.o.m att Peter`s planer med Kim gick snett, han tänkte sig sex och hon sade nej på ett mycket bestämt sätt.., och Peter gillar inte att få "nej" i ansiktet.., och har möjligheten att lära henne "en läxa" på plats..

Javisst, det är min bild också. PM:s stora skräck är att bli ratad av en kvinna. Att bygga ubåtar och raketer, allting skriker ju bara "se mig! se mig!" Säger KW nej till honom, blir hon en bekräftelse på hans stora skräck, att han inte är intressant. Som hans mor, hur kunde hon överge honom? Var han inte värd hennes kärlek och uppmärksamhet? Han bär på ett stort hat mot kvinnor som han lever ut via sexuella fantasier och rollspel, det tar mer och mer över. Till slut väcks kanske tanken om "det perfekta brottet". Kanske triggade KW hans ilska på det sätt som du nämner, och så rullade det igång. Eller så var hon redan innan färden en symbol för Den Otillgängliga Kvinnan, av någon anledning. Något attribut, hårfärg, manér, klädstil, vem vet vad som triggar honom.

Jag är intresserad av varför de började söka så fort, varför han häktades så fort. Har KW skickat meddelande till sin pojkvän med något oroväckande? Om en FUP kommer, hoppas jag få läsa det första samtalet till polisen. De tog det uppenbarligen på allvar så det måste innehållit något mer än "Kim är ute och åker med Raket-Madsen och de har varit borta längre än planerat".

Jävligt hemskt är det iallafall, hon förtjänade ett bättre öde.
Citera
2017-10-03, 22:35
Moderator
OYs avatar
Hur kunde PM neka polisen att titta i hans dator om det inte handlade om att inte ge polisen lösenord för att komma in i datorn?

Hur kunde personer i verkstaden ha åtkomst till datorn om den var lösenordsskyddad och dessutom innehöll företagshemligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in