Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Mycket medveten om AST. Det blir en diagnos först efter en genomgång enligt diagnosmanual, och tillräckligt många pekare stämmer. Det är egenskaper, som tillsammans ger svårigheter i vardagslivet, som bedöms. Och ja, håller med dig om att alla människor bär någon på egenskap som är inom spektrat.
Nej, ingen källa på överrepresentation i fängelser, det är bara en logisk slutsats.
Svar: Ingen vet, det är samarbetsvilligheten här som är en knepig parameter, Liksom som hos Sture Bergwall går den för långt ibland. Och fängelsemiljön är inte heller representativ jämfört med den "fria" miljön, i form av att samarbete ger ibland fördelar inom murarna, ibland inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
FYRB
Hahhah... Vi säger väl så då.. Vad har du rökt, din hashtomte?

?? Typiskt att tro att allt finns på Google ? Varför skulle det finnas ? Jag trodde jag uttryckte mig klart. Någon måste ju göra undersökningen i så fall, -- Jobbet gör ju inte sig självt, eller hur ?
Problemet med att intervjua fångar är ju just att samarbetsvilligheten ofta saknas, och då leder det ju ingen vart. Inse att dessa filurer brukar inte hålla sig till sanningen någonsin, mytomani är ju extremt vanligt ibland
Så när du blir klar med din psykologutbildning eller får klart med din examen på Södertörn så kan det vara läge för dig att söka anslag för att intervjua svenska fångar om detta ämne och denna inriktning
Kanske du är något viktigt vetenskapligt genombrott gällande kriminalpsykologi på spåren här ?