Citat:
Ursprungligen postat av
moretothis
Ja, jag är seriös. Jag snackar inte bara om att att han skulle begå kriminella handlingar, utan det borde visat sig i hans beteende gentemot anhöriga och övriga. Alla har beskrivit honom som en "normal" kille.
Uppenbarligen hade han nåt fel, men han var en människa och inte en robot. As far as I know. Breivik var drogad och lyssnade på musik när han utförde sina dåd, det dämpade nog den emotionella biten en hel del. Du borde sluta anta så mycket.
Jag ändrade mitt inlägg då jag hatade onödigt mycket på dig.
Men poängen kvarstår.
Okej så här är det, de flesta psykopater går genom hela livet utan att bli "upptäckta". Du hittar inga bättre människor när det kommer till att kunna framstå som normala. Sedan vet jag inte hur länge han har haft planerna på att avsluta dramatiskt, det kan ha varit så att han har gått enormt länge med tankarna, Breivik gick väl i över 10 år med sina planer innan han verkställde, då gör han allt för att framstå som en okej kille.
DESSUTOM var hans pappa jagad av FBI så han visste nog att han hade lite extra ögon på sig.
Du är extremt okunnig om psykopati, det är inte på något sätt människor som du och jag, de känner inte rädsla på samma sätt och empati har de inte heller.
Det är extremt mycket mer troligt att någon av de enstaka procenten empatistörda därute har gjort något sådant här än att AFA har lyckats rekrytera en gubbbe att döda massa människor.
Edit: När man väl inser hur mycket empati innebär och ad psykopati innebär vill jag påstå att man blir aningen paranoid, och once you have the knowledge kan du inte gå tillbaks. Men det är fortfarande så mycket bättre än att gå och vara ovetande om att dessa individer vandrar omkring.
DUbbeledit: faktum är att psykopater är närmast rymdödlor du kan komma, du behöver inte ens fantisera fritt om rymdödlor för att bli paranoid, verkligheten slår once again fantasin.