2017-10-03, 20:10
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
"Vänstern" har inte nån talesperson, vilket inte heller högern har. Och hur en högt uppsatt person på CBS - en av de stora mediehusen i husen i USA - kan bli "vad vänstern tycker" är väldigt skevt ärligt talat.
Det är ingen som hävdat att vänstern i sin helhet tycker detta. Men person jag svarade på hade en oförmåga att googla sig fram till vänster- anhängare som uttryckt åsikter av den karaktären
Citera
2017-10-03, 20:11
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag hade fel, de gifte sig 2015 och inte 2017. Det förändrar ingenting i min spekulation. Hon var inte Paddocks importfru. Hennes fd make är alltså Trumpmotståndaren som många här fortfarande tror är GM pga hans Facebook.
sorry.
kan du länka den fb?
mvh
Citera
2017-10-03, 20:12
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
En till ny video som är filmad i korridorer utanför dörren till hotellrummet..
https://twitter.com/ABC/status/915251558731968513
verkar som polisen inte använde dörren utan slagit hål i väggen, rädda för minering?, genom hålet syns ett vapen (ar15?)

Det som irriterar mig är att jag får inte till det hela med hur rummet (från tid. länkad video) och när man räknar fönsterrutor.. han måste då hyrt sviten och rummet till höger (fr. korridoren) men denna video visar ingen avspärrning vi den dörren..

Sviten kan bokas med det högra rummet tillhörande, det finns en öppningsbar dörr inne i sviten mellan de 2 rummen. Det är så han gjort.
Dock bör dörren vara avspärrad ändå.
Citera
2017-10-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag referar inte till hans teorier eller tvärsäkra uttalande om att det måste vara minst två gärningsmän, utan till ljudet. Där har jag själv personliga erfarenheter av och/eller träning på kulspruta, kpist och ak, och jag inser att man hör två olika vapen. Killen gör det bara tydligare genom klippningen. I övrigt verkar detta vara någon slags självterapi för honom. Det kan jag förstå.
Inte omöjligt med moteld, men hade vi inte hört talas om det?
Oavsett panorering hör man skillnader mellan vapnen vad gäller kaliber och tidsutsträckning av eldskurarna.

Moteld från polisen? Det borde vi ha hört om tycker jag, sen är inte polisen pigga på att skjuta upp mot ett hotell. och dom skulle definitivt INTE göra det med automat eld/korta skurar.

Jag håller inte med om att det är flera vapen, för det första så skulle vi höra det på alla dom andra klippen också om så vore fallet, ljudartefakter, akustiken ljust på den platsen, kulor som träffar plåt pingar väldigt högt etc är mer troliga.
Senast redigerad av metoukor 2017-10-03 kl. 20:17.
Citera
2017-10-03, 20:15
Medlem
Citat:
Cirka 13:05 och framåt in i denna video hör man tydligt två olika vapen som avfyras samtidigt. En kontinuerligt avfyrande grövre kulspruta och ett lättare handeldvapen, med två korta eldskurar. Vilken kulspruta det är vet jag inte, jag har bara skjutit med ksp 58, och den är det inte (dock är det ”tyngre” ljudet för grövre ammunition typiskt). Men det finns förstås amerikanska motsvarigheter. Om kulsprutan står på fot kan man förstås avfyra en automatkarbin samtidigt med den andra handen. Så om två vapen betyder en eller två gärningsmän har jag ingen uppfattning om. Vad gäller akustiken och att utifrån den bedöma avstånd, inspelat på en mobil, det får experter uttala sig om.
Citat:
Jag referar inte till hans teorier eller tvärsäkra uttalande om att det måste vara minst två gärningsmän, utan till ljudet. Där har jag själv personliga erfarenheter av och/eller träning på kulspruta, kpist och ak, och jag inser att man hör två olika vapen. Killen gör det bara tydligare genom klippningen. I övrigt verkar detta vara någon slags självterapi för honom. Det kan jag förstå.
Inte omöjligt med moteld, men hade vi inte hört talas om det?
Oavsett panorering hör man skillnader mellan vapnen vad gäller kaliber och tidsutsträckning av eldskurarna.
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Moteld från polisen? Det borde vi ha hört om tycker jag, sen är inte polisen pigga på att skjuta upp mot ett hotell. och dom skulle definitivt INTE göra det med automat eld/korta skurar.

Jag håller inte med om att det är flera vapen, för det första så skulle vi höra det på alla dom andra klippen också om så vore fallet, ljudartefakter, akustiken ljust på den platsen, kulor som träffar plåt pingar väldigt högt etc är mer troliga.
Jag tar tillbaka det där om två vapen. Om man lyssnar till början av den här videon, så hör man samma ljudfenomen, fast inte lika distinkt. Dovt respektive ljust. Det är högst sannolikt så att man dels hör kulsprutan, dels kulorna, beroende på skiftningar i akustiken vad mikrofonerna tar upp för ljud.
Citera
2017-10-03, 20:15
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Nevada har dödsstraff.
men man kan få sitta 20 år innan..
Citera
2017-10-03, 20:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Detta är fan den skevaste av alla artiklar om Las Vegas Shooting
Från "Newsweek"
OBAMA CRIED AFTER SANDY HOOK AND TRUMP JUST HAD 'WARM CONDOLENCES' FOR LAS VEGAS VICTIMS
http://www.newsweek.com/las-vegas-shooting-donald-trump-mass-shootings-terrorism-675512

Fan sanslöst, hela tiden ta det nån form av bizzare politik, vilket är ganska vanligt i judisk media men denna tar priset. Obama grät efter Sandy Hook (en av de mest sjuka scams i världshistorien, Obama fällde några krokodiltårar efteråt) ..och Donald Trump gjorde inte det igår efter Mandalay Bay shooting.

gaah!😡Sjuk jävla media!
Citera
2017-10-03, 20:17
Medlem
Mimurs avatar
Enligt http://omni.se så förde gärningsmannen över 100000 dollar till Filipinierna. De refererar till CNN, men jag hittade inte uppgiften där
Citera
2017-10-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Enligt http://omni.se så förde gärningsmannen över 100000 dollar till Filipinierna. De refererar till CNN, men jag hittade inte uppgiften där

Nbc skriver om det

https://www.nbcnews.com/storyline/las-vegas-shooting/amp/las-vegas-shooter-wired-100-000-philippines-last-week-n807141
Citera
2017-10-03, 20:21
Medlem
Oldberrys avatar
Jag förstår att det är en ganska total förvirring när det hela inträffar - men lägger man inte benen på ryggen och springer därifrån när folk faller till höger och vänster och kulorna smattrar i allt runt omkring ? På många filmer sitter det en hel massa folk och försöker vänta ut situationen ?!
Citera
2017-10-03, 20:22
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Det kan finnas olika förklaringar varav det markerade är en av dom. Notera att det är i bara i det klippet det där fenomenet hörs, lyssna igenom dom andra klippen så hörs inte det.

höna av en fjäder

Håller med.

Dessutom rör sig kameran som filmer varje gång i samband med att fenomenet uppstår.
Citera
2017-10-03, 20:22
Medlem
Mooskys avatar
Dåren Alex Jones har publicerat vad han påstår är Paddock efter han tagit sitt liv på det här hotellet.
Mattan är samma, men sen vet man ju inte direkt. I alla fall ser han skabbig ut om det nu skulle vara multimiljonären Paddock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in