Citat:
Ursprungligen postat av
moretothis
Jag tror rotesau pratar om en psykologisk gräns. Rätt vad det var kanske mördandet inte var lika kul eller givande längre och ångesttankarna tog över. Lite som när man ska runka och öppnar flera flikar med porr, ejakulerar till en och sen stänger ner resten och känner tomhet och ångest. Och äter chips och gråter.
Det har jag extremt svårt att tänka mig, som jag ser det var detta ett självmord av en psykopat som av naturen har noll empati, som jag sagt nu 2 gånnger i tråden är faktiskt psykopater överrepresenterade gällande självmord, det är individer som söker spänning och att bli gammal är inte så spännande kan jag tänka mig.
Men han kanske helt enkelt tröttnade eller ändrade fokus till poliserna som han visste skulle komma, han ville ju ta sitt eget liv vilket hans vapenval indikerar. Att fortsätta skjuta när polisen kommer gör ju att han inte hör polisen och då låter han polisen döda honom alternativt att han osannolikt nog kunde blivit tagen levande, något han inte ville om det var självmord han var ute efter.
Att han fick ångest över vad han hade gjort ser jag som extremt osannolikt.