2017-10-02, 21:44
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Nej, det finns fler orsaker till att man följer en klubb. Men det där med tröjorna såg bara krystat och förlöjligande ut. Jag skrev att jag sökte svar från folk som inte var medgångssupportrar, och det där lät som någonting som en 12 årig blatte hade kunnat skriva på Fifa Ultimate Team Sverige på Facebook.
Första intrycket av en klubb är väldigt viktigt. Tröjorna som de har på sig spelar en väldigt stor roll för att ge ett första intryck. Har de väldigt fula tröjor så får man en avsmak innan man ens har hunnit sätta sig in i klubben, så visst spelar det en roll. Nu säger jag inte att det bara är tröjorna som gör så man blir supporter, utan det är ett bra första steg.
Citera
2017-10-02, 22:37
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
En av de absolut sämsta formuleringarna till att man hejar på ett lag någonsin. Du tycker om spelarna, och inte klubben, du har nog aldrig sett en match live och du har förmodligen inte ens en City-halsduk. Du nämner ingenting om vad du anser om klubbens identitet eller supportersskap. Sen finner jag det komiskt att du påpekar din ålder som att du vore 60+ men sedan skriver du att din farsa fixade Viasat hemma 2010. Antar att du hejar på AFC Eskilstuna också?

Åh nej vad ledsen jag blir över att du inte fick en sådan formulering du ville ha, herre gud hur ska du nu kunna sova i natt?

Så vitt jag vet är det väl bara Aguero och Kompany som fortfarande är kvar i klubben sen den tiden jag började titta på dom så där sprack din bubbla.

Att jag skriver som jag vore 60+ tror jag inte, anser att det finns minst 100 personer som är aktiva här som skriver riktigt bra, jag är inte en utav dom. Så för att min farsa fixade fotbolls kanaler skulle jag inte titta? Ok är så ledsen igen.

Vad ska jag med en halsduk till? Känns ju lagom löligt om folk tar på sig en halsduk när de sitter i ett annat land och ser på matchen igenom tvn. AFC eskilstuna? Nej Jag följer inte svensk fotboll och vet inte ens vilka som spelar i högsta ligan, intresset för svensk sport har aldrig funnits hos mig.

Jag la ner energi och tid på att svara på ett inlägg du eftersökte, ska du fortsätta med din dryga attityd så blockar jag dig här för att slippa se dina värdelösa inlägg i en så annars bra del utav detta forum.
Citera
2017-10-02, 22:41
Medlem
Gantss avatar
Vad vill du ens få ut av denna diskussionen? Orka med sånt här skit, låt folk heja på vilket lag de vill så länge de bidrar med nått vettigt om sina lag.

OnT:
Morata borta några veckor. Jobbigt för Chelsea då hans ersättare inte är lika bra :/
Citera
2017-10-02, 22:59
Medlem
För att göra ett undantag från diskussion involverande fans till storklubbarna,plast eller inte,så kan jag såsom varandes WOLVESsupporter konstatera att laget ligger tvåa i Championship nu under internationella breaket.
Har alltid undrat lite hur gamla Man City fans känner sig sedan klubben blev oljeshejk och började vinna reguljärt med dyrt inköpta utlänningar.
I mindre skala gäller det väl även nu WOLVES och jag kan bara konstatera att man vill att klubben skall vinna och att allt annat är sekundärt.

Dock bör påpekas att jag var supporter när vi gjorde två säsonger i gamla division fyra och losade emot mighty Chorley i FA cupen på den tiden då cupen verkligen betydde något.
Jag har förtjänat Ruben Neves,Diogo Jota och Helder Costa.
Eventuellt nya fans till klubben befinner sig inte på samma nivå.Troligen ser gamla City fans likartat på saken.
Citera
2017-10-02, 23:04
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
För att göra ett undantag från diskussion involverande fans till storklubbarna,plast eller inte,så kan jag såsom varandes WOLVESsupporter konstatera att laget ligger tvåa i Championship nu under internationella breaket.
Har alltid undrat lite hur gamla Man City fans känner sig sedan klubben blev oljeshejk och började vinna reguljärt med dyrt inköpta utlänningar.
I mindre skala gäller det väl även nu WOLVES och jag kan bara konstatera att man vill att klubben skall vinna och att allt annat är sekundärt.

Dock bör påpekas att jag var supporter när vi gjorde två säsonger i gamla division fyra och losade emot mighty Chorley i FA cupen på den tiden då cupen verkligen betydde något.
Jag har förtjänat Ruben Neves,Diogo Jota och Helder Costa.
Eventuellt nya fans till klubben befinner sig inte på samma nivå.Troligen ser gamla City fans likartat på saken.

På tal om Ruben Neves, hur har han skött sig sedan han kom till Wolves?
Citera
2017-10-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
På tal om Ruben Neves, hur har han skött sig sedan han kom till Wolves?

Vi är redan jäkligt beroende av Neves,som var briljant i början på säsongen men som dippat rejält sista veckorna..för att nu i Lördags vara tillbaka i gammalt gott slag när vi piskade upp Burton 4-0.
Neves torde ha mest kvalite i hela Championship på sin plats.Han har en underbar teknik och slår i normal form sällan bort en passning.Han måste få upp jämnheten bara,men eftersom han bara spelade sporadiskt i Porto förra säsongen så måste man förvänta sig lite spelmässiga dippar här och var.
Kvalitetsmässigt så håller han klar PL klass..redan nu..trots dippar.

Jag kan bara hoppas att vi får behålla honom,men förväntar mig sockrade bud från PL om han fortsätter såsom han börjat.
Citera
2017-10-02, 23:20
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vi är redan jäkligt beroende av Neves,som var briljant i början på säsongen men som dippat rejält sista veckorna..för att nu i Lördags vara tillbaka i gammalt gott slag när vi piskade upp Burton 4-0.
Neves torde ha mest kvalite i hela Championship på sin plats.Han har en underbar teknik och slår i normal form sällan bort en passning.Han måste få upp jämnheten bara,men eftersom han bara spelade sporadiskt i Porto förra säsongen så måste man förvänta sig lite spelmässiga dippar här och var.
Kvalitetsmässigt så håller han klar PL klass..redan nu..trots dippar.

Jag kan bara hoppas att vi får behålla honom,men förväntar mig sockrade bud från PL om han fortsätter såsom han börjat.

Spontant blev jag överraskad att han gick till Wolves i första hand. (Dock kan min bild av honom ha varit rätt skev då den mer bestod av potential från FM/Fifa än antalet minuter jag sett honom spela.) Men samtidigt är det ju bra att spelare ibland väljer att gå ner i nivå lite för att få speltiden istället för att ruttna bort på en bänk i ett storlag.

Men som du skriver att fortsätter han som han börjat då kommer PL-lagen stå där vid dörren, om de inte redan gör det.
Citera
2017-10-03, 13:18
Medlem
BacONbacOFFs avatar
Citat:
Måste ställa frågan; sett några City-fans på forumet. Hur länge har ni hejat på denna förening och vad fick er att göra det? Medgångssupportrar beivras.

2008 När Thaksin köpte upp City och värvade Svennis.
Innan dess kollade jag enbart på landslagsfotboll (ingen föräldrer eller släkting som hållit på något klubblag samt kommer ifrån en stad utan något "större" lag).
Började även med Fantasy football runt den tiden.

Sen var det också lite av en motpol mot alla polare som hejade på United också.
Citera
2017-10-03, 15:19
Medlem
used66s avatar
med stor sannolikhet har jag hållit på city innan du ens var påtänkt. det skriver jag inte av disrespekt. vilket lag håller du på själv, och sedan hur länge? vad är en medgångssupporter?

jag började hålla på city 1979. har vandrat med laget upp och ned i divisionerna. vi var nere i 3an kom upp igen efter den magiska finalen mot Gillingham.

Citat:
Måste ställa frågan; sett några City-fans på forumet. Hur länge har ni hejat på denna förening och vad fick er att göra det? Medgångssupportrar beivras.
Citera
2017-10-03, 17:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Vilket lag håller du själv på? Tycker bara det är löjligt när arsenal,liverpool och united supportrar pratar om medgångssupportrar i andra lag, framförallt united som är det mest framgångsrika laget i modern tid i england. Vad är man inte själv då? Faktum är att alla svenska PL supportrar är hobbysupportrar som håller på ett lag på grund av en tröja, spelare eller framgång, där det oftast börjar sen skapar man sig ett intresse, en hobby för klubben. Sen försöker vissa vara lite "fina" och bättre och låtsas var äkta fans som stödjer kataloniens självständighet för att man är hobbysupporter till barca utan att ha någon jävla koppling till katalonien. Eller kalla "sin" klubb för pride of london trots att man inte är där ifrån. "We support out locale team" som engelsmännen gärna sjunger och hånar sina motståndare. Dem riktiga supportrarna ser alla utländska fans som plast. Men sen lever dessa i sin egna lilla bubbla på svenska fans och tror dem är riktiga supportrar.

Förövrigt inte riktat till dig specifikt, du kanske inte håller på något utländskt lag överhuvudtaget, utan riktat till dem ars,pool, united osv fans som hånar supportrar till chelsea och city som "mindre" och medgångssupportrar och försöker göra sig själva till mer äkta. Patetiskt.
Citera
2017-10-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
nej jag förstår dig inte alls. kan du inte se att Ederson är toppklass får jag beklaga att du inte gick till specsavers. du behöver inte dra in Bravo i diskussionen om Ederson. men om du nu nödvändigtvis vill veta så var jag aldrig lyrisk över värvningen av Bravo.

Jag förstår att du inte förstår mig. Ja.. Jag får väl gå till Specsavers för att jag påvisar att han Ederson absolut inte har blivit prövad än.. (Vad det nu har med min syn att göra) Tyvärr finns ingen quickfix för ens läsförståelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Att man hyllade då en en sådan bra målvakt är inge konstigt, men tror inte någon hyllade honom som ligans bästa värvning.

Jag tycker det är konstigt att man stormhyllade som man gjorde på försäsongen och början av förre säsongen till en såpass medioker målvakt. Bara för att Pep har dragit i trådarna så brukar hans värvningar lite humoristiskt nog ses som stordåd.

Må våra minnen svika oss men kommer ihåg en del City-supportrar som hyllade Bravo exakt som folk nu hyller Ederson... Att det är nästa De Gea, ett år och han är bäst i världen etc etc...
Senast redigerad av pogba 2017-10-03 kl. 17:54.
Citera
2017-10-03, 17:59
Medlem
used66s avatar
i och med att jag inte bara har en hjärna, utan även en fotbollsintelligens, så kan jag redan nu konstatera att jag har rätt du och du har fel, du ser inte att Ederson är toppklass. märkligt. eller kanske inte. du lutar dig desperat mot statistik och antal skott på mål. ser du inte agerandet och pondusen Ederson utstrålar? Ederson är tillsammans med De Gea bäst i ligan, och därmed bland de bästa i världen.

Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Jag förstår att du inte förstår mig. Ja.. Jag får väl gå till Specsavers för att jag påvisar att han Ederson absolut inte har blivit prövad än.. (Vad det nu har med min syn att göra) Tyvärr finns ingen quickfix för ens läsförståelse.

Jag tycker det är konstigt att man stormhyllade som man gjorde på försäsongen och början av förre säsongen till en såpass medioker målvakt. Bara för att Pep har dragit i trådarna så brukar hans värvningar lite humoristiskt nog ses som stordåd.

Må våra minnen svika oss men kommer ihåg en del City-supportrar som hyllade Bravo exakt som folk nu hyller Ederson... Att det är nästa De Gea, ett år och han är bäst i världen etc etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in