2017-10-03, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
i och med att jag inte bara har en hjärna, utan även en fotbollsintelligens, så kan jag redan nu konstatera att jag har rätt du och du har fel, du ser inte att Ederson är toppklass. märkligt. eller kanske inte. du lutar dig desperat mot statistik och antal skott på mål. ser du inte agerandet och pondusen Ederson utstrålar? Ederson är tillsammans med De Gea bäst i ligan, och därmed bland de bästa i världen.

Det här börjar bli riktig, riktigt komiskt. Har fortfarande inte uttalat mig någonstans (om jag har fel, citera gärna) angående Edersons kompetens som målvakt. Enda jag säger fortfarande att det är för tidigt att bedöma.. Helt otroligt...
Citera
2017-10-03, 18:12
Medlem
used66s avatar
ja det är komiskt. hur många matcher har du sett av Ederson? vet du ens vilken klubb han kom ifrån? lägg ifrån dig "en ding ding värld" nu och inse det alla med fotbollskunskap ser. Ederson är toppklass. är du alltid så här jobbig? har du fru?

Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Det här börjar bli riktig, riktigt komiskt. Har fortfarande inte uttalat mig någonstans (om jag har fel, citera gärna) angående Edersons kompetens som målvakt. Enda jag säger fortfarande att det är för tidigt att bedöma.. Helt otroligt...
Citera
2017-10-03, 18:35
Medlem
Citat:
ja det är komiskt. hur många matcher har du sett av Ederson? vet du ens vilken klubb han kom ifrån? lägg ifrån dig "en ding ding värld" nu och inse det alla med fotbollskunskap ser. Ederson är toppklass. är du alltid så här jobbig? har du fru?

Men herregud, sluta med personangreppen och den låga nivån... Har fortfarande inte uttalat mig om Edersons kvalitéer? Fortfarande, enda jag säger att han har inte prövats i Premier Leauge än.

Så, orkar inte ens svara dig nå mer. Du argumenterar med dig själv liksom jag.
Citera
2017-10-03, 21:32
Bannlyst
Jahapp... Nu rapporterar Guardian att Kroenke lagt ett bud på £525m för Usmanovs 30% ägarandel i Arsenal. Om budet accepteras kommer han då att äga 97% av klubben. Enligt lag måste då även innehavarna av resterande tre procent acceptera bud. Får Kroenke 100% kontroll kan han göra klubben till ett privat bolag och ta bort det från börsen. Mardröm.
Citera
2017-10-04, 09:31
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Jahapp... Nu rapporterar Guardian att Kroenke lagt ett bud på £525m för Usmanovs 30% ägarandel i Arsenal. Om budet accepteras kommer han då att äga 97% av klubben. Enligt lag måste då även innehavarna av resterande tre procent acceptera bud. Får Kroenke 100% kontroll kan han göra klubben till ett privat bolag och ta bort det från börsen. Mardröm.
Trodde inte att det kunde bli värre. Jag hade fel.
Citera
2017-10-04, 15:05
Medlem
paras0nics avatar
Citat:

Ederson är en grym målvakt, annars hade han inte kostat det han gjorde och Pep hade nog inte velat vara sugen på honom ifall han inte såg något i honom. Men att påstå att han är förmodligen världens bästa inom ett år när han inte har blivit testad, vi har inte sett några grodor från honom än etc, det är löjeväckande. I Brasiliens landslag går han inte före Alisson i Roma te.x, betyder det att Alisson är en bättre målvakt?
Senast redigerad av paras0nic 2017-10-04 kl. 15:34.
Citera
2017-10-04, 18:18
Medlem
Schmooves avatar
Citat:

Usmanov har idag gått ut med följande:
Citat:
In recent days there has been speculation relating to a possible offer for my 30 per cent stake in Arsenal.

As part of that I can understand the anxiety that these rumours are causing to the fans as reflected by the Arsenal Supporters Trust.

In light of this, I would like to be clear that I am not holding any talks with Mr Kroenke about a sale.

My interest in Arsenal from the beginning was long term and my intention has always been to buy additional shares should they become available.

https://twitter.com/bbcsport_david/status/915593743025176579
https://www.standard.co.uk/sport/football/alisher-usmanov-statement-in-full-arsenal-ownership-offer-stan-kroenke-takeover-talks-a3650726.html
Citera
2017-10-04, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Di Maria gjorde det också bra i inledningen, vi vet ju hur det gick sedan.

Med det sagt borde man utvärdera dessa tips efter 38 omgångar, inte 6 omgångar.

Men hittills så har han hypats mycket i United, men det gjorde Pogba också förra säsongen, så vet inte om det är för att supportrarna försöker intala sig att det är succé.

Själv tycker jag Matic kommit till sin rätt hos Mourinho (hur ska en sådan spelare inte göra det i ett Mourinholag?)

Helt klart!

Det som verkar positivt med Matic är att han frigör Pogba som kan agera mer i sin naturliga roll, vilket ger ett dominant mittfält, både framåt och bakåt. Det var detta som jag tror saknades hos United förra säsongen.

Med Baily och Jones som mer eller mindre ogenomträngliga mittbackar och Matic som försvarande mittfältare är det riktigt svårt att komma igenom att få till skott på mål(bakåt) dessutom.

Slänger vi dessutom in Zlatan med sina fina långskott samt passningar bakom Lukaku har United ett otroligt starkt lag.
Citera
2017-10-05, 00:08
Medlem
Citat:

Känns väl mest som PR eftersom Usmanov gjorde samma sak tidigare i år. Jag ser det som osannolikt att någon av dem skulle sälja till varandra eftersom de alldeles uppenbart inte kommer överens alls. Usmanov behöver definitivt inte pengarna. Det enda skälet för honom att avyttra är av ligaregler om han ska in i någon annan klubb istället, och då skulle jag gissa att han antingen gör som Kroenke gjort i USA och lägger över sina aktier på ett barn eller släkting alternativt säljer dem till någon som hatar Kroenke lika mycket som han gör själv.

Kroenke är verkligen den lägsta formen av ägare. Alla hans lag är skit och fanskapet är hatat i delar av USA då han inte drar sig för att flytta lag från en stad till en annan. Min gissning är att när Wenger går riktas ilskan 100% mot Kroenke och det hela kommer till slut bli ohållbart.
Citera
2017-10-05, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Arsenal
Känns väl mest som PR eftersom Usmanov gjorde samma sak tidigare i år. Jag ser det som osannolikt att någon av dem skulle sälja till varandra eftersom de alldeles uppenbart inte kommer överens alls. Usmanov behöver definitivt inte pengarna. Det enda skälet för honom att avyttra är av ligaregler om han ska in i någon annan klubb istället, och då skulle jag gissa att han antingen gör som Kroenke gjort i USA och lägger över sina aktier på ett barn eller släkting alternativt säljer dem till någon som hatar Kroenke lika mycket som han gör själv.

Kroenke är verkligen den lägsta formen av ägare. Alla hans lag är skit och fanskapet är hatat i delar av USA då han inte drar sig för att flytta lag från en stad till en annan. Min gissning är att när Wenger går riktas ilskan 100% mot Kroenke och det hela kommer till slut bli ohållbart.

Mjo, det känns väl inte helt troligt kanske. Det har dock snackats en del om att Usmanov vill köpa in sig i Everton och dela ägarskapet med polaren Moshiri. Hans ambition är ju uppenbarligen att ha inflytande i en klubb och till slut kanske han tröttnar på att aldrig riktigt få något inflytande i Arsenal?

Håller med om Kroenke. Visar sig en gång per år ungefär för att folk ska tro att han bryr sig.
Citera
2017-10-05, 13:24
Medlem
Scrip7s avatar
Martial månadens spelare för United. 6 matcher, 3 mål och 4 assist, 2 MotM
Förtjänade att vinna och väldigt roligt att han har startat säsongen så bra. Hoppas bara att han får mer speltid än vad han fått tidigare. Väldigt imponerande statistik sett till hans speltid (287 minuter)
Martial 41%
Lukaku 31%
Fellaini 20%
Rashford 8%

Uniteds båda fransmän har nu vunnit varsin månadens spelare.
Citera
2017-10-07, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Martial månadens spelare för United. 6 matcher, 3 mål och 4 assist, 2 MotM
Förtjänade att vinna och väldigt roligt att han har startat säsongen så bra. Hoppas bara att han får mer speltid än vad han fått tidigare. Väldigt imponerande statistik sett till hans speltid (287 minuter)
Martial 41%
Lukaku 31%
Fellaini 20%
Rashford 8%

Uniteds båda fransmän har nu vunnit varsin månadens spelare.

Ganska fascinerande siffror faktiskt, om man räknar alla hans minuter in i matcher är det drygt tre matcher.

Att göra tre mål, fyra assist på 287 minuter (287/90= drygt 3.1) i PL är otroligt för en "bänkspelare". Visar ju ändå hur bred Uniteds trupp är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in