2017-10-01, 14:54
  #4513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Men man undrar varför hon dröjde ett helt år med att ge sina uppgifter till SD-ledningen (Jomshof.) Och inte ens vid det tillfället nämnde hon VEM som skulle ha trakasserat henne. Det verkar faktiskt lite märkligt.

Hon sa att hon "gömde sig i ett år".

Kanske visste hon att hon inte skulle få stöd av Jomshof, och det fick hon ju inte heller. Bylund är för viktig.

Angående om man ska tro på SD-ledningen eller HW vet jag sedan metallrörsincidenten att SDs företrädare helst sprider sin egen sanningen så länge som möjligt.

Citat:
Efter ytterligare några korta samtal hade partiledningen pratat ihop sig om en strategi. Partiet skulle klippa ihop en ”motfilm” så snabbt som möjligt av det filmmaterial som Almqvist talat om. För att motverka spekulationer tills motfilmen var klar skulle partiet dessutom omedelbart skicka ut en pressrelease. Fokus skulle ligga på budskapet att de tre sverigedemokraterna blivit angripna och enbart hade försvarat sig.


---
..medierna verkade tro på Erik Almqvist och på Sverigedemokraterna. Motfilmen var skickligt redigerad – och framstod som trovärdig.
Sverigedemokraternas taktik hade lyckats.

Daniel Assai kände sig väldigt kluven. Å ena sidan hade partiet agerat i en akut krissituation. Å andra sidan kunde den film de producerat ses som ett av de mest flagranta exemplen på hur ett parti medvetet presenterar allmänheten en fullständigt förvrängd bild av verkliga händelser.
Daniel Assai uppfattade Sverigedemokraternas motfilm som ett sätt att mer eller mindre ljuga hela det svenska folket rakt upp i ansiktet.

Det är inte svårt att föreställa sig minerna hos Kent Ekeroth, Erik Almqvist och Jimmie Åkesson när de läste igenom tidningarna de följande dagarna.
Deras plan hade lyckats. Skandalen var avvärjd.
Sverigedemokraterna verkade få sista ordet när Erik Almqvist i partiets ”motvideo”, tittade rakt in i kameran och – med en lätt darrning på rösten – pekade ut Soran Ismail som en liten feg, ynklig lögnare: ”Väldigt lågt Soran! Väldigt smutsigt! Men sanningen kommer alltid fram!”

Det var bara en sak. När Sverigedemokraterna, efter att ha klippt ihop motfilmen på kvällen den 14 september, återigen tog sig upp i dagsljuset, ut ur mörkret i ”Bunkern” hade de missat en liten, men viktig detalj.

http://detsvenskahatet.aftonbladet.se/chapter/del-26/
Men ja, man kan ju välja att tro på dem om man vill.
Och jag vet att ingen SD:are tror på varken Daniel Assai , Gellert Tamas, eller Aftonbladet.
Här är Almqvists video: https://www.youtube.com/watch?v=ttUPDPiLNI8
"sanningen kommer alltid fram". LOL

Jag börjar hur som helst tröttna på HW-affären.
Citera
2017-10-01, 15:06
  #4514
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Kanske visste hon att hon inte skulle få stöd av Jomshof, och det fick hon ju inte heller. Bylund är för viktig.
Men hon berättade ju inte vem som skulle ha trakasserat henne. Jomshof rekommenderade henne att göra polisanmälan. Hanna är ju ändå riksdagsman och känd för att ha skinn på näsan, så lite kunde hon väl fixa själv.
Citat:
Angående om man ska tro på SD-ledningen eller HW vet jag sedan metallrörsincidenten att SDs företrädare helst sprider sin egen sanningen så länge som möjligt.

Men ja, man kan ju välja att tro på dem om man vill.
Och jag vet att ingen SD:are tror på varken Daniel Assai , Gellert Tamas, eller Aftonbladet.
Här är Almqvists video: https://www.youtube.com/watch?v=ttUPDPiLNI8
"sanningen kommer alltid fram". LOL
Fast det som de vill visa var att den i media stort uppslagna beskyllningen om att Erik "skulle ha sparkat en person", var felaktig - att det faktiskt var en burk som han sparkade bort.

Det var alltså mediebilden som var lögn.
__________________
Senast redigerad av KeithRichards 2017-10-01 kl. 15:24.
Citera
2017-10-01, 17:41
  #4515
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Kanske visste hon att hon inte skulle få stöd av Jomshof, och det fick hon ju inte heller. Bylund är för viktig.
Nu undrar jag hur du tänker. Stöd var ju exakt det hon fick. Hon blev uppmanad att göra polisanmälan samt fick erbjudande om stöd från partiet. På vilket sätt menar du att partiet skulle agerat annorlunda? Vad skulle de göra? Hon ville inte tala om vem det gällde men villa att 'partiet skulle stoppa honom'..?

När man läser kommentar i stil med de du konstruerar undrar man om din avsikt är att spela dum eller helt enkelt snacka skit om SD.
Citera
2017-10-01, 20:38
  #4516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Edit: Sin politiska karriär förlorade hon innan hon gick ut med den här lögnen och detta är bara en hämnd från HWs sida.

Nej! Det där är en passande efterkonstruktion ur SD synvinkel och kallas även för "damage control".

Hon gick ut med detta internt långt innan och gav partiet chansen att agera. Sen hoppades partiet att det skulle lugna sig så man slapp agera på Bylunds fingerpullande.
Citera
2017-10-01, 20:39
  #4517
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nu undrar jag hur du tänker. Stöd var ju exakt det hon fick. Hon blev uppmanad att göra polisanmälan samt fick erbjudande om stöd från partiet. På vilket sätt menar du att partiet skulle agerat annorlunda? Vad skulle de göra? Hon ville inte tala om vem det gällde men villa att 'partiet skulle stoppa honom'..?

När man läser kommentar i stil med de du konstruerar undrar man om din avsikt är att spela dum eller helt enkelt snacka skit om SD.

Vi undrar om du har förmåga att tänka alls? Hanna fick inte stöd av SD och är därför politisk vilde nu.
Citera
2017-10-01, 21:11
  #4518
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Inte förrän efter andra valet.

Sen kan man diskutera det lämpliga med riksrätt. Ska inte presidenten för världens mäktigaste stat kunna ha hur många älskarinnor han vill? Det hela doftar/stinker moralism.

Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Vi undrar om du har förmåga att tänka alls? Hanna fick inte stöd av SD och är därför politisk vilde nu.

Hon är politisk vilde för att hon gjort sig omöjlig i partiet. Utesluten i socialutskottet( väldigt ovanligt att någon petas under en mandatperiod), utesluten ur partistyrelsen.. och efter hennes slagsmål för några veckor sedan har hon gjort att hon absolut inte skulle få tillräckligt med röster för att sitta kvar efter nästa val.

Partiet har successivt insett att Wigh är ingen arbetskamrat vi vill ha i kansliet..
Citera
2017-10-01, 22:02
  #4519
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Vi undrar om du har förmåga att tänka alls? Hanna fick inte stöd av SD och är därför politisk vilde nu.
Att jag kan tänka tror jag framgår ganska klart för var och en som läst mina inlägg. Just 'tänka' undrar man däremot om det är en förmåga som du besitter. Jag ställer den frågan kanske framför allt beroende på att Hanna Wigh själv gick ut med uppgiften att SD meddelat att hon inte har någon framtid inom partiet. Och detta skedde alltså redan hösten 2015.

En intressant fråga, som jag dock inte har för avsikt att ödsla någon energi på, är hur du lyckats med den alldeles osannolika bedriften att missa detta och iställer skriver ihop en massa trams på Flashback och propagerar för någon teori som verkar bygga på att Hanna Wigh valt att lämna SD för att hon inte fick stöd när hon påstod att hon blivit sexuellt trakasserad - utan att vilja berätta vem som var gärningsman.

Hur någon som kan tänka lyckas få så många fel som du kan man undra. Problemet är kanske så enkelt att du bara har otur när du tänker?
Citera
2017-10-02, 00:14
  #4520
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Kan lägga upp en del som folk grävt upp om Hanna och Bylund. Stay tuned!


En av Hannas barndomsvänner talar ut och en annan som träffat på henne via tidigare aktivt medlemskap i SD.




(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

(FB) Slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på SD-möte, Falköping 2017-09-12

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?


SD talar ut om Hannas plötsliga utspel.
https://nyheteridag.se/sd-i-totalattack-tv4-utnyttjar-brottsoffer-och-valjer-att-undanhalla-for-polisen-for-sensationsverka n/




Hanna Wigh pratar om sin användning av narkotikaklassade Citadon och att partimedlemmar märkt av att hennes hälsa verkade vackla och var oroliga för henne.

https://www.skovdenyheter.se/article/wigh-sjalvklart-ar-jag-sarad/


Mer on Hanna Wighs utbrott, kriminella släkt och oegenheter.

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?


Hanna Wigh "snurrig" i sitt jobb pga droger/mediciner.

http://falkoping.media.fnf.nu/51/kommunfullmaktige_27_april_2015




Åkesson, Jomshof berättar att Hanna Wigh varit mycket vag i sin antydan att en trakasseri hänt och bet henne att anmäla när hon nämnde det men Hanna Wigh ville inte anmäla och varken uppge namn på GM eller detaljer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gb5RB/akesson-ar-det-sant-sa-springer-det-runt-en-valdtaktsman-i-vara-loka


http://www.expressen.se/nyheter/akesson-om-wigh-fallet-helt-omojligt-att-varja-sig/


Paaa vilken korruption, vilken drama! Hur fan kunde hon ens sitta kvar så länge? Är det pga av feminism inkvoteringen från begåvningsreservern?
Citera
2017-10-02, 00:15
  #4521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Fortsättning.

Hanna Wigh berättar att SD partiet, Bylund och Söder varit mycket stöttande i att hjälpa henne vid tidigare incident.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab



SD anmäler det påstådda sexuella brottet då Hanna Wigh in i det längsta vägrar att anmäla samt vill fortarande inte varken uppge namnet på GM eller kan bestämma sig om när det hände.

http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/






Hanna Wigh tappar omdömet och misshandlar en 60 årig kvinna på Sverigedemokraternas budgetmöte i Falköping.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xnKzX/slagsmal-pa-sds-budgetmote



Kvinnorna i SD uttalar sig och menar de inte kan relatera till Hanna Wighs påståenden som är främmande för de samt att de är lättade att hon lämnat partiet då hon var en bråkmakerska och inkompetent.

https://www.skovdenyheter.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/



Signerat av:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande SD Skaraborg

Åse Nicklasson, kommunordförande SD Tibro

Marita Ljus, kommunordförande SD Falköping

Therese Wellbrant, kommunordförande SD Vara

Denise Magnusson, kommunordförande SD Tidaholm

Helené Granbom Angerheim, kommunordförande SD Götene

Barbro Magnusson, kommunordförande SD Skara

Riona Hansson, kommunfullmäktigeledamot SD Grästorp

Lornalyn Karlsson, ledamot SD Hjo

Lisbeth Åhström, ledamot SD Skövde

Diana Goldhammer, ledamot SD Karlsborg

Nina Terenziani, sekreterare SD Töreboda

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042



Sverigedemokraternas länsordförande i Norrbotten, Robert Håkansson menar att det är underligt att Hanna Wigh vägrar anmäla.

https://www.skovdenyheter.se/article/toppolitikerns-uppmaning-till-hanna-wigh-polisanmal-och-lamna-din-plats/



Ett litet axplock ur ett så kallat vittnes Twitter som försöker smutskasta Bylund och ska ha varit ett tidigare ex eller kk. Hon försöktes användas av vänsterfalangen som ett trovärdigt vittne iom Twitter inlägg hon gjorde där hon rantade om Bylund men en koll på hennes Twitter inlägg visar på att hon likt Hanna Wigh är en borderline och psykiskt sjuk.

https://twitter.com/Flickalillas/status/910568558123524097

https://twitter.com/Flickalillas/status/906157875676020736

https://twitter.com/Flickalillas/status/855428169691738112

https://twitter.com/Flickalillas/status/899894476658888704

https://twitter.com/Flickalillas/status/898995257777373184

https://twitter.com/Flickalillas/status/898607793233698816

https://twitter.com/Flickalillas/status/888134316139712513


https://twitter.com/Flickalillas/status/906098624874078209

Sanslöst. Så båda två borderlines och antagligen feminister. Man förundras inte längre över kvinnors manipulation i Sverige med den sjuka priviligieringen.
Citera
2017-10-02, 08:34
  #4522
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Det har snurrat en del referenser till ett Twitterkonto vars upphovskvinna skall vara inblandad med LB på något sätt (eller har varit).
Jag förstår inte riktigt vad hon har med HW i den här affären att göra (förutom att hon fått mig att skratta sjukt mycket de senaste månaderna)?
Citera
2017-10-02, 09:30
  #4523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Paaa vilken korruption, vilken drama! Hur fan kunde hon ens sitta kvar så länge? Är det pga av feminism inkvoteringen från begåvningsreservern?

Det där med medicinerna är från 2015 och hon har uppenbarligen haft fortsatt förtroende efter det.
Att hon tycker om att trycka ner folk och dominera tror jag hon har gemensamt med många inom SD. Det är inte allas lika värde gänget som dras till SD.

Sen handlar väl inte frågan om hur hon är som människa utan vad SD har för partikultur.

Vad andra SD-kvinnorna säger i försvar är inte så viktigt, deras jobb är att vara lojala.
Hanna Wigh var bara ett av fem fall som Kalla Fakta tog upp, tror jag. Har inte sett det än själv.
Citera
2017-10-02, 09:52
  #4524
Medlem
JanTalibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
I riksdagen kom hon in för att hon gick mycket röster från Skaraborg. Däremot kan vara övertygade om att LB hjälpte henne in i partistyrelsen.

Fel! Så funkar det inte i SD (men däremot i andra partier). Hanna kom in i riksdagen 2014 för att hon (av Bylund mfl) placerats på plats 14 på partiets ENDA lista.

Jämför tex med Thoralf Alfsson som INTE fick ligga på rikslistan (och inte ligga med Bylund?) och därmed omöjligen kunde komma in i riksdagen, trots att han är en grym röstmagnet i Kalmartrakterna.

(Idén med toppstyrd rikslista är att hindra lokala småpåvar från att komma in i riksdagen.)
__________________
Senast redigerad av JanTaliban 2017-10-02 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in