2017-09-29, 10:40
  #4357
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Om hälften av Wighs bakgrund stämmer så förstår jag verkligen varför hon inte velat polisanmäla tidigare. Däremot har jag svårt att förstå hur hon trodde att detta inte skulle leda till en polisanmälan, och följdaktningsvis till en utredning som vänder på alla stenar.
Vilka stenar ska man vända på? Ord står mot ord. Gäller väl att oväntat vittne till händelsen plötsligt dyker upp alternativt att LB bryter ihop och erkänner allting.

Sen ska det ju vara fler som blivit utsatts av LB enligt HW. Detta bevisar inte heller att händelsen inträffat men bevisar att LB är ett svin. Så om dessa träder fram så åker väl Bylund helt enkelt.
Citera
2017-09-29, 11:07
  #4358
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Vilka stenar ska man vända på? Ord står mot ord. Gäller väl att oväntat vittne till händelsen plötsligt dyker upp alternativt att LB bryter ihop och erkänner allting.

Sen ska det ju vara fler som blivit utsatts av LB enligt HW. Detta bevisar inte heller att händelsen inträffat men bevisar att LB är ett svin. Så om dessa träder fram så åker väl Bylund helt enkelt.

Jag känner varken LB eller HW så jag kan inte uttala mig om deras personligheter i det specifika fallet, men jag tycker mig känna igen vissa mönster. Kalla det livserfarenhet om du vill.

En osund sexuell relation kan bli direkt giftig om en av parterna dessutom har svajig mental status. Många män (kan anta at detsamma gäller kvinnor) kan säkert känna igen sig i att någon gång upptäcka att den andra personen visade sig ha en mörk och märklig sida. Det pratas inte mycket om det, för dom flesta är bara glada att försiktigt kunna backa sig ur det med hälsan i behåll.
LB har varit väldigt omdömeslös om det stämmer, men makt berusar antar jag och erfarenhet kommer med tiden. HW behöver hjälp skulle jag tro efter att ha forskat lite i det.
Relationer i sig är ju inte olagliga, men visar det sig att den ena parten i detta fall är svårt psykiskt sjuk, och om detta varit känt av LB kan det mycket väl varit ett brott, men bara då. I annat fall är det bara en smutsig privat historia som gjorts offentlig pga politik.

Detaljer om fingrar som stoppats på olika stället och andra saker är inte värdiga någon av parterna, och det är otroligt dåligt av media att låta en (troligtvis) sjuk person förnedra sig själv och andra på detta vis; oavsett bevisläge.

Men som sagt. Låt den som är utan synd kasta första stenen.
Citera
2017-09-29, 11:21
  #4359
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Om hälften av Wighs bakgrund stämmer så förstår jag verkligen varför hon inte velat polisanmäla tidigare. Däremot har jag svårt att förstå hur hon trodde att detta inte skulle leda till en polisanmälan, och följdaktningsvis till en utredning som vänder på alla stenar.
Hon känner väl sitt genomruttna parti.
Citera
2017-09-29, 11:41
  #4360
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
2. Det innebär att vem som helst kan utsättas för ett justitiemord helt utan bevis (dvs skulden kommer aldrig klarläggas).

Nej. Bara de som är dumma nog att vara otrogna med hispiga kvinnor kommer att riskera sin plats i riksdagen. Då det inte är en rättighet att bete sig vårdslöst och partiskadligt och få ha kvar sin riksdagsplats kan det inte vara ett justitiemord.

Citat:
Att låta skattepengar gå till att sprida människors sexuella historier måste upphöra.

Varför det? I den här tråden har åsikten att Hanna Wigh är en hora som knullat sig till sin position i partiet uttryckts. Det betyder i så fall att det är en mängd horbockar inom Sverigedemokraterna som gett Wigh en politisk karriär i utbyte mot sex.

Även Paula Bieler har fått öknamnet "sugmunnen" och har anklagats för att ha gått sängvägen till partitoppen.
Citera
2017-09-29, 12:12
  #4361
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Nej. Bara de som är dumma nog att vara otrogna med hispiga kvinnor kommer att riskera sin plats i riksdagen. Då det inte är en rättighet att bete sig vårdslöst och partiskadligt och få ha kvar sin riksdagsplats kan det inte vara ett justitiemord.

Jag skulle vilja påstå att det är dumt nog att vara otrogen, men jag kanske är lite gammaldags. Oavsett det; hur många platser tror du skulle gapa tomma i riksdagen med ditt förslag? Tror du endast SD har dessa problem?

Citat:
Varför det? I den här tråden har åsikten att Hanna Wigh är en hora som knullat sig till sin position i partiet uttryckts. Det betyder i så fall att det är en mängd horbockar inom Sverigedemokraterna som gett Wigh en politisk karriär i utbyte mot sex.

Även Paula Bieler har fått öknamnet "sugmunnen" och har anklagats för att ha gått sängvägen till partitoppen.
Absolut under all kritik om det skulle visa sig vara sant att rekryteringsprocesserna inom SD innefattar sexuella steg, men det är en rätt extrem anklagelse som kräver mer än rykten som bevis.

Att kvinnor i maktpositioner får sexuella öknamn tror jag tyvärr är ganska vanligt. Faktum är att många kvinnor blir anklagade att gå sängvägen när dom sitter på höga poster, och väldigt sällan tror jag det är sant, även om det förekommer (för bägge kön). Däremot tror jag många är duktiga att anspela på sin kvinnlighet, vilket alltid lurar nån gammal idiot som tro att dom nånsin kommer att han en chans. Gör dom fel? Nej, varför det. Män försöker vara snygga, kvinnor försöker vara snygga. Vi förför människor runt omkring oss varje dag för att skaffa oss fördelar, och det är alltid nån jävel som retar sig på det.
Citera
2017-09-29, 12:40
  #4362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Du menar att man tar mycket allvarligare med ett "nyp" i armen än att hantera en sexualbrottsling?



att en eventuell "misshandel mot en äldre dam" skulle leda till uteslutning är en efterkonstruktion utförd i panik

Nej, inte samma händelse (där det då rörde sig om att Hanna fick ett nyp i armen av en S-tant och som Hanna anmälde). Misshandeln mot en äldre dam är det slagsmål under ett budgetmöte som det skrevs om i tidningarna för 2-3 veckor och där båda parter anmälde varandra för misshandel. I den längre intervjun med Jomshof efter Kalla Fakta säger han att Hanna gav flera knytnäveslag i ansiktet på en äldre dam, vilket orsakade blånader och svullnader.
Citera
2017-09-29, 12:46
  #4363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99

Ja du har rätt i att Hanna Wigh är en impulsiv våldsam person och med nypet så var uteslutningsärendet på G då man skulle kunna sparka denna inkompetenta kvinnan utan att feministerna skulle slå klackarna i taket i ren ilska.
Citera
2017-09-29, 13:01
  #4364
Medlem
Enbolots avatar
Hela denna tråd ger bara en fingervisning om hur sjukt det politiska klimatet i Sverige är. Man gräver i skiten för att misskreditera ett politiskt parti och dess ideologi, det är ju ingen slump att det var Bonnierägda TV4:as "Kalla fakta" som började gräva i skiten. Ingen TV-kanal är väl så subjektiv i sin rapportering som TV4:a de slår till och med SVT.
Jag är övertygad om att samma typ av händelser skett i de andra riksdagspartierna också. Flera av dagens ledande kvinnliga socialdemokrater har med största sannolikhet gått sängvägen till sitt nuvarande politiska jobb. Problemet är att SD är ett nytt parti där det inte bildats den obrottsliga lojalitet som råder i sossetoppen. Då jag varit med ett tag så har jag kunnat konstatera hur kvaliteten på riksdagsledamöterna sjunkit med åren och smutskastning och ryktesspridning blivit allt vanligare. Enskilda ledamöters personliga klavertramp spiller över på partiet i en helt annan grad än förr.

I själva sakfrågan väljer jag att ställa mig neutral då jag inte känner vare sig Linus Bylund eller Hanna Wigh, ord tycks stå mot ord. Men visst, det råder en dålig interndemokrati inom SD det är ett toppstyrt parti vilket kan ge upphov till att det uppstår för partiet dåliga relationer mellan partimedlemmar. Många som idag innehar topposter i partiet är inte sin uppgift vuxna. Det råder på många plan en sandlådementalitet i SD, detta är synd med tanke på att SD är det enda alternativet för de väljare som inte gillar massinvandringen.
Citera
2017-09-29, 13:08
  #4365
Medlem
JanTalibans avatar
Hm … ni som säger fula saker om Hanna Wigh (tex att hon är en politisk nolla); har ni verkligen klart för er att det är ingen mindre än SD:s riksdagskandidat #14 som ni talar om?

Hanna Wigh ansågs officiellt, för inte så himla länge sen, platsa bland SD:s 14 mest topprankade företrädare!

Själv vill jag gärna fortsätta vara SD-sympatisör, men att gång på gång se stolta och entusiastiska företrädare förvandlas till bespottade och bittra utbölingar försvårar ju faktiskt detta.

(Det vore inte så smart om ett affärsdrivande företag gjorde reklam på det sättet; ”Vi GARANTERAR att alla som slutat på det här företaget är idioter!”)
Citera
2017-09-29, 13:18
  #4366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
hej alla,

Finns det någon sammanfattning av detta? Finns det citat av Hanna och GM?

Kram Dreggell

Kan lägga upp en del som folk grävt upp om Hanna och Bylund. Stay tuned!


En av Hannas barndomsvänner talar ut och en annan som träffat på henne via tidigare aktivt medlemskap i SD.




(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

(FB) Slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på SD-möte, Falköping 2017-09-12

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?


SD talar ut om Hannas plötsliga utspel.
https://nyheteridag.se/sd-i-totalattack-tv4-utnyttjar-brottsoffer-och-valjer-att-undanhalla-for-polisen-for-sensationsverka n/




Hanna Wigh pratar om sin användning av narkotikaklassade Citadon och att partimedlemmar märkt av att hennes hälsa verkade vackla och var oroliga för henne.

https://www.skovdenyheter.se/article/wigh-sjalvklart-ar-jag-sarad/


Mer on Hanna Wighs utbrott, kriminella släkt och oegenheter.

(FB) Är HANNA WIGH tablettmissbrukare?


Hanna Wigh "snurrig" i sitt jobb pga droger/mediciner.

http://falkoping.media.fnf.nu/51/kommunfullmaktige_27_april_2015




Åkesson, Jomshof berättar att Hanna Wigh varit mycket vag i sin antydan att en trakasseri hänt och bet henne att anmäla när hon nämnde det men Hanna Wigh ville inte anmäla och varken uppge namn på GM eller detaljer.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gb5RB/akesson-ar-det-sant-sa-springer-det-runt-en-valdtaktsman-i-vara-loka


http://www.expressen.se/nyheter/akesson-om-wigh-fallet-helt-omojligt-att-varja-sig/

__________________
Senast redigerad av Svennebanan2000 2017-09-29 kl. 13:46.
Citera
2017-09-29, 13:20
  #4367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
hej alla,

Finns det någon sammanfattning av detta? Finns det citat av Hanna och GM?

Kram Dreggell

Fortsättning.

Hanna Wigh berättar att SD partiet, Bylund och Söder varit mycket stöttande i att hjälpa henne vid tidigare incident.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab



SD anmäler det påstådda sexuella brottet då Hanna Wigh in i det längsta vägrar att anmäla samt vill fortarande inte varken uppge namnet på GM eller kan bestämma sig om när det hände.

http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/






Hanna Wigh tappar omdömet och misshandlar en 60 årig kvinna på Sverigedemokraternas budgetmöte i Falköping.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xnKzX/slagsmal-pa-sds-budgetmote



Kvinnorna i SD uttalar sig och menar de inte kan relatera till Hanna Wighs påståenden som är främmande för de samt att de är lättade att hon lämnat partiet då hon var en bråkmakerska och inkompetent.

https://www.skovdenyheter.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/



Signerat av:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande SD Skaraborg

Åse Nicklasson, kommunordförande SD Tibro

Marita Ljus, kommunordförande SD Falköping

Therese Wellbrant, kommunordförande SD Vara

Denise Magnusson, kommunordförande SD Tidaholm

Helené Granbom Angerheim, kommunordförande SD Götene

Barbro Magnusson, kommunordförande SD Skara

Riona Hansson, kommunfullmäktigeledamot SD Grästorp

Lornalyn Karlsson, ledamot SD Hjo

Lisbeth Åhström, ledamot SD Skövde

Diana Goldhammer, ledamot SD Karlsborg

Nina Terenziani, sekreterare SD Töreboda

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042



Sverigedemokraternas länsordförande i Norrbotten, Robert Håkansson menar att det är underligt att Hanna Wigh vägrar anmäla.

https://www.skovdenyheter.se/article/toppolitikerns-uppmaning-till-hanna-wigh-polisanmal-och-lamna-din-plats/



Ett litet axplock ur ett så kallat vittnes Twitter som försöker smutskasta Bylund och ska ha varit ett tidigare ex eller kk. Hon försöktes användas av vänsterfalangen som ett trovärdigt vittne iom Twitter inlägg hon gjorde där hon rantade om Bylund men en koll på hennes Twitter inlägg visar på att hon likt Hanna Wigh är en borderline och psykiskt sjuk.

https://twitter.com/Flickalillas/status/910568558123524097

https://twitter.com/Flickalillas/status/906157875676020736

https://twitter.com/Flickalillas/status/855428169691738112

https://twitter.com/Flickalillas/status/899894476658888704

https://twitter.com/Flickalillas/status/898995257777373184

https://twitter.com/Flickalillas/status/898607793233698816

https://twitter.com/Flickalillas/status/888134316139712513

Citat:
Det är just vi småtokiga borderlinetjejer som är de mest spännande och roligaste att känna och vara nära, fram tills vi inte är det längre.
https://twitter.com/Flickalillas/status/906098624874078209
__________________
Senast redigerad av Svennebanan2000 2017-09-29 kl. 13:46.
Citera
2017-09-29, 14:00
  #4368
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennebanan2000
Fortsättning.

Hanna Wigh berättar att SD partiet, Bylund och Söder varit mycket stöttande i att hjälpa henne vid tidigare incident.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab



SD anmäler det påstådda sexuella brottet då Hanna Wigh in i det längsta vägrar att anmäla samt vill fortarande inte varken uppge namnet på GM eller kan bestämma sig om när det hände.

http://www.expressen.se/nyheter/sd-avhopparen-hanna-wigh-angrar-tv-intervjun-om-sexovergreppet/






Hanna Wigh tappar omdömet och misshandlar en 60 årig kvinna på Sverigedemokraternas budgetmöte i Falköping.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xnKzX/slagsmal-pa-sds-budgetmote



Kvinnorna i SD uttalar sig och menar de inte kan relatera till Hanna Wighs påståenden som är främmande för de samt att de är lättade att hon lämnat partiet då hon var en bråkmakerska och inkompetent.

https://www.skovdenyheter.se/article/sd-kvinnor-bilden-av-oss-totalt-frammande/



Signerat av:
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande SD Skaraborg

Åse Nicklasson, kommunordförande SD Tibro

Marita Ljus, kommunordförande SD Falköping

Therese Wellbrant, kommunordförande SD Vara

Denise Magnusson, kommunordförande SD Tidaholm

Helené Granbom Angerheim, kommunordförande SD Götene

Barbro Magnusson, kommunordförande SD Skara

Riona Hansson, kommunfullmäktigeledamot SD Grästorp

Lornalyn Karlsson, ledamot SD Hjo

Lisbeth Åhström, ledamot SD Skövde

Diana Goldhammer, ledamot SD Karlsborg

Nina Terenziani, sekreterare SD Töreboda

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6786042



Sverigedemokraternas länsordförande i Norrbotten, Robert Håkansson menar att det är underligt att Hanna Wigh vägrar anmäla.

https://www.skovdenyheter.se/article/toppolitikerns-uppmaning-till-hanna-wigh-polisanmal-och-lamna-din-plats/



Ett litet axplock ur ett så kallat vittnes Twitter som försöker smutskasta Bylund och ska ha varit ett tidigare ex eller kk. Hon försöktes användas av vänsterfalangen som ett trovärdigt vittne iom Twitter inlägg hon gjorde där hon rantade om Bylund men en koll på hennes Twitter inlägg visar på att hon likt Hanna Wigh är en borderline och psykiskt sjuk.

https://twitter.com/Flickalillas/status/910568558123524097

https://twitter.com/Flickalillas/status/906157875676020736

https://twitter.com/Flickalillas/status/855428169691738112

https://twitter.com/Flickalillas/status/899894476658888704

https://twitter.com/Flickalillas/status/898995257777373184

https://twitter.com/Flickalillas/status/898607793233698816

https://twitter.com/Flickalillas/status/888134316139712513


https://twitter.com/Flickalillas/status/906098624874078209
Det kallas humor och är rätt uppskattat hos hennes följare.

Ibland känns det som att ni SD'are är otroligt lika rättrogna Muslimer, samma smutskastning av kvinnor och önskan om hårda straff. Rätt övertygad om att ni skulle trivas rätt bra i ett shariasamhälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in