Om hälften av Wighs bakgrund stämmer så förstår jag verkligen varför hon inte velat polisanmäla tidigare. Däremot har jag svårt att förstå hur hon trodde att detta inte skulle leda till en polisanmälan, och följdaktningsvis till en utredning som vänder på alla stenar.
Vilka stenar ska man vända på? Ord står mot ord. Gäller väl att oväntat vittne till händelsen plötsligt dyker upp alternativt att LB bryter ihop och erkänner allting.
Sen ska det ju vara fler som blivit utsatts av LB enligt HW. Detta bevisar inte heller att händelsen inträffat men bevisar att LB är ett svin. Så om dessa träder fram så åker väl Bylund helt enkelt.
Vilka stenar ska man vända på? Ord står mot ord. Gäller väl att oväntat vittne till händelsen plötsligt dyker upp alternativt att LB bryter ihop och erkänner allting.
Sen ska det ju vara fler som blivit utsatts av LB enligt HW. Detta bevisar inte heller att händelsen inträffat men bevisar att LB är ett svin. Så om dessa träder fram så åker väl Bylund helt enkelt.
Jag känner varken LB eller HW så jag kan inte uttala mig om deras personligheter i det specifika fallet, men jag tycker mig känna igen vissa mönster. Kalla det livserfarenhet om du vill.
En osund sexuell relation kan bli direkt giftig om en av parterna dessutom har svajig mental status. Många män (kan anta at detsamma gäller kvinnor) kan säkert känna igen sig i att någon gång upptäcka att den andra personen visade sig ha en mörk och märklig sida. Det pratas inte mycket om det, för dom flesta är bara glada att försiktigt kunna backa sig ur det med hälsan i behåll.
LB har varit väldigt omdömeslös om det stämmer, men makt berusar antar jag och erfarenhet kommer med tiden. HW behöver hjälp skulle jag tro efter att ha forskat lite i det.
Relationer i sig är ju inte olagliga, men visar det sig att den ena parten i detta fall är svårt psykiskt sjuk, och om detta varit känt av LB kan det mycket väl varit ett brott, men bara då. I annat fall är det bara en smutsig privat historia som gjorts offentlig pga politik.
Detaljer om fingrar som stoppats på olika stället och andra saker är inte värdiga någon av parterna, och det är otroligt dåligt av media att låta en (troligtvis) sjuk person förnedra sig själv och andra på detta vis; oavsett bevisläge.
Men som sagt. Låt den som är utan synd kasta första stenen.
Om hälften av Wighs bakgrund stämmer så förstår jag verkligen varför hon inte velat polisanmäla tidigare. Däremot har jag svårt att förstå hur hon trodde att detta inte skulle leda till en polisanmälan, och följdaktningsvis till en utredning som vänder på alla stenar.
2. Det innebär att vem som helst kan utsättas för ett justitiemord helt utan bevis (dvs skulden kommer aldrig klarläggas).
Nej. Bara de som är dumma nog att vara otrogna med hispiga kvinnor kommer att riskera sin plats i riksdagen. Då det inte är en rättighet att bete sig vårdslöst och partiskadligt och få ha kvar sin riksdagsplats kan det inte vara ett justitiemord.
Citat:
Att låta skattepengar gå till att sprida människors sexuella historier måste upphöra.
Varför det? I den här tråden har åsikten att Hanna Wigh är en hora som knullat sig till sin position i partiet uttryckts. Det betyder i så fall att det är en mängd horbockar inom Sverigedemokraterna som gett Wigh en politisk karriär i utbyte mot sex.
Även Paula Bieler har fått öknamnet "sugmunnen" och har anklagats för att ha gått sängvägen till partitoppen.
Nej. Bara de som är dumma nog att vara otrogna med hispiga kvinnor kommer att riskera sin plats i riksdagen. Då det inte är en rättighet att bete sig vårdslöst och partiskadligt och få ha kvar sin riksdagsplats kan det inte vara ett justitiemord.
Jag skulle vilja påstå att det är dumt nog att vara otrogen, men jag kanske är lite gammaldags. Oavsett det; hur många platser tror du skulle gapa tomma i riksdagen med ditt förslag? Tror du endast SD har dessa problem?
Citat:
Varför det? I den här tråden har åsikten att Hanna Wigh är en hora som knullat sig till sin position i partiet uttryckts. Det betyder i så fall att det är en mängd horbockar inom Sverigedemokraterna som gett Wigh en politisk karriär i utbyte mot sex.
Även Paula Bieler har fått öknamnet "sugmunnen" och har anklagats för att ha gått sängvägen till partitoppen.
Absolut under all kritik om det skulle visa sig vara sant att rekryteringsprocesserna inom SD innefattar sexuella steg, men det är en rätt extrem anklagelse som kräver mer än rykten som bevis.
Att kvinnor i maktpositioner får sexuella öknamn tror jag tyvärr är ganska vanligt. Faktum är att många kvinnor blir anklagade att gå sängvägen när dom sitter på höga poster, och väldigt sällan tror jag det är sant, även om det förekommer (för bägge kön). Däremot tror jag många är duktiga att anspela på sin kvinnlighet, vilket alltid lurar nån gammal idiot som tro att dom nånsin kommer att han en chans. Gör dom fel? Nej, varför det. Män försöker vara snygga, kvinnor försöker vara snygga. Vi förför människor runt omkring oss varje dag för att skaffa oss fördelar, och det är alltid nån jävel som retar sig på det.
Du menar att man tar mycket allvarligare med ett "nyp" i armen än att hantera en sexualbrottsling?
att en eventuell "misshandel mot en äldre dam" skulle leda till uteslutning är en efterkonstruktion utförd i panik
Nej, inte samma händelse (där det då rörde sig om att Hanna fick ett nyp i armen av en S-tant och som Hanna anmälde). Misshandeln mot en äldre dam är det slagsmål under ett budgetmöte som det skrevs om i tidningarna för 2-3 veckor och där båda parter anmälde varandra för misshandel. I den längre intervjun med Jomshof efter Kalla Fakta säger han att Hanna gav flera knytnäveslag i ansiktet på en äldre dam, vilket orsakade blånader och svullnader.
Du menar att man tar mycket allvarligare med ett "nyp" i armen än att hantera en sexualbrottsling?
att en eventuell "misshandel mot en äldre dam" skulle leda till uteslutning är en efterkonstruktion utförd i panik
Ja du har rätt i att Hanna Wigh är en impulsiv våldsam person och med nypet så var uteslutningsärendet på G då man skulle kunna sparka denna inkompetenta kvinnan utan att feministerna skulle slå klackarna i taket i ren ilska.
Hela denna tråd ger bara en fingervisning om hur sjukt det politiska klimatet i Sverige är. Man gräver i skiten för att misskreditera ett politiskt parti och dess ideologi, det är ju ingen slump att det var Bonnierägda TV4:as "Kalla fakta" som började gräva i skiten. Ingen TV-kanal är väl så subjektiv i sin rapportering som TV4:a de slår till och med SVT.
Jag är övertygad om att samma typ av händelser skett i de andra riksdagspartierna också. Flera av dagens ledande kvinnliga socialdemokrater har med största sannolikhet gått sängvägen till sitt nuvarande politiska jobb. Problemet är att SD är ett nytt parti där det inte bildats den obrottsliga lojalitet som råder i sossetoppen. Då jag varit med ett tag så har jag kunnat konstatera hur kvaliteten på riksdagsledamöterna sjunkit med åren och smutskastning och ryktesspridning blivit allt vanligare. Enskilda ledamöters personliga klavertramp spiller över på partiet i en helt annan grad än förr.
I själva sakfrågan väljer jag att ställa mig neutral då jag inte känner vare sig Linus Bylund eller Hanna Wigh, ord tycks stå mot ord. Men visst, det råder en dålig interndemokrati inom SD det är ett toppstyrt parti vilket kan ge upphov till att det uppstår för partiet dåliga relationer mellan partimedlemmar. Många som idag innehar topposter i partiet är inte sin uppgift vuxna. Det råder på många plan en sandlådementalitet i SD, detta är synd med tanke på att SD är det enda alternativet för de väljare som inte gillar massinvandringen.
Hm … ni som säger fula saker om Hanna Wigh (tex att hon är en politisk nolla); har ni verkligen klart för er att det är ingen mindre än SD:s riksdagskandidat #14 som ni talar om?
Hanna Wigh ansågs officiellt, för inte så himla länge sen, platsa bland SD:s 14 mest topprankade företrädare!
Själv vill jag gärna fortsätta vara SD-sympatisör, men att gång på gång se stolta och entusiastiska företrädare förvandlas till bespottade och bittra utbölingar försvårar ju faktiskt detta.
(Det vore inte så smart om ett affärsdrivande företag gjorde reklam på det sättet; ”Vi GARANTERAR att alla som slutat på det här företaget är idioter!”)
Finns det någon sammanfattning av detta? Finns det citat av Hanna och GM?
Kram Dreggell
Kan lägga upp en del som folk grävt upp om Hanna och Bylund. Stay tuned!
En av Hannas barndomsvänner talar ut och en annan som träffat på henne via tidigare aktivt medlemskap i SD.
Jag tvivlar på att mitt svar kommer göra dig eller andra nöjda men jag skall försöka ge min bild av hur jag och andra har upplevt Hanna under åren..
Låt oss säga att du skulle ha en människa i din omgivning och uppväxt som var elak och som visade illavarslande signaler på brist till känsla för folk i sin omgivning. En som agerar elakt mot svagare människor och är högst manipulativ mot sin omgivning. Så var hon hela vägen ifrån barnsben upp tills vuxen ålder. Ponera sen att denna människan senare i livet skulle ta sig till positioner inom politiken? En sådan människa vill jag verkligen inte ha över mitt huvud. Hanna har under åren sabbat många relationer med människor runt sig men jag hoppas faktiskt helhjärtat att hon fått mer erfarenhet under livets gång och insett hur hon har varit och bättrat på sig.
Som barn var hon alltid (när jag träffande henne) intresserad att dominera och styra gruppen och hon utnyttjade gärna sin position som kvinna för att få den kontrollen. I samma veva så njöt hon av att trycka ner svaga människor och mobba folk om hon fick chansen. När jag ser tillbaka på händelser så får man vibbar att hon var som en katt som leker med sitt offer, inte för att det alls var nödvändigt utan enbart för att få plåga den (socialt och verbalt). Om en vuxen blev inblandade så spelade hon alltid "oskyldig och söt flicka" och försökte mygla sig ur problemen hon själv skapat.
Minns specifikt en gång där hon fysiskt skadade en person med sina naglar och hur det sken en intensiv lycka in hennes ögon när hon gjorde det. Det var ingen allvarlig skada (även om det blödde) men just det beteende syns oftast hos barn som har en problematik med empatin för andra. Man såg hur hon njöt att skada och det var helt klart ett wake up call för mig då det var riktigt obehagligt. Många jag känner som varit bekanta med henne har berättat liknande saker för mig, om hur hon ofta varit falsk och manipulativ både vuxen som ung.
Senare när vi alla blev vuxna så har jag också sett hennes sadistiska beteende fortsätta, tråkigt nog. Jag har varit närvarande flera gånger när hon verbalt skada svagare i individer grupper enbart för att höja sig själv och känna sig stor (förmodligen) och en del av dessa individer har varit snälla och mjuka personer som inte förtjänat elakheterna som kommentarer hur de ser ut. Hon har i dessa stunder återigen bevisat för mig att hon som vuxen erhöll kapaciteten och intresset att vara elak mot folk som inte förtjänat det. Hon har njutit av att skada andra helt enkelt. En del av oss växer ifrån sådant medans andra förblir som så livet ut. Trist. När vi blev unga vuxna så började hon också hänga runt folk som var farliga men också en del alkoholister och en del knarkare, vilket kanske säger en del. Trasiga människor drar sig ofta till varandra.
Med allt detta i bagaget så kan jag bara gissa hur hon betett sig i sitt fortsatta vuxna liv och i politiken.
Jag har en bakgrund hos Sverigedemokraterna, det har jag talat om i andra trådar. Hanna Wigh har jag träffat vid ett antal tillfällen. Om vi säger såhär; Hanna är inte den stabilaste av individer och framförallt inte den trovärdigaste. Hon har en benägenhet att vrida saker i sin egen riktning, så att säga. Utan att själv vara inblandad i vad som nu påstås ha hänt så känns det som att Hanna har varit involverad i någon form av liaison med någon, med ömsesidigt kännande och klämmande. Det är emellertid bara motpartens kännande och klämmande som Hanna nu minns när hon försöker koka ihop en trakasserisoppa att basera sitt utträde ur partiet på.
Jag har själv ingen orsak att skydda SD eftersom jag tagit flera kliv högerut sedan dess, men Hanna är ingen korg att lägga alla sina ägg i.
– Det vet inte vi. När vi frågar TV4 vägrar de berätta det för oss. Vi får ingen information alls om det här, därför har jag vänt mig till polisen eftersom TV4 vägrar medverka.
Hon måste väl ha pratat med någon i partiet om det som hänt?
– Inte vad vi vet, nej.
Ingen alls?
– Nej, inte vad vi vet. Jag fick den här informationen sent igår eftermiddag. Då fick jag information om att hon ska ha blivit utsatt för ett övergrepp. Då sa jag att det första jag gör imorgon bitti, på måndag, är att kontakta polisen och be dom hjälpa oss utreda det här. Så i morse vände jag mig till polisen och berättade det jag hade fått höra från TV4.
Hanna Wigh pratar om sin användning av narkotikaklassade Citadon och att partimedlemmar märkt av att hennes hälsa verkade vackla och var oroliga för henne.
1. Hanna Wighs agerande på det lokala företaget är filmat, även ljudinspelning och vittnen finns och Wighs beteende är närmast att betrakta som övergrepp i rättssak vilket är ett brott.
2. Det är Hanna Wigh som inför polisen påstår att den stulna hästutrustningen (värde 250 000 kronor) som en av hennes släktingar befattat sig med var "betalning för en begagnad bil". Riksdagsledamot Wigh riskerar alltså att motbevisas som lögnare inför polisens utredare.
Så ja, Hanna Wigh, hennes beteende och att hon är inblandad i flera polisutredningar börjar allvarligt skada förtroendet partiet.
Hanna Wigh "snurrig" i sitt jobb pga droger/mediciner.
Släpig gång, osammanhängande spydigheter, hon säger ju till och med själv att hon "inte vet vart hon är idag". Den kvinnan mår inte bra.
Åkesson, Jomshof berättar att Hanna Wigh varit mycket vag i sin antydan att en trakasseri hänt och bet henne att anmäla när hon nämnde det men Hanna Wigh ville inte anmäla och varken uppge namn på GM eller detaljer.
Åkesson säger att varken han eller partisekreteraren Richard Jomshof känt till uppgifterna tidigare, trots att Wigh uppger att hon informerat.
– Richard säger själv att han inte känner till detta, åtminstone inte på den nivån att man kan agera på något sätt, säger Åkesson i AB Morgon.
Partisekreteraren Richard Jomshof svarar skriftligt på DN:s frågor om mötet med Hanna Wigh i våras och uppger att han försökt reda ut vad som är sant. ”Jag var mycket tydlig med att hon skulle anmäla allt”, skriver han till DN.
Senast redigerad av Svennebanan2000 2017-09-29 kl. 13:46.
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.
SD anmäler det påstådda sexuella brottet då Hanna Wigh in i det längsta vägrar att anmäla samt vill fortarande inte varken uppge namnet på GM eller kan bestämma sig om när det hände.
Efter TV4-programmet "Kalla Faktas" rapportering tidigare i veckan valde Sverigedemokraternas partiledning att polisanmäla det påstådda övergreppet och under tisdagen fattade en åklagare beslut om att inleda en förundersökning.
Vad är det för problematik?
– Om man tittar på hur man väljer att behandla visselblåsare, hur de agerar gentemot partikamrater som slår larm om oegentligheter och liknande... Det är det som jag känner är ett väldigt stort problem. Det är ett parti som gör anspråk på regeringsmakten, men som inte klarar av att följa grundläggande demokratiska värderingar i sitt eget politiska arbete.
Många ställer sig ändå frågan varför du valde att inte polisanmäla när detta hände?
– När det hände blev jag väldigt chockad och väldigt rädd. Jag ville verkligen dra mig undan från hela världen, och dessutom kände jag en oerhörd skam. Det kändes som att jag hade gått in i en fälla.
Hanna Wigh tappar omdömet och misshandlar en 60 årig kvinna på Sverigedemokraternas budgetmöte i Falköping.
Det finns nu polisanmälningar om både misshandel och olaga hot.
Orsaken till slagsmålet mellan partikollegorna – en av dem slog den andre två gånger på kinden och i pannan – är att de ska haft olika åsikter i en rad frågor.
Kvinnorna i SD uttalar sig och menar de inte kan relatera till Hanna Wighs påståenden som är främmande för de samt att de är lättade att hon lämnat partiet då hon var en bråkmakerska och inkompetent.
Skaraborgska kvinnor i Sverigedemokraterna: Känner inte igen den unkna kulturen som beskrivs.
Vi ser med överraskning och förvåning på senaste dagarnas grova anklagelser och ryktesspridning mot vårt parti. Tanken att vi skulle tillhöra ett parti med en kvinnokultur där kvinnor sextrakasseras och byts ut på löpande band om vi blir obekväma är oss totalt främmande.
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande i Sverigedemokraterna Skaraborg, säger att de är lättade över att Hanna Wigh och Maddelen Larsson från Falköping nu har lämnat partiet.
...Så när det gäller de här personerna som rör Falköping så är vi lättade att de har lämnat.
Sverigedemokraternas länsordförande i Norrbotten, Robert Håkansson menar att det är underligt att Hanna Wigh vägrar anmäla.
– Vi är ett parti som företräder lag och ordning och för att lag och ordning ska fungera måste ordningsmakten få kännedom, att försvara någon åt höger eller vänster håller inte. Blir man utsatt för övergrepp ska man anmäla, gör man inte det låter det märkligt, säger Sverigedemokraternas Robert Håkansson
Ett litet axplock ur ett så kallat vittnes Twitter som försöker smutskasta Bylund och ska ha varit ett tidigare ex eller kk. Hon försöktes användas av vänsterfalangen som ett trovärdigt vittne iom Twitter inlägg hon gjorde där hon rantade om Bylund men en koll på hennes Twitter inlägg visar på att hon likt Hanna Wigh är en borderline och psykiskt sjuk.
Hur har du behandlats efter det som hänt?
– Partiet har varit förvånansvärt bra att ha att göra med. De berättade att de skulle stötta mig om jag ville gå ut och prata om det här. Linus Bylund och Björn Söder har varit väldigt stöttande.
SD anmäler det påstådda sexuella brottet då Hanna Wigh in i det längsta vägrar att anmäla samt vill fortarande inte varken uppge namnet på GM eller kan bestämma sig om när det hände.
Efter TV4-programmet "Kalla Faktas" rapportering tidigare i veckan valde Sverigedemokraternas partiledning att polisanmäla det påstådda övergreppet och under tisdagen fattade en åklagare beslut om att inleda en förundersökning.
Vad är det för problematik?
– Om man tittar på hur man väljer att behandla visselblåsare, hur de agerar gentemot partikamrater som slår larm om oegentligheter och liknande... Det är det som jag känner är ett väldigt stort problem. Det är ett parti som gör anspråk på regeringsmakten, men som inte klarar av att följa grundläggande demokratiska värderingar i sitt eget politiska arbete.
Många ställer sig ändå frågan varför du valde att inte polisanmäla när detta hände?
– När det hände blev jag väldigt chockad och väldigt rädd. Jag ville verkligen dra mig undan från hela världen, och dessutom kände jag en oerhörd skam. Det kändes som att jag hade gått in i en fälla.
Hanna Wigh tappar omdömet och misshandlar en 60 årig kvinna på Sverigedemokraternas budgetmöte i Falköping.
Det finns nu polisanmälningar om både misshandel och olaga hot.
Orsaken till slagsmålet mellan partikollegorna – en av dem slog den andre två gånger på kinden och i pannan – är att de ska haft olika åsikter i en rad frågor.
Kvinnorna i SD uttalar sig och menar de inte kan relatera till Hanna Wighs påståenden som är främmande för de samt att de är lättade att hon lämnat partiet då hon var en bråkmakerska och inkompetent.
Skaraborgska kvinnor i Sverigedemokraterna: Känner inte igen den unkna kulturen som beskrivs.
Vi ser med överraskning och förvåning på senaste dagarnas grova anklagelser och ryktesspridning mot vårt parti. Tanken att vi skulle tillhöra ett parti med en kvinnokultur där kvinnor sextrakasseras och byts ut på löpande band om vi blir obekväma är oss totalt främmande.
Hannyah Jörtoft, distriktsordförande i Sverigedemokraterna Skaraborg, säger att de är lättade över att Hanna Wigh och Maddelen Larsson från Falköping nu har lämnat partiet.
...Så när det gäller de här personerna som rör Falköping så är vi lättade att de har lämnat.
Sverigedemokraternas länsordförande i Norrbotten, Robert Håkansson menar att det är underligt att Hanna Wigh vägrar anmäla.
– Vi är ett parti som företräder lag och ordning och för att lag och ordning ska fungera måste ordningsmakten få kännedom, att försvara någon åt höger eller vänster håller inte. Blir man utsatt för övergrepp ska man anmäla, gör man inte det låter det märkligt, säger Sverigedemokraternas Robert Håkansson
Ett litet axplock ur ett så kallat vittnes Twitter som försöker smutskasta Bylund och ska ha varit ett tidigare ex eller kk. Hon försöktes användas av vänsterfalangen som ett trovärdigt vittne iom Twitter inlägg hon gjorde där hon rantade om Bylund men en koll på hennes Twitter inlägg visar på att hon likt Hanna Wigh är en borderline och psykiskt sjuk.
Det kallas humor och är rätt uppskattat hos hennes följare.
Ibland känns det som att ni SD'are är otroligt lika rättrogna Muslimer, samma smutskastning av kvinnor och önskan om hårda straff. Rätt övertygad om att ni skulle trivas rätt bra i ett shariasamhälle.